Ongelmat alkoi, kun rikkinäinen hehku vaihdettiin ja samalla meni poikki imuilman lämpötilan tunnistimen johto, sitä star herjasikin (koodi: P0110-002) (ja siitä huomasinkin vasta, että asentaja oli sen johdon katkaissut), se on kunnossa nyt ja Moottorinohjainlaite ei anna vikakoodeja, mutta ei auttanut käynnistysongelmaan siltikään.
Määränkorjausarvotkin katsoin, ne oli ok:
Sylinteri 1 -0.2 mm^3/Hub
Sylinteri 2 0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 4 -0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 5 0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.6 mm^3/Hub
En tiedä liittyykö asiaan, mutta 3-mukissa on kyllä näköjään jotain hämärää:
Auto kävi ohivuoto mittauksessa ja vaihdettiin yksi suutin silloin, jonka jälkeen se oli ok, mutta käynnistysongelma ei poistunut tälläkään.
Ja mitähän toi kertoo, kun 3 sylinterissä on noi puristuksen päin mäntyä?
Tuolta löysin aikalailla samanlaisen ongelman, mutta yllättäen lopullista vastausta asiaan ei ketjun aloittaja ollut viitsinyt kirjoittaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 85#p656085" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutamia tarkentavia tietoja:
- 10-15 minuuttia lohkossa auttaa aina ja lähtee ekalla käyntiin, (eihän toi kone voi oikeasti tuossa ajassa lämmetä juuri yhtään, kokeiltu -15 asteessakin?)
- Kun saa käyntiin, ei se sammu missään vaiheessa, (näytti olevan noissa suuttimien O-rengas ongelmissa aika usein, että auto sammuu vähän ajanpäästä)
- Polttoainepuolella vuotoa tai jokin O-rengas siellä, (mutta miten se selittää, tuon että lyhyen lämmityksen jälkeen käynnistyy aina.)
Voisikohan vika olla tuossa toisesta ketjusta pomimassani viestissä kerrotusta rail-putken paineensäätöventtiilissä?
Näissä testeissä ei kait ihmeempää hämminkiä ole?kettu1 kirjoitti:Itsellä W203 CDI, jota vaivasi aluksi käynnistämättömyys kun mentiin pakkasen puolelle, jos ei lämmittänyt, 20 asteen pakkasella auttoi jo 15 min. lämmitys.
Käytin korjaamolla jossa vaihdettiin erinäisiä tiivisteitä, ja startti, sekä mitattiin lähes kaikki polttoaine puolen osat ja vikaa ei löytynyt.
Viime keväänä kone ei enää käynnistynyt myöskään kuumana, ja sitten vein merkkikorjaamolle (AutoBest), jossa taas mitattiin kaikki edellämainitut osat,
ja viimeisenä toivona vaihdettiin rail-putken päässä oleva paineen säätö venttiili. (tietokone näytti sen olevan kunnossa)
Ja se auttoi, nyt lähtee käyntiin säällä kuin säällä.