C36 M104 -> M113 -> M113K

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Juu tossa otsikossa olisi yhtälö, Alkuperäinen auto jonka koriin tämä kaikki ihanuus istutetaan on C36 AMG -94 (w202)

Kuva

C36 mopon moottorin tulee korvaamaan V8 suoraan W210 E55 AMGstä (ostettu)
Kuva

Tätä tullaan ohjaamaan megalla (ostettu), tähän tarvitsen vielä ilmeisesti laajakaista lamdan (ei ole vielä), sen perään tulee 722.6 (ostettu) Ofgearin (ostettu) ohjauksella. Rattinappi ajatuksesta olen jo luopunut koska en näe sitä kauhean mukavaksi, esimerkiksi jos vähän leikkii niin joutuu etsimään ratista nappeja, suunnittelin että korvaan tästä johtuen rattinapit linkin tyylisellä ns. eteen taakse vaihdekepillä

Kuva

-Jos joku tietää mistä saisi tilattua vaihdekepin niin linkkiä tulemaan

sitten kysymyksiin:

-Ensimmäinen kysymys kuuluu käykö C55 AMG (w202) vertailukohteeksi katsastukseen? sillä AMG on eri kori joka ei kelpaa vertailukohteeksi esimerkiksi C280 niin herää kysymys käykö W202 AMG keskenään vertailukohteiksi?

-M113 muuttaminen M113K:ksi, mitä kaikkea tarvitsee muuttaa? Maailmalla olisi myynnissä ns. vakio remmisarja joka on esimerkiksi C55:ssä (w203) imusarjoineen suutinkiskoineen. Riittääkö vakio bensapumppu? mitenkäs hihna mahtuu pyörimään? Moottori koodista päätellen kaikki pitäisi oletettavasti saada ns BoltOn settinä, moottori tyyppiin kun ei tule vaankun K perään.

-M113 istutus w202 koriin herättää myös kysymyksen muummuassa moottorin kannake kumejen suhteen, millä kumeilla saa istumaan paikalleen? entäs korvakkeet? varmaan kannattaisi suoraan laittaa ns. kovat moottorin kannakkeet jotka eivät repeäisi? saako jostain tilattua?

Moottoria tulee ohjaamaan Ms2 v3, sen suhteen muuten homma kohtuu selvää luettuani useamman tunnin foorumeita, triggeri pyörän taitaa saada kampiakselin hihnapyörän päähän juuri ja juuri niin ettei ota kiinni vesipumpun karaan.

-Mutta mitenkäs sytytys? Kyseisessä pelissä on kuitenkin sen 16 tulppaa joten alkuperäiseen suunnitelmaan kuuluneet LS Trukki puolat eivät tule kysymykseen. Vakio puolia taas ei voi suoraan ilmeisesti ohjata megalla koska tarvitsee jotain virran vahvistimia tms? Ilmeisesti samassa pytyssä olevat kaksi tulppaa eivät syty samaa aikaa, miten näitä saisi megalla ohjattua siten että menisivät samallailla kun vakiona menevät?

Kelpaako nämä sytkäkivet? http://www.autotune.fi/tuote/44/sytkakivi-bosch-bip373" onclick="window.open(this.href);return false;

Sytkäkivien tilalle voisi kuulemma laittaa myös tallaiset: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... p-2559-44/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kumpia suosittelette ja kuinka monta kiveä pitäisi tähän kokoonpanoon tilata? entäs ohjain yksiköitä?

Kiitoksia jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Feremenco, Su 11.06.2017 02:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kannattaisi ensin kysellä saako tehdä koska toi amg ei oel valmistus sarjan normaali vertaus kohde...niinkuin ei e500 w124 ollut kanssa kun joku yrittti v8 tunkea coupeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Tuo c36 on samaa mallisarjaa kun perus w202:t, c43 ja c55 sitten omaansa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja AK47 »

atlas kirjoitti:Kannattaisi ensin kysellä saako tehdä koska toi amg ei oel valmistus sarjan normaali vertaus kohde...niinkuin ei e500 w124 ollut kanssa kun joku yrittti v8 tunkea coupeen.
Kannattaa ihan ensimmäisena alkaa rakentelut papereita vilkuilemalla. Muuten ostelee osia joita ei saa kilpien väliin SUOMESSA.

202 koriin saa tehoa laitella c43 vakiosta +20% ja tilavuutta +25% eli 362,4heppaa tai 5.3325 litraa. Tämähän rajoittaa pois kompurahaaveet ja itseasiassa viisvitosenkin M113 moottorin tilavuuden takia.

No, jäähän 4.3 moottori jota voi kompuroida tai se 3.6 jonka voi turbotella. 3.6 myllystä on joku ottanut jo vuosia sitten 500hp turbolla jonka luulisi olevan tarpeeksi haasteellista ylittää.

Toki radalle voi laittaa sinne 202 koppaan ihan mitä haluaa.

Ainiin -91 ei vielä ollut 202 muuta kuin suunnittelupöydällä ja prototyyppinä vasta. Oisko kuitenkin 93-97 ajalta?
Viimeksi muokannut AK47, Su 11.06.2017 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Eli jäljelle jää rahaleima, mitenkäs muut kysymykset?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

AK47 kirjoitti:Ainiin -91 ei vielä ollut 202 muuta kuin suunnittelupöydällä ja prototyyppinä vasta. Oisko kuitenkin 93-97 ajalta?
94* korjaan
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Omaan M113 projektiin sain tälläisen vastauksen sytytykseen (alunperin tulpat kipinöi pikkuisen eriaikaan sylinterissä):
Tuskin on saavutettavissa merkittävää eroa sillä kipinöikö tulpat samanaikaisesti vai eriaikaisesti. Satoja muitakin muuttujia on vaikuttamassa sylinteripaineeseen.

Yhdellä kanavalla voi ohjata kahta kiveä mutta itse käyttäisin (ja käytän) IGBT-tyyppisiä kiviä. Ovat halvempia ja ohjautuminen on varmempaa kun hilan ohjaus ei vaadi juurikaan virtaa. ATdriveboardin kanssa käytin ns. alasvetovastuksia IGBT:n hilan ja maatason välissä että kytkeytyminen olisi nopeampaa. Ilman vastuksia kipinä jäi heikoksi. ISL9V3040 on hyvä kivi tarkoitukseen mutta ei sisällä virranrajoitusta joten asetuksien kanssa ei pidä hölmöillä. Saa esim. digikeyltä tai mouserilta pari euroa kpl.
Tässä jotain kyselyitäni asiasta:
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=8769" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Lisää vastauksia kaivataan!
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Ei tullut vastauksia niin vedin kokeillen, E55 korvat ei käy C43 kumejen kanssa 202 keulalle..
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

kokeile w202/w208 m112 korvilla, niitä varmasti löytyy.
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 567
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja racer123 »

jukkis. kirjoitti:Tuo c36 on samaa mallisarjaa kun perus w202:t, c43 ja c55 sitten omaansa.
AK47 kirjoitti:
Kannattaa ihan ensimmäisena alkaa rakentelut papereita vilkuilemalla. Muuten ostelee osia joita ei saa kilpien väliin SUOMESSA.

202 koriin saa tehoa laitella c43 vakiosta +20% ja tilavuutta +25% eli 362,4heppaa tai 5.3325 litraa. Tämähän rajoittaa pois kompurahaaveet ja itseasiassa viisvitosenkin M113 moottorin tilavuuden takia.
Onko tästä nyt jotakin ihan faktatietoa, eli onko 202 kopan suurin vertailumalli 280, 36 AMG vai 43 AMG? :wtf: 55 AMG, tuskin ...
Avautuisi ihan erilaiset rakentelumahdollisuudet jos nuo AK47:n tiedot pitää paikkansa, siis vaikka 201-koppaan verraten :thumbup:
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

minä sain joskus katsastuskonttorin tulostaman listan vertailu malleista c36 asti oli samaa mallisarjaa.
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

jukkis. kirjoitti:minä sain joskus katsastuskonttorin tulostaman listan vertailu malleista c36 asti oli samaa mallisarjaa.
Joo C55 tuskin käy vertailukohteeksi koska C55 W202 ei ole ikinä tyypitetty suomeen, eiköhän tuo käy kun saa vaan trafin tietoihin lisättyä että C55 on alunperin valmistettu euroopan tieliikenteeseen.
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 M104 -> M113 -> M113K

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

racer123 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Tuo c36 on samaa mallisarjaa kun perus w202:t, c43 ja c55 sitten omaansa.
AK47 kirjoitti:
Kannattaa ihan ensimmäisena alkaa rakentelut papereita vilkuilemalla. Muuten ostelee osia joita ei saa kilpien väliin SUOMESSA.

202 koriin saa tehoa laitella c43 vakiosta +20% ja tilavuutta +25% eli 362,4heppaa tai 5.3325 litraa. Tämähän rajoittaa pois kompurahaaveet ja itseasiassa viisvitosenkin M113 moottorin tilavuuden takia.
Onko tästä nyt jotakin ihan faktatietoa, eli onko 202 kopan suurin vertailumalli 280, 36 AMG vai 43 AMG? :wtf: 55 AMG, tuskin ...
Avautuisi ihan erilaiset rakentelumahdollisuudet jos nuo AK47:n tiedot pitää paikkansa, siis vaikka 201-koppaan verraten :thumbup:
Olettaisin että C43 ja C55 vaatii vaan jarrujen muutoksen kelvatakseen vertailukohteeksi, kori on täysin sama. Joku joskus sanoi että C55 keulaa on jatkettu jotta moottori sopisi, hetken kun mietin niin logiikka puuttuu koska C43 on myös M113:lla varustettu. Tätä kun googlailin huomasin että W203 C55 keulaa on jatkettu muistaakseen CLK:n keulan osilla.

Vertailukohteeksi vaaditaan varmaan juuri jarrumuutos koska C55 etujarrut on halkaisijaltaan 332mm, toisin kun C36 huomattavasti pienemmät, C430 jarrutkin vaan 330mm.

Joten joutunee ostamaan C30 C32 C43 tai C55 jarrut tilalle, näiden kaikkien pitäisi pikaisen googletuksen tuloksena mennä suoraan paikalleen ilman muutoksia. Nyt on M113 keulalla ja hyvin sopii muuten mutta toisen pakosarjan jouduin laittamaan ns.väärinpäin koska ohjaus simpukka olisi muuten osunut downpipeen. laitan pari kuvaa kun kerkeän. :)
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Vastaa Viestiin