W140 ajonesto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 01.05.2004 08:10
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: Ke 29.11.2017 18:56
APUJA KAIVATAAN!! Tietääkö kukaan miten saadaan kuntoon? Paja heitti pyyhkeen kehään. "Ei pysty korjaamaan". 1995 vuotisessa 280S (w140, bensa) on ilmennyt käynnistysvika. Starttaa eli pyörittää mutta ei käynnisty. Jo starttauksen aikana alkaa peilissä olevat vihreä ja punainen valo vilkkua. Akun irroittaminen ei auta. Seuraavana päivänä käynnistyy. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa ja noin kuukauden välein. Pajalla ilmennyt (mitä itsekin arvelin) että vika on ajonesto / käynnistyksen estolaitteessa.
Korjaus maksaisi n. puolet auton arvosta. Tietääkö joku miten se voitaisiin ohittaa tms...
Avaimen patterit on kunnossa eli avaa ja sulkee lukot.
Viimeksi muokannut hessu007 päivämäärä La 09.12.2017 09:50, muokattu yhteensä 1 kerran
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04



Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 29.11.2017 19:27
Itse asiasta en tiedä mitään, mutta voisikohan olla että ajonestoon liittyvän johtosarjan eristeet ovat entiset? Auto ainakin vuosimalliltaan osuu biohajoavien eristeiden aikaan.

Missä vaiheessa muuten W140 sai ajonestolaitteen? Noin vanhassa R129:ssa sitä ei vielä ole.
SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 03.04.2011 21:17
ViestiLähetetty: Ke 29.11.2017 20:10
Omasta w140 350td alkoi myös oikutella ajonesto, noin 10-15v sitten. Ohitin sen syöttöpumpulta, jonka jälkeen moottori käynnistyy normaalisti, mutta peilin ja ovenkahvan puna-vihreät valot vilkkuu 10sec käynnistyksen jälkeen ja sitten ne rauhottuu. En ole niitä edes viitsinyt purkaa/ tehdä jännitteettömäksi. Tällä muutoksella ollut jo yli 10 vuotta, hyvin toiminut.

Bensassa varmaan erilainen järjestelmä, mutta näin omassa dieselissä.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 01.05.2004 08:10
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: To 30.11.2017 21:11
mikaman: Siis virtalukolta virta syöttöpumpulle ja sillä on homma kunnossa? Epäkunnossa olevaa ajonestoa ei tarvitse edes ottaa pois mitenkään?
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04

Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 20:02
hessu007 kirjoitti:mikaman: Siis virtalukolta virta syöttöpumpulle ja sillä on homma kunnossa? Epäkunnossa olevaa ajonestoa ei tarvitse edes ottaa pois mitenkään?


Diselissä riittää että pumpun solenodiin syötää suoraan virtaa
Mökkillä
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 20:06
W140 on polttoaineputkessa pumpun kyljessä sähköinen venttiili, se pois ja tilalle "tavallinen" polttoaineputki niin ajonesto on ohitettu. Em. vilkutus jää, ei häiritsevä.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 01.05.2004 08:10
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 15:41
dealer kirjoitti:W140 on polttoaineputkessa pumpun kyljessä sähköinen venttiili, se pois ja tilalle "tavallinen" polttoaineputki niin ajonesto on ohitettu. Em. vilkutus jää, ei häiritsevä.

Kiitos!
Koskeeko tämä nimenomaan bensamalleja?
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6670
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 16:19
taitaa koskea diiseliä. tai ainakin diiseliä. pensakoneisista en tiedä, mutta diiselikoneisessa on syöttöpumpussa, muistaakseni siirtopumpun kanssa samassa paketissa kiinni se ajonestomokkula.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 16:56
Juu sori jäi mainitsematta, dieseliä koski minun tietoni.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 01.05.2004 08:10
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: La 09.12.2017 09:53
dealer kirjoitti:Juu sori jäi mainitsematta, dieseliä koski minun tietoni.


APUJA KAIVATAAN!! Tietääkö kukaan miten saadaan kuntoon? Paja heitti pyyhkeen kehään. "Ei pysty korjaamaan".
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6670
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: La 09.12.2017 10:19
ei oo kyllä mitään hajua pensakoneen ajonestosta. mutta jos lähtee purkaan sillä ajatuksella, että pensakone tarttee pensaa, kipinää ja ilmaa, jotta se toimii. ilmansaantiin tuskin ajonesto vaikutta, joten jäljelle jää polttoaineen saanti ja kipinä.

kokeilemalla saat selville tuleeko kipinää. vaikka sormi tulpanhattuun ja kaveri starttaamaan, jos ei muita konsteja löydy. jos tulee, niin ajonesto vaikuttaa mitä ilmeisemmin vain polttoaineen saantiin. jos taas ei tule kipinää, niin ilmeisesti sitten ajonesto estää kipinän.

ihan maalaisjärjellä ja järjestelmällisesti lähdet sitä ajonestoa paikantamaan. kyllä siellä jossain on joku mötikkä, mikä estää pensa, tai kipinän, tai molempien saannin. tai noin itse lähtisin vikaa paikantaan.

tuotahan voisi vielä kokeilla, että kun vika on päällä ja ei lähde käymään, niin sumuttaa starttisprayta ja kaveri starttaa samaan aikaan. jos yhtään lupailee, niin mitä ilmeisemmin polttoaineen saannissa on ajonesto. jostain pitäisi vain löytää se mötikkä, mikä tuon aiheuttaa. ja siitä piuhat poikki, tai suoraa virtaa jostian tms. jos vika nyt ylipäätään on ajonestossa. nuo peilin vilkkuvat valot kyllä viittaisi siihen aika vahvasti.
W201 250DT 20V
w201 190E

Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 09.12.2017 12:01
hessu007 kirjoitti:APUJA KAIVATAAN!! Tietääkö kukaan miten saadaan kuntoon? Paja heitti pyyhkeen kehään. "Ei pysty korjaamaan". 1995 vuotisessa 280S (w140, bensa) on ilmennyt käynnistysvika. Starttaa eli pyörittää mutta ei käynnisty. Jo starttauksen aikana alkaa peilissä olevat vihreä ja punainen valo vilkkua. Akun irroittaminen ei auta. Seuraavana päivänä käynnistyy. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa ja noin kuukauden välein. Pajalla ilmennyt (mitä itsekin arvelin) että vika on ajonesto / käynnistyksen estolaitteessa.
Korjaus maksaisi n. puolet auton arvosta. Tietääkö joku miten se voitaisiin ohittaa tms...
Avaimen patterit on kunnossa eli avaa ja sulkee lukot.


Etkös sen miten sen saa kuntoon tuohon ole kirjoitanut?

"että vika on ajonesto / käynnistyksen estolaitteessa.
Korjaus maksaisi n. puolet auton arvosta"
ilmeisesti kyse on että miten saisi ilmaiseksi niin että voi ajaa

jossain kohdinhan tulee aina vastaan se missä romuttaminen on ainoa järkevä ratkaisu
ja tääsä se on ilmeisesti ~500€
mikä on suunillen puolet rikinäisen todelisesta arvosta,
osina saa pareman hinnan
Mökkillä
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6670
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: Su 10.12.2017 08:30
nyt tulikin mieleen, että ootko koittanut "parittaa" avainta tuon auton kanssa? miten se nyt menikään.. en muista, kun aikaa jo niin kauan, kun itte viimeks tuon tein. jotenkin niin, että menee autoon ja sojottaa avainta peiliin ja painaa nappia 30s.

jostain löytyy ohjeet siihen. kannattaa koittaa, josko ihan vain sillä alkaisi pelaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 01.05.2004 08:10
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: Su 10.12.2017 13:55
On kokeiltu tuota "paritusta" eli kirjassa muistaakseni synkronointia. Vika on käynnistyksenestossa, osa maksaa 1700€ ja koodaus päälle.
Jotenkin se tarvitsisi ohittaa koko systeemi...
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Swii85, TimoV ja 20 vierailijaa

   






AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi