w210 kompressorista
w210 kompressorista
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katoppa tosta (jos linkki toimii).
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=03
Näyttäis olevan kolme prikkaa ja jokin levy siinä välissä.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=03
Näyttäis olevan kolme prikkaa ja jokin levy siinä välissä.
Tämä nyt menee ihan ulkomuistista, kun magneettikytkin ei ole vetäneenä, niin välys noin 0,20-0,40 mm ja noi Timon sanomat prikat on simmilevyjä, joilla se kytkin siihen simmataan kohdalleen
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Katsoppas kun sattui ihan sama minunkin W210 290 TD:lle! Hieno homma!
Kävin juuri kysymässä asiantuntijalta - sanoi, että kompura on leikannut kiinni; on yleinen vika. Minä ihmettelein, että eihän tuo pulttikaan ole katkennut, joten ei kai se nyt kiinni ole leikannut - tärinästä auennut. Ei asiantuntija antanut periksi; kokeili kädellä kompuraa, mutta ei sanonut mitään.
Ilmastointi lakkasi toimimasta ja se siivapyörän päässä oleva kiekko löytyi pohjalevyn päältä! Pulttikin oli siellä. Prikkoja ei näkynyt.
Saakohan tuon asennettua takaisin kohdalleen ilman isompia purkamisia - paikka on sen verran ahdas, että syylärikin on ilmeisesti irrotettava, jos on tarve jotain päästä mittaamaan siinä asennuksen aikana? Miten sen välyksen saa mitattua - atrvitseeko purkaa mitän edestä pois?
Kävin juuri kysymässä asiantuntijalta - sanoi, että kompura on leikannut kiinni; on yleinen vika. Minä ihmettelein, että eihän tuo pulttikaan ole katkennut, joten ei kai se nyt kiinni ole leikannut - tärinästä auennut. Ei asiantuntija antanut periksi; kokeili kädellä kompuraa, mutta ei sanonut mitään.
Ilmastointi lakkasi toimimasta ja se siivapyörän päässä oleva kiekko löytyi pohjalevyn päältä! Pulttikin oli siellä. Prikkoja ei näkynyt.
Saakohan tuon asennettua takaisin kohdalleen ilman isompia purkamisia - paikka on sen verran ahdas, että syylärikin on ilmeisesti irrotettava, jos on tarve jotain päästä mittaamaan siinä asennuksen aikana? Miten sen välyksen saa mitattua - atrvitseeko purkaa mitän edestä pois?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
No niin - laitoin sen magneettikytkimen laipan takaisin paikalleen; laipassa oli M8 pultin kierteet, mutta siiinä kompurassa itsessään oli M6 kierteet! Hiukan ihmettelin että miksei se pultti lähde kierteille ennenkuin kokeilin 6 millin pultilla. Oli nimittäin päässyt jo katoamaan se alkuperäinen pultti...
Ilman prikkoja / shimmilevyjä vedin laipan kiinni - kun en ollut ihan varma mihin väliin ne kuuluisivat. Niinpä se laippa ottikin jämäkästi kiinni hihnapyörään ja siitä tuli yhtä puuta: kompura pyörii koko ajan.
Kävin 5 km koeajolla ja auto täristi ihmeellisesti, mitä se ei koskaan ole tehnyt. Mittasin kompuran ulkopinnan lämmöt lenkin jälkeen; 80 astetta kuumana oli jo.
Kylmää ei tullut, joten kaasut lienevät kadonneet jostakin.
Irrotin laipan pois ja kävin ajelemassa uudelleen; ei täristänyt. Kompuran lämpö oli 40 astetta lenkin jälkeen.
Eli kai sinne jotkut shimmilevyt on laitettava. Tuleeko ne pujottaa sen booriakselin ympärille sine kompuran sisään - ilmeisestikin, vai kuinka? Mutta mikä osa siinä sopii liikkumaan magneettiventtiilin vetämänä - sitä minä ihmettelen. Vai liikkuuko se boorattu akseli ja ne shimmilevyt yhtenä pakettina sisään ja ulos soledoidin vetämänä?
Ilman prikkoja / shimmilevyjä vedin laipan kiinni - kun en ollut ihan varma mihin väliin ne kuuluisivat. Niinpä se laippa ottikin jämäkästi kiinni hihnapyörään ja siitä tuli yhtä puuta: kompura pyörii koko ajan.
Kävin 5 km koeajolla ja auto täristi ihmeellisesti, mitä se ei koskaan ole tehnyt. Mittasin kompuran ulkopinnan lämmöt lenkin jälkeen; 80 astetta kuumana oli jo.
Kylmää ei tullut, joten kaasut lienevät kadonneet jostakin.
Irrotin laipan pois ja kävin ajelemassa uudelleen; ei täristänyt. Kompuran lämpö oli 40 astetta lenkin jälkeen.
Eli kai sinne jotkut shimmilevyt on laitettava. Tuleeko ne pujottaa sen booriakselin ympärille sine kompuran sisään - ilmeisestikin, vai kuinka? Mutta mikä osa siinä sopii liikkumaan magneettiventtiilin vetämänä - sitä minä ihmettelen. Vai liikkuuko se boorattu akseli ja ne shimmilevyt yhtenä pakettina sisään ja ulos soledoidin vetämänä?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: w210:n ilmastoinnin kompressorista
Lainataas vähän otsikkoa...
Saako näihin 210 ilmastoinninkompressoreihin tiivistesarjoja? Oma vuotaa kompressorin akselin stefasta.
Vai pitääkö ostaa "uusi" kompura...
edit: auto siis 300TDT -98
Saako näihin 210 ilmastoinninkompressoreihin tiivistesarjoja? Oma vuotaa kompressorin akselin stefasta.
Vai pitääkö ostaa "uusi" kompura...
edit: auto siis 300TDT -98
W210 320 CDI -99
Re: w210:n ilmastoinnin kompressorista
Ebays:stä ja jenkkien A/C nettikaupoista (googlaa) saa kompuran tyypillä osia. Kompurassa pitäisi olla tyyppikilpi jossain kuran alla.
Hyvin todennäköistä on että akselikin on syöypynyt. A/C ammattilaiset sanovat, että korjaus on tilapäinen kun akseli on ruvella. Kerran olen yhen kompuran tiivistänyt ja se alkoi pitään, tomii ainaki vuoden ennenkun auto meni myyntiin.
Kiinalaiset on vissiin kloonanneet nämä Denson kompuratkin, klooneja saa netistä. Laadusta en tiedä...
Hyvin todennäköistä on että akselikin on syöypynyt. A/C ammattilaiset sanovat, että korjaus on tilapäinen kun akseli on ruvella. Kerran olen yhen kompuran tiivistänyt ja se alkoi pitään, tomii ainaki vuoden ennenkun auto meni myyntiin.
Kiinalaiset on vissiin kloonanneet nämä Denson kompuratkin, klooneja saa netistä. Laadusta en tiedä...