tulipas tuossa tutkimusmatkalla autossani vastaan tollanen psi:n vr-tehoboksi, minkäsverran tällä sää mitään lisää olen aiemmin suunitellut lastutusta, mutta nytkun tämä poksi on niin lisääntyykö menohalut entisestään vai juuri lainkaan?
sinänsä hauska yllätys tuo poksin löytyminen, ainoa vain että kun olen ajanut tuolla n.30th sillä ajatuksella että seon vakio, niin kuinkahan laiska se stten alkujaan on ja auttaako se lastutuskaan enää niin hirveästi :p
toisekseen, se musta laatikko, missä pistokekin sijaitsee, mahtaako siellä olla webaston johdotuksia? alunperin siellä kävin sillä että olen sitä kännykkähommaa tuolla vepastolle suunitellut ja ajattelin josko sen sinne voisi sijoittaa jos webaston johtoja olisi siellä..
miten sellasen löytää väyrysestä (W210 vm2000) jos se on siihen asennettu?
autissa se oli ihan jondon välissä plugeilla...ja boxi nipparilla jonnekin kiinni...
katselee sinne konehuoneeseen niin kyllä se sieltä löytyy...jos siellä sellainen on...
itellä oli pellin alla hantin puolella "mustassa" laatikossa, mihin pistokekin tulee, sisällä... joo kyllä tuo tahtoo olla että 2800-2400rpm niin on aikas mitään sanomatonta on tuo kiihtyvyys... mutta koitetaan ilman boksia mitä tua alkaa puhumaan että onko mitään hyätyä koko vehkeestä
tuoppitoukka kirjoitti:itellä oli pellin alla hantin puolella "mustassa" laatikossa, mihin pistokekin tulee, sisällä... joo kyllä tuo tahtoo olla että 2800-2400rpm niin on aikas mitään sanomatonta on tuo kiihtyvyys... mutta koitetaan ilman boksia mitä tua alkaa puhumaan että onko mitään hyätyä koko vehkeestä
voisin melkein epäillä että on siitä hyötyä...jollekin diselkorjaamolle jossain vaiheessa...
kunnon lastu muuttaa koneen kierrosherkäksi ja "käyrät" tasaisesti korkeammiksi kuin tuollainen "vastuslaatikko" joka periaatteessa muuttaa vain yhtä parametria....oikeasti se vaan huijaa tiettyä arvoa...käsittääkseni?
en nyt ole niin kartalla noista mutta vähän tuli silloin luettua noista ja muistaakseni skodamiehet tekee itse noita boxeja muutamalla vastuksella ja liittimellä...
eikös täälläkin jossain ollut puhetta jokin aika sitten?
okei, siis poksi myyntiin ja oikiaa ohjelmaa kehiin
miten on, kumpaa suosittelisitta, digituninkia vai tuota voimaa.comia? kummassakin ilmeisesti aikas samanlaiset ohjelmat ja pakokaasunkierrätyksen saa samalla ohjelmoinnilla pois pelistä..?
joo volkkareihin niitä tehää paljo. osien hinta on alle 2 euroa ku kolvaa suoraan orginaaliin kaapeliin kaapelien päät on kalleimmat osat jopa kympin kappale Tommone "tehoboxi" on kallis siihen nähden mitä se sisältää. Tollasta lootaa saa ebaystä 49 eurolla, että komponenttien hinnalla melkee menee. Paitsi suomessa hinta on 10x.
Eihän se ole tyhmä joka pyytää...
Ylivieskassa, vai missä se www.ppdiesel.com asentaa Karalan www.Turbotec .com ohjelmia. Sinne mars! kotimainen yrittäjä ja tietää asioista, ja sen takia itsekin olisin valmis vähän ekstraa maksamaan, vaikka ei se ole sen kalliimpi, että sen puoleen.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 05.11.2010 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuoppitoukka kirjoitti:okei, siis poksi myyntiin ja oikiaa ohjelmaa kehiin
miten on, kumpaa suosittelisitta, digituninkia vai tuota voimaa.comia? kummassakin ilmeisesti aikas samanlaiset ohjelmat ja pakokaasunkierrätyksen saa samalla ohjelmoinnilla pois pelistä..?
mulla on ducatossa muistaakseni digutuuninkin ohjelma..en ole sata varma kun laitatin sen 2006....ja audissa doc-powerin ohjelma, audissa on toiminut todella hyvin kun ostin sen laatikon jolla saa talveksi ton ohjelman pois, eli vakioksi.
eipä ole ducatossakaan ollut mitään ongelmaa....sen verta voin sanoa että ei kannata pelkkään teho ja vääntökäyrään tuijottaa, monesti pienempi teho ja vääntö antaa koneen luonteesta paremman...
yleensä noi firmat kalastelee kovilla teholukemilla ja väännön kasvuilla, musta tuntuu että ne jotka tarjoaa vähempi tehoa ja vääntöä ymmärtää että ne vakio kytkimet ei kestä niitä ylimääräisiä tehoja....ja vääntöjä.
jep nimenomaan! Omas volkkarissa on käsitääkseni just sellainen säästöohjelma joka mahtuu justii auton vakio osien specsien sisään. Sitten on tarjolla toinen ohjelma joka tuo vielä 20hv/30nm lisää, mutta se menee jo yli kytkimen sietorajan reilusti.
mulla on ducatossa muistaakseni digutuuninkin ohjelma..en ole sata varma kun laitatin sen 2006....ja audissa doc-powerin ohjelma, audissa on toiminut todella hyvin kun ostin sen laatikon jolla saa talveksi ton ohjelman pois, eli vakioksi.
eipä ole ducatossakaan ollut mitään ongelmaa....sen verta voin sanoa että ei kannata pelkkään teho ja vääntökäyrään tuijottaa, monesti pienempi teho ja vääntö antaa koneen luonteesta paremman...
yleensä noi firmat kalastelee kovilla teholukemilla ja väännön kasvuilla, musta tuntuu että ne jotka tarjoaa vähempi tehoa ja vääntöä ymmärtää että ne vakio kytkimet ei kestä niitä ylimääräisiä tehoja....ja vääntöjä.
jos ducatossa kaksoismassa ni ei kestä vakio koneenkaan vääntiöö
eli ohjelmointiin ja tehot pois.
Itse oon muutaman auton lastuttanu debilissä (www.debil.fi) tosi asiantuntevaa työtä ja aikatauluista yms muusta on helppo sopia. itse sain lastutuksen ajaksi sijaisauton ilmaiseksi käyttöön. lisäksi penkitys ennen ja jälkeen sisältyy hintaan.
jos ducatossa kaksoismassa ni ei kestä vakio koneenkaan vääntiöö
eli ohjelmointiin ja tehot pois.
178tkm ongelmitta...vedetty asuntovaunua pienen matkaa ja peräkärryä kans...kyydissä ollu 5vuotta noin 600kg putkikamaa....
Sergey kirjoitti:joo volkkareihin niitä tehää paljo. osien hinta on alle 2 euroa ku kolvaa suoraan orginaaliin kaapeliin kaapelien päät on kalleimmat osat jopa kympin kappale Tommone "tehoboxi" on kallis siihen nähden mitä se sisältää. Tollasta lootaa saa ebaystä 49 eurolla, että komponenttien hinnalla melkee menee.
Nyt taidat kirjoittaa noista pumppusuutin tms boxeista. Niissähän homma tehdään noilla vastuksilla. Käsittääkseni common rail-koneissa tuo boxi sen sijaan sisältää enemmänkin elektroniikkaa. Onko joku aukaissut tuollaisen?
Asiasta lisää: itseä ainakin kiinnostaa tuollainen boxi, niitä saa tosiaan ebay:stä alkaen n 100 eur ja se on kyllä huomattavasti vähemmän kuin joku 500 - 800 mitä ohjelmointi maksaa.
Jos tehonlisän tarve (108CDI --> 110CDI) on pieni, uskoisin, että tuollainen boxi ajaisi asiansa. Ei oikein iske laittaa yli 10% auton arvosta pelkkään ohjelmaan...
Olisi kiva kuulla enemmänkin kommentteja ketkä ovat noita laatikoita asennelleet.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Kyllä commonrailinkin halvimmat tehopoksit on pelkkiä säätövastuksia. Niillä vaan muutetaan jännitetietoa jonka perusteella ECU laskee railpainearvon vääräksi. Liian suurella railpaineella teho toki kasvaa mutta 1350bar-järjestelmissä pumppu on kyllä mitoitettu alakanttiin jo tehtaalta. Luotettavuus kärsii.
Joku sanoi että sellainen poksi tulisi obd porttiin tms. Eihän se silloin voi olla mikään vastusviritys? Mihin nuo laitetaan, esim. se steinbauer, (vai mikä se oli...)
Sergey kirjoitti:juu halvimmat siis, eli noi iha höpövehkeet oli se mistä puhun. Ollaa pari lootaa suolistettu ja ne oli kyl iha tyhjää täynnä. Myös CDI koneille.
paremmissa tietysti enemmä älyä.
mutta mahtaako tuo "äly" olla kunnon syöttä ja ahtopainekarttojen veroinen koskaan, en usko....noissa ohjelmissahan nostetaan ihan pikkaisen ahtojakin...
mun mielestä kannattaa maksaa se 500 ohjelmasta ennemmin kuin 100 siitä täkypurkista.
toi oikea kartta tekee autosta ajettavan ja jotenkin luulen että nokeaminen on vähäisempää tuonne imusarjan suuntaan?
LopenUupunut kirjoitti: ja jotenkin luulen että nokeaminen on vähäisempää tuonne imusarjan suuntaan?
Jos tilaa lastun niin että EGR on poistettu niin ei silloin pakokaasuja mene yhtään imusarjaan. Niinkuin ei kuulukkaan mennä.
Pelkästään tuosta toimenpiteestä kannattaisi maksaa se 500€. Sen verran hyödyllinen se on tulevien murheiden vähentyessä.
Eilen viimeksi seisoin valoissa käryävän CDI:n kanssa. Oli kaikella todennäköisyydellä EGR:n tukkoon paskottama kone. Kuski jatkaa kaasun painamista niin pitkään että jotain mekaanista porsii ja syyttää sitten nykyautojen huonoa kestoa.
elis, periaatteessa, jos nyt oikein ymmärsin, että tämä poksi huijaa ruiskutusaikaa siten että suutin on pidemmän aikaa auki, niin tämähän maalaisjärjen mukaan sitten myös lisää kulutusta, eikö? olen tässä pähkäillyt tuon 200:sen syömistä kun 7.5l/100km taitaa olla se pienin lukema mihin olen päässyt.. vai onko sitten tuon automaatin kiroja
vois tosiaan kokeilla ajaa yhen tankillisen ilman tuota laatikkoa niin sais vähän vertailukuvaa..
tuoppitoukka kirjoitti:elis, periaatteessa, jos nyt oikein ymmärsin, että tämä poksi huijaa ruiskutusaikaa siten että suutin on pidemmän aikaa auki, niin tämähän maalaisjärjen mukaan sitten myös lisää kulutusta, eikö? olen tässä pähkäillyt tuon 200:sen syömistä kun 7.5l/100km taitaa olla se pienin lukema mihin olen päässyt.. vai onko sitten tuon automaatin kiroja 8)
vois tosiaan kokeilla ajaa yhen tankillisen ilman tuota laatikkoa niin sais vähän vertailukuvaa..
Mulla menee ohjelmoitu s202 220cdi farkku automaatilla n. 5,5 litralla matka-ajossa.
tuoppitoukka kirjoitti:olen tässä pähkäillyt tuon 200:sen syömistä kun 7.5l/100km taitaa olla se pienin lukema mihin olen päässyt.. vai onko sitten tuon automaatin kiroja