w211 laatikon öljyn tarkistus. ei öljyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:04
w211 270cdi Vm.2003

Eli tarkastin laatikon öljyn määrän KL-varaosista ostamalla huoltotikulla. Laitettuani tikun pohjaan ja nostettua ylös, niin tikku oli aivan kuiva. Kokeilin useaan otteeseen ja tikun kärki kastui juuri ja juuri ja oli ihan mustaa ja hieman ehkä tahnamaista. Auton historia ei ole tiedossa. Voiko olla mahdollista, että laatikossa ei ole öljyä ollenkaan?? Välillä kyllä 1-2 kestää että vaihtaa
W211 270cdi


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:14
Uskaltaako tuonne itse lisätä öljyä, ennenkun pääsee pajalle? Ja osaatteko sanoa minkälasita ja merkkistä
W211 270cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:16
Kai katsoit kone käynnissä?
Nii joo öljyksi esim mobil atf134
Viimeksi muokannut MJPfin päivämäärä Pe 08.11.2019 17:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:16
Joo kone käynnissä, ja kävin kaikki vaihteet läpi
W211 270cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:20
Kyllä se sitten vajaalta vaikuttaa. Itsellä jotain syslerin öljyä kun sama loota niissä ja sattui sitä paikallisessa olemaan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:21
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=315

Käyn tuota hakemassa. Kannattaako/uskaltaako tuota laittaa kuinka monta litraa itse?
W211 270cdi
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4422
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:46
On sielä öljyä, kun suurin osa siitä on kierrolla turbiinissa ja jäähdyttimessä mutta ehdottomasti lisättävä ennenkuin ajaa edes öljynvaihtoon.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 17:50
Pakkasella jos mittaa kylmistä öljyistä, se kärki juuri vähän kastuu, kun 25 asteen rajat on aika alhaalla tikkua muutenkin. Lisäksi se tikku kun ei mene pohjaan, niin muutama litra siellä voi olla vaikkei kastuisikaan tikku. Lisättävä silti vaikka jossain 0.5l erissä, voi olla että riittää yksi tai kaksi lisäystä helposti.

Tota commaa en kylä laittaisi, mutta jos menossa kohta vaihtoon, niin kai sekin toimii.
2007 R 320cdi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 19:12
Öljyn lisäyksen jälkeen vaihtaa nyt nätisti 1-2, kylmällä koneella. Mutta kun hetken ajelin lämpöseks, niim alkoi hieman luistattamaan. Pitää ensi viikolla tehdä öljyn vaihto. Kannataako tehdä huuhtelemalla vai ei?
W211 270cdi
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 669
Liittynyt: Su 21.08.2011 18:49
Paikkakunta: Masku
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 19:29
jos vanhat öljyt kerran tummaa niin ehdottomasti huuhtelemalla, toivotaan että se auttaa oireisiin.
W205 180CDI -16
W212 220CDI -14
S211 320CDI -07
W124 300D
S211 320CDI -04
W202 230K -96
S124 300D
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18558
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 19:42
Se tikku on joskus vaikea saada pohjaan..kun laittaa siihen merkin milloin se on varmasti pohjassa ei tule väärää tasoa...monesti joutuu monta kertaa kokeilemaan riippuen mallista millainen on täyttöputki muodoltaan...tosi hankala mitata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 19:44
inin23 kirjoitti:w211 270cdi Vm.2003

Eli tarkastin laatikon öljyn määrän KL-varaosista ostamalla huoltotikulla. Laitettuani tikun pohjaan ja nostettua ylös, niin tikku oli aivan kuiva. Kokeilin useaan otteeseen ja tikun kärki kastui juuri ja juuri ja oli ihan mustaa ja hieman ehkä tahnamaista. Auton historia ei ole tiedossa. Voiko olla mahdollista, että laatikossa ei ole öljyä ollenkaan?? Välillä kyllä 1-2 kestää että vaihtaa


Öljyn pittä olla tarkistaessa oikean lämpöistä eli +80c kone käynissä
ja siis öljyn lämpö ei moottorin
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 19:52
Juu noh... ostin auton pari päivää sitten imatralta ja asun itse vantaalla. Auto toimi moitteettomasti koko matkan (250km). Ei minkäänlaista vikaa tai sivuääniä. No seuraavana päivänä kun lähdin ajamaan moottoritiellä niin heitti ilmeisesti vikatilaan, kun ei ottanu kierroksia ja kulki kuin oisi ajanut liiman päällä. Sammuttus ja uudelleen käyntiin ja taas pelitti. Sitten seuraavana päivänä kehällä kiihityksessä kun olisi pitänyt laittaa pienempää vaihdetta, niin kuului pieni jysäys ja heitti vapaalle, otti kierroksia mutta oli vapaalla. ja uudelleen kännistyksen jälkeen taas pelas.

Starin päähän pitäisi varmaan saada. Itse aika kokematon autoista ylipäätään, niin jos tietoa onko pääkaupunki seudulla joku jolla olisi tuo star, niin saa ilmottautua!
W211 270cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 20:05
inin23 kirjoitti:Juu noh... ostin auton pari päivää sitten imatralta ja asun itse vantaalla. Auto toimi moitteettomasti koko matkan (250km). Ei minkäänlaista vikaa tai sivuääniä. No seuraavana päivänä kun lähdin ajamaan moottoritiellä niin heitti ilmeisesti vikatilaan, kun ei ottanu kierroksia ja kulki kuin oisi ajanut liiman päällä. Sammuttus ja uudelleen käyntiin ja taas pelitti. Sitten seuraavana päivänä kehällä kiihityksessä kun olisi pitänyt laittaa pienempää vaihdetta, niin kuului pieni jysäys ja heitti vapaalle, otti kierroksia mutta oli vapaalla. ja uudelleen kännistyksen jälkeen taas pelas.

Starin päähän pitäisi varmaan saada. Itse aika kokematon autoista ylipäätään, niin jos tietoa onko pääkaupunki seudulla joku jolla olisi tuo star, niin saa ilmottautua!


Ei ota kierroksi niin se johtuu moottorista
(siis jos rajaa ne 3000 kohdille)
moottori vaivat sotekee myös vaihtamisen
mutta jos "liian isovaihde" on jumittuntu sisään
(eli yleensä turbinia likka lukossa) niin ei tietnkään
jaksa ottaa kieroksia kovin nopesti varsinkaan pienessä vauhdissa
sopii tuohon kuvailuun(siis tietämättä kokeiltiinko kieroston ottamista penemällä vaihtella)
ja tässä se johtuu melko varmasti liien pienestä öljyn määrästä(lämpimän toimii paremmin)
testeri ei kerro laatikko öljyn määrää vain lämmön että sen voi tarkistta tikulla

jos kun öljyt on heti kohta menossa vaihtoon niin puuilosta motonetistä ensi apuna 1L semmoista laatikko öljyä
Minkä Purkin kyljessä on merkintä MB236:14 on sitä mitä sinne kuuluu eikä hinassa ole merkitävää ero
mihin lie coomaa öljyihin

ja lisää sen litran sinne tikun reiästä samalla saa hiukan tarkenettu diagnosia sillä miten se vaikutta kylmän/kuuman
Mökkillä
'
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3189
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 21:14
FinlandMerceds kirjoitti:
jos kun öljyt on heti kohta menossa vaihtoon niin puuilosta motonetistä ensi apuna 1L semmoista laatikko öljyä
Minkä Purkin kyljessä on merkintä MB236:14 on sitä mitä sinne kuuluu eikä hinassa ole merkitävää ero
mihin lie coomaa öljyihin


No sehän siinä just on kun ton Commapurkin kyljessä on kyseinen merkintä ja muissa Motonetin öljyissä ei ole, ainakaan kun viimeksi katsoin. Mersun ohjeen mukaan heidän hyväksymiään ovat vain ne, joissa lukee Mercedes-Benz approval 236.14 ja erikseen varoittavat juuri että esim merkinnällä MB 236.14 varustetuilla ei ole heidän hyväksyntäänsä. Mainittu Comma saattaa olla lähinnä oikeaa niistä, mitä Motonetissa on tarjolla, mutta oikeaa tavaraa se ei ole ja monet käyttäjät ovat sen huonoksi näissä Mersun laatikoissa todenneet. Täydennysöljynä lyhyehkölle matkalle melko varmasti ajaa asiansa.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: Ti 14.09.2010 21:22
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 21:47
Nozki kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jos kun öljyt on heti kohta menossa vaihtoon niin puuilosta motonetistä ensi apuna 1L semmoista laatikko öljyä
Minkä Purkin kyljessä on merkintä MB236:14 on sitä mitä sinne kuuluu eikä hinassa ole merkitävää ero
mihin lie coomaa öljyihin


No sehän siinä just on kun ton Commapurkin kyljessä on kyseinen merkintä ja muissa Motonetin öljyissä ei ole, ainakaan kun viimeksi katsoin. Mersun ohjeen mukaan heidän hyväksymiään ovat vain ne, joissa lukee Mercedes-Benz approval 236.14 ja erikseen varoittavat juuri että esim merkinnällä MB 236.14 varustetuilla ei ole heidän hyväksyntäänsä. Mainittu Comma saattaa olla lähinnä oikeaa niistä, mitä Motonetissa on tarjolla, mutta oikeaa tavaraa se ei ole ja monet käyttäjät ovat sen huonoksi näissä Mersun laatikoissa todenneet. Täydennysöljynä lyhyehkölle matkalle melko varmasti ajaa asiansa.


Aikanaan ostin Commaa erään auton laatikon osaöljynvaihtoon (ei huuhtelua) mutta kun tarkemmin tutkin purkkia niin sieltä löytyi jokseenkin kaikki ko. merkin hyväksynnät vaikka ne olivat merkin itsensä mukaan ei-vaihtokelpoisia.

Viimeiset kolme vaihtoa olen tehnyt Ravenolin atf:llä mutta kait se on makuasia mitä haluaa käyttää.

https://www.ravenol-shop.de/getriebeoel ... l-atf-mb-9
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3189
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2019 22:07
Joudun muuten sen verran korjaamaan aiemmin kirjoittamaani, että ei tota standardia sittenkään ollut mainittu Comman purkin kyljessä, siinä lukee vaan, että Mersun ja Hyundain laatikkoöljy tai jotain sinnepäin. Mutta silti valmistajan ilmoituksen mukaan se täyttää ton 236.14:n vaatimukset, vaikka se on tosiaan ihan silkka mahdottomuus, että sama öljy oikeasti täyttäisi sekä tuon että niitä useita muita Mersun standardeja (joita siis valmistaja väittää sen täyttävän), koska ne ovat toisensa poissulkevia, kuten edellinen kirjoittaja totesikin.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 10:12
Nozki kirjoitti:Joudun muuten sen verran korjaamaan aiemmin kirjoittamaani, että ei tota standardia sittenkään ollut mainittu Comman purkin kyljessä, siinä lukee vaan, että Mersun ja Hyundain laatikkoöljy tai jotain sinnepäin. Mutta silti valmistajan ilmoituksen mukaan se täyttää ton 236.14:n vaatimukset, vaikka se on tosiaan ihan silkka mahdottomuus, että sama öljy oikeasti täyttäisi sekä tuon että niitä useita muita Mersun standardeja (joita siis valmistaja väittää sen täyttävän), koska ne ovat toisensa poissulkevia, kuten edellinen kirjoittaja totesikin.



Niinpä...

on jonkin verran eroa onko se MB236.14 painettu(uskalettu painaa) siihen purkin kyljen kuten vaikapa febi
tai kertooko sen vain jossain esitessä kuten vaikapa cooma

Näistä vääristä laatiko öljytistä ja niistä johtuvista vaivostahan tällä on ollut aina välillä juttua ja sitten paljastunut että
oikeat öljyt ja vaivat loppu
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Ma 11.11.2019 10:11
Osaako kukaan sanoa, kun kyseinen auto antaa vikakoodia ahtopaineen tunnistin katkonainen. Eli kiihdityksessä menee limp modeen. Niin onko kyseinen tunnistin sökö, onko kokemusta
W211 270cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.11.2019 11:48
inin23 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, kun kyseinen auto antaa vikakoodia ahtopaineen tunnistin katkonainen. Eli kiihdityksessä menee limp modeen. Niin onko kyseinen tunnistin sökö, onko kokemusta



Ne arvome seuravan koodin vai oliko se autocom antamat koodit... :roll:
tuo voi tarkoittaa että singnali on katkonainen mikä taas voi johtua usemastakin syystä
vialinen anturi, sen johdot, ahtopaineta tulee "katkonaisesti" vuoto/säädin/turbo vialinen... jne

melkeenpä kustanus tehokain ratkisu on kun katsot pellin alle näkyykö mitään pokevaa vuotoja, rikinäisiä johtoja(usein siitä liitimen juuresta) ja jos ei näy mitään niin kokeilet vaihtaa sen anturin sitten toivot että pimpeli pom testeri arpoi oikeen,

tai sitten testaat sen kunolisella testerillä
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 29.09.2015 12:11
ViestiLähetetty: Ma 11.11.2019 14:45
Nojoo motomaatin testi oli. Turbon alla oleva joku "möhkäle" oli kyllä aivan öljyn peitossa. Turbo oli oikeastaan ainut osa mikä ei ole öljyn peitossa... turbo toimii kyllä.

Pitää koittaa saada starin päähän...
W211 270cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.11.2019 18:11
inin23 kirjoitti:Nojoo motomaatin testi oli. Turbon alla oleva joku "möhkäle" oli kyllä aivan öljyn peitossa. Turbo oli oikeastaan ainut osa mikä ei ole öljyn peitossa... turbo toimii kyllä.

Pitää koittaa saada starin päähän...


Se että on öljyssä sieltä täältä on enemän sääntö kuin poikkeus

Tosiaan kannattaa hakeutua jonnekin testerin piuhan päähän niin ei tarvitse ihan sokkona etsiä vikaa,

ja sekin salaisuus kannattaa aina paljastta onko minkä ikäinen ja millä vaihteistolla
(joku voi siitä saada jotain ideoita)

vai onko juuri ko auto mitä tässä ketjussa jo käsitellään
(jos siis tuo mainita kyseisestä autosta tuolla tarkoitettu otettavaksi kirjamelisesti)
Mökkillä
'

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], markoala ja 40 vierailijaa







kl-varaosat.fi