Aluksi puretaan esim 12kpl nostimia yksitellen ettei sekoiteta nostimien osia toistensa kanssa. Öljy poistetaan nostimen sisäosista sekä nostimen osat pestään cleanerilla sekä paineilmalla jonka jälkeen nostin kasataan. Kun kaikki 12kpl on puhdistettu asetetaan nostimet esim. imuventtiileille. Nokka-akseli laitetaan paikoilleen ja pukit kiristetään kevyesti.
Nyt voi ihan sormin painella nostimia niistä missä nokka ei paina nostinta. Välystä pitäisi olla tyyliin 2 - 4mm . 2 - 4mm ei ole tieto vaan on mun oma käsitys aiheesta mutta 1mm on jo merkki siitä ettei varoja liiemmin ole. Joku varmasti tietää mitä välyksen kuuluu olla silloin kun hydraulinostin on tyhjä.
Sit sama toimenpide samoilla nostimilla pakoventtiileille.
Jos kansi on paikoillaan niin teettää töitä kun täytyy kumpikin nokka olla paikoillaan ja ketju myös. OM603:sessa hoituu helpommin.
Tietty jos pesee ja puhdistaa kaikki 24 nostinta niin selviää ehkä helpommalla jos kansi on paikoillaan. Jos on pöydällä niin sitten tuo 12kappalettakin riittää mainiosti.
Ohessa kuvia ja tekstiä siitä kuinka nostin puretaan ja kasataan. Tämä nostin on jo kertaalleen avattu ja puhdistettu.
Purkua odottava nostin. Mulla paksu metallikiekko jota vasten nostinta lyödään käsin

Tyliin näin kun muutaman kerran napauttaa oikein reippaalla kädellä, hydrauliosa putoaa pöydälle

Hydrauliosa pöydällä

Hydrauliosan mäntä ja sylinteri irtoaa toisistaan sormivoimin. Sisällä on jousi.

Hydrauliosa purettuna

Osat kasattuna. Tässä kuvassa hydrauliosa pisimmässä asennossa

Ja tässä lyhimmässä asennossa

Hydrauliosa menee paikoilleen kevyesti peukalolla painaen
