Airmatic tippuu, mutta pysyy ylhäällä korotetussa asennossa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13041
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 12:35
Hei, W251 Airmaticin vasen etuilmajousi on pidemmän aikaa valunut seisoessa alas, yhä taajemmin viimeaikoina. Voi tipahtaa tunnissa kulma alas. Kuitenkin kun auton nostaa napista korotettuun asentoon, auto pysyy hyvin sen vuorokauden ylhäällä minkä olen seurannut.

Saippuavesitesti ei näytä vuotoja missään. Mistähän mahdollinen vuoto voisi löytyä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E


Mersumies
Mersumies
Viestit: 863
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 16:08
Oliko korkeusanturit voideltu?

Kompura kannattaa varmuudeksi huoltaa, vesi siellä saattaa myös sekoittaa.

Magneettiventiilin johdon/liittimen voisi nypätä auki, niin näkisi, jos ongelma kuitenkin on tietokoneessa (esim. väärä anturitieto), eikä se "vuoto".
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 18:22
Kompuraa ehdottaisin kuten yllä, mikäli tolppa ei vuoda. Ja koska viimeksi vaihdettu suodatin sinne kompuralle?
S204 300cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13041
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 20:38
nix0n kirjoitti:Kompuraa ehdottaisin kuten yllä, mikäli tolppa ei vuoda. Ja koska viimeksi vaihdettu suodatin sinne kompuralle?


Miten kompura huolletaan? Kuuluuko se esim. huolto-ohjelmaan? Missä on korkeusanturit sekä magneettivena?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 20:44
starilla päsee testaamaan eri komponenttien välistä tiiveyttä... asennon vaikutus osoittais kyllä vähän tolpan suuntaan oman vajavaisen kokemuksen perusteella.

Kompuraan voi vaihtaa tiivistesarjan sekä kuivaimen ryynit. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, siellä vaihdetaan koko mokkula kerralla.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13041
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 20:49
MiHe kirjoitti:starilla päsee testaamaan eri komponenttien välistä tiiveyttä...


Starilla nimenomaan tuota on nyitty, ei löytynyt mitään hälyttävää kuulemma. En itse ehtinyt olemaan paikalla kun piti olla pellolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 21:01
Timo L. kirjoitti:
MiHe kirjoitti:starilla päsee testaamaan eri komponenttien välistä tiiveyttä...


Starilla nimenomaan tuota on nyitty, ei löytynyt mitään hälyttävää kuulemma. En itse ehtinyt olemaan paikalla kun piti olla pellolla.


no sitten niiden antureiden näyttämän arvonhan pystyy tarkistamaan muuttuuko. Ja jos vuotaa noin reilusti niin luulis sen näkyvän painetestissä... jos pahempi alhaalla niin ajaa sen auton matalaksi ennen kuin tekee tolppakohtaisen painetestin. Eihän se sieltä vikakoodeja välttämäti anna.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: To 17.05.2018 05:41
Timo L. kirjoitti:
nix0n kirjoitti:Kompuraa ehdottaisin kuten yllä, mikäli tolppa ei vuoda. Ja koska viimeksi vaihdettu suodatin sinne kompuralle?


Miten kompura huolletaan? Kuuluuko se esim. huolto-ohjelmaan? Missä on korkeusanturit sekä magneettivena?


Tosiaan kuten yllä kerettiin jo mainita, niin ei kuulu huolto-ohjelmaan. Motonetistä saa suodattimen hintaan 9,90€. Itse vaihdan aina sen syksyisin ja keväisin ja korjaussarjaa saa muistaakseni satasella. Tangot löytyy edestä ylätukivarren luota ainakin 211, varmaan tässä samalla tavalla? Onko venttiiliblokki katsottu, ettei vuoda sen päästä?
S204 300cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Ke 21.10.2009 19:36
Paikkakunta: Karhula
ViestiLähetetty: To 17.05.2018 10:34
Toi motonetin suodinhan on ihan perus bensasuodatin, joku halvempi vaihtoehto ajanee asiansa jos haluaa vielä pari penniä viilata
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13041
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 21.05.2018 22:00
En ole ehtinyt peltohommien takia tutkimaan autoa, mutta mainittakoon, että siellä se tallissa kököttää ylhäällä korotetussa asennossa nyt kolmatta vuorokautta putkeen... :shock:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10
ViestiLähetetty: Ti 22.05.2018 08:42
Asiastahan en mitään tiedä, mut voisko ajatella että pussin palkeessa olis halkeama, joka korotetussa asennossa menis ns. "umpeen" ja pitäis ilmat sisällä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 863
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Ti 22.05.2018 10:50
toozi kirjoitti:Asiastahan en mitään tiedä, mut voisko ajatella että pussin palkeessa olis halkeama, joka korotetussa asennossa menis ns. "umpeen" ja pitäis ilmat sisällä.


Noita selityksiä esitetään, kun pussit on kurtussa ala-asennossa. Vaikea on silloinkaan sitä uskoa, paineet ovat 10bar molemmin puolin.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], korento ja 15 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi