Hei.
Tässä olen välistä ihmtellyt Itsellä tuo -92 CE bägi ratilla ja olen törmännyt saman ikäisiin autoihin ilman bägiä.
Niinkuin olisin kuullut jostain että kyseiseen autoon on uutena saanut bägin lisävarusteena. Eli saakohan tästä mallista heivata muutos katsastuksella bägi ratin mettään jos samanlaisia autoja on leimattu suomessa ilman bägiä.
Onko kellään tästä mitään faktaa
124 ja airbäg
124 ja airbäg
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: 124 ja airbäg
Cossussani on ollut myös bagi tehtaalta, mutta se oli vaihdettu puurattiin aikoinaan. Myös se kiihtyvyysanturi oli irroitettu. Luulenpa, että katsuria ei kiinnosta mikä ratti vanhuksessa on kiinni. Heitin puuratin tilalle bägiratin (sattui sellainen nahkaisena olemaan hyllyssä), mutta jätin anturin edelleen irti. Eipä ole edelleenkään katsuri kysellyt ratin perään.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: 124 ja airbäg
Pitäisi onnistua. En itse poistaisi mutta sitähän ei tässä kysytty
Tuossa trafin ohje: https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581 ... aminen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa trafin ohje: https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581 ... aminen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: 124 ja airbäg
Mä en nyt tarkalleen tiedä, miten tuo mallisarjojen suhteen menee, mutta se on ainakin faktaa, että Tekniikan Maailman numerossa 15/1992 (julkaisupäivämäärä 16.7.1992) on Vehon laittama Mercedes-Benz -mainos, josta sanatarkka lainaus on: "Airbag nyt vakiovarusteena koko mallistossa". Eli jos tuolloin menit tilaaman Mersun, niin bagi tuli mukaan automaattisesti. Mulla itsellä on tallissa sellainen W124, joka on Trafin tietojen mukaan käyttöönotettu 30.10.1992, ja siinä ei ole bagia koskaan ollutkaan, eli se on vissiin tilattu ennen heinäkuun puoliväliä.
Veikkaisin kuitenkin, että tämä on siitä kiinni, mitä autolle on sen tietoihin Trafin järjestelmään kirjattu. Eli katsomalla Trafin "Tarkista ajoneuvon tiedot" -palvelusta näkee, että mitä siellä sanotaan turvavarusteista. Mun toisessa W124:ssä Trafin palvelu kertoo:
Etuturvatyyny Penkkirivi 1, Vasen (Asennettu valinnainen)
Ja koska kyseessä on -94 malli, niin tuo tieto on sen puoleen päin honkia, että silloin se on varmasti ollut vakiovarusteena, kuten kaikissa E-facelifteissä. Sittenhän tuossa mun autossa on myös matkustajan puolella edessä bagi, mitä ei ole ollenkaan kirjattu sen tietoihin jostain syystä. Voisin kuvitella, että jos siinä noin lukee tiedoissa, kun nyt tuossa lihavoidulla on, niin silloin sen saa katsastettua siitä pois. Itelle ei tulis kyllä mieleenkään mennä tieliikenteessä käytettävästä autosta poistamaan mitään noin oleellista turvavarustetta, mutta eipä sitä nyt tässä kysytty.
Katselin tossa vielä ihan mielenkiinnosta useammankin -94 mallisen W124:n Trafi-tietoja, eikä niistä yhdessäkään ollut turvavarusteita merkitty ollenkaan, vaikka niissä kaikissa on vähintään kuskin bagi ja useammassa myös matkustajalle omansa. Eli jos mä nyt yhtään oikein tulkitsen, niin siinä tapauksessa, että se Turvavarusteet ei ole otsikkona ollenkaan auton tiedoissa, niin bagin voinee vain ottaa pois, kunhan sitten ottaa pois myös kojelaudasta SRS-merkkivalon. Jos se on Asennettu valinnainen, niin voi varmaankin muutoskatsastaa sen siitä pois. Ja jos se on merkitty: Pakollinen, niin se on siinä aina oltava.
Veikkaisin kuitenkin, että tämä on siitä kiinni, mitä autolle on sen tietoihin Trafin järjestelmään kirjattu. Eli katsomalla Trafin "Tarkista ajoneuvon tiedot" -palvelusta näkee, että mitä siellä sanotaan turvavarusteista. Mun toisessa W124:ssä Trafin palvelu kertoo:
Etuturvatyyny Penkkirivi 1, Vasen (Asennettu valinnainen)
Ja koska kyseessä on -94 malli, niin tuo tieto on sen puoleen päin honkia, että silloin se on varmasti ollut vakiovarusteena, kuten kaikissa E-facelifteissä. Sittenhän tuossa mun autossa on myös matkustajan puolella edessä bagi, mitä ei ole ollenkaan kirjattu sen tietoihin jostain syystä. Voisin kuvitella, että jos siinä noin lukee tiedoissa, kun nyt tuossa lihavoidulla on, niin silloin sen saa katsastettua siitä pois. Itelle ei tulis kyllä mieleenkään mennä tieliikenteessä käytettävästä autosta poistamaan mitään noin oleellista turvavarustetta, mutta eipä sitä nyt tässä kysytty.
Katselin tossa vielä ihan mielenkiinnosta useammankin -94 mallisen W124:n Trafi-tietoja, eikä niistä yhdessäkään ollut turvavarusteita merkitty ollenkaan, vaikka niissä kaikissa on vähintään kuskin bagi ja useammassa myös matkustajalle omansa. Eli jos mä nyt yhtään oikein tulkitsen, niin siinä tapauksessa, että se Turvavarusteet ei ole otsikkona ollenkaan auton tiedoissa, niin bagin voinee vain ottaa pois, kunhan sitten ottaa pois myös kojelaudasta SRS-merkkivalon. Jos se on Asennettu valinnainen, niin voi varmaankin muutoskatsastaa sen siitä pois. Ja jos se on merkitty: Pakollinen, niin se on siinä aina oltava.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 ja airbäg
Tuossa lueskelin trafista autoni tietoja ensimmäinen käyttöönotto olevan 7.1.1992.
Eli auto tilattu -91 Eikä ole ainakaan noissa julkisissa tiedoissa mitään mainintaa minkäänlaisista turvavarusteista.
Juu ei varmaan turvallisuuden kannalta fixuin veto sitä heittää mettään, mutta tulee siihen muita asioita suojaamaan ihmistä että ei pääse kolisemaan rattiin.
Eli auto tilattu -91 Eikä ole ainakaan noissa julkisissa tiedoissa mitään mainintaa minkäänlaisista turvavarusteista.
Juu ei varmaan turvallisuuden kannalta fixuin veto sitä heittää mettään, mutta tulee siihen muita asioita suojaamaan ihmistä että ei pääse kolisemaan rattiin.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis