7G -vaihteisto kiukuttelee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
austin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 28.09.2011 21:20

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja austin »

Hei

Suuret kiitokset kaikille auttaneille.

Ehdin hätäpäissäni viedä auto Veholle juuri ennekuin olin saanut
siihen apua palstan kautta. Harmittaa nyt.
Katsellaan nyt mitä Veholla tehdään, tai tiedossa on että vaihdetaan osia...

Kyselin Veholta johdinlevyn puhdistus vaihtoehdosta ja kun sitä ei voi heidän mukaan purkaa??
Taitaa vaan tahto puuttua ja on parempi katteista hommaa lyödä uutta tavaraa sisään.

Onneksi on tuo Austin mihin voi itse korjata lähes kaiken :-)



km
austin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 28.09.2011 21:20

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja austin »

Moro

Auto jo kuusi viikkoa Veholla.
Ei ole osia!!!!

km
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja alille »

Moi!

Onko tiedossa järkevää / edullista tapaa korjata tämä vaihteisto ongelma..
Itselläni siis 1 menee välillä jumiin ja vika koodit 2767, 2768 (Y3/8n2)

Vuosimalli -06/08 W164 320CDI

Lisäksi vikakoodeissa on 5136 L6/4 Pyörintänopeustunnistin oikea Taka..
5399 - CAN signaali 'Kytketty vaihde' ohjain laitteelta N15/3 EGS ei ole uskottava..

Eli voisiko tämä tunnistin aihettaa vaihdelaatikko ongelma..

Yst.W164..
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Onko kukaan tehnyt vielä öljyn muutosta punaisesta siniseen Fuchsiin?

Pisti ulkomaan foorumilta seuraavanlainen silmään...
Syy...
Kontaktipintojen hapettuminen?

http://mbworld.org/forums/mercedes-tech ... issue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Olen ymmärtänyt, että ko. punaista ja sinistä EI SAA sekoittaa, mutta kaipa järjestelmän "riittävän" huolellisesti saa huuhdeltua.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Olen myös kuullut, että Siemens (sähköosien valmistaja) on saanut sukset jotenkin ristiin Mersun kanssa ja on alkanut itse toimittaa sähköosille osille irrallista korjaussarjaa, mikä ei vaatisi ohjelmointia.
Siemensin varaosasarjasta kuulin Repconilta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

alille kirjoitti:Moi!

Onko tiedossa järkevää / edullista tapaa korjata tämä vaihteisto ongelma..
Itselläni siis 1 menee välillä jumiin ja vika koodit 2767, 2768 (Y3/8n2)

Vuosimalli -06/08 W164 320CDI

Lisäksi vikakoodeissa on 5136 L6/4 Pyörintänopeustunnistin oikea Taka..
5399 - CAN signaali 'Kytketty vaihde' ohjain laitteelta N15/3 EGS ei ole uskottava..

Eli voisiko tämä tunnistin aihettaa vaihdelaatikko ongelma..

Yst.W164..
Tiedä sitten aiheutaako mainitu taka anturi
ko onkelman mutta ainkin muuten se sotkee vaihtamisen

Kannatta aloitaa remonti siitä
Olihan koodit tutkailtu *:rila jos ei niin sitten aloitaa siitä
Ja jos oli niin mitä kertoi yksikön tiedoiksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Tässä täky ongelman ratkaisemiseksi tuosta edellä mainitsemasta mbworldin ketjusta

black e63 viesti:

-There are many cases of poor shift quality from 722.9 transmissions (as acknowledged in Bulletin number LI27.00-P-051451 Date: 10-03-2011).

-It comes down to particulate contamination inside the transmission which lands on valve screens on the electrical conductor plate attached to the valve body. When the screens get clogged they create speed sensor faults.

-Usually the method for fixing the speed sensor faults is to replace the electrical conductor plate or the entire valve body. However, now that there are so many failure occurrences worldwide, MB will no longer sell these sub-unit parts to independent dealers, and they are even more difficult to obtain for dealerships and are currently back-ordered for dealerships. Thus, typically the entire transmission may be replaced instead.

-Apparently there are now replacement screens available, which can be replaced, if the problem has not advanced too far (I'm not sure about that part).

MB discusses the method for fixing the problem in Bulletin LI27.20-P-051537 Date 11-18-2011:

COMPLAINT:
Vehicle jerks during gear change or has hard or slipping shifts. In some cases the torque converter lockup clutch (KuB) cannot be actuated.
CAUSE:
Torque converter lockup clutch (KuB) cannot be activated due to a clogged filter in the KuB solenoid valve. Other solenoid valve filters, e.g. K1 control solenoid valve (Y3/8y2), may also be clogged with wear debris.
REMEDY:
Removal of EHS & removal of all solenoid valves from the EHS to evaluate the contamination of the solenoid valve filters. Please observe AR27.19-P-0212A. Install repair filter A 221.227.00.00. Clean all valves with a small magnet, afterwards bathe the valves in fresh 134FE-ATF {Blue} (A 001.989.78.03.09) several times to remove debris.
AR27.55-P-0100SX: The entire transmission must be flushed with fresh oil (134FE-ATF A 001.989.78.03.09) & then filled with new oil.

The source of the metal particulates is *possibly* due to corrosion caused from the red fluid.

-Flushing out the red fluid and installing the blue fluid may stop the corrosive process and prevent an expensive failure if it is changed soon enough.

-The blue fluid is backwards compatible with most all MB auto transmissions (722.6, 722.7, 722.9)

-In Europe, MB Service Bulletins say to switch to blue ATF in ALL 7 speed transmissions. However, in the USA, EPA regulations are preventing MB from changing the fluid in older (pre 2010) 722.9 transmissions.

- Most common symptom is that the transmission intermittently won't upshift, i.e., stuck in low gear. Problem gets worse (not shifting at all) and check engine light comes on. This normally occurs around 50k to 60k miles.

Let me know what questions you guys have, I probably left some stuff out during my write-up. FYI, I am having my fluid changed to the blue fluid, and having magnets installed in my trans pan to collect metal particulates.

Read more: http://mbworld.org/forums/mercedes-tech ... z2fJZZfMTo" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Kukaan kokeillut tai onko muuta tietoa...hinta kuitenkin kohtuullinen jos oikeasti tekevät kunnostuksen takuulla http://www.softelectronic.com/english" onclick="window.open(this.href);return false;
EQB 300 4-matic -23
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja alille »

CDI203 kirjoitti:
alille kirjoitti:Moi!

Onko tiedossa järkevää / edullista tapaa korjata tämä vaihteisto ongelma..
Itselläni siis 1 menee välillä jumiin ja vika koodit 2767, 2768 (Y3/8n2)

Vuosimalli -06/08 W164 320CDI

Lisäksi vikakoodeissa on 5136 L6/4 Pyörintänopeustunnistin oikea Taka..
5399 - CAN signaali 'Kytketty vaihde' ohjain laitteelta N15/3 EGS ei ole uskottava..

Eli voisiko tämä tunnistin aihettaa vaihdelaatikko ongelma..

Yst.W164..
Tiedä sitten aiheutaako mainitu taka anturi
ko onkelman mutta ainkin muuten se sotkee vaihtamisen

Kannatta aloitaa remonti siitä
Olihan koodit tutkailtu *:rila jos ei niin sitten aloitaa siitä
Ja jos oli niin mitä kertoi yksikön tiedoiksi
Moi!

Ei ole *:lla katsottu vika koodeja vaan Merkki huollon laitteilla + samoja vika koodeja ilmoittaa kaverin Bosch:in luenta laite..
Yksikön tietoja en löydä lapusta..
Ainoastaan HW-versio:09.2004 ja SW-versio 48.2007 ja FW-nro 0094480210

Pitää alkaa etsimään *:ia jostain..

CDI203 - voisin tulla käymään, mutta en ymmärrä tuota sinun puhelin numerosi "koodausta"...
Joten laita YV viestiä tai esim numerosi..

Yst.W164
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Löyty jotain kommenttia Bulgarian firmasta..edes joku onnistunut saamaan kuntoon. Ja jos hinta pitää kutinsa, ei paha.

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... c-com.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos oma alkaa enemmän tökkiä kuin laki sallii taitaa s-postikyselyjen jälkeen lähteä koekäynnille tuohon suuntaan...mutta pitää testailla ja käydä kyselemässä (VEHO) onko sininen nyt sitten suosikkina öljyrintamalla.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

alille kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
alille kirjoitti:Moi!

Onko tiedossa järkevää / edullista tapaa korjata tämä vaihteisto ongelma..
Itselläni siis 1 menee välillä jumiin ja vika koodit 2767, 2768 (Y3/8n2)

Vuosimalli -06/08 W164 320CDI

Lisäksi vikakoodeissa on 5136 L6/4 Pyörintänopeustunnistin oikea Taka..
5399 - CAN signaali 'Kytketty vaihde' ohjain laitteelta N15/3 EGS ei ole uskottava..

Eli voisiko tämä tunnistin aihettaa vaihdelaatikko ongelma..

Yst.W164..
Tiedä sitten aiheutaako mainitu taka anturi
ko onkelman mutta ainkin muuten se sotkee vaihtamisen

Kannatta aloitaa remonti siitä
Olihan koodit tutkailtu *:rila jos ei niin sitten aloitaa siitä
Ja jos oli niin mitä kertoi yksikön tiedoiksi
Moi!

Ei ole *:lla katsottu vika koodeja vaan Merkki huollon laitteilla + samoja vika koodeja ilmoittaa kaverin Bosch:in luenta laite..
Yksikön tietoja en löydä lapusta..
Ainoastaan HW-versio:09.2004 ja SW-versio 48.2007 ja FW-nro 0094480210

Pitää alkaa etsimään *:ia jostain..

CDI203 - voisin tulla käymään, mutta en ymmärrä tuota sinun puhelin numerosi "koodausta"...
Joten laita YV viestiä tai esim numerosi..

Yst.W164
YV laiteltu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

lkosso kirjoitti:...mutta pitää testailla ja käydä kyselemässä (VEHO) onko sininen nyt sitten suosikkina öljyrintamalla.
Sinistä ei saa sekoittaa punaiseen!

Aikaisemmin lähettämääni linkkiä pidemmälle lukiessa huomaa, että tehdas on suunnitellut laatikon joko punaiselle, tai siniselle!
Eli siis pelkästään viskositeetista johtuen ei voi lähteä muuttamaan.
Pitää koho HY haihtaa, että ymmärtää sinistä.

Tehas on tehnyt virheen punaisen öljyn ja HY:n elektroniikan kestävyyden kanssa ja korjaa sitä, jos ehtii takuuaikana korroosiosta todistettavasti oikuttelemaan.

USA:ssa varmaan jonkinmoinen ryhmäkanne johtaa johonkin, muttei varmaan täällä:(
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

On 722.9 laatikossa ihan mekaanistakin tyyppivikaa...
Muistaakseni B1 kytkinpaketin sokkarengas pettää ja ongelmat alkaa.
CDI203 sellaisen joskus ratkaissut.
Löytyy päättäväisesti googlettamalla se tehtaan tiedote;)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee (Korjattu 700E)

Viesti Kirjoittaja alille »

Moi!

7G vaihteisto ongelma korjattu. (Tosin ei itse).
Ongelmana oli se Jumitus 1-2 vaihteelle. (Itselläni siis 1 menee välillä jumiin ja vika koodit 2767, 2768 (Y3/8n2)).

Suomessa sain korjausarvion Vehon valtuuttamalta korjaamolta 2400E.

Päädyin kuitenkin kyselemään Korjauksen hintaa Virosta Tallinnan Mersu liikkeestä ( http://www.silberauto.ee/et/jarve" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Keskukselle sanoin mitä tarvitsen Suomeksi, niin yhdistivät Suomea puhuvalle kaverille.
Neuvottelujen jälkeen korjaus arvio oli 860E, joka sitten korjaustyön jälkeen laski 700E!

Silberauto on siis Mersun liike ja työllä on täysi Mersun takuu.

Paikka on 15 min päässä D terminaalista, ja palvelu on hyvää. En voi kuin suositella.
Laivamatka maksoi 105 euroa.

Joten jos teillä on vaihdelaatikko ongelmaa, niin ei muuta kuin kyselemään tuolta..
Vaihdelaatikon IKÄ ja versio numerolla on myös paljon vaikutusta..

T:W164
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
pete 1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.09.2014 12:50

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja pete 1 »

E280 cdi 7/2006 facelift 7-G aj. 375000km, joista taksissa 330000km.
Vika on että vaihteet menee kepistä alaspäin ok, mutta ylös päin mennessä pysähtyy N:lle ja kolahtaa . Jos haluaa siitä ylöspäin pitää laittaa käsijarru päälle ja vapauttaa normijarru, niin sitten saa p-asentoon. Kolahtaa myös jos nopeasti siirtää P-D. Ajossa vaihtaa hianosti ja näyttää oikean vaihteen. Pakko vaihteet ei toimi, mutta vakkari toimii. Star näytti p1856 vikakoodia. Vika ei ole jatkuvasti päällä. Autoon vaihdettiin uusi jarruvalokytkin viikko sitten.
Vaihteiston asentotunnistin on koodin p1856 takana. Mitä tarvii vaihtaa ? Vai kelle suosittelette vientiä Tampereen lähistöllä N.100km??
R170 SLK 230 kompura -98
S211 E 280 cdiA-08
pete 1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.09.2014 12:50

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja pete 1 »

Itse itselleni vastaten. Vika korjaantui vaihtamalla keppi moduuli osa numero A2112674224. Osa maksoi vähän ajetusta autosta 120€. Uusi olisi ollut 691€ ja eräs purkuri pyysi 300€ taksissa olleesta ja eBayssa oli 70€ ylöspäin. .?
R170 SLK 230 kompura -98
S211 E 280 cdiA-08
lipe87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 01.10.2016 10:56

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja lipe87 »

Moro! Itsellä tehnyt pari kertaa tuon että ei vaihda vaihdetta isommalle eikä pienemmälle ja kun käyttää sammuksissa ja käynnistää uudelleen niin vika poissa, auto siis mb ml 420cdi vm-07. Näin tekniikasta vähän tietämättömänä kyselisin että puhdistuuko tuo johdinlevy öljynvaihdon yhteydessä vai pitääkö erikseen ottaa irti ja puhdistaa? Ja missäpäin pohjois-suomea kannattaisi kysellä laatikko öljyn vaihtoja?
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Onko normaalia että on n. 2sek viive liikeelle lähtiessä ja esim pakittaessa?. Tosi ärsyttävää ku meinaa aina sutasta kun tottunut 5loviseen joka ei tollasta tehnyt
Avatar
Khissa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 28.01.2015 21:24

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja Khissa »

Iltaa. Täällä taival 7G:n kanssa ei ole alkanut aivan mahtavasti. Autona on S212 220 CDI 2013 ja vaihteistona 722908?. Autolla ajettu 80 tkm. Ongelmana on pariin kertaan ilmaantunut Starin mukaan VGS - Vaihteiston täysintegroitu ohjaus(Y3/8n4) vikakoodi P278300 "Momentinmuutimen lukituksen kitka on liian suuri".
Mielestäni ajossa tämä on ilmentynyt siten, että vaikka kaasua painaa, ei mitään tapahdu.. reilusti painaessa vaihtaa pari pykälää pienemmälle ja sitten taas mennään.. silloin siis luultavimmin vika on tallentunut.
Auto on tuotu Ruotsista käytettynä, mutta sähköisen huoltokirjan tulosteissa ei ollut mainintaa vaihteiston öljynvaihdosta, joten varmuutta sen tekemisestä tai tekemisestä jättämisestä ei ole.
Onko ajatuksia mistä pitäisi lähteä liikkeelle? Star löytyy itseltä, mutta sen käytöstä on vain vähän kokemusta.

Tässä vielä kuva pikatestin tuloksesta:
Capture2.PNG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Khissa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 28.01.2015 21:24

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja Khissa »

Lisäyksenä edelliseen viestiin: Tänään tuli testattua momentinmuutimen arvoja ajon aikana. Pitäisikö Starin näyttää tasaisessa ajossa momentinmuuntimen olevan lukossa? Itselläni se ei mennyt lukkoon vaan näyttää vakkari päällä moottoritiellä LUISTAA. Pyörintänopeuksien ero oli tasaisessa ajossa aika pieni, 1-6 1/min.. Varsinaista laatikon luistamisen tuntua ei ole ollut missään vaiheessa.

Tarkoittaako tuo liian suuri kitka sitä, ettei lukituskytkin aktivoidu vai sitä, että se jää jumiin eikä aukea?
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Onko tolle 7lovisen kybille varaosanumeroa? Varaosaliikkeen mukaan siellä laatikossa olisi kaksi sellaista sininen ja musta?
Solenoidi kartasta löysin vaan yhden.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja dealer »

Blue cap on kybissä.
oulaistenliikenne.fi
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Eli sininen solenoidi.. eniten hämmennystä aiheutti kun soitin mega auton varaosamyyjälle ja se meinas että siellä lootassa ei varsinaista kybiä ole vaan rupes heti luettelee tonnin ja kahden tonnin osia.... ja lopuksi sano että ollaan me jotain solenoideja laatikoihin vaihdeltu mutta ei osannu nimetä niitä..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja dealer »

Turbiinin lukkoventtiili on paketin etunurkassa, toisella puolella kuin sähköpistoke. Tänään(kin) vaihdoin yhteen seiskavaihteiseen.
oulaistenliikenne.fi
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Millasia oireita oli? Oma autoni meinaa 40kmh tasakaasulla ajaessa välillä kierrokset saattaa nousta 3000rpm ja sitten yhtäkkiä lyö lukon päälle... oireet siis vahvistui kun auto oli lastutettavana ja lootan painetta ilmeisesti suurennettiin/luistoa pienennettiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikakoodi venttiilistä, joskus ajossa jyristää lukko päällä tarpeettomasti.
oulaistenliikenne.fi
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Mihinköhän se mustahattuinen sitten kuuluu siellä venttiilipöydässä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellä on 8 venttiiliä, puolet mustia ja puolet sinisiä.
oulaistenliikenne.fi
VilleJD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 28.10.2015 08:36

Re: 7G -vaihteisto kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja VilleJD »

Samansorttista ilmiötä minun ML:ni vaihteistossa (w164 -07 320 cdi). 1-2 vaihto tuntuu luistavan, humppaavan keskikaasulla kiihdytettäessä vähän päivän ja aiemmin ajetun matkan mukaan, nyt 2-3 vaihtokin näyttäisi tuleen mukaan tuohon ja välillä vaihteisto jumittaa muutamaksi kilometriksi viitosvaihteelle; vaihtaa pienemmälle, mutta ei yli vitosen. Vikakoodeja ei tule. Kiesillä ajettu 148 tkm.

30 tkm sitten vaihdettiin veholla öljyt, jolloin sen toiminta mielestäni muuttui ja tuo ykkönen alkoi humpata kiihdytyksen loppuvaiheessa. Olen uudelleen kouluttanut vaihteistoa, mutta eipä tuon toiminta merkittävästi muuttunut. Vielä toimii ja vikatilaan se ei ole koskaan mennyt, mutta en sitä sinne haluaisi päästääkään.

Ehdotuksia mitä pitäisi tehdä ? PK-seudulla / Turku-Rauma -akselilla tietäjiä ?
ex VW typ. 181 Kubelwagen -74
ex W126 MB 420SEL -91
ex S211 MB E220T Cdi A Avantgarde -07
ex VW kupla "leikkipossu" Porche look - 74 (tallin pahnoilla jo 8 vuotta)
ex W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
ex S204 MB C220T Cdi A -08
W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
Mini Cooper S A -06
Vastaa Viestiin