m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 18:56
Löytyykö tietoa. m111 kompressor koneeseen myytävässä kleemanin hihnapyöräsetissä vaihtuvat tulpat ilmeisesti astetta kylmempiin. Näille tulpille edes jonkun valmistajan osa numeroa?

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3414
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 19:58
Selvitä kompressorikoneen alkuperäisten tulppien tyyppi ja etsi sitten yhtä pykälää kylmemmät googlaamalla. Tarvikeliikkeiden nettikaupoista saattaa myös löytää alkuperäistä vastaavat tulpat ja niitä kylmemmät versiot. Näin löysin tulpat ainakin vanhempiin 2,0- ja 2,3-litraisiin M111K-koneisiin. Eiköhän EVO-malleihinkin löydy tulppia vuosimallin mukaan.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 20:51
Juu, on mulla denson ja ngk:n numerot ja niistä saadaan kylmemmät kyllä haettua. Olisi ollut kiva vaan tietää onko niissä kleemanin mitään erikoista, kärkiväli tms. Joku fb ryhmässä joskus laittoi kuvan kleemanin kilvestä jossa tulpat oli merkittynä, en tajunnut silloin ottaa talteen tietoa.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18162
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 21:15
Kärkiväli yleensä sama kun muuten rasittaa boxia...kylmempi tulppa kestää paremmin kovempaa kuumuutta kun normi koko palaa ja rikkoontuu sellaisessa käytössä.
Motocrossi jutuissa tuli kokeiltua tota miksi näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 21:34
Kysytään nyt vielä, voiko astetta kylmemmistä tulpista olla mitään haittaa? Laskin että ahtimen kierrokset on nyt 16500rpm, ja noin 14000 normaalisti. Kai sitä lämpöä väkisinkin tulee vaikka sitä kompensoidaan paremmalla välijäähdyttimellä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3414
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 21:45
Haarold-hirmuinen kirjoitti:Kysytään nyt vielä, voiko astetta kylmemmistä tulpista olla mitään haittaa?...
Minulla ei ole ollut ongelmia ja ajan autolla vain kesäisin ja pääasiassa reipasta ajoa. Kylmä tulppa saattaa nokeentua helpommin kuin kuumempi eli ei puhdista itseään niin hyvin, mikä voi vaikeuttaa kylmällä koneella ajamista.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18162
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 22:15
tuskin tuohon tarttee kuin pykälällä jos silläkään laskea sitä kylmemmäksi.
Kokeile niin tiedät...sanoisin että ihan vakio tulppa riittää kun onhan noita sarjoja muttei kleemanin laitettu paljonkin kompura mersuihin ja kukaan ei ole kysellyt täällä tulpista mitään....ei se kuitenkaan tuo kitti nosta niitä tehoja älyttömäksi...toinen mistä voisi katsoa tulppa suosituksen niin toi italian mallin 2l kompura jossa 192hv...se on kuutioihin nähden ja ahtoihin korkeasti viritetyin vakio.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 641
Liittynyt: Su 21.08.2011 18:49
Paikkakunta: Masku
ViestiLähetetty: Ke 13.02.2019 06:46
ainakin 230hp (pulley kit+rst pakosarja ja isompi putki) suositeltiin paikallisella pajalla ihan vakio tulppia jos auto on pääosin katukäytössä kun kävin dynopenkissä..
W212 220CDI -14
S211 320CDI -07
W124 300D
S211 320CDI -04
W202 230K -96
S124 300D

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 19 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi