om651 rail paine

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 10.10.2019 20:48
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 13:16
Tervehdys,

Omassa w204 220cdi -11 pirssissä on ollut vaivana jo pidemmän aikaa pätkivä tyhjäkäynti etenkin keskilämmöillä. Ravistelee välillä autoa ihan kunnolla esim. liikennevaloissa. Moottorin ollessa täysin lämmin en ole pätkimistä huomannut. Olen juottanut autolle pari purkkia Fortea ja antanut kenkääkin, mutta ei vaikutusta. Oma epäilys on nyt paineensäätöventtiilissä Y74 tai määränsäätöventtiilissä Y94.

Tutkin tänään testerillä ja tyhjäkäynnillä lämpöjen ollessa ~60ast. tyhjäkäynti heijaa 815-851 välillä ja rail paineet 190-407 bar välillä. Onko tuo normaalia? Kuvassa käppyrää. Paljonko rail paineet pitäisi olla tyhjäkäynnillä?

Ymmärtääkseni paineensäätöventtiili säätelee rail painetta tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla säädön tekee määränsäätöventtiili?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 10.10.2019 20:48
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 17:42
Tutkin testerillä uudestaan kun kone oli täysin lämmennyt niin käynti oli tasaista ja paineet oli nyt 276-292 bar eli +-16 bar, mikä kuulostaa oikeammalta. Mikähän sitten aiheuttaa, että välillä käy tasaiseen ja välillä ei?
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3537
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 18:36
Kukenukem kirjoitti:Tervehdys,

Omassa w204 220cdi -11 pirssissä on ollut vaivana jo pidemmän aikaa pätkivä tyhjäkäynti etenkin keskilämmöillä. Ravistelee välillä autoa ihan kunnolla esim. liikennevaloissa. Moottorin ollessa täysin lämmin en ole pätkimistä huomannut. Olen juottanut autolle pari purkkia Fortea ja antanut kenkääkin, mutta ei vaikutusta. Oma epäilys on nyt paineensäätöventtiilissä Y74 tai määränsäätöventtiilissä Y94.

Tutkin tänään testerillä ja tyhjäkäynnillä lämpöjen ollessa ~60ast. tyhjäkäynti heijaa 815-851 välillä ja rail paineet 190-407 bar välillä. Onko tuo normaalia? Kuvassa käppyrää. Paljonko rail paineet pitäisi olla tyhjäkäynnillä?

Ymmärtääkseni paineensäätöventtiili säätelee rail painetta tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksilla säädön tekee määränsäätöventtiili?


Ei ole normalia ihme että pysyy käynnissä jos alle 200 menee,

Muisti on mitä satuu mutta sen mukaan tuo säätely järjestys olisi toisin päin tai sitten lämpötilallakin jotain tekmistä sen kanssa sekä käynistyksestä kuluneella ajalla

lämpötilan vaikuts käyntiin niin kokeile lämittää yksitellen säätimiä, suuutimia ja korkea painen pumppua,
vertaa myös kylmän konen samuksissa lämpötila anturien näytämiä
Mökkillä
'
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5101
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 18:56
eikös joskus ollut case missä ruiskut nakutti vajaalämpöisinä muttei muuten, mitäs korjaukset näyttää silloin kun pätkii? Tietty muna/kana niin voi olla vaikee tulkita...

Ruiskuille on kertoimia lisäksi painetasojen mukaan, oliko vielä lämpötilankin, en muista (joku muu muistaa)?

Onko tuossa piezot?

Tekeekö muutenn tuon AINA, vai satunnaisesti?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 10.10.2019 20:48
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 19:34
MiHe kirjoitti:eikös joskus ollut case missä ruiskut nakutti vajaalämpöisinä muttei muuten, mitäs korjaukset näyttää silloin kun pätkii? Tietty muna/kana niin voi olla vaikee tulkita...

Ruiskuille on kertoimia lisäksi painetasojen mukaan, oliko vielä lämpötilankin, en muista (joku muu muistaa)?

Onko tuossa piezot?

Tekeekö muutenn tuon AINA, vai satunnaisesti?


En osaa sanoa korjauksista, ei taida iCarsoftilla nähdä noita. Solenoidit tässä on ainakin Ecuboksin perusteella.

Ei tee mielestäni aina, riippuneeko tosiaan siitä lämpötilasta sen verran. Esim. töistä lähtiessä kun auto on ollut lämmityksessä niin tekee tuota, mutta kylmänä ei eikä myöskään kun kone täysin lämmennyt.
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 10.10.2019 20:48
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 19:39
Löytyisi paineensäädin ja paineanturi rail-putken päihin käytettyinä, mutta ainakin tuon paineensäätimen vaihto näyttää vaativan jonkin verran purkamista ympäriltä, että mahtuisi pyörittämään sen irti. Tiedä sitten.
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anselmi123, j.k2003, merssumiäs, multiviri, vumart ja 79 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot