Jarrutehostin ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 01.08.2018 17:31
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 19:55
Otsikon mukaisella merkinnällä sain hylyn katsastuksessa. Itse en ole havainnut jarruissa mitään outoa, vaan toimivat herkasti jarruttaessa missä vauhdissa tahansa. Mitään varoitusvaloa ei myöskään milloinkaan ole jarruihin liittyen ruutuun ilmaantunut. Katsastushemmo ei analysoinut asiaa sen enempää. Ainoan oudon käyttäytymisen olen havainnut ajaessani parkkiruutuun etanavauhtia ja autoa siinä asetellessa. Silloin joudun painamaan poljinta voimakkaasti. Osaatteko paremmin päätellä mistä kysymys. Olisin laittanut kuvan todistuksesta, mutta ei onnistunut koska se oli liian suuri. Tarkemmin siinä luki: hylätty: jarrujärjestelmät, käyttöjarru (1.1.10) Jarrutehostin, ei toimi.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 20:09
allekirjoituksen W212 vai mikä?
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 01.08.2018 17:31
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 20:15
Kyllä
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 780
Liittynyt: To 27.10.2011 13:47
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 20:22
Veikataan:
Laatikko tarvitsee adaptointia ja mahd. öljynvaihdon? jolla tyhjäkäynnillä puskeminen asettuu (turbiinin lukitus osittain päällä?), ja katsastusmiehellä... no sanotaan nyt vaikka että oli "huono päivä".
Jos se auto vauhdista pysähtyy ilman voimankäyttöä, tehostin toimii kyllä, eikö?
SLK 200K -03
Land Cruiser -05

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 21:00
iMacInen kirjoitti:Otsikon mukaisella merkinnällä sain hylyn katsastuksessa. Itse en ole havainnut jarruissa mitään outoa, vaan toimivat herkasti jarruttaessa missä vauhdissa tahansa. Mitään varoitusvaloa ei myöskään milloinkaan ole jarruihin liittyen ruutuun ilmaantunut. Katsastushemmo ei analysoinut asiaa sen enempää. Ainoan oudon käyttäytymisen olen havainnut ajaessani parkkiruutuun etanavauhtia ja autoa siinä asetellessa. Silloin joudun painamaan poljinta voimakkaasti. Osaatteko paremmin päätellä mistä kysymys. Olisin laittanut kuvan todistuksesta, mutta ei onnistunut koska se oli liian suuri. Tarkemmin siinä luki: hylätty: jarrujärjestelmät, käyttöjarru (1.1.10) Jarrutehostin, ei toimi.


Katsastusmiehen on kerrottava missä vika on ja tässä tapauksessa miten se ilmenee. Eli onko joku valo palamassa tai obd vikakoodi tai käytännössä jarruttanut ja ei ole toiminut. Pelkkä rikki tai ei toimi ei ihan riitä. Erikoista jos ei sanonut miten rikkinäisyys ilmeni.

No, eipä muuta kun auto testeriin ja koeajoa (ilmeneekö systemaattisesti) ja selvittämään onko jarruissa vikaa ja millaista jos on. Joskus jarrurempan jälestä on ollut vastaavaa oiretta joka kyllä on pumppaamalla ja tarvittaessa ilmailemalla tai nestettä lisäämällä poistunut pysyvästi.

Jos tällainen vika jarruissa olisi systemaattinen ja itse omassa autossa sen huomaisin niin en ajelisi kyllä, joten katsastusmies on asian nostanu pöydälle varmasti aiheesta.

Se miten paljon kovempaa tai syvemmälle joutuu jarrua painamaan kiinostaisi tarkemmin. Entisessä s202 oli lievänä se että saattoi joutua painamaan paikallaan tai pienemmässä kävelyvauhdissa joskus syvemmälle kuin itse ajossa, mutta se meni purkuun.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 01.08.2018 17:31
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 23:44
tässä todistuksesta osa

Muokattu: poistin liitteen kun näyttää siltä että ei aukea. Näyttää siltä, että näiden liitteiden laittaminen on vielä haastavampaa kuin itse auto...?
Viimeksi muokannut iMacInen päivämäärä Ke 14.08.2019 07:55, muokattu yhteensä 1 kerran
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 19.09.2017 10:34
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 06:45
Minulla oli W211 -08 sellainen vika kun veksali parkkiruutuun ja joutui paineleen jarrua yhtenään niin jarrut meni tehottomaksi ja poljin kovaksi. Vika oli alipainepumpussa vika korjaantui pumpun vaihdolla.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 01.08.2018 17:31
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 07:52
Metromersu kirjoitti:Minulla oli W211 -08 sellainen vika kun veksali parkkiruutuun ja joutui paineleen jarrua yhtenään niin jarrut meni tehottomaksi ja poljin kovaksi. Vika oli alipainepumpussa vika korjaantui pumpun vaihdolla.


Tutulta tuntuu, mutta jos tehostin ei toimi, niin ilmenisikö vika vain tuossa tilanteessa?
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 780
Liittynyt: To 27.10.2011 13:47
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 08:50
iMacInen kirjoitti:
Metromersu kirjoitti:Minulla oli W211 -08 sellainen vika kun veksali parkkiruutuun ja joutui paineleen jarrua yhtenään niin jarrut meni tehottomaksi ja poljin kovaksi. Vika oli alipainepumpussa vika korjaantui pumpun vaihdolla.


Tutulta tuntuu, mutta jos tehostin ei toimi, niin ilmenisikö vika vain tuossa tilanteessa?


Voi olla, jos pumppu on ehtoopuolella eikä tuota riittävää alipainetta tyhjäkäynnillä varsinkin toistuvilla jarrutuksilla, mutta ajossa kun kierroksia on enemmän riittää tuotto.
tarkistamisen arvoinen juttu kyllä, ei mikään harvinainen vika.
SLK 200K -03
Land Cruiser -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 09:04
itse muihin autoihin verrattuna olen vähän ihmetellyt sitä, että jos 212 seni seisoo jonkin aikaa, niin poljin tuntuu kovalta(ennen käynnistystä), monissa muissa autoissa alipaine säilyy siellä ja yönkin jälkeen jarruissa on tehostusta kerran pari ja jos poljinta painelee, niin kovenee vasta parin painalluksen jälkeen.

Ihan kuin se alipaine vuotaisi pois, siinä linjassa on kai joku yksisuuntaventtiili joka tietysti voi vuotaa.

käynnistymisen jälkeen tehostus tulee kyllä heti.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 19.09.2017 10:34
ViestiLähetetty: Ke 14.08.2019 10:01
Nimenomaan normaali ajossa pelaa niinkuin pitääkin mutta tyhjäkäynnillä kun polkee jarrua useasti niin ei tuota alipainetta riittävästi. Alipainepumppu vaihtoon niin alkaa pelaamaan.

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 10 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi