w211 om642 limp mode

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

-08 ikäinen 280 cdi heittää limppiä välillä päälle. Turbotecin ohjelma ja egr poistettu ohjelmallisesti. Aiemmin myös koodit p1402 & p1405. Tällä hetkellä egr:n pistoke irti, voiko vaikuttaa asiaan?
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mutu: ei kai jos se on ohjelmallisesti disabloitu.

Käytä lähimmässä Starissa, niin ei tarvitse arvailla. Nuo koodit ilmeisesti luettu jollain muulla lukijalla, 2. ja 4. suuttimiin liittyviä. (Edit
: Moka, en paikkaa! :angel:
Viimeksi muokannut TimoV, Ma 24.09.2018 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

Kävi viime viikolla piuhan päässä, ja ei mitään muistissa. Nuo löyty ennen softausta yleismallisella testerillä.

p1402 pendind: exhaust gas recirculation open loop control
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Niinpä onkin. Lukihärönä syötin kuukkelin väärässä jäejrykssetä. :)
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Turbotecin softa samanikäisessä koneessa ja myös liitin irti, sanoivat että nimenomaan pitää olla irti, muuten voi herjailla.

Kyllähän limppimoodista pitäisi jäädä starille jotain luettavaa...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Onko joku tietty tilanne jossa heittää vikatilaan?

Onhan kaikki ilmansaantiin liittyvät letkut kiinni ja ehjät? Itsellä oli turbon imuletku irti silleen ettei huomannut kunnolla ja se aiheutti kuormaa vetäessä toisinaan vikatilan. Se antoi egr-herjoja Starillakin.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

satunnaisesti tekee, on vaimon käyttöpelinä, joten ihan Kimi Räikkkösen tasoista dataa en saa auton käytöksestä :D

coolerin päivitin kesällä suurempaan, pitää katsoa vielä ahtoletkut jne. Ja tuli muuten nyt mieleen, että oikean puoleisessa ahtoletkussa se ylempi "klemmari" on väärän kokoinen. Oikea on hyllyssä autotallissa...
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Eikä sitten vaihteiston puolle tallentus vikoja?
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

Ei ole näkymyt, eikä kyllä epälystäkään. Toimii hienosti.
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mutuillaan nyt sitten kun ei tarkempaa infoa saatavilla. Ahtopaineen ohjaus heittää aika äkkiä limp modeen, toteutunut paine ei vastaa pyydettyä.
Tuota on tullut vastaan monessakin merkissä, johdesiivet jumissa, ohjelmointi virhe, ahtovuoto, jne.
Star kyllä kertoo mikä mättää jos mutuilu ei riitä.
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

ahdin uusittu heinäkuussa, samalla uusin coolerin. Voisin veikata ahtovuotoa, pitää tarkastaa ne tänään.
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuliko ahtimeen uusi servo mukana?
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

Kuitin mukaan kyllä, turbotukusta tuli. Vanha ahdin jäi itselle, joka tarkoitus laittaa Murolalle operoitavaksi.
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
JHN83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 09.02.2018 19:06

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja JHN83 »

nyt selvisi sen verran että paine-ero anturia herjaa.
S211 320 cdi A -04
ex:S211 280CDI 4-matic -08
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Dpf kävi omassakin herjaamaan puolen vuoden päästä softauksesta, tölkki tyhjäksi ja softaa puukottamaan lisää niin loppui. Syötöt varmaan sen verran kovat, että savuttaa tukkoon äkkiä. Softan sai "takuuna" uusittua pöntöttömään versioon.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei se pönttö mene tukkoon jos softa on oikein tehty ja ilma riittää polttamaan pyydetyn polttoaine määrän.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: w211 om642 limp mode

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Voihan tuo toki olla sattumaakin, kun melkein 300 tonnia ajettu oli.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin