STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
ViestiLähetetty: Ke 12.06.2019 21:33
tontsa626 kirjoitti:Testasin uudelleen Staria niin pääsin kiinni myös vaihteistoon tällä kertaa ja näyttäisi toimivan oikein hyvin. Olisikohan kyseessä joku kosketushäiriö tai läppärissä joku ongelma..

Auton ja MUX välinen kaapeli voi olla rikki. Tämäkin on tullut koettua.

tontsa626 kirjoitti:SBC ohjainlaitteeseen mentäessä ei myöskään saanut deaktivoitua varoitussummeria vaan kertoi, että "Tiedonsiirtoyhteyttä ohjainlaitteen KIW kanssa ei pystytty muodostamaan."

Mulla on kaksi w211:sta ja toisessa varoitussummerin saa pois päältä ja toisessa ei. Muistaakseni sama herja kiiwistä, mutta SBC ohjainta pääsee kyllä muuten roplaamaan. Voi toki olla vika minun hanskoissakin, koska mitään muuta eroa johdon nokassa käyttäytymisessä ei autojen välillä ole ollut.
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.

* C4
W212 - W211 - W208 - W203 - W202 - W124 - W201 - R170 - R171

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
ViestiLähetetty: To 13.06.2019 07:20
JooNass kirjoitti:Auton ja MUX välinen kaapeli voi olla rikki. Tämäkin on tullut koettua.

Mulla on kaksi w211:sta ja toisessa varoitussummerin saa pois päältä ja toisessa ei. Muistaakseni sama herja kiiwistä, mutta SBC ohjainta pääsee kyllä muuten roplaamaan. Voi toki olla vika minun hanskoissakin, koska mitään muuta eroa johdon nokassa käyttäytymisessä ei autojen välillä ole ollut.

Tässä ei vaan pääse ollenkaan mittaristoon kiinni... Pitäisi ilmeisesti tämän kautta saada rengaspainevalvonta herja pois...
Niin onko tuossa Starissa minkäänlaisia testejä millä voisi varmistaa noiden kaapeleiden toimintaa?
Ei niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
- S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96

Asiantuntija
Asiantuntija
ViestiLähetetty: To 13.06.2019 16:17
tontsa626 kirjoitti:
Niin onko tuossa Starissa minkäänlaisia testejä millä voisi varmistaa noiden kaapeleiden toimintaa?

Ei se itsetesti pysty diagnoosikaapelia testaamaan, siellä päässä pitäisi olla tarkoitukseen suunniteltu oikosulkupalikka. Itsetesti ei mittaa kunnolla edes relematriisista kytkentöjä muksin liittimelle, sitä varten on oma testiadapteri.

Kaapelin kunto kannattaa mitata yleismittarilla. Pitää vaan huomioida että siellä on myös oikosulkulenkkejä vaikka pääsin onkin suora johto kummankin liittimen pinnien välillä. Tässä taisi olla kyse OBD-kaapelista, se on aika simppeli.
Edellinen

Paluu Tekniikka