CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 23:42
.
Kytkimen väännönkestosta riippuu teho-asiakin.
Jos vääntöä joutuu kovin leikkaamaan, niin se teho ei kerkiä oikein nousta neljään tonniin, jonka jälkeen vakio-osilla hyötysuhde alkaa kiihtyvällä vauhdilla huononemaan.

Jos nyt oikein selin kääntyisi, niin ilkiäisikkö kahdesta sadasta puhua.
Kytkin ratkaisee.
Laita viisi- tai kuusipyttyisen korkeapainepumppu siihen, riittää tuotto paremmin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1931
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ti 09.04.2019 02:25
Tuohon malliin saa kiinteän vauhtipyörän, missä jouset levys, mutte ei tietoa väännön kestosta.
https://www.google.com/search?source=hp ... -0DwNgmvxs

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 06:38
Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 18.04.2019 03:06
KimeH kirjoitti:Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa


Onhan siiinä, teho ja vääntö lähes kaksinkertaistuu.

Softa on vielä hiukan "vaiheessa", vikamuistiin jää herja (joka ei vaikuta mihinkään) + vakkarilla kiihdytettäessä, kestää noin pari sek. ennenkuin veto lakkaa.
En kehtaa vielä asialla oikein hehkuttaa, ettei jää kovin runsaasti autoja, joita joutuu sitten jälkeenpäin päivittelemään kuntoon.
Tässä, uusimmassa versiossa, on ollut pikkuisen väkisin synnyttämisen makua, mutta ei se enää kaukanakaan se ratkaisu pitäisi olla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1050
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 18.04.2019 09:12
Olikos talven aikana tuohon 654:ään jo löytynyt keinoja? Kelit alkaa muuttua ja Linglongeissa on jo enemmän pitoa kuin koneessa voimaa, joten lisää tekee mieli :D
Tesla Model S 85

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 19.04.2019 23:15
.
Eipä ole vielä keinoja, kun mikään kaapeli ei vielä lue sitä.
Odottelua vaan ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 20.10.2008 20:13
ViestiLähetetty: Su 28.04.2019 11:02
Miten tuikku ottaisi voimaa 2004 w211 400cdistä? Tällä hetkellä softa 380/800. Paljonko tuosta olisi mahdollista saada? Ahtimien muokkaukset, putkiston tyhjennys jne.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 21:50
.
Toimivaa viriahdintahan noihin ei helposti saa, tai ei oikein mitenkään.
Moottorinohjain on Temic (= mahdoton Suomeksi)
Vaikea moottori kaikin puolin
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 10:55
Onkos noissa 2014 eteenpäin olevissa sprittereissä merkitystä että onko lähtökohtana 211, 213 tai 216?
Nykyiset *
W906 319cdi
W164 320cdi
W906 319cdi
Entiset *
W906 215cdi
W939 116cdi
W204 200cdi
W203 200cdi
W202 250td

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 21:19
.
Ei
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.07.2017 17:44
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 13:03
Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 13:58
Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 14:17
Erikoismoottori Airaksinen kaakkois-suomessa voisi olla hyvä paikka.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2600
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 15:18
Auto MB C220 T A CDI vm 6/2008. Moottori koodi 204.008 , teho 125 kw. Siis 3-rivinen ketju.
Oliko sinulla Tuikku joku uusi ohjelma näihin ja mistä sen saa Lahti/Uusimaa?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 19:20
ArtoCDI kirjoitti:
Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.


Kannattaa todella tarkkaan miettiä minne autonsa vie ohjelmoitavaksi, valita sellainen paja joka osaa vastata kysymyksiin mitä on muutettu, paljonko sytytyksen ajoitus, millä polttoaineella voi ajaa jne. Ihan vaan ettei tälläinen harrastelija pääsisi vinoilemaan ohjelman laadusta jos sattuu jossain autossa joskus tulemaan vastaan. C alkuisen pajan bulkki ohjelma cdi moottorille ei kyllä vakuuttanut pätkääkään.
Kysele pajalla enen kuin rahoja sinne kannat, ja kysy myös miten toimittavat sinulle alkuperäisen jos sitä satutkin tarvitsemaan ja mitä se maksaa sinulle.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 21:25
No meillä on ollut selvä työn jako. Noi perheessä olleet bensat BMW 135i ja MB C63 amg olen ohjelmoinut ihan tuossa pihassa itse. Hyvin siellä on palanut metanolia/etanolia&bensaa.
Dieselit hoitaa sitten Tuikku.

Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 21:34
ArtoCDI kirjoitti:Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.


Juu, Airaksinen luki autoni softan ja seuraavan viikon aikana teki uuden. Kun viikon päästä laitettiin softa sisään, hän tuli mukaan ja tehtiin muutamia vetoja, josta läppärillään seurasi pakokaasujen lämpöjä, ahtoja ym. arvoja. Muutos oli aika iso alkuperäiseen verrattuna. Itselleni tulee jotenkin mukava fiilis, kun ei vaan lyödä bulkkisoftaa sisään, kerätä rahoja ja ilmoitella että pärjäile.

Käsittääkseni tämä Airaksinen on viritellyt autoja jo pitkänaikaa ja häneltä onnistuu myös muukin kuin ohjelmointi. On jotenkin semmoinen muistikuva, että useampikin hänen virittämä auto on ollut erilaisissa kiihdytystapahtumissa yms.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 22:15
Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 22:22
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Laittaisin kyselyä suoraan mahdollisille tekijöille, ne kaikki eivät päivystä tällä foorumilla.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 17.05.2019 07:16
Tuikku osannee auttaa 400cdi asiassa, kannattaa laitta YV hänelle.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 20.05.2019 22:44
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Varmaan jotain on jo tehtykkin, jos virheilmoitusta ei tule.

On yksi hyvä syy, miksi tuosta vanhemman polven kasikoneesta on niin vähän tietoa, se on moottorinohjain, se on Temic.
Alunperin kuorma-auton moottorin ohjain.
Boschin ecu tukee kuutta sylinteriä, tuo Temic kahdeksaa, siinä varmaan syy.

Temicin ohjelmointiin liittyy kaksi haastetta, ensiksikin vain vanhempi byteshootteri ja Galletto, tukee jollain lailla tuota - kuitenkin paljon hyppyjohtoja tinattava.
Toiseksi, moottorin ohjainpurkissa on paljon tavaraa, kahdessa kerroksessa. Nykyisin nuo ecut ovat heittäneet vastaamasta kaapelille, kaikenmaailman tempuilla sen voi saada heräämään, mutta vain voi.
En ymmärrä aihetta tarpeeksi, jotta voisin syyn tarkasti sanoa. Kuvittelen sen huonon kommunikoinnin johtuvan vaikkapa kondensaattoreiden vanhenemisesta ja niiden pidentyneistä latautumisajoista, jotka ylittävät kasapeleiden turvarajat, eikä yhteyttä muodostu.

Ei ole niitä mukavimpia tehdä, hankala ja riskialtis.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti 06.07.2004 00:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 21.05.2019 01:33
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 21.05.2019 22:49
.
Tuota ilmamassamitari/egr yhtälöä en tiennytkään.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
ViestiLähetetty: Ti 21.05.2019 23:48
Jeps kiitos vastauksista.
Tuli viellä semmoinen mieleen että jos tuo on ohjelmoitu jo niin onko se ohjelman toimivuus riippuvainen noista ilmamassamittareista?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 22.05.2019 06:25
.
No, eikö siinä tuossa ylempänä ole juurikin kirjoitettu, ettei vaikuta.
.
.
.
Xr, jos sulla on oma auto kyseessä, niin laita se binääri tänne, saat jonkinlaisen ohjelman takaisin. Olen minä noita runsaasti tehnyt vuosien varrella. Kuitenkin valtaosaan saa ihan mukavan päivityksen. Ässä on kurjin, sen laatikon ylenmääräisen pehmeyden takia ja Eemeli paras, laatikko tottelee ohjauksen muutosta parhaiten, Ml siltä väliltä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3189
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 22.05.2019 10:14
tuikku kirjoitti:.
Tuota ilmamassamitari/egr yhtälöä en tiennytkään.


Noin se tosiaan 400cdi kohdalla toimii
testeri toki näkyy että johto irti/poikki tms
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.09.2009 07:34
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 22.05.2019 11:55
xr kirjoitti:
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin


Virittäminen ei ole ongelma itselle ja ihan mielellään teen. Toki rutiinia on vuosien mittaan tullut kerättyä. Laittaa vaikka ecun postiin ja laitetaan Tuikun softa sisään. :)
044-0760422

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti 06.07.2004 00:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 22.05.2019 21:58
jp_olli kirjoitti:
xr kirjoitti:
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin


Virittäminen ei ole ongelma itselle ja ihan mielellään teen. Toki rutiinia on vuosien mittaan tullut kerättyä. Laittaa vaikka ecun postiin ja laitetaan Tuikun softa sisään. :)



Siitä on jo 7-8 vuotta aikaa ei oo enää mitenkään ajankohtainen asia
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Su 26.05.2019 20:05
Moro, mites tälläsen GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybridin (2018) lastuttaminen onnistuu? Ja jos onnistuu, niin kuka niitä tekee ja missä?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4361
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 29.05.2019 09:23
.
Tässä on käsitelty ainoastaan dieselitekniikkaa, pensa-autoista en ymmärrä mitään
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Lehtonen71, Mjese ja 31 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot