W210 270cdi suuttimien tiivisteiden vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 20:37
Alko Paavossa tulemaan pakokaasun käry hyttiin ja supsutus kuulumaan suuttimesta. Ei oo itellä kokemusta noista suutinhommista vielä, mutta pitäisi varmaan selvitä hommasta ohjeita lukemalla? Onko hyvä tapa löysätä suuttimen pulttia hieman ja laittaa auto käyntiin kunnes suutiin nousee ylös vai pitääkö hommaan olla ulosvetäjä? Mitä ulosvetäjää mersumiehet suosittelee?
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 20:54
Ulosvetäjä olis hyvä olla, en osaa kuitenkaan suositella mitään merkkiä työkalulle.
Tuossa että aukoo pulttia ja laittaa käyntiin niin on se riski että pultti katkeaa jos suutin lähtee voimalla.. no onkai niitä silleenki monet silti irrotellu mutta kunhan tiedostat riskin.

Siitä on montaa eri mieltä sitten että kannattaako kalvata se suutinpohja.. jos pohja näyttää olevan kunnossa niin turhaan ei kannata kalvaa koska hyötyä ei ole ja aina lähtee kannesta taas tavaraa.

Käytä ehdottomasti uutta pulttia ja pultin kierre tulee olla äärettömän puhdas ja siellä pohjalla ei saa olla mitään likaa muuten saattaa puhjeta vesitilaan kun pultti painaa sinne pohjaan. Kierretangolla käyt kierteen läpi ja puhdistusaineella+paineilmalla. Momenttia en muista nyt heti ulkoa tarkista se vielä. Ulkomuistista oli jotain luokkaa 12nm ja 45 astetta+45 astetta mut ihan hatusta heitetty luku eli tarkista se vielä.

Suutin pohja olisi jokatapauksessa hyvä puhdistaa. Parhaiten siinä onnistuu siihen tarkoitetulla messinkiharjalla jota meillä ainakin töistä löytyy. Suuttimen runko puhdistettava hyvin ja rasvattava laadukkaalla suutin/hehkutulpparasvalla ettei se ajan kanssa pure kanteen kiinni, sit se alkaa vuotamaan uudestaan ja suutinta ei saa irti helpolla.

Eipä siinä kai muuta sittenku tekemään.

Ei liity tähän, mut tiedoksi vaan, jos pietsosuuttimet (emmämuistamitkätässäon) mut jokatapauksessa niin niitä ei sais pitää vaakatasossa ettei valu tyhjäks. Meillä ollu kerran oikeen ongelmallinen saada käyntiin kun kaikki valu tyhjäksi.
Näin myös kerrottu maahantuojan mb kursseilla.. ihan vaan jos joku on erimieltä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3853
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 21:17
w210:ssä ei onneks oo piezoja...

mulla ei lähteny yks suutin edes kaasuttelemalla ja kun ei ollut minkäänlaista ulosvetäjää niinjoutu nöyrtymään ja viemään lähipajalle... muuten kone kuumaks niin yleensä lähtee jos ei oo vuosia junnattu.

Se momentti on 7Nm +90 astetta + 90 astetta

Pohjan olen puhdistanut ihan karkeella rätillä ja puutapilla. Jos on pitkään vuotanu niin tulee utura sinne pohjaan ja pitää kalvata.

Muuminp*skarasvaa saa pikkupurkeissa halvalla veholtakin.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 21:26
MiHe kirjoitti:Muuminp*skarasvaa saa pikkupurkeissa halvalla veholtakin.



Mut eihän muumeilla oo pyllyreikää :eh:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3853
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 21:49
SakariH kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Muuminp*skarasvaa saa pikkupurkeissa halvalla veholtakin.



Mut eihän muumeilla oo pyllyreikää :eh:


Siks ne kerääkin sen rasvaimulla ja myy hyvään hintaan purkeissa!
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 22:13
Voivoi, pitää varmaan lähteä ostamaan momenttiavainkin... :lol: Miten muuten noiden avaimien kanssa, onko väliä onko mallia Bahco vai Biltema? Laitetaanko suuttimen runkoon siis ihan perus kuparitahnaa vai pitääkö olla jotain erityistä/lämmönkestävää?
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:01
Paikkakunta: Riihimäki
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 22:42
tontsa626 kirjoitti:Voivoi, pitää varmaan lähteä ostamaan momenttiavainkin... :lol: Miten muuten noiden avaimien kanssa, onko väliä onko mallia Bahco vai Biltema? Laitetaanko suuttimen runkoon siis ihan perus kuparitahnaa vai pitääkö olla jotain erityistä/lämmönkestävää?

En ite kyl säästäis momenttiavaimessa, tosin yhdestä halvasta kokemusta vasta kun korkkas jo sadassa nyyttonissa vaikka asteikkoaki oli 250 asti ja oli ihan pakasta vedetty :D Muistelisin lukeneeni et kuparitahna ei tykkäis alumiinista tai jotain sinne päin ja sen takia ei kannattais suuttimissakaan käyttää, viisaammat korjaa. Itellä 203 korissa sama operaatio edessä kun saa noi tärkeemmät ensin kuntoon ja auton muuten ajoon :D Mulla ei tosin oo supsuttanu tai muutakaan sen aikana mitä mulla ollu vajaa 10 000km mut näytti kakkosen suuttimen ympärillä sen verran nokee olevan et vaihtoon menee.
Tonnin parin romuja

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:05
Kuullut kanssa juttua että se kupari ei oikeen sovi sen alumiinin kanssa yhteen. Eli laitetaan tuonne vaan sitä rasvaa joka sinne kuuluu, kunnei oo edes kallista töhnää edes veholla. Ja on riittosaa tavaraa se vehon pikkupurkkikin, sillä rasvaa monet suuttimet ja hehkut.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:09
Keraamista asennustahnaa saa ihan Motonetistä, muttakun 290 suuttimien puhjatiivisteet vai onko ne kupariprikat, näyttää teidän Cdi suutinremppa kuvissa ihan samannäköisiltä, kun 290, niin miksei 290 kuse kuten Cdi tekee?
A6110170060 on 290, niin mikä on Cdi?

Sori offtopic.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:21
etrade kirjoitti:Keraamista asennustahnaa saa ihan Motonetistä, muttakun 290 suuttimien puhjatiivisteet vai onko ne kupariprikat, näyttää teidän Cdi suutinremppa kuvissa ihan samannäköisiltä, kun 290, niin miksei 290 kuse kuten Cdi tekee?
A6110170060 on 290, niin mikä on Cdi?

Sori offtopic.



Täh?? Ja joo. Saa sitä myös motonetista. Sama se on mistä sen hakee.

Yhtälailla se om611 koneenki suuttimet vuotaa jos ovat vuotaakseen, ei ne nyt joka vuosihuollon yhteydessä vuodakkaan.

CDI on vain nimitys common rail diesel injectionille eli käytännössä joka ikiselle 2000 luvun diesel mersulle. Yhteispaineruiskitusjärjestelmällä olevalle mercedeksen dieselmoottorille.

Jos nyt sitä ees kysyit ko oli pikkusen vaikeeselkosta tekstiä.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:01
Paikkakunta: Riihimäki
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:30
SakariH kirjoitti:
etrade kirjoitti:Keraamista asennustahnaa saa ihan Motonetistä, muttakun 290 suuttimien puhjatiivisteet vai onko ne kupariprikat, näyttää teidän Cdi suutinremppa kuvissa ihan samannäköisiltä, kun 290, niin miksei 290 kuse kuten Cdi tekee?
A6110170060 on 290, niin mikä on Cdi?

Sori offtopic.



Täh?? Ja joo. Saa sitä myös motonetista. Sama se on mistä sen hakee.

Yhtälailla se om611 koneenki suuttimet vuotaa jos ovat vuotaakseen, ei ne nyt joka vuosihuollon yhteydessä vuodakkaan.

CDI on vain nimitys common rail diesel injectionille eli käytännössä joka ikiselle 2000 luvun diesel mersulle. Yhteispaineruiskitusjärjestelmällä olevalle mercedeksen dieselmoottorille.

Jos nyt sitä ees kysyit ko oli pikkusen vaikeeselkosta tekstiä.

Jouduin kans hetken miettiin mut tarkottikohan et mikä tolle suuttimen tiivisteelle on tuo numero cdi moottorissa? Josko niis ois jotain eroo, en tiedä mut on näihin kait laitettu jotain vaginalaisen tiivisteitäkin.
Tonnin parin romuja

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:30
SakariH kirjoitti:Yhtälailla se om611 koneenki suuttimet vuotaa jos ovat vuotaakseen, ei ne nyt joka vuosihuollon yhteydessä vuodakkaan.


290 on näitä museoautoja esikammion ja Cdi välis, eli suoraruisku jakajapumpulla, mutta jostain viestiketjuista luin, ettei sulle tule paljonkaan museoautoja korjattavaksi :) .
Mikä tuollaisen 270 pohjatiivistern numero on?

Edit: Museo-xxx on DBFI keksimä nimitys vanhemmille kun CDI ajoneuvoille :) :) :) .
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:01
Paikkakunta: Riihimäki
ViestiLähetetty: Pe 12.01.2018 23:44
6110170060 Tuommonen löyty merteilin sivuilta eli sama näkyis olevan: https://www.merteil.fi/verkkokauppa/cli ... 673/12/15/
Tonnin parin romuja

Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 00:31
CrbN kirjoitti:Jouduin kans hetken miettiin mut tarkottikohan et mikä tolle suuttimen tiivisteelle on tuo numero cdi moottorissa?
Josko niis ois jotain eroo, en tiedä mut on näihin kait laitettu jotain vaginalaisen tiivisteitäkin.


Vag tiivisteet(tasainen prikka) kannatta samantien unohtaa
ja laitta vaan niitä kuperi
Mökkillä

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 01:09
Kuperan, eli tuon edellämainitun, laitoin sähkösuuttimen alle, eikä se kuse. Miksi se sama prikka kusee CDI vehkees?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:01
Paikkakunta: Riihimäki
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 03:11
FinlandMerceds kirjoitti:
CrbN kirjoitti:Jouduin kans hetken miettiin mut tarkottikohan et mikä tolle suuttimen tiivisteelle on tuo numero cdi moottorissa?
Josko niis ois jotain eroo, en tiedä mut on näihin kait laitettu jotain vaginalaisen tiivisteitäkin.


Vag tiivisteet(tasainen prikka) kannatta samantien unohtaa
ja laitta vaan niitä kuperi

Luotetaan tähän, muistaisin vaan lukeneeni jopa tältä foorumilta jotta volkkarin tiivisteitä ois laitettu, on tuo mersun "tuoreempi" diesel omalle kohalle niin uus tuttavuus vie toistaseks et aihe itsessään kiinnostaa varsinki kun tuo tiivisteremppa tulee itellekkin eteen :D
Tonnin parin romuja
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13002
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 14:29
Jos ostat kunnollisen momenttiavaimen vain tätä remonttia varten niin sillä rahalla vaihtuu jo tiivisteet osaavalla korjaamolla.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 903
Liittynyt: Ti 14.09.2010 21:22
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 14:40
dealer kirjoitti:Jos ostat kunnollisen momenttiavaimen vain tätä remonttia varten niin sillä rahalla vaihtuu jo tiivisteet osaavalla korjaamolla.


Tuo on se ikuisuuskysymys, maksaako remontin hinnan tehtynä vaiko samalla hinnalla työkalun ja tekee itse.

Erittäin hyvä 3/8" vääntiöllä oleva momenttiavain (4Nm - 20Nm) löytyi aikoinaan Biltemasta ja on ollut paljon käytössä. Hinta 69€.


Momenttiavain10242
Erittäin tarkka, suurin poikkeama ± 3 %. Räikkätoiminto. Neliövääntiö pikairrotuksella. Asteikko, josta näkee asetetun momentin yksiköissä Nm/kg-m. Momenttiasetuksen lukitus. Pituus: 320 mm. 3/8"-vääntiö
69 €
Ostoslistalle
Osta
Varastossa

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000020911/
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3853
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 14:49
miehellä ei voi koskaan olla liikaa laadukkaita työkaluja :think:

sitä en tiedä kuinka tarkka tuo piltema oikeasti on, noihin lippulappuihin en kauheasti painoa laita, mulla on ainakin jotainkiinalaisia vermeitä missä tuli mukana 'kalibrointitodistus', veikkaan että sama kopio löytyi joka paketista... joku aika sitten muuten oli vissiin TekniikanMaailmassa momenttiavaintesti... pitääpäs kaivella...

Edit: vanha testi oli vuodelta 2008, n. 200 Nm käyttöalueen alle satasen hintaluokka kyseessä. Siinä tarkin oli Jin-Gar , heikoin IHK avain. Biltema oli toiseksi tarkin. Biltema voitti tuon testin, mutta samaa avaintahan ei varmasti ole enää myynnissä. Verrokkina oli yli 300€ stahwille joka oli lähes joka alueella vielä piirun parempi.
Viimeksi muokannut MiHe päivämäärä La 13.01.2018 14:59, muokattu yhteensä 1 kerran
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13002
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 14:55
Lainaaminen voisi olla fiksuinta momenttiavaimen osalta jos oma tarve vähäistä. Bilteman momenttiavaimet on halpoja.

- "Jaska täsä terve, ookkonää töisä ?
- "Täälähän sitä..."
- "Eikun semmosta minä vaan että toisikkonää niitä suuttimen pultteja ja tiivisteitä, eikö niitä teillä sielä varastosa oo, nelijään suuttimeen, ku aateltiin tuohon minun väyryseen vaihtaa ku meinaa vuotaa ?"
- "Ilman muuta, minäpä otan mukaan, nakkaanko teille tullessa ?"
- " No jos viitit niin hieno homma"
-------------------
- "Jaaaaskahan se täältä taas soittelee moro, oot tieten töisä ? Sais tuua niitä pultteja ja tiivisteitä ota vaikka nelijä...ota kuus molempia ?"
- " No minäpä tuon "
-----------------------
- "Jaska se täsä taas häirihtee niinku joka päivä, huomenta...tuosa ko niitä vaiheltiin niitä tiivisteitä niin olikositä sulla sitä mersun testeriä tai saisikkonää työmaalta lainaan, ku ei meinaa lähtiä käyntiin ennää tuo mersu, hirviästi savuttaa ja kolisee ja hetkeen käy, joku siinon tullu ny entiija mikä..."


Nimi muutettu :roll:

Edit:
https://www.ikh.fi/fi/momenttiavain-1-4 ... gIb8vD_BwE
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 14.01.2018 15:04
Pitää vielä katsoa minkä avaimen sitä ostaa. Tuleehan tuolle momenttiavaimelle varmasti jatkossakin käyttöä... Biltema 69e, Ikh 39e, Motonetissä MTX 29e ja Bahco 139e... hmm..
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi
ViestiLähetetty: Ke 17.01.2018 23:56
Muutamat prikat vaihdelleena liputtaisin itse kalvaamisen puolesta, vaikkakin aikanaan pariin väykkyyn jokuset prikat laitoin kalvaamattakin, kun ei työkalua ollut. Piti nekin niin kauan kun autokin omistajallaan oli, eli jonkun kympin. Itse työkalu ei Bilarissa kovin kallis ole. Suuttimien tiivistepinta pitää myös muistaa kalvata. N. 200tkm ajetussa OM647:ssa oli jo melkoisesti kuluneet epätasaiseksi pohjat. Puhumattakaan omasta, mihin 300tkm kohdalla vaihdoin kaikki prikat, kun yksi vuoti. Nyrkkisääntönä lienee, että niin kauan kun supsuttaa, lähtee suutin myös irti. Mummunleuoilla kun vähän nitkuttelee vielä avuksi. Tiemmä hyvä irrotusaine on 50-50-sekoitus asetonia ja ATF:ää, kun sitä laittaa päivää-paria aiemmin sinne suuttimen tahi hehkun juureen uiskentelemaan.

Tuota omaa herkkua vatuloidessani näppäränä poikana kaikista varotoimista huolimatta onnistuin puhkaisemaan pultin reiän vesitilaan. Nestettä pois koneesta, kierre vielä hyvin puhtaaksi ja puolikovalla kierreliimalla kiinni. Keraamista töhnää suuttimen varteen. Niitä säälittäviä, nälkävuoden mittaisia suuttimen pultteja en ole uskaltanut kiristää kuin 7Nm+90°, mikä on jo aika brutaali momentti 6mm pultille. Alkoivat niillä nurkilla jo venymäänkin, ainakin näppituntumalla. Muistanko väärin, että vuosien mittaan virallista kiristysohjetta on muutettu niin, että pitäisi se toinenkin varttikierros vielä kääntää?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ma 30.04.2007 12:31
ViestiLähetetty: To 18.01.2018 10:15
Juuri saman suuttimen prikkojen vaihdoin tehneenä ohje oli 7nm ja 90astetta, kone kuumaksi ja sitten kun on jäähtynyt vielä 90astetta. Tiukkaan menee mut eihän nuo onneks katkenneet :o
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98

Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 18.01.2018 10:50
7nm+90c+90c
ei mitään käyttämistä välissä
Mökkillä
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 19.01.2018 21:26
Noniin, onnistu tuon vuotavan suuttimen tiivisteen vaihto, kiitoksia ohjeista! Ei meinannu aluksi lähteä suutin mihinkään liikkeelle vaikka löysäs pultin ja nosti kierroksia monta kertaa. Tuli heitettyä sitten pieni ajolenkki pultti hieman löysällä ja siinä vaiheessa kun alkoi savua tulemaan konepellin välistä niin huomas että nyt on suutin irti. :D Tuli Bilteman momenttiavain ostettua tuohon hommaan ja ihan asialliselta kamppeelta vaikutti. Kalvainta ei ollut käytössä, mutta aika puhtaaksi lähti tiivistepinnat ihan perus työkaluilla, crc:llä ja kaasuttimenpuhdistusaineella. Tuotti vähän ihmetystä tuo uusi tiiviste, joka ei meinannut mennä oikein paikoilleen suuttimeen. Suuttimen kärkiosan rungon ympärystän voi vissiin hioa varovasti esim. hiomapaperilla puhtaaksi noesta? Suuttimen runkoon laitoin Motip keraamista rasvaa sekä kiristyksessä vedin suuttimen 7nm + 90' + 45'... Ei ainakaan näin 70km jälkeen vuotoja havaittavissa, kulutus laski hieman ja tehoakin tuli lisää.
Pitää seuraavalla kerralla vaihdella nuo loput neljä tiivistettä.. 8)
Pitäisikö nuo holkit/kiinnikkeetkin vaihtaa uusiin vai?

Onko tuo Bilteman suutinten jyrsintätyökalu sitten hyvä vai onko parempiakin vaihtoehtoja?
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13002
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: La 20.01.2018 08:56
Kuulostaa että remontti on sujunut oikein mallikkaasti :thumbup:
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: To 27.10.2011 13:47
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: La 20.01.2018 12:07
Minäkään en uskaltanut vetää kuin 7nm +90+45, tuntuu pitävän hyvin. Alunperinhän se oli muistaakseni 7nm+90, ja kun ongelmia oli niin lisättiin toinen +90 astetta.
Melko kova veto on pitkällä 6mm pultilla, mutta niin kai se on tarkoituskin?
SLK 200K -03
Land Cruiser -05
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 11.09.2018 19:45
Nyt olis potilaana tollanen W203 270cdi koneella johon vaihdettu yhteen suuttimeen päältäpäin katsottuna isompi kuusiokolopultti, eli ilmeisesti tehty uudet kierteet... Juuri tämä suutin tunnostaisi vuotavan hieman niin onkohan tuohon mahdollista uusia pulttia vai pitääkö koko kansi vaihtaa?
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3853
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 12.09.2018 07:19
Se uus pultti ei varmaan ole venyvä vaan tavallinen kasikasi niin sen kireyden kanssa voi olla pientä ongelmaa ja siksi vuotaa. Siellä on varmaan helicoili tai timesertti, pitäis niiden kestää uusintasennus.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 13.10.2015 15:25
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 12.09.2018 10:47
Mitenhän tuo kannattais varmiten tehä, että sais pitämään? Pultti uus ja kuinkahan kireelle tommosen viittii vääntää..
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Seuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi