w211 sbc jarrujen nollaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11842
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 27.02.2018 22:26
Jaska_01 kirjoitti:
tjh270 kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
tjh270 kirjoitti:Oma auto Saksan tuontia w211 vm 2003, ajettu 204 tkm. SBC-vika todettu kahdella korjaamolla. Yritetty molemmissa paikoissa myös nollausta, valitettavasti turhaan. Valittaa hydrauliikkaviasta ja hydrauliikkaventtiilistä oikealla takana, jarrunesteen vuotoja ei kuitenkaan havaittavissa. Uusi SBC-yksikkö asennettuna 1500 - 2000 euroa.

Löytyykö Tampereen suunnalta halvempaa ratkaisua?

Jos starilla todettu, että SBC loppu, niin unohda nollaukset ja yksikkö vaihtoon suosiolla. Nämä on näitä Mersun omistamisen pakollisia kuluja.


Vastaanpa itselleni: kävin auton kanssa Veholla, testi maksaa kuulemma satasen. Katsovat vikakoodit ja lähettävät goodwill-kyselyn tehtaalle korvaako tehdas. Ajattelin että pelaan uhkapeliä, sijoitan satasen kun voittomahdollisuus on 3200 euroa (osa + työt). Homma kävi nopeasti, samalla reissulla tehdas jo vastasi "jawohl!" eli maksavat. Ei muuta kuin aikaa sopimaan, nyt on uusi SBC-yksikkö 14 vuotta vanhassa autossa. Myös testin kustannukset kuuluivat korvattaviin kuluihin. Eipä olisi voinut paremmin käydä.


Tämä oli kyllä uakomatonta. En lähtenyt itse veholle kun omen uskonut toitotuksia että yli 10v autoihin ei korvata muka ..


Hienoa :)
Ennenkin sen tänne kirjoittanut ja moneele kysyjälle sanonut
että ennn mitään muutaa kannatta käydä kysymässä siinä ei paljoa häviä mutta vottaa voi mukavan summan

sitten jos eivät korvaa niin
kokeilla näitä muita konsteja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 04.12.2017 11:38
ViestiLähetetty: Pe 09.03.2018 08:48
Yksi vaihtoehto on hankkia käytetty SBC-yksikkö Saksasta. Siellä maksaa noin 600 EUR, jos lähetät omasi sinne ja tulee käytetty ja kunnostettu takaisin. Maksetaan esim. luottokortilla ja tulee perille kuriiripostina. Tähän tulee lisäksi yksikön irrottamisen ja paikalleen laittamisen työt Suomessa, noin 2 tuntia yhteensä. Saadulla tuotteella on takuu, mutta takuuaikaa en muista.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 18.11.2017 09:22
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: To 21.06.2018 17:24
Nollaako joku Joensuun seudulla sbc-laskuria?

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 06.08.2018 11:54
ViestiLähetetty: Ma 06.08.2018 13:10
Tervehdys arvon palstaveljet!

Tällainen hyvin merkillinen ongelma toistunut nyt autossa kesän kuumilla keleillä: Autona CLS w219 -06 SBC:llä. Hiljaisessa vauhdissa ajettaessa jarrut eivät anna kunnolla painetta. Yli 40km/h vauhdissa ongelmia ei ole havaittavissa. Ongelmat ilmenevät etenkin ajettaessa parkkiin, pakitettaessa ja alamäkeä liu´uttaessa. Sivu-pari aiemmin palstaveli kirjoittikin, että "jarrut tuntuu kuin tiiliskiveä painaisi". Eli tavallaan paine katoo jarruista ja pysähtyminen on työlästä.

Autoon ei ole tehty lähiaikoina mitään jarruihin liittyvää paitsi jarrupalat uusittu noin vuosi sitten. Ongelmat alkoivat kuukausi takaperin ja toistuvat lähes jokaisella ajokerralla. Autoon ei tule hälytyksiä, eikä vikakoodeja ongelman tiimoilta. Autoa käytetty Jkl korkeudella kahdella "ammattilaisella" joista kumpikaan ei löytänyt mitään merkittävää vikaa ja suositus yleisesti ottaen on SBC-järjestelmän sähköpumpun uusinta.

"Hill hold"-toiminto ei toimi autossa, en tiedä onko näillä tekemistä keskenään. Jarrunesteet on ok, putket ehjät ja ok, paloissa ei vikaa.

Kaiken kummastuksen keskellä tänä aamuna kun mittari kello 5 näytti +12 astetta ja lähdin työmaalle, jarrut toimivat täysin moitteettomasti. Työmatkakin piteni yli tuplaan kun ajelin, pakittelin, jarruttelin ja parkkeerasin autoa aikani huomaamatta mitään ongelmia auton jarruissa. Voiko ongelma johtua jonkinasteisesta ylikuumenemisesta SBC-järjestelmässä? Termostaattiviasta tms joka antaisi väärää infoa?

Kiitos kovasti jos joku osaisi auttaa!

JM
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2104
Liittynyt: La 04.10.2003 11:20
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Su 02.09.2018 23:00
Kaverilla 2003 w211 antoi herjan C249F. Tuossa yövuoro silmilläni lueskelin tämän ketjun läpi.
Ilmeisesti hiilet kuluu ja aiheuttaa tuon herjan. Kaikkee ei kannata mennä kuittamaan pois vanhoilla hiilillä
ettei ne kulu kokonaan ja aiheuta isompaa vikaa?

Vai vaihdattaako tuo nyt koko SBC yksikön. *:lla sitä tänään tutkin, vaan oon sen verran vähän käyttäny * että en uskalla
kaverin autoo mennä ronkkii. Oma jos ois niin oisin sen jo pilannut :D

Kuittasin vikakoodit veke kyllä ja hetken herja pysyi pois näytöltä. Ilmeisesti autossa on jännite ainakin käynyt alhaalla, kun vanhoja vikoja
ja tapahtumia oli vaikka muille jakaa :)
Ne kaikki kyllä lähti pois, mutta tämä yksi C249F jäi kummittelee.

Vinkkejä ja apuja, niin saatas pirssi kuntoon taas :)

Kiitos :)
ML W164

ex:
190E LamboBling
MB s124 230TE
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
BMW E61 535d hairahdus
Audi A6 4f 3.0tdiq hairahdus.

http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Mercedes_Benz-photos/MB+Lorinser+E5.0+V8+1997/
www.bwcustoms.com
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 28.12.2008 17:43
Paikkakunta: kajaani
ViestiLähetetty: Ma 03.09.2018 09:17
Kellään hajua mitä c235c vikakoodi meinaa?
dailydrive w211 e240 avantgarde

ex. w210 200cdi (vanaha taksi) 260hp/550nm.
ex. w126 260se -91 dictaaror
ex. w210 270cdi (vanaha tukholman taksi) hautausurakointimalli
ex.-w202 c180 esprit aquablue -99 -
ex.-w201 190e 2.6 sportline -90-
&
lukuisia muita erehdyksiä

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 13.06.2016 17:42
ViestiLähetetty: Ma 03.09.2018 10:27
tovayryn kirjoitti:Kaverilla 2003 w211 antoi herjan C249F. Tuossa yövuoro silmilläni lueskelin tämän ketjun läpi.
Ilmeisesti hiilet kuluu ja aiheuttaa tuon herjan. Kaikkee ei kannata mennä kuittamaan pois vanhoilla hiilillä
ettei ne kulu kokonaan ja aiheuta isompaa vikaa?

Vai vaihdattaako tuo nyt koko SBC yksikön. *:lla sitä tänään tutkin, vaan oon sen verran vähän käyttäny * että en uskalla
kaverin autoo mennä ronkkii. Oma jos ois niin oisin sen jo pilannut :D

Kuittasin vikakoodit veke kyllä ja hetken herja pysyi pois näytöltä. Ilmeisesti autossa on jännite ainakin käynyt alhaalla, kun vanhoja vikoja
ja tapahtumia oli vaikka muille jakaa :)
Ne kaikki kyllä lähti pois, mutta tämä yksi C249F jäi kummittelee.

Vinkkejä ja apuja, niin saatas pirssi kuntoon taas :)

Kiitos :)

Eikö tuo C249F ole nimenomaan se "käyttökerrat täynnä" herja joka pitää nollata pois? Itse sen nollasin pari vuotta sitten 220tkm ajetusta ja nyt on n. 252tkm mittarissa ja järjestelmä on ollut viaton. Hiilien kuluminen käsittääkseni ilmenee yksinkertaisesti niin että kun jörjestelmä pyytää pumpulta lisää painetta ja pumppu ei käynnisty -> punainen herja mittaristoon jarruvoiman heikentymisestä.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.10.2018 21:05
ViestiLähetetty: Ma 29.10.2018 21:13
Terve,

Itse nollasin edellisestä 240t ajetusta W211 pedaalilaskurin tällaisella parinkympin laitteella. Onnistui kerralla, eikä katsastuksessakaan kyselty perään. Nykyisestä ei ole vielä tarvinnut nollailla.

Liikkeessä eivät siis saaneet nollattua tätä vikakoodia. Repair Code C249F.


https://www.aliexpress.com/item/2017-Ne ... e4292d26a3

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9783
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 30.10.2018 12:09
Otsir kirjoitti:Terve,

Itse nollasin edellisestä 240t ajetusta W211 pedaalilaskurin tällaisella parinkympin laitteella. Onnistui kerralla, eikä katsastuksessakaan kyselty perään. Nykyisestä ei ole vielä tarvinnut nollailla.

Liikkeessä eivät siis saaneet nollattua tätä vikakoodia. Repair Code C249F.



Missä liikkeessä? Harrastajathan nollaa laskurin (tai asettaa pienempään arvoon) DAS developer valikoista eikä virallisilla testereillä näihin valikoihin pääsekään.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.10.2018 21:05
ViestiLähetetty: Ti 30.10.2018 19:37
DBFI kirjoitti:
Otsir kirjoitti:Terve,

Itse nollasin edellisestä 240t ajetusta W211 pedaalilaskurin tällaisella parinkympin laitteella. Onnistui kerralla, eikä katsastuksessakaan kyselty perään. Nykyisestä ei ole vielä tarvinnut nollailla.

Liikkeessä eivät siis saaneet nollattua tätä vikakoodia. Repair Code C249F.



Missä liikkeessä? Harrastajathan nollaa laskurin (tai asettaa pienempään arvoon) DAS developer valikoista eikä virallisilla testereillä näihin valikoihin pääsekään.


Terve, tuossa oli monta sanaa mitä en ymmärtänyt. Halusin vain omalta osaltani kertoa, kuinka onnistuin tuon vikakoodin poistamaan noin 20 euron kustannuksella, kun siitä tässä ketjussa kyseltiin. Ehkä tämä olikin muille itsestään selvää jo.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 11:38
Täysin ajattelematonta ja typerää touhua noiden laskurien nollaaminen.
Perheessä:
S 2O4 C 350 CDI -09
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W208 CLK 320 -99
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1434
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 13:49
Mistä ja mihin hintaan saa nykyäön uuden SBC yksikön ? Siis muualta kuin KL ,veho.
Star
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1395
Liittynyt: Pe 13.10.2006 20:20
Paikkakunta: Kangasniemi
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 16:04
Tuohon en pysty vastaamaan mutta aiheeseen liittyen kysyn onko noita SBC jarruja ollut myös ML Mersuissa ja jos niin minä vuosina?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 280 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla, tällähetkellä pois liikennekäytöstä.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969

Mersumies
Mersumies
Viestit: 628
Liittynyt: Pe 28.04.2017 18:25
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 18:35
sompio kirjoitti:….mutta aiheeseen liittyen kysyn onko noita SBC jarruja ollut myös ML Mersuissa ja jos niin minä vuosina?


Minulle ei ole henkilökohtaisesti tullut vastaan ML-malleissa SBC-jarruja. Starillahan tuon näkisi hetkessä kun viitsisi ottaa simulaation kyseisestä autosta ja SBC-jarrujärjestelmästä. Viisaammat vastatkoon jotka tietävät asiasta paremmin.
V222

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ke 08.06.2016 16:44
ViestiLähetetty: Su 11.11.2018 07:52
Ei löydy mölleistä.
Tietyn ikäisistä e, cls, sl, slr ja maybach löytyy

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.10.2018 21:05
ViestiLähetetty: Ke 14.11.2018 19:21
tahtoomersun kirjoitti:Täysin ajattelematonta ja typerää touhua noiden laskurien nollaaminen.

Voitko perustella jotenkin. Laskurihan laskee polkaisujen määrää. Ei se indikoi mitenkään esimerkiksi hiilien kuluneisuutta. Vain polkaisukertoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4391
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 14.11.2018 19:32
...tai pumpun käyntisyklejä... no joka tapauksessa laskurin hälyraja on määritetty jonkun keskimääräisen kulumismallin mukaisesti plus joku 'henkilönostin'-varmuuskerroin alaspäin.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 14.11.2018 20:20
Otsir kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Täysin ajattelematonta ja typerää touhua noiden laskurien nollaaminen.

Voitko perustella jotenkin. Laskurihan laskee polkaisujen määrää. Ei se indikoi mitenkään esimerkiksi hiilien kuluneisuutta. Vain polkaisukertoja.
Kait se polkaisujen määrä vaikuttaa hiilienkin kuntoon...
Tuolle pumpulle on valmistaja määritellyt jonkun (jarruista kun on kyse)turvallisen käyttömäärän, jolloin jarrut varmasti toimii kunnolla. Nyt kun porukka nollailee näitä omatoimisesti, niin mistä tiedät montako kertaa se laskuri on nollattu?
Sitten kun se pumppu oikeasti loppuu, niin jarrut on todella olemattomat.
Siitä laskurista kyllä voi sitä lukemaa pienentää, kuten tuohon omaan exään tehtiin merkkihuollossa, mutta sen pumpun piti ensin läpäistä testi missä sen toimintaa mitattiin. Mitä ja miten mitattiin , niin sitä en tiedä, mutta näin tehtynä se todellinen lukema säilyy tallessa. Myös jarrunesteiden vaihdot vaikutti, että voidaanko laskurin lukemaa pienentää. Eikä se uusi pumppu nyt enään ole edes kallis.
Perheessä:
S 2O4 C 350 CDI -09
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W208 CLK 320 -99
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1434
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: To 15.11.2018 00:43
tahtoomersun kirjoitti:
Otsir kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti: Nyt kun porukka nollailee näitä omatoimisesti, niin mistä tiedät montako kertaa se laskuri on nollattu?


Ei se nollaus/ vähennys onnistu ku kerran.
Hiilet jos loppu niin usein herjaa riittämättömästä jarrupaineesta tms. Pumpun käynti laskuri (usein puhutaan polkaisu laskin, eri asiat nämä) tekee suoraan oman koodin C249F.
No paljonko se uusi pumppu nyt maksaa ? Entäs muualla kuin Veho,Kl, ?
Star

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2063
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 15.11.2018 09:25
Bomber4 kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Otsir kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti: Nyt kun porukka nollailee näitä omatoimisesti, niin mistä tiedät montako kertaa se laskuri on nollattu?


Ei se nollaus/ vähennys onnistu ku kerran.
Hiilet jos loppu niin usein herjaa riittämättömästä jarrupaineesta tms. Pumpun käynti laskuri (usein puhutaan polkaisu laskin, eri asiat nämä) tekee suoraan oman koodin C249F.
No paljonko se uusi pumppu nyt maksaa ? Entäs muualla kuin Veho,Kl, ?


Niipä ja nolaapa sen sitten kokaan tai vain vähentää niin kumpikin tapa on loppu tulokselta sama eli ei voi tietää mistään kuinka pitkään se vielä toimii, paitasi sillä erolla että tuossa vain osittain jotain prosenteja mitä jotkut tekkee niin sen uuden pumppun osto on varmemin edessä aikasemin Bomber4 mainitsemasta syystä, kumpikaan ei ole sen vaarlisempaa tai vaaratomapaa, joo seuraavaksi jotku mainostaa että vaihdettan hiilet...joopa joo no siellä on kyllä muita osia mitkä myös kuluu
ja yleensä ennen hiilien loppun kulumista, ennen sitä pumppun/autoon tulee useimiten muita
vikoja mitkä lopetaa sen käytön kuin hiilien loppun kuluminen ne kun on puolessa välissä tai vähemän kuluneet yleensä kun pumppu itsestään ilmotelee monestihan noilla on ajettu 300-500tkm kun ilmotelvat ja avatuun kun niitä nähnnyt niin hiilistä on ~puoleta jäljellä, eli ei mitään syytä vaihdella niitä säätö ventiilt, paineakku menee ennemin vaihtoon
kun 500tkm lisää on ajettu ;-)
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 06.09.2018 11:11
ViestiLähetetty: La 08.12.2018 21:21
Onko Oulun alueella velhoa joka taitaa nämä nollaushommat ja vois kattoa mun meseä... Vikailmoitusta aina välillä tulee tauluun... Joten ennustan ja tunnustan.. Pahempaa on luvassa..
Saa vinkata
Yvllä tavoittaa
Kiitos

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 27.01.2011 08:33
ViestiLähetetty: Su 08.09.2019 09:37
Ratkaisu ongelmaan olemassa!
Kysymykset yv:llä

Terv. fierkoi

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9783
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Su 08.09.2019 12:19
Aika pitkään kesti tuon ratkaisun löytyminen, melkein vuoden. :)

Jos vikailmoitus tulee aina välillä täyteen niin ei varmaan ole kyse laskurin täyttymisestä. Eiköhän Munkkimake auton ole kuntoon saanut. Oulussa montakin homman hallitsevaa, täältä foorumiltakin.

EDIT: tarkoitus ei ollut ottaa kantaa puolesta tai vastaan tuohon nollaukseen liittyen. Pelkästään kyseenalaistin vanhan threadin herättämisen vähän kuin markkinointiajatuksella.
Viimeksi muokannut DBFI päivämäärä Ma 09.09.2019 14:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Ke 06.04.2011 12:48
ViestiLähetetty: Ma 09.09.2019 13:28
Huh huh! Kuulostaapa jotenkin hurjilta nuo nollaamiset ilman että sbc-unitin kuntoa selvitettäisiin millään tavalla. Mielestäni kyse on turvallisuudesta, ei ainoastaan omasta vaan myös muiden.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 23.06.2019 06:14
ViestiLähetetty: Ma 09.09.2019 13:49
venit kirjoitti:Huh huh! Kuulostaapa jotenkin hurjilta nuo nollaamiset ilman että sbc-unitin kuntoa selvitettäisiin millään tavalla. Mielestäni kyse on turvallisuudesta, ei ainoastaan omasta vaan myös muiden.


Mitä itse olen asian kanssa ollut tekemisissä, niin 300 tkm paikkeilla voi tulla ensimmäinen ilmoitus ajotietokoneeseen poljinkertojen saavuttaneen sen rajan, jolloin pitäisi tehdä jotakin. Kysymys on lähinnäkin käyttömoottorin hiilien eliniästä. Hiilien käyttöikä on kolminkertainen vielä silloin kun tuo informaatio on tullut mittaiston näytölle. En tiedä mitä vaarannetaan jos polkaisukertoja vaikkapa tuplataan .

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ma 22.09.2008 20:17
ViestiLähetetty: Ma 09.09.2019 16:53
sukula kirjoitti:
venit kirjoitti:Huh huh! Kuulostaapa jotenkin hurjilta nuo nollaamiset ilman että sbc-unitin kuntoa selvitettäisiin millään tavalla. Mielestäni kyse on turvallisuudesta, ei ainoastaan omasta vaan myös muiden.


Mitä itse olen asian kanssa ollut tekemisissä, niin 300 tkm paikkeilla voi tulla ensimmäinen ilmoitus ajotietokoneeseen poljinkertojen saavuttaneen sen rajan, jolloin pitäisi tehdä jotakin. Kysymys on lähinnäkin käyttömoottorin hiilien eliniästä. Hiilien käyttöikä on kolminkertainen vielä silloin kun tuo informaatio on tullut mittaiston näytölle. En tiedä mitä vaarannetaan jos polkaisukertoja vaikkapa tuplataan .


Kyllähän sen on joku insinööri ihan vituiks laskenu käyttöiän selkeästi ja ei muutakun suomalaisella persauki tilanteella vaan nollailemaan ja hyvillämielin toiset 300tkm yrittämään. Takajarruputketkin kannattaa samalla vetää vulkanoituvalla teipillä mädät piiloon ja jarrutella hiljaa ettei vuoda. Ihan turhia tuollaiset varusteet kun jarrut muutenkin niin eikai niitä kunnossa kannata pitää, ajaa vaan niinku muutkin ja sitte kun menee lepikkoon tai toisen kontista/kyljestä läpi kun ne turhat jarrut petti niin aika hommata uusi ritsa alle.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13688
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ti 10.09.2019 07:47
Otsir kirjoitti:Terve,

Itse nollasin edellisestä 240t ajetusta W211 pedaalilaskurin tällaisella parinkympin laitteella. Onnistui kerralla, eikä katsastuksessakaan kyselty perään. Nykyisestä ei ole vielä tarvinnut nollailla.

Liikkeessä eivät siis saaneet nollattua tätä vikakoodia. Repair Code C249F.


https://www.aliexpress.com/item/2017-Ne ... e4292d26a3

Tuollaisella purkilla lähtee C249F pois. Sen ilmoitushan ei tulekaan punaisena ruutuun vaan pelkästään kehoituksena mennä korjaamolle. Merkkiliikkeessä on erilainen laite laskurin nollaukseen.
Sitten jos hiilet loppuvat menee ruutu punaiseksi. Tai jarruputken petettyä tai paineakun hajottua, Silloin on aika pysäyttää auto mahdollisimman pian turvalliseen paikkaan ja alkaa tilailla hinuria.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 27.01.2011 08:33
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 16:31
Omastani (W211) poljinlaskuri nollattiin vuonna 2011 kun mittarissa oli n. 400 000 km. Nyt sitten kun mittarissa oli 728 000 km tuli näyttöön ns. viimeinen varoitus (vikakoodi C235C). Yksikköön hiilien vaihto ja järjen nollaus Starilla. Taas pelittää!
Edellinen

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot] ja 9 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi

Tässä autovarakaupassa