W203 200CDI polttoaine loppuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 16:57
W203 polttoaine loppuu vaikka mittari näyttää 1/4 osaa polttoainetta. Hinurilla Veholle ja tutkivat 200 euron edestä ja olivat panneet 15 litraa naftaa ja tartanneet käyntiin. Nyt joutuu tankkaan aina kun 3/4 osaa kulunut. Mikä mättää ettei ota tankkia tyhjäksi, tankki kaksiosainen joten ilmeisesti ei ota toiselta puolen kaikkia naftaa.
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 17:11
paljonko sinne menee tankatessa ja mittarin näyttäessä 1/4....?
ja mikä on tankin koko ?


.
Opel, "weird lieben autos"....

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 17:52
LopenUupunut kirjoitti:paljonko sinne menee tankatessa ja mittarin näyttäessä 1/4....?
ja mikä on tankin koko ?


.


Menee vajaa 50 litraa tankin koko 60 litraa
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 23.09.2011 17:32
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 18:32
Missä tilanteessa polttoaine loppuu siis kesken ajonko auto sammuu vaikka polttoainetta vähän tankissa vai eikö vaan lähde käyntiin kun on ollut parkissa? Oon vaan kuullut juttua et se ois tuon 203 tyyppivika jos polttoainetta vähän tankissa ja tankki kaksiosainen et polttoaine pääsee valumaan väärälle puolelle kun auto parkissa mäessä ja sit kun starttaa niin vetäsee ilmat. Tällänen vaan tuli mieleen et oiskohan tuo mahdollista
w203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 18:39
voisko vaan olla niin että mittari näyttää nyt ihan päin peetä....?

.
Opel, "weird lieben autos"....

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9265
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 19:11
jarno85 kirjoitti:Missä tilanteessa polttoaine loppuu siis kesken ajonko auto sammuu vaikka polttoainetta vähän tankissa vai eikö vaan lähde käyntiin kun on ollut parkissa? Oon vaan kuullut juttua et se ois tuon 203 tyyppivika jos polttoainetta vähän tankissa ja tankki kaksiosainen et polttoaine pääsee valumaan väärälle puolelle kun auto parkissa mäessä ja sit kun starttaa niin vetäsee ilmat. Tällänen vaan tuli mieleen et oiskohan tuo mahdollista


Oikeastaan polttoaineen ei tarvitse valua vaan tankissa on systeemi jolla toisen puoliskon pohjat siirretään toiselle. En katsonut 203:n yksityiskohtaista toteutusta mutta muistaisin että tuo toimii injektoriperiaatteella, ei siis sähköisellä pumpulla. Samaa vikaa itsekin veikkaisin.

Jos polttoainetta ei oikeasti ole tankissa vaikka mittari niin näyttää niin silloinhan tietenkin mittarissa (anturissa) vika. Pitäisi tietää meneekö sinne tankkiin täysi määrä kun polttoaine loppuu. Jos menee vähemmän niin sitten varmasti tästä jarno85:n kuvaamasta ongelmasta kyse. Tulkitsisin tuon luokkaa 10 litran eron viittaavan polttoaineen siirtymisongelmaan.

Joka tapauksessa ihan käsittämätöntä että Veholla ei osattu muuta tehdä kuin kaataa polttoainetta lisää tankkiin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1778
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: La 05.11.2011 19:18
viewtopic.php?f=2&t=80484&start=30

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 13:13
DBFI kirjoitti:
jarno85 kirjoitti:Missä tilanteessa polttoaine loppuu siis kesken ajonko auto sammuu vaikka polttoainetta vähän tankissa vai eikö vaan lähde käyntiin kun on ollut parkissa? Oon vaan kuullut juttua et se ois tuon 203 tyyppivika jos polttoainetta vähän tankissa ja tankki kaksiosainen et polttoaine pääsee valumaan väärälle puolelle kun auto parkissa mäessä ja sit kun starttaa niin vetäsee ilmat. Tällänen vaan tuli mieleen et oiskohan tuo mahdollista


Oikeastaan polttoaineen ei tarvitse valua vaan tankissa on systeemi jolla toisen puoliskon pohjat siirretään toiselle. En katsonut 203:n yksityiskohtaista toteutusta mutta muistaisin että tuo toimii injektoriperiaatteella, ei siis sähköisellä pumpulla. Samaa vikaa itsekin veikkaisin.

Jos polttoainetta ei oikeasti ole tankissa vaikka mittari niin näyttää niin silloinhan tietenkin mittarissa (anturissa) vika. Pitäisi tietää meneekö sinne tankkiin täysi määrä kun polttoaine loppuu. Jos menee vähemmän niin sitten varmasti tästä jarno85:n kuvaamasta ongelmasta kyse. Tulkitsisin tuon luokkaa 10 litran eron viittaavan polttoaineen siirtymisongelmaan.

Joka tapauksessa ihan käsittämätöntä että Veholla ei osattu muuta tehdä kuin kaataa polttoainetta lisää tankkiin.


Kysyin veholta,mikä siinä mättää,niin saoivat että tankissa siirtolaitteet 2kpl joissa kohot mittaa polttoaine määrää ja niiden uusiminen maksaan n. 800 euroa +työ 200 euroa. Ompa sakemanni systeemin keksiny,eikai siinä tarvis olla kuin tankin pohjan yhdistävä letku niin pitäs toimia,yhtyvät astiat periaatteella.
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 23.09.2011 17:32
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 13:41
Onpa todellakin systeemin keksineet :? ja minkä ihmeen takia polttoaine tankkiin täytyy laittaa jotain siirtolaiteita, osaiskohan joku kertoa sen mitä hyötyjä siittä saa irti :think: ?. Ite kysyin sitä mieheltä joka ollu oman kertomansa mukaan yli 20 vuotta veholla töissä eikä sekään tiennyt sitä. Niin ja tulipa mieleen et oiskohan se iso homma rakennella siihen se tankinpohjan yhdistävä letku :think: . ois varmaan ainakin halvempi kuin tuo vehon ehdottama remontti
w203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 13:57
jarno85 kirjoitti:Onpa todellakin systeemin keksineet :? ja minkä ihmeen takia polttoaine tankkiin täytyy laittaa jotain siirtolaiteita, osaiskohan joku kertoa sen mitä hyötyjä siittä saa irti :think: ?. Ite kysyin sitä mieheltä joka ollu oman kertomansa mukaan yli 20 vuotta veholla töissä eikä sekään tiennyt sitä. Niin ja tulipa mieleen et oiskohan se iso homma rakennella siihen se tankinpohjan yhdistävä letku :think: . ois varmaan ainakin halvempi kuin tuo vehon ehdottama remontti



Tankki on kaksiosainen kartaanitunnelin takia,ja täyttöaukon puolelta se siirtää löpöä tankin toiselle puolen josta kone sen imee, nyt se ei sitä siirrä toiselle puolen,ilmeisesti siinä on joku sähköinen pumppu,oiskohan tuohon mahdollisesti joku sulake,joka ois korkannu!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 23.09.2011 17:32
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 16:39
Eli ilmeisesti systeemistä ei oo mitään hyötyä kuin haittaa vain ja eihän kardaanitunnelin takia oo ikinä ennenkään tarvinu kaks osaista tankkia rakentaa. No ihmetyttää vain suuresti vaik ei tästä hyötyä oo itse ongelmaan. No toivottavasti joku viisaampi ja jolla ois omaa kokemusta tuollaisesta viasta osais kertoa ratkaisun
w203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11813
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 17:48
Ratkaisu on helppo, takapenkin istuin osa ylös, molemata luukut sen alta auki, tankin molemat "luukut" auki molemmat siirto härpäket ylös, osiksi ja tarkistaa onko vielä korjatavissa jos ei,
Niin jostain muualta kuin veh*** toiset tilalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 18:44
CDI203 kirjoitti:Ratkaisu on helppo, takapenkin istuin osa ylös, molemata luukut sen alta auki, tankin molemat "luukut" auki molemmat siirto härpäket ylös, osiksi ja tarkistaa onko vielä korjatavissa jos ei,
Niin jostain muualta kuin veh*** toiset tilalle



Kyllähän se varmaan nuin menee, mutta nuo tekomiehet joita asia vähänkin kiinnostaa asuu siellä eteläsuomessa, joten käskin pojan pitää reilusti löpöä tankissa,pitää katella jos sais jostain
kolariautosta,nuo härpäkkeet tai yhdistää tankinpuolikkaat letkulla joka sitten tarttuu johonkin ja tyhjentää tankit totaalisesti.
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11813
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 20:43
jussilampi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ratkaisu on helppo, takapenkin istuin osa ylös, molemata luukut sen alta auki, tankin molemat "luukut" auki molemmat siirto härpäket ylös, osiksi ja tarkistaa onko vielä korjatavissa jos ei,
Niin jostain muualta kuin veh*** toiset tilalle



Kyllähän se varmaan nuin menee, mutta nuo tekomiehet joita asia vähänkin kiinnostaa asuu siellä eteläsuomessa, joten käskin pojan pitää reilusti löpöä tankissa,pitää katella jos sais jostain
kolariautosta,nuo härpäkkeet tai yhdistää tankinpuolikkaat letkulla joka sitten tarttuu johonkin ja tyhjentää tankit totaalisesti.


Niistä "luukuista" saa kädet tankiin niin voi liitimet laitella helpommin 1" yhdistys letkulle(se hyvä puoli siinä on jos letku jää kiinni niin ei tarvitse enään miettiä onko tyhjä vai ei...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1778
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 20:51
Saksan tarjontaa.
Ebay.


http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=Kraf ... m270.l1313

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Su 06.11.2011 21:14
CDI203 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ratkaisu on helppo, takapenkin istuin osa ylös, molemata luukut sen alta auki, tankin molemat "luukut" auki molemmat siirto härpäket ylös, osiksi ja tarkistaa onko vielä korjatavissa jos ei,
Niin jostain muualta kuin veh*** toiset tilalle



Kyllähän se varmaan nuin menee, mutta nuo tekomiehet joita asia vähänkin kiinnostaa asuu siellä eteläsuomessa, joten käskin pojan pitää reilusti löpöä tankissa,pitää katella jos sais jostain
kolariautosta,nuo härpäkkeet tai yhdistää tankinpuolikkaat letkulla joka sitten tarttuu johonkin ja tyhjentää tankit totaalisesti.


Niistä "luukuista" saa kädet tankiin niin voi liitimet laitella helpommin 1" yhdistys letkulle(se hyvä puoli siinä on jos letku jää kiinni niin ei tarvitse enään miettiä onko tyhjä vai ei...)


Ihan sama asia tuli mieleen,sattuu turskauttaan viela marketin pihalle 60litraa, eipä tarvi mennä tarttaileen,parempi katella vähän kauempaa!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: To 01.12.2011 15:19
jussilampi kirjoitti:W203 polttoaine loppuu vaikka mittari näyttää 1/4 osaa polttoainetta. Hinurilla Veholle ja tutkivat 200 euron edestä ja olivat panneet 15 litraa naftaa ja tartanneet käyntiin. Nyt joutuu tankkaan aina kun 3/4 osaa kulunut. Mikä mättää ettei ota tankkia tyhjäksi, tankki kaksiosainen joten ilmeisesti ei ota toiselta puolen kaikkia naftaa.


Vihdoinkin vika korjattu, Veholla sanoivat että tankin sisässä olevat siirtolaitteet pitää vaihtaa 850 euroa+työ parisataa. Aki Parkkila tutki purkuauton tankin ja ilmoitti ettei mitään sähköisiä siirtolaitteita ole 2002vm.autossa (Kiitos tiedosta). Autoon vaihdettiin uusi polttoaineen siirtopumppu ja vika korjaantui sillä, eli vanha pumppu ei jaksanut ottaa loppu löpöa tankista,tiedoksi saman ongelman kassa painiville!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: To 01.12.2011 21:34
[quote="jussilampi
Autoon vaihdettiin uusi polttoaineen siirtopumppu ja vika korjaantui sillä, eli vanha pumppu ei jaksanut ottaa loppu löpöa tankista,tiedoksi saman ongelman kassa painiville![/quote]

Siis vaihdettinko se koneen etuosassa oleva pumppu ?
W203CDI

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: To 01.12.2011 21:39
hanta kirjoitti:[quote="jussilampi
Autoon vaihdettiin uusi polttoaineen siirtopumppu ja vika korjaantui sillä, eli vanha pumppu ei jaksanut ottaa loppu löpöa tankista,tiedoksi saman ongelman kassa painiville!


Siis vaihdettinko se koneen etuosassa oleva pumppu ?[/quote]

Se juuri, tankissa ei olekkaan pumppua
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 22.10.2011 06:46
Paikkakunta: keskelläsuomea järvenrannalla
ViestiLähetetty: Pe 02.12.2011 00:37
Saman tyyppisiä ongelmia minulla W202 c 220 cdi -98 oli viime kuussa .Eli sammui ajosta 3 kertaa,tosin tankit aina lähes täynnä. löpö ei siirtynyt tankista suodattimelle, ajo loppui varoittelematta kuin kananlento.oli kaukana kotoa ja piti turvautua merkkiliikkeen apuun .kävi kaksikin eri kertaa piuhan päässä ja molemmilla kerroilla näytti samaa vikaa.(tankki antureilta yhteyspoikki). no ne sinne tankin sisälle vaihtoivat ne anturihärpäkkeet.osat (n.300 ja työn.300) vaikka itse epäilin sitä koneenpäässä olevaa siirtopumppua.ja ny ei ole sammuillu.kop kop.vähän ihme anturit on kun estää löpön siirtymisen vai oisko siellä joku ventiili tms.joka takerteli?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: Su 10.12.2017 22:02
Sama vika, auto vain s203 270cdi.
Vetää ilmaa kun jäljellä 1/4 tankillista. Vasemmalle puolen jää 1/2 tankillista ja oikean puolen vetää tyhjäksi. Sen verran tutkin koholaitteita että vaikka polttoaineletkut, meno ja paluu, on vasemmalla puolen, polttoainetta imetään kuitenkin oikealta puolen. Paluu tulee molemmille puolille. Otin kohot pöydälle mutta hankala niistä on sanoa mikä on vikana kun polttoaine ei siirry. Kohot yhdistävät letkut vaikuttaa ehjiltä eikä ole tukossa.

Kohot liikkuvat herkästi ja yleismittari antoi 50-800ohm lukemia pinneistä kun kohoa liikutti. Vaikuttaakohan nuo kohot
muuhun kuin viisarin näyttämään?

Vasemmalla puolen kohossa on hyvin ohkanen metallinen putki joka menee tankin melkein pohjaan. Kohon päältä lähtee muoviputki taaksepäin. Tämä lienee jokin huohotus ja oli tukossa kun yritin puhallella. Voikohan tämä vaikuttaa oleellisesti polttoaineen siirtymiseen?

Mistä näitä koholaitteita kannattais kysellä?
s203 C270cdi -02
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17644
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Su 10.12.2017 22:26
Koho laitteissa tuskin vikaa mutta paluu virtaus on hiipunut tai siis siirtopumpun siirto määrä jolloin tasausta ei synny...vika on ollut aina siinä useammassa bensa autoissakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: Su 10.12.2017 22:43
atlas kirjoitti:Koho laitteissa tuskin vikaa mutta paluu virtaus on hiipunut tai siis siirtopumpun siirto määrä jolloin tasausta ei synny...vika on ollut aina siinä useammassa bensa autoissakin.

Ok. Tankissahan ei ole tässä vuosimallissa (-02) siirtopumppua, uudemmissä vuosimalleissa näytti olevan erilaiset kohot ja niissä toisessa jopa pumppu joten onko tässä tapauksessa kyseessä sylinterikannen päässä oleva siirtopumppu?

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-w2 ... Swo4pYhcX3

Kävin vielä katsomassa minkälainen systeemi se paluukierto on. Tuo edellä mainittu siirtopumppu syöttää löpöä vain korkeapainepumpulle. Korkeapainepumpulta lähtee paluuputki, joka menee PA-tukin takapäästä paluulinjaan. Tuossa tukin päässä täytyy olla paineenalennus koska eikös tukissa ole 2000bar tj. ?

Vois olla kokeilemisen arvoinen ratkaisu laittaa paluulinjaan 15e hintainen siirtopumppu piiskaamaan paluukiertoa. Vasemman puolen kohossa, johon paluu tulee, näytti olevan ejektoriperiaatteella toimiva siirtosysteemi, eli paluuvirtaus imee löpöä mukaansa tankista ja siirtää toiselle puolelle.
s203 C270cdi -02
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: Ke 27.12.2017 22:31
Kokeilin sähköpumppua polttoainelinjaan ennen pa-suodatinta. Ei auttanut ongelmaan muuta kuin että ilmaa tehokkaammin.
Vaikuttaisi kuitenkin että siirtopumppu on finito, useassa keskustelussa mainittu vika, joten käytin sen auki, hankala sanoa silmämääräisesti onko se kulunut. Jousta pystyy säätämään mutta auttaneeko asiaa.

Siirtopumpun jälkeisessä pa-putkessa on haara ja jokin mötikkä. Jostain olen lukenut että tuosta voi mitata pa-linjan paineen. Pystyvätkö liikkeessä mittaamaan tuosta siirtopumpun kehittämän paineen?
s203 C270cdi -02

Mersumies
Mersumies
Viestit: 827
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 27.12.2017 22:58
mar.com kirjoitti:Kokeilin sähköpumppua polttoainelinjaan ennen pa-suodatinta. Ei auttanut ongelmaan muuta kuin että ilmaa tehokkaammin.
Vaikuttaisi kuitenkin että siirtopumppu on finito, useassa keskustelussa mainittu vika, joten käytin sen auki, hankala sanoa silmämääräisesti onko se kulunut. Jousta pystyy säätämään mutta auttaneeko asiaa.

Siirtopumpun jälkeisessä pa-putkessa on haara ja jokin mötikkä. Jostain olen lukenut että tuosta voi mitata pa-linjan paineen. Pystyvätkö liikkeessä mittaamaan tuosta siirtopumpun kehittämän paineen?


Riippuneen liikeestä mutta sitä varten se mötikä on sekä siirtolijan ilmausta
Mökkillä
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 16:51
Siirtopumppu nokalle vaihdettu, mutta ei toimi vielä. Eräs korjaaja sanoi että tarkastaa tankin sisästä muoviputket, saattaa olla pieni halkeama. Mittasin paluuvirtauksen määrää niin 10L/20min sain virtaamaksi.. Onko suuruusluokka sinne päinkään mitä pitäisi?
s203 C270cdi -02
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3810
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 18:01
viewtopic.php?f=2&t=141792&start=30
tuolla mainitaan että 6 dl/min olisi joku 'kunnossa oleva' vuotanut, kun epäkuntoinen vuoti vain 2,5 desiä minuutissa

En mistään löytänyt pdf:ää missä oli jotain noista mainittu...

Mittasitko vain kaiken tankkiin tulevan vai nimenomaan pumpulta lähtevän?
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: Ke 11.07.2018 11:37
MiHe kirjoitti:http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=141792&start=30
tuolla mainitaan että 6 dl/min olisi joku 'kunnossa oleva' vuotanut, kun epäkuntoinen vuoti vain 2,5 desiä minuutissa

En mistään löytänyt pdf:ää missä oli jotain noista mainittu...

Mittasitko vain kaiken tankkiin tulevan vai nimenomaan pumpulta lähtevän?


Kiitos tästä, juuri tätä etsin eilen kun olin joskun näihin arvoihin törmännyt :thumbup:
Irrotin kuskin takaa tankin koholta paluuletkun ja lorottelin kanisteriin Auton käydessä. Itse sain sen ~5dl/min.

Eilen irrottelin vielä kohot tankista ja tänään laitan uusiksi pari O-rengasta, josko auttais. Kuskin puolen kohossa on venturi johon liittyy muoviputki joka menee vänkärin tankkiin, tämä liitos on väleän oloinen. Muuta vikaa tankin systeemeissä en havainnut.
s203 C270cdi -02
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 15.09.2014 07:40
ViestiLähetetty: To 12.07.2018 00:07
Toimii!
Kuskin puolen siirto-/koholaitteeseen uusin o-renkaan ja venturin putkiliittimen (alempi kahdesta) teippasin vulkanoivalla teipillä ympäri. Tässä liitoksessa ei ole ilmeisesti koskaan ollut mitään tiivistettä, tiukka sovitus vain, ajan saatossa kulunut löysäksi.
Paluuvirtausta mittasin operaation jälkeen 8,8 dl/min :wink:
s203 C270cdi -02
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3810
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 12.07.2018 07:41
mar.com kirjoitti:Toimii!
Kuskin puolen siirto-/koholaitteeseen uusin o-renkaan ja venturin putkiliittimen (alempi kahdesta) teippasin vulkanoivalla teipillä ympäri. Tässä liitoksessa ei ole ilmeisesti koskaan ollut mitään tiivistettä, tiukka sovitus vain, ajan saatossa kulunut löysäksi.
Paluuvirtausta mittasin operaation jälkeen 8,8 dl/min :wink:


Asiaa!!!! Hyvä löytö, en muista aiemmin mainitun, jotkut kyllä vaihtaneet koko venturihässäkän.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Seuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot], kaaleppi 70, kaisjuh, MJPfin ja 40 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi