W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Elikkäs, ongelma sen laatuinen että avaimesta kun kääntää niin toisinaan auto lähtee käyntiin ensimmäisellä yrityksellä, toisinaan saa koittaa toistakymmentä kertaa. Hörähtää ja sammuu samantien. Kun auto suostuu jäämään käyntiin niin kaikki pelaa normaalisti. Ajonesto vittuilee vai mistä etsiä vikaa?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Etu sam vaihdettu, ei vaikutusta. Alkaa loppua ideat.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Yleensä ottaen se että hörähtää ja sammuu viittaa bensanpaineen puuttumiseen.
Juuri AMG:stä en tiedä onko muita tyypillisiä vikapaikkoja, mutta aloittaisin mittaamalla bensanpaineet ja jos ongelma on siellä sitten tutkimaan edelleen syyllistä; pumppu ? Jotain muuta ?
Juuri AMG:stä en tiedä onko muita tyypillisiä vikapaikkoja, mutta aloittaisin mittaamalla bensanpaineet ja jos ongelma on siellä sitten tutkimaan edelleen syyllistä; pumppu ? Jotain muuta ?
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Voi olla muuten ihan ruiskun lämpö anturi että ei älyä ruiskutus lisäystä kylmänä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Näkiskö piuhalla (star) mitään ? osaavan star käyttäjän luo vain niin joku jälki on varmasti
Star
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Jos vika on polttoaine puolella kuin tuntuukin ei testeri näytä sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
jospa tie käy testeriin niin uskoisin että jotakin testejä vois tehdä mikäli ei oo kovin kiire kummallakaan....atlas kirjoitti:Jos vika on polttoaine puolella kuin tuntuukin ei testeri näytä sitä.
Star
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Sen verran lisäystä tähän hommaan että, kun kääntää virrat päälle, odottaa pa-pumpun surinat ja kääntää avaimesta, ei tapahdu mitään, ei sitten yhtään mitään. Noin 9/10 kerroista kun koittaa. Sitten sen kerran kun sattuu tapahtumaan jotain niin auto myös jää käyntiin. Auton saa starttaamaan kyllä jokakerta kun heti avaimen laitettua virtalukkoon kääntää statttiasentoon asti, mutta käyntiin ei jää, muutakuin sinä kertana kun olisi toiminut normaalisti avainta kääntämällä.
En jaksa uskoa bensapuolen vikaan. Staarilla on kerran katottu, mitään ei löytynyt, ei ensimmäistäkään vikakoodia, eikä juuri silloin ollut käyntiinlähtöongelmaa niin ei missään näkynyt mitään outoa.
En jaksa uskoa bensapuolen vikaan. Staarilla on kerran katottu, mitään ei löytynyt, ei ensimmäistäkään vikakoodia, eikä juuri silloin ollut käyntiinlähtöongelmaa niin ei missään näkynyt mitään outoa.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Joko ei ryyppy lisäystä tule kylmänä tai paine ei riitä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Miten ryyppy tai polttoaineen paine vaikuttaa siihen että avainta käännettäessä ei tapahdu mitään? Ei edes starttaa, muutakun tosiaan suoraan vääntämällä startille asti.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Ja tosiaan mitään vaikutusta ei ole sillä onko kylmä vai ei, jos saan auton käymään, ajan lämpöseksi, sammutan ja koitan samantien käynnistää uudelleen, voi olla etää lähtee, taikka sitten ei.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Eipä AMG eroa tässä suhteessa mitenkään M113 moottorista.
Kampiakselin anturi jos menee niin pyörittää, muttei hörähtele, muttei kyllä käynnistykkään edes kymmenennelläkään kerralla. Nokka-akselin anturi taas joko käynnistyy tai ei riippuen mitä asentoa viallinen anturi kertoo ja sattuiko sattumalta olemaan juuri sen suuntaisessa asennossa. Saattaa tosin jälkimmäisessä tapauksessa poksauttaa kaiketi pakosarjassa jos ei starttaa muttei kuitenkaan hörähdä. Itsellä nokka-akselin anturi pelasi "normaalisti" kun kylmäspräyllä jäädytti anturia n -15-20 asteiseksi Muutoin starttuutti 1-10 kertaa.
Äänestän pa-saannin ongelmaa nuilla kuvauksilla.
Onkos tässä semmoinen startti että avainta vain käytetään starttiasennossa ja auto hoitaa loput? Ekös jo -99 ollut tuommoisia väykässä, häh?
Kotitestereitä on joka kylällä, joten kysellessä kannattaa kertoilla paikkakunta missä vikaa ihmetellään. Saattaa olla ihan muutaman kilometrin päässä jo testeri käytettävissä.
Edit: korjattu oikea osan nimi
Kampiakselin anturi jos menee niin pyörittää, muttei hörähtele, muttei kyllä käynnistykkään edes kymmenennelläkään kerralla. Nokka-akselin anturi taas joko käynnistyy tai ei riippuen mitä asentoa viallinen anturi kertoo ja sattuiko sattumalta olemaan juuri sen suuntaisessa asennossa. Saattaa tosin jälkimmäisessä tapauksessa poksauttaa kaiketi pakosarjassa jos ei starttaa muttei kuitenkaan hörähdä. Itsellä nokka-akselin anturi pelasi "normaalisti" kun kylmäspräyllä jäädytti anturia n -15-20 asteiseksi Muutoin starttuutti 1-10 kertaa.
Äänestän pa-saannin ongelmaa nuilla kuvauksilla.
Onkos tässä semmoinen startti että avainta vain käytetään starttiasennossa ja auto hoitaa loput? Ekös jo -99 ollut tuommoisia väykässä, häh?
Kotitestereitä on joka kylällä, joten kysellessä kannattaa kertoilla paikkakunta missä vikaa ihmetellään. Saattaa olla ihan muutaman kilometrin päässä jo testeri käytettävissä.
Edit: korjattu oikea osan nimi
Viimeksi muokannut AK47, Ma 23.04.2018 01:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Huoh, kun laitan avaimen virtalukkoon, noppeesti kun käännän startille asti, hörähtää ja sammuu heti, jos pistän ensin virrat päälle ja koitan siitä startata, ei pyöritä starttia eikä tapahdu yhtään mitään. Kun taas toisinaan auto starttaa, jää käyntiin eikä mitään ongelmia. Miten tähän vaikuttaa bensanpaineet tai nokka/kampianturit?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
No et kyllä selittänyt tarpeeksi mitä se tekee ja ei tee...eli ei ole bensapuolessa vikaa tällöin...aivan turha kiukuta siellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Jos löytyy varaavain niin tekeekö sillä samat temput?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Ei kiukuta, ei vaan ymmärrä Tässä parasta aikaa tässä ajelen tällä, taas lähti kertakoittamisella käyntiin. Muutenkin ihan jokapäiväisessä ajossa on ja käynnissä tai missään ei muussakaan ei mitään ongelmaa, voimat tallessa ja kaikki pelaa, ainoa ongelma on se että toisinaan saa kaupankin pihassa pitkän aikaa avainta käännellä että tykkää jäädä käymään.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Löytyy kaksikin vara-avainta, kaikilla samat ongelmat.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Satakunnan alueelta jos löytyy osaava *:n käyttäjä niin tullaan mielellään potilaan kanssa käymään!
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Silloin kun sen saa käyntiin, jääkö mitään muita vaivoja päälle?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Ei, sillon ei ole mitään vaivaa, kaikki toimii aivan moitteettomasti.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
On juurikin semmoinen starttiAK47 kirjoitti:Onkos tässä semmoinen startti että avainta vain käytetään starttiasennossa ja auto hoitaa loput? Ekös jo -99 ollut tuommoisia väykässä, häh?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Ota selville bensapumpun tai pumppujen oikeat mallit, niin helppo tilata uudet kun ei enää lähde ollenkaan käyntiin.
Painemittauksella näkee toimiiko pumppu, eli ongelman ratkaisua yksinkertaisimmasta päästä bensa vehkeis.
Painemittauksella näkee toimiiko pumppu, eli ongelman ratkaisua yksinkertaisimmasta päästä bensa vehkeis.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Muistelen että ainakin kerran oli samanlainen vika päällä 1998 ML:ssä, siinä M112 ja varmaankin samantapaiset härvelit starttaukseen liittyen. Onnistui vara-avaimella sitten kun vein sen rouvalle joka oli pulassa auton kanssa. Siis oli jotenkin outo mutta antoi startata ja hörähti pelkästään.
Foorumin avustuksella päädyimme siihen että avain on kadonnut auton järjestelmästä, ei siis tunnista avainta jotta jäisi käyntiin.
Merkkiliikkeestä uusi avain ja sille koodatus Staarilla siellä. Taisi olla avain järjestysnumerolla 5 silloin kyseessä. Tarina on minun ML topicissa.
Foorumin avustuksella päädyimme siihen että avain on kadonnut auton järjestelmästä, ei siis tunnista avainta jotta jäisi käyntiin.
Merkkiliikkeestä uusi avain ja sille koodatus Staarilla siellä. Taisi olla avain järjestysnumerolla 5 silloin kyseessä. Tarina on minun ML topicissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Tää vois jotenkin kuulostaa järkevältä, mutta toisaalta taas ei, kun välillä voi toimia kaikki taas ihan normaalisti koko päivän tai vaikka useemmankin päivän putkeen. Ja tosiaan kolme avainta autoon, kaikilla samat ongelmat. Sillon kun kaikki toimii niin toimii myös jokainen avain.karra kirjoitti:Muistelen että ainakin kerran oli samanlainen vika päällä 1998 ML:ssä, siinä M112 ja varmaankin samantapaiset härvelit starttaukseen liittyen. Onnistui vara-avaimella sitten kun vein sen rouvalle joka oli pulassa auton kanssa. Siis oli jotenkin outo mutta antoi startata ja hörähti pelkästään.
Foorumin avustuksella päädyimme siihen että avain on kadonnut auton järjestelmästä, ei siis tunnista avainta jotta jäisi käyntiin.
Merkkiliikkeestä uusi avain ja sille koodatus Staarilla siellä. Taisi olla avain järjestysnumerolla 5 silloin kyseessä. Tarina on minun ML topicissa.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Tähän asti tänään taas ollut tälläinen päivä ettei mitään ongelmia, pian toistakymmentä käynnistystä ilman mitään ongelmia
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
mulla teki 202 samaa, kun pensapumpun rele oikutteli. Se ei kytkenyt kontaktia joka kerta kun se veti. Pikkuisella kärkien rungon muotoilulla alkoi vielä toimimaan.kklankki kirjoitti:Sen verran lisäystä tähän hommaan että, kun kääntää virrat päälle, odottaa pa-pumpun surinat ja kääntää avaimesta, ei tapahdu mitään, ei sitten yhtään mitään. Noin 9/10 kerroista kun koittaa. Sitten sen kerran kun sattuu tapahtumaan jotain niin auto myös jää käyntiin. Auton saa starttaamaan kyllä jokakerta kun heti avaimen laitettua virtalukkoon kääntää statttiasentoon asti, mutta käyntiin ei jää, muutakuin sinä kertana kun olisi toiminut normaalisti avainta kääntämällä.
En jaksa uskoa bensapuolen vikaan. Staarilla on kerran katottu, mitään ei löytynyt, ei ensimmäistäkään vikakoodia, eikä juuri silloin ollut käyntiinlähtöongelmaa niin ei missään näkynyt mitään outoa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Bensapumppu kyllä surisee kun virrat kääntää päälle, kun avainta kääntää startille ei tapahdu mitään, voiko bensapumpun rele sillon vaikuttaa?moska kirjoitti:mulla teki 202 samaa, kun pensapumpun rele oikutteli. Se ei kytkenyt kontaktia joka kerta kun se veti. Pikkuisella kärkien rungon muotoilulla alkoi vielä toimimaan.kklankki kirjoitti:Sen verran lisäystä tähän hommaan että, kun kääntää virrat päälle, odottaa pa-pumpun surinat ja kääntää avaimesta, ei tapahdu mitään, ei sitten yhtään mitään. Noin 9/10 kerroista kun koittaa. Sitten sen kerran kun sattuu tapahtumaan jotain niin auto myös jää käyntiin. Auton saa starttaamaan kyllä jokakerta kun heti avaimen laitettua virtalukkoon kääntää statttiasentoon asti, mutta käyntiin ei jää, muutakuin sinä kertana kun olisi toiminut normaalisti avainta kääntämällä.
En jaksa uskoa bensapuolen vikaan. Staarilla on kerran katottu, mitään ei löytynyt, ei ensimmäistäkään vikakoodia, eikä juuri silloin ollut käyntiinlähtöongelmaa niin ei missään näkynyt mitään outoa.
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Onko näissä sähköisissä virtalukoissa ihan perinteinen virtalukon pohja vai meneekö se ihan ecun kautta kaikki ohjaus?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Mielestäni ei ole mitään erillistä pohjaa, muutaman kerran on jo virtalukko ollu kädessä.atlas kirjoitti:Onko näissä sähköisissä virtalukoissa ihan perinteinen virtalukon pohja vai meneekö se ihan ecun kautta kaikki ohjaus?
Re: W210 E55 AMG -99, Käyntiinlähtöongelma!
Kun autossa on ns häiriö päällä niin huutaako keulan puhallin omiaan?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!