W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
W204, 4-matic sportti jarruilla, vm 2009 ja 250 tuhatta ajettu. Vaihdettu uudet jarrupalat, toisen puolen jarrusylinteristä oli liukutappi rikki. Palat ei tuntunu asettuvan levylle, jäi kantamaan yläreunasta. Nyt autossa uudet levyt, palat, yksi liukutappi ja loput rasvattu. Ongelmana mystisesti tuntuu että ois ilmaa jarruissa? Muutaman kerran ku pumppaa niin hyvä jarrutuntuma mutta painuu hiljakseen pohjaan. Testiajolla tiuhaan jarrutellessa jarrut hyvät mutta pitemmän matkaa jarruttamatta niin painuu liian syvälle. Letkuja ei ole käytetty auki, taakse on hyvällä menestyksellä vaihdettu levyt, palat ja kengät noin 40 tuhatta kilometriä sitten. Varaosat tilattu mbosa ja kl varaosista.
Ennen remonttia pelas hyvin, joskin hieman rohisi jo.
Ennen remonttia pelas hyvin, joskin hieman rohisi jo.
-
- Mersumies
- Viestit: 2328
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Periaatteessa kaksi todennäköisintä syytä ovat:
-pääsylinterin vuoto
-jarruputken vuoto jostakin kohtaa
-kolmas olisi vääränkokoiset männät jarrusatulassa mutta kun niihin ei ole koskettu niin ei tarvitse huomioida
-pääsylinterin vuoto
-jarruputken vuoto jostakin kohtaa
-kolmas olisi vääränkokoiset männät jarrusatulassa mutta kun niihin ei ole koskettu niin ei tarvitse huomioida
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1320
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Huono mäntä? Uusien palojen kanssa osuu eri kohtiin tiivistettä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Oikea puoli jää jurisemaan mistä oli se liukutappiki rikki, oli läpi ruosteessa ja vasaralla lähti irti. Jarrunestettä ei oo hävinny säiliöstä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
nesteiden vaihto on osa remonttia, joten ennenkuin sen tekee ei oikein kannata tehdä johtopäätöksiä mihinkään suuntaa.
W212 E350cdi
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Moottorin käydessä ilmenee tätä ongelmaa jos sillä vaikutusta. Jarrut ilmattu kolmeen kertaan moottorin ollessa käynnissä että sammuksissa. Ei ollut vaikutusta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Pääsylinterin vikaa veikkaisin.. oon kuullu samaisesta oireesta.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Tämmöinen artikkeli löyty josta pääsylinterin viat vastaisi oireita
https://mbworld.org/how-tos/a/mercedes- ... oft-388451" onclick="window.open(this.href);return false;
An internally leaking master cylinder
The master cylinder contains rubber seals that maintain fluid pressure while the brake pedal is being applied. If one of these seals was to tear or move out of its correct position, fluid will bypass the seal and result in a loss of pressure. This condition will be accompanied by a brake pedal that is soft and slowly sinks towards the floor.
Figure 5. If the seals surrounding the master cylinder pistons leak, you will notice a soft/sinking brake pedal.
Onkohan mimmoinen operaatio vaihto/korjaus?
https://mbworld.org/how-tos/a/mercedes- ... oft-388451" onclick="window.open(this.href);return false;
An internally leaking master cylinder
The master cylinder contains rubber seals that maintain fluid pressure while the brake pedal is being applied. If one of these seals was to tear or move out of its correct position, fluid will bypass the seal and result in a loss of pressure. This condition will be accompanied by a brake pedal that is soft and slowly sinks towards the floor.
Figure 5. If the seals surrounding the master cylinder pistons leak, you will notice a soft/sinking brake pedal.
Onkohan mimmoinen operaatio vaihto/korjaus?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Aika näyttää.. kyllä näppärä sormiselta onnistui vianoon.. en joutunnut osallistumaan.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
-
- Mersumies
- Viestit: 2328
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Halpa tapa korjata on vaihtaa tiivistesarja ja helppo tapa vaihtaa kokonaan uusi pääsylinteri.Roopeva kirjoitti:Tämmöinen artikkeli löyty josta pääsylinterin viat vastaisi oireita
https://mbworld.org/how-tos/a/mercedes- ... oft-388451" onclick="window.open(this.href);return false;
An internally leaking master cylinder
The master cylinder contains rubber seals that maintain fluid pressure while the brake pedal is being applied. If one of these seals was to tear or move out of its correct position, fluid will bypass the seal and result in a loss of pressure. This condition will be accompanied by a brake pedal that is soft and slowly sinks towards the floor.
Figure 5. If the seals surrounding the master cylinder pistons leak, you will notice a soft/sinking brake pedal.
Onkohan mimmoinen operaatio vaihto/korjaus?
Tiivistesarja lienee 10€ - 20€ ja pääsylinteri ehkä 200€.
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Testerin kanssa vai ilman ? Joskus saattaa käydä niin ettei perinteinen ilmaaminen riitä näissäkään.Roopeva kirjoitti:Moottorin käydessä ilmenee tätä ongelmaa jos sillä vaikutusta. Jarrut ilmattu kolmeen kertaan moottorin ollessa käynnissä että sammuksissa. Ei ollut vaikutusta.
oulaistenliikenne.fi
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
dealer kirjoitti:Testerin kanssa vai ilman ? Joskus saattaa käydä niin ettei perinteinen ilmaaminen riitä näissäkään.Roopeva kirjoitti:Moottorin käydessä ilmenee tätä ongelmaa jos sillä vaikutusta. Jarrut ilmattu kolmeen kertaan moottorin ollessa käynnissä että sammuksissa. Ei ollut vaikutusta.
Perinteisesti
Re: W204 jarrut huonommaksi remontin jälkeen
Välillä vaikka poljin olisikin kovan tuntuinen niin tosi tehoton jarrutus teho