Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Suunnitellut tässä tekniikan vaihtoa R129:iin.
Esimerkiksi m113 tai uudempaa m273:sta tai jopa m275:nkin käynyt mielessä :P

Mistä näihin saisi tietoa kun esim. Moottorinohjaus pitäisi todennäköisesti vaihtaa. Miten toimii nokkien ohjaukset(m27x) yms. Säätyvät imukanavat.
Sähkökaavioita ennen kaikkea tarvisi.

Onko tiedossa hyvää sivua mistä koneita voisi opiskella?

7G laatikoiden ohjaus myös, onko niihin tiedossa aftermarket ohjainta? Tai sopiiko 722.6 laatikko M27x moottorien perään?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja karra »

Minulle oli uutta että loppupään R129:ssä oli jo tuo M113 tekniikka, tutustuin yhteen sellaiseen autoon viime kuussa. G500 vuosilta 1998-2001 oli ilman OBD väylää mutta tuohon R129:iin se OBD tuli kun tekniikka vaihtui, oisko ollut sitten 2001 paikkeilla?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

sakke88 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Suunnitellut tässä tekniikan vaihtoa R129:iin.
Esimerkiksi m113 tai uudempaa m273:sta tai jopa m275:nkin käynyt mielessä :P

Mistä näihin saisi tietoa kun esim. Moottorinohjaus pitäisi todennäköisesti vaihtaa. Miten toimii nokkien ohjaukset(m27x) yms. Säätyvät imukanavat.
Sähkökaavioita ennen kaikkea tarvisi.

Onko tiedossa hyvää sivua mistä koneita voisi opiskella?

7G laatikoiden ohjaus myös, onko niihin tiedossa aftermarket ohjainta? Tai sopiiko 722.6 laatikko M27x moottorien perään?
Minkä vuoksi täytyy vaihtaa tekniikkaa ? Miksi ei voi käyttää alkuperäistä tekniikkaa ja tarvittaessa muokata alkuperäinen tekniikka haluttuun tavoitteeseen.
Tätä ei edes kysytty, mutta koska mää voin! :lol:
Viimeksi muokannut sepulaakeri, Pe 20.07.2018 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

karra kirjoitti:Minulle oli uutta että loppupään R129:ssä oli jo tuo M113 tekniikka, tutustuin yhteen sellaiseen autoon viime kuussa. G500 vuosilta 1998-2001 oli ilman OBD väylää mutta tuohon R129:iin se OBD tuli kun tekniikka vaihtui, oisko ollut sitten 2001 paikkeilla?
Enpä muuten tiennyt minäkään, kiitos!
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

sakke88 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:
sakke88 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Suunnitellut tässä tekniikan vaihtoa R129:iin.
Esimerkiksi m113 tai uudempaa m273:sta tai jopa m275:nkin käynyt mielessä :P

Mistä näihin saisi tietoa kun esim. Moottorinohjaus pitäisi todennäköisesti vaihtaa. Miten toimii nokkien ohjaukset(m27x) yms. Säätyvät imukanavat.
Sähkökaavioita ennen kaikkea tarvisi.

Onko tiedossa hyvää sivua mistä koneita voisi opiskella?

7G laatikoiden ohjaus myös, onko niihin tiedossa aftermarket ohjainta? Tai sopiiko 722.6 laatikko M27x moottorien perään?
Minkä vuoksi täytyy vaihtaa tekniikkaa ? Miksi ei voi käyttää alkuperäistä tekniikkaa ja tarvittaessa muokata alkuperäinen tekniikka haluttuun tavoitteeseen.
Tätä ei edes kysytty, mutta koska mää voin! :lol:
Joku setä voi sanoa nou nou . :wtf:
5 litran v8 menee muutako hakee leiman. V12 jos vertailu kohteena joutenee jotakin luultavasti muuttamaan alustaan.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudempien V8 moottorien ja laatikoiden tietämys

Viesti Kirjoittaja juusmo »

karra kirjoitti:Minulle oli uutta että loppupään R129:ssä oli jo tuo M113 tekniikka, tutustuin yhteen sellaiseen autoon viime kuussa. G500 vuosilta 1998-2001 oli ilman OBD väylää mutta tuohon R129:iin se OBD tuli kun tekniikka vaihtui, oisko ollut sitten 2001 paikkeilla?
OBD:stä en tiedä tarkalleen, mutta M113 (ja kutoseen M112) tuli viimeisen faceliftin yhteydessä mallivuodelle 1999. Ainakin jekkimalleissahan OBD2-pistoke löytyy jo aiemmin, mutta sen kautta ei taida juuri mitään pystyä näkemään/tekemään.
Vastaa Viestiin