N62-ohjainlaitteen koodaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sprinter906
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 29.01.2020 20:18

N62-ohjainlaitteen koodaus

Viesti Kirjoittaja Sprinter906 »

Moikka!

Onko viisaammilla tietoa, tarvitseeko PTS-ohjainlaite koodata sen vaihtamisen yhteydessä? Omalla Starilla sitä en saanut tehtyä ja aloin miettimään jäikö vika päälle sen takia, että ohjainlaiteen koodaus on mahdollisesti väärä. Jotenkin luulisi, että vikakoodiksi ilmaantuisi jotain mallia "ohjainlaitetta ei tunnistettu" tai "väärä koodaus" tai vastaavaa, jos laite vaatisi koodauksen vaihtamisen yhteydessä, mutta sellaista vikakoodia ei minulle ilmaantunut.

Kiitos avusta!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: N62-ohjainlaitteen koodaus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mikä se vikakoodi nyt sitten on? Ja stari käski vaihtamaan ohjainlaitteen? Ja sprintteristäkö kyse?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Sprinter906
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 29.01.2020 20:18

Re: N62-ohjainlaitteen koodaus

Viesti Kirjoittaja Sprinter906 »

Auto on Sprinter W906 2009. Tutkat (edessä ja takana) eivät toimi. Testeri ei pyydä vaihtamaan ohjainlaitetta vaan vikakoodi oli antureille menevästä + -johtimessa jossa olisi oikosulku maahan (edessä ja takana). Eli anturit eivät saa jännitettä. Olen mitannut em. johtojen resistansseja, jännitteitä ja jatkuvuutta akun miinusta vasten, enkä löydä oikkaria millään. Miinuspuoltakin mittailin ja vaikutti olevan ehjä. Takapuskurin johtosarja oli oikosessa maahan, mutta sen uusinta ei korjannut tilannetta. Etupuskurin johtosarja oli ehjä. Olen vaihtanut kaikki tutkien anturit (tosin jollain Kiinan antureilla, jotka ovat myyty minulle ehjinä ja uusina), mutta vika on edelleen päällä. Olen testannut kahdella eri PTS-ohjainlaitteella (ilman koodaamista) ja sama tilanne molemmilla. Takatutkan peileissä olevat ledit ovat pimeänä, mutta niistä on eri vikakoodi ja en jaksa uskoa, että se vaikuttaisi tutkien virran saantiin. Ne toimivat omilla johtimilla.
Vastaa Viestiin