W210 320cdi webaston paikallistaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

Hei
Autossani pitäisi olla edellisen omistajan mukaan webasto. Netistä löytyneiden ohjeiden mukaan olen auton alle kurkannut ja sieltä oikealta etukulmasta löytyy n.2cm muovista alaspäin törröttävä alumiininen putki, pakoputki vissiin?.
No ajastinkelloa ei tietenkään ole ja sen aion asentaa tai kaukokäynnistimen jos nyt saan varmistettua että tuossa oikeasti on webasto. Eli kysymys kuuluu että miten saan todettua/varmistettua että se on ja toimii. Edeltävä omistaja kertoi että siellä tupakansytyttimen vieressä on nappi, mutta eikös tämä nappi ole joitakin hehkulankoja varten, senkin napin asennoista jos joku kertoisi kun autoni on Ruotsin tuonti ja käyttöopas ei oikein täysin minulle selvä:) Olen myös kuullut että jotkut on kytkeny webaston toimimaan REST napin taakse. Auto on 00/01 vuosimallia
Viimeksi muokannut jarnoman, Pe 11.11.2011 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 E420 sedan
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä tuo alumiini putki on webaston pakoputki
Siinä sytkärin vieressä on webaston käynnistysnappi
Tuo rest toiminto pyöritää vain sähköistä kiertovesipumppua max 30min
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kyllä sen käynnin kuulee ulkopuolella, jos wepa on päällä. Pitää kunnon pohinan. Noissa sattaa olla jälkiasennus ebereitäkin (kuten itsellä), ja tietty täytyy tietää kumpi (eberi vai webasto) nokalla on että voi oikeanmerkkisen kellon hankkia. Itse lämppärimokkula on siinä kulmassa kokolailla sen pakoputkestä ylöspäin, kivasti piilossa kaiken muun alla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos on alkuperäis asenus(tai samalla tavalla asennetu) niin *:rin piuhan päässä saa varmistettua toiminnan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

Kummassako asennossa se nappi kuuluu olla että lähtee webasto/eberi päälle. Ylöspäin kun painaa niin syttyy punainen valo ja katkaisimessa on siinä asennossa kolme viivaa, alaspäin kun painaa niin valo sammuu. Niin ja toimiiko se lämmitys sitten vain moottorin käydessä vai jo virrat päällä.
-w124 E420 sedan
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä lisää aiheesta.
Hakua käyttämällä löytyy lisää.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=57604" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=68556" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Laitan tähän ohjekirjan sivulta Webasto ohjeen. Webaston saa heti päälle painamalla nappia missä on liekin kuva ja riippuu lämpötilasta kauan sitä pitää pittää ennen kun starttaa auton. Niin siinä palaa vihreä valo kun webasto on päällä. Jos on pakkasta esim -10 oon pitänyt vartin päällä. Sitten kun auto on käynnistynyt sammutan Webaston. Vastaa tähän jos sulla on tollanen starttaussysteemi omassa autossasi. Mun auto on W210 320cdi vm 2000.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

Minulla ei ole tuota webaston kelloa ollenkaan vaan keinukatkaisin jossa palaa punainen valo kun nappi yläasennossa ja sammuu kun painaa napin alareunasta alas
-w124 E420 sedan
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja BTriker »

jarnoman kirjoitti:Minulla ei ole tuota webaston kelloa ollenkaan vaan keinukatkaisin jossa palaa punainen valo kun nappi yläasennossa ja sammuu kun painaa napin alareunasta alas
Tämä nappi kuuluu sähköiselle lisälämppärille, joka sijaitsee siinä paisarin vieressä. Tämä on näissä väyrysissä vakiona. Toimii vain kun auto käynnissä. Eli ei kuulu Webastoon/Eberiin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jarnoman kirjoitti:Minulla ei ole tuota webaston kelloa ollenkaan vaan keinukatkaisin jossa palaa punainen valo kun nappi yläasennossa ja sammuu kun painaa napin alareunasta alas
Tuli vaan kysymyksestä mieleen että eikö sinulla ole autoon käyttöohjetta vai onko vieraskielinen? Minulla on huonosti skannattu kopio 210 faceliftin ohjeesta, ehkä tempera1:llä olisi parempi, ohjekirjasta selviää nappien toiminta varmaan paremmin kuin foorumin selityksiä tulkitsemalla.
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

On mulla 500 sivuinen ohjekirja ja webaston käyttö näkyy tuolla aiemmin.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tempera1 kirjoitti:On mulla 500 sivuinen ohjekirja ja webaston käyttö näkyy tuolla aiemmin.
Ymmärsin että sinulla on se ohjekirja mutta oletko skannannut sen kokonaisuudessaan pdf:ksi jos jarnoman tarvitsisi sitä? Tuo yllä oleva yksi sivu ei auta paljoa kun kyseisessä autossa ei ole kelloa eikä se sähkövastuksen käyttöohje näkynyt tuossa kuvassa.

Tässä autossa nyt mitä ilmeisimmin jälkiasennuswebasto joten pitäisi ensin selvittää mitä se sisältää kun ei selvästikään ole tehdasvarusteen mukainen.
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

En ole skannannut enkä skannaa. Helpompi homma on viedä auto johonkin autosähköfirmaan niin siellä kyllä selvittävät homman. Mulla on ohjeet vaan tosta Webastosta eikä sen käyttö mitää Einsteinin aivoja vaadi. Jos osaa ajastaa videot niin osaa ajastaa Webastonkin.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tempera1 kirjoitti:En ole skannannut enkä skannaa. Helpompi homma on viedä auto johonkin autosähköfirmaan niin siellä kyllä selvittävät homman. Mulla on ohjeet vaan tosta Webastosta eikä sen käyttö mitää Einsteinin aivoja vaadi. Jos osaa ajastaa videot niin osaa ajastaa Webastonkin.
Oho, siinäpä tuli selväksi halukkuutesi auttaa foorumikollegaa. Eihän kenenkään tarvitse nähdä vaivaa auttaakseen toista mutta sen voi ilmoittaa ihan ilman viittauksia toisten aivokapasiteettiin. Sitä paitsi kyselin olisiko sinulla parempi kopio valmiina. Ja kyse ei ollut ohjekirjan hyödyllisyydestä pelkästään webaston käyttöön liittyen vaan yleisesti.

Myönnän muuten että monien videoiden kanssa olen joutunut käyttämään ohjekirjaa apuna ajastuksen asettamisen opiskeluun. Vastaaville tumpelokavereille tuo oma ohjekirjakopioni on saatavilla jos on tarpeen.

Eiköhän tämä aihe tullut selväksi, nyt jonkun pitäisi pystyä auttamaan OP:tä varmistamaan että autossa on joku jälkiasennuslämmitin ja miten sen saa päälle.
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Jep! mulla ei ole tietoo jälkiasennuslämmittimestä eikä mun ohjekirja mainitse sellaisesta mitään. Olisin kyllä lähettänyt tiedot siitä jos sellainen olisi. Vai oliko kysymys juuri tosta alkuperäisestä Webastosta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nähnyt siellä myös napuloita mistä on saanut ajonaikan toimivan webaston pääle ja pois siis ajossa(ei joka lyhessä auton siirossa pistä webastoa päälle mikä on hyvä webaston keston kannalta, paloaika 10-15min pitäisi kerralla olla päällä että ei nokeudu)

jos sieltä hantin etu pyörän etu puolelta löytyy webaston pakoputki niin kokeilee onko nappula sille(ja jos ei ole niin semonen kannatta laittaa edellä mainituista johtuen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

Niin kun autosta ei löydy muuta nappulaa kuin tuo tuhkakupin vieressä oleva nappi. Minun auto on tuotu Ruotsista ja ohjekirja myös på svenska joten ihan täysin se ei avaudu minulle. Kuitenkin kohdasta jossa käsitellään tuota kyseistä nappia sain nettisanakirjan avulla suomennettua kohdan jossa sanottiin että: lyhyessä kaupunkiajossa voi tulla ilmasuulakkeista pakokaasun tai vastaavan hajua, siksi ja dieselin säästämiseksi voi napin kytkeä ylä asentoon manuaalille jolloin punainen valo syttyy, alhaalla lämmitin toimii automaattisesti. Miten tuo kohta on Suomikirjassa?
Minun mielestä tuon luulisi viittaavan webastoon kun tuskin ne sähkövastukset aiheuttaa hajua vai aiheuttaako.
Jos kyseessä olisi VAIN webaston kellon ajastaminen(jota minulla ei ole) niin se tuskin tuottaa ongelmia, mutta kiitos niistäkin vastauksista.
Lähinnä vaan se minua nyt kiinnostaa että kun tuossa autossa se webasto väitettiin olevan ja se pakoputkikin löytyy niin saisin testattua sitä. Pajalle saan vietyä auton ehken vasta parin viikon päästä. Nosturille pääsen omalla tallilla ensviikolla niin saisikohan sieltä alakautta kurkistettua sitä webastoa paremmin?
-w124 E420 sedan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

pääsee katsomaan alta ihan tunkilla nostettunakin.....tuossa kuvia miten se siellä oleilee.
ps. arska, se taitaa olla happosta tuo putki... :D

http://aijaa.com/v.php?i=005899087641.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=004559087643.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=004669087645.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=003499087644.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

:thumbup: Unohdin ton yhden nappulan vielä tosta Webastosta. Kuvassa on kaikki tarpeellinen kerrottuna. :angel: Toi nappula multa löytyy samasta kolosta kun toi kellokytkinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tempera1, Su 20.11.2011 19:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jarnoman kirjoitti:Niin kun autosta ei löydy muuta nappulaa kuin tuo tuhkakupin vieressä oleva nappi. Minun auto on tuotu Ruotsista ja ohjekirja myös på svenska joten ihan täysin se ei avaudu minulle. Kuitenkin kohdasta jossa käsitellään tuota kyseistä nappia sain nettisanakirjan avulla suomennettua kohdan jossa sanottiin että: lyhyessä kaupunkiajossa voi tulla ilmasuulakkeista pakokaasun tai vastaavan hajua, siksi ja dieselin säästämiseksi voi napin kytkeä ylä asentoon manuaalille jolloin punainen valo syttyy, alhaalla lämmitin toimii automaattisesti. Miten tuo kohta on Suomikirjassa?
Minun mielestä tuon luulisi viittaavan webastoon kun tuskin ne sähkövastukset aiheuttaa hajua vai aiheuttaako.
Jos kyseessä olisi VAIN webaston kellon ajastaminen(jota minulla ei ole) niin se tuskin tuottaa ongelmia, mutta kiitos niistäkin vastauksista.
Lähinnä vaan se minua nyt kiinnostaa että kun tuossa autossa se webasto väitettiin olevan ja se pakoputkikin löytyy niin saisin testattua sitä. Pajalle saan vietyä auton ehken vasta parin viikon päästä. Nosturille pääsen omalla tallilla ensviikolla niin saisikohan sieltä alakautta kurkistettua sitä webastoa paremmin?
jos/kun autossa on webasto on se nappula automaatisen ajon aikaisen lisälämmitys käytön pääle/pois nappula,
niisä missä ei ole kelloa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Sun viestin yläpuolella on nyt kuva
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Avatar
pakksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 10.10.2010 18:20
Paikkakunta: jalasjärvi

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja pakksi »

itsellä on kans jonkun sortin webasto mutta se on apukuskinpuolella. auto on w210 290 TD.
ei mitään hajua mitenkä sen saa päälle kun ei ole mitään nappuloita. onko kellää kokemusta näistä? olis mukava saada talveksi toimimaan kun on niin kylmä auto muutenkin..
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja RH »

CDI203 kirjoitti:
jarnoman kirjoitti:Niin kun autosta ei löydy muuta nappulaa kuin tuo tuhkakupin vieressä oleva nappi. Minun auto on tuotu Ruotsista ja ohjekirja myös på svenska joten ihan täysin se ei avaudu minulle. Kuitenkin kohdasta jossa käsitellään tuota kyseistä nappia sain nettisanakirjan avulla suomennettua kohdan jossa sanottiin että: lyhyessä kaupunkiajossa voi tulla ilmasuulakkeista pakokaasun tai vastaavan hajua, siksi ja dieselin säästämiseksi voi napin kytkeä ylä asentoon manuaalille jolloin punainen valo syttyy, alhaalla lämmitin toimii automaattisesti. Miten tuo kohta on Suomikirjassa?
Minun mielestä tuon luulisi viittaavan webastoon kun tuskin ne sähkövastukset aiheuttaa hajua vai aiheuttaako.
Jos kyseessä olisi VAIN webaston kellon ajastaminen(jota minulla ei ole) niin se tuskin tuottaa ongelmia, mutta kiitos niistäkin vastauksista.
Lähinnä vaan se minua nyt kiinnostaa että kun tuossa autossa se webasto väitettiin olevan ja se pakoputkikin löytyy niin saisin testattua sitä. Pajalle saan vietyä auton ehken vasta parin viikon päästä. Nosturille pääsen omalla tallilla ensviikolla niin saisikohan sieltä alakautta kurkistettua sitä webastoa paremmin?
jos/kun autossa on webasto on se nappula automaatisen ajon aikaisen lisälämmitys käytön pääle/pois nappula,
niisä missä ei ole kelloa,
Ja ainakin jos autossa on kellolaite, niinkuin temperalla ja allekirjoittaneella, on tuo namiska käsittääkseni sähkölämmitysvastuksen kytkin, vaikka tuo ohjekirjan käännös vähän sekavasti asian ilmaiseekin. Ei meidän autossa ainakaan weba lähde käyntiin ajon aikana, vaikka tuo namiska olisi missä asennossa. Kyllä se pitää kellolaitteesta laittaa päälle. Se muuten, että on nuo molemmat, weba kellolla ja sähkövastus, on kuulemma tietyn vuosimallin autojen harvinainen varusteyhdistelmä (2000). Näin olen antanut itseni ymmärtää. Korjatkaa, jos meni pieleen.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

[quote="RH"Ei meidän autossa ainakaan weba lähde käyntiin ajon aikana, vaikka tuo namiska olisi missä asennossa. Kyllä se pitää kellolaitteesta laittaa päälle. Se muuten, että on nuo molemmat, weba kellolla ja sähkövastus, on kuulemma tietyn vuosimallin autojen harvinainen varusteyhdistelmä (2000). Näin olen antanut itseni ymmärtää. Korjatkaa, jos meni pieleen.[/quote]

Normaalistihan defaulttina webasto lähtis päälle aina ku on +7 tai kylmempi. Tosta sun auton webaston uudesta piirikortista tuli vaan sen vaihdon yhteydessä jätettyä ko. raivostuttava ominaisuus pois päältä. Sen saa kyllä päälle jos haluaa... Tosin hulluhan se on joka laittaa, koska sillon webasto käynnistyy vaikka siirtäisit autoa metrin pihalla ja jää pöhisemään vähäksi aikaa kun sammutat auton... Okei, onhan toi hyvä jos tulee pelkästään pitkää matkaa, mutta jokaista lyhyttä matkaa varten helvetin tyhmä homma.

Itse tykkäsin enemmän, että sai ite ajastaa tai käynnistää sillon kun kokee tarvivansa... Eli käytännössä kovilla pakkasillakin voi lämpenemisen nopeuttamiseksi painaa lieskasta päälle jos ei ole ollut esilämmityksessä.
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

tempera1 kirjoitti::thumbup: Unohdin ton yhden nappulan vielä tosta Webastosta. Kuvassa on kaikki tarpeellinen kerrottuna. :angel: Toi mappula multa löytyy samasta kolosta kun toi kellokytkinkin.

Kiitos. Juuri tuon saman kohdan yritin suomentaa siitä hurrikäsikirjasta. Eli siinä siis todentotta on se webasto. No olen nyt kokeillut pari-kolme kertaa tuossa automaattiasennossa tuota nappia, mutta mitään höyryä ei tule etulokarin alta. Kone kylläkin lämpiää n. 2km ajelun jälkeen jo 50-60 asteiseksi -5 kelillä.
Pystyykö tuota käyttämään ilman että moottori pyörii, ikään kuin esilämmittimenä ja siis tuolla nykyisellä näppäimellä. Kunhan vielä kurkkaan sinne alle nosturilla ja varmistun että siinä on Webasto eikä Eberi niin tilaan sen kellokytkimen tai telestartin ja vien paikalliselle webastoasentajalle sen laitettavaksi. Työkaveri puhui että näistä menee jotain sytytysyksiköitä rikki tai karstaiseksi?
Auto taitaa olla se 2000vm josta sitten löytyy sekä webasto että ne vastukset :)
-w124 E420 sedan
jarnoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.11.2011 18:17

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja jarnoman »

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta tuo ominaisuus vakiona että käynnistyy aina kun on alle +8 jos automaattiasennossa niin käyttääkö samaa lämpötila-anturia kuin mittaristossa oleva ulkolämpönäyttö? Itsellä nimittäin se näyttö on lähes pimeä, vain pari pikseliä näkyy, vai onko näissä samoja pikselivikoja kuin kaikissa omistamissani bemareissa? Eli voiko olla se lämpötila-anturi pimeä?
-w124 E420 sedan
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Tiedän tosta Webastosta vaan sen että käyn pistämässä sen käsin päälle noin vartti ennen lähtöä johonkin. Ajastinta en tarvi enää koska aamuisin ei ole pakko lähteä mihinkään. Sen toisen nappulan annan olla käyttövalmiina ja silloin kun starttaan auton niin sammutan Webaston. Siellä hurisee joku jos ajan lyhyen matkan ja sammuu noin 10 sek kuluttua. Silloin kun kone ja auton sisätilat ovat lämpimiä niin en ole kuullut mitään hurinoita. Kerran pihalla kun parkkeerasin auton niin jäin juttelemaan naapurin kanssa niin noin 5 min päästä lähti Webasto päälle ja kävi kovaa ja savutti noin minuutin ja sammui sitten. Se oli kai automaattinen nokitus. Muuten auto on pelannut kun enkeli ja mittariin tulee kohta kaikki lukemat kolmosia. Niin auto on E 320 Cdi vm 2000
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tempera1, Su 20.11.2011 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja nautseri »

pakksi kirjoitti:itsellä on kans jonkun sortin webasto mutta se on apukuskinpuolella. auto on w210 290 TD.
ei mitään hajua mitenkä sen saa päälle kun ei ole mitään nappuloita. onko kellää kokemusta näistä? olis mukava saada talveksi toimimaan kun on niin kylmä auto muutenkin..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=23438" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti:[quote="RH"Ei meidän autossa ainakaan weba lähde käyntiin ajon aikana, vaikka tuo namiska olisi missä asennossa. Kyllä se pitää kellolaitteesta laittaa päälle. Se muuten, että on nuo molemmat, weba kellolla ja sähkövastus, on kuulemma tietyn vuosimallin autojen harvinainen varusteyhdistelmä (2000). Näin olen antanut itseni ymmärtää. Korjatkaa, jos meni pieleen.
Normaalistihan defaulttina webasto lähtis päälle aina ku on +7 tai kylmempi. Tosta sun auton webaston uudesta piirikortista tuli vaan sen vaihdon yhteydessä jätettyä ko. raivostuttava ominaisuus pois päältä. Sen saa kyllä päälle jos haluaa... Tosin hulluhan se on joka laittaa, koska sillon webasto käynnistyy vaikka siirtäisit autoa metrin pihalla ja jää pöhisemään vähäksi aikaa kun sammutat auton... Okei, onhan toi hyvä jos tulee pelkästään pitkää matkaa, mutta jokaista lyhyttä matkaa varten helvetin tyhmä homma.

Itse tykkäsin enemmän, että sai ite ajastaa tai käynnistää sillon kun kokee tarvivansa... Eli käytännössä kovilla pakkasillakin voi lämpenemisen nopeuttamiseksi painaa lieskasta päälle jos ei ole ollut esilämmityksessä.[/quote]

Nonni. Korjaus tuli. Sitä on taas tosi tarkkaan tullut keskityttyä. Eli vähän sinne päin. Kyllähän tuosta juttua oli, mutta mutta... :oops: :wink:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vähän sekavalta tuntuu tämä threadi kun samaan keskusteluun sotketaan facelift ja pre-facelift 210. Tuon temperan ohjekirjassakin on jotain häikkää kun sen pitäisi olla faceliftistä, eikö vaan. Oma ohjekirjakopioni kertoo tuon lisälämmittimen napin eri tavalla ja ohjekirja on faceliftille, 2000 rekisteröidylle autolle, saattoi olla 2001 vuosimallia.

Voisko joku faceliftin omistaja verrata omaan ohjekirjaansa vastaava tekstiä?

Olihan se kuitenkin niin että faceliftin dieseleissä on aina sähkövastukset ja kellolla toimiva webasto lisävarusteena (ilman kelloa ei varmaan faceliftissä voi olla tehdaswebastoa?). Prefacelift CDI-koneissa taas ajonaikainen webasto vakiona (sen sähkölämmittimen tilalla) ja sen käyttökytkin aika samanalainen, vaiko ihan sama? Kai pre-faceliftiin sitten on saanut myös kellollisen webaston?

Kuvittelin että faceliftissä ajastus olisi ollut mittaristossa mutta se tulikin vasta 211:een näköjään.
Vastaa Viestiin