S211 ääni ja vaihtaminen
Kysyn kun en muiden touhuja tiedä, mutta onko laatikkonne öljynvaihdon jälkeen opetettu uudelleen ajaen testeri kiinni? Näin minulle tehty ja kun huomautin asiasta öljynvaihdon jälkeen, että vaihtaa joskus epäkorrektisti, niin tehtiin sama homma uusiksi. Eli tietojen nollaus ja testeri kiinni ja opetus. Nyt ei voi moittia, olen tehnyt ao. huollot Veholla. Ei tarvitse useita päiviä odotella ja opettaa. Opetus tehdään molempiin suuntiin pienillä vaihteilla. Nyt siis kysymys 7-portaisesta automaatista.
EQB 300 4-matic -23
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Opetuksen voi tehdä *:rila vaikka yhdelle vaihteele(tuntuisi oppivan paremmin kun ajan kanssa ajelemalla)lkosso kirjoitti:Kysyn kun en muiden touhuja tiedä, mutta onko laatikkonne öljynvaihdon jälkeen opetettu uudelleen ajaen testeri kiinni? Näin minulle tehty ja kun huomautin asiasta öljynvaihdon jälkeen, että vaihtaa joskus epäkorrektisti, niin tehtiin sama homma uusiksi. Eli tietojen nollaus ja testeri kiinni ja opetus. Nyt ei voi moittia, olen tehnyt ao. huollot Veholla. Ei tarvitse useita päiviä odotella ja opettaa. Opetus tehdään molempiin suuntiin pienillä vaihteilla. Nyt siis kysymys 7-portaisesta automaatista.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

CDI203 kirjoitti:Opetuksen voi tehdä *:rila vaikka yhdelle vaihteele(tuntuisi oppivan paremmin kun ajan kanssa ajelemalla)lkosso kirjoitti:Kysyn kun en muiden touhuja tiedä, mutta onko laatikkonne öljynvaihdon jälkeen opetettu uudelleen ajaen testeri kiinni? Näin minulle tehty ja kun huomautin asiasta öljynvaihdon jälkeen, että vaihtaa joskus epäkorrektisti, niin tehtiin sama homma uusiksi. Eli tietojen nollaus ja testeri kiinni ja opetus. Nyt ei voi moittia, olen tehnyt ao. huollot Veholla. Ei tarvitse useita päiviä odotella ja opettaa. Opetus tehdään molempiin suuntiin pienillä vaihteilla. Nyt siis kysymys 7-portaisesta automaatista.
Niinpä, siksipä laitoinkin kommentin. Säästyy monelta nykäykseltä ja epämiellyttävältä ajamiselta...korostuu jos autoa käytetään ammattiliikenteessä. En osaa sanoa tekevätkö kaikki Vehot opettamisen, mutta ainakin se jossa omaani joskus erehdyn käyttämään. Itselle tehty opetus 1-2, 2-3 -vaihteelle ja samoin pienemmälle. Suuremmat vaihteet ei ole ongelmallisia, ainakaan itselläni. Ja aivan täydellistä vaihtaminen ei aina ole (=harvoin). Joskus tuntuu pieni "töks", mutta voi johtua kait niin monesta asiasta ettei jaksa harmittaa/vaivata miettimällä onko vikaa vai ei.
Vaihtoihan tuo 5-lovinenkin (W210) välillä ihmeellisesti ja luulenpa että 100%:sti toimivaa autom.vaihteistoa saa hakea. Omani toimii ainakin -37 asteen pakkasessa moitteetta ja luulenpa että se kylmyys riittää minulle.
S203 -korista 2ooCDI:tä ajelin työkseni joskus ja kyllä sen huomasi kun tökkiminen alkoi olla jokapäiväistä juurikin pienillä vaihteilla. No siitähän menikin laatikosta osia uusiksi. Oli aikaa jolloin ei koettu MB:n puolesta tarpeelliseksi vaihtaa öljyjä laatikoihin. Nyt asia kait jo hieman parempi, vaikka asiakashan se aina päättää huolletaanko autoa vai ei.
EQB 300 4-matic -23
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
lkosso kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Opetuksen voi tehdä *:rila vaikka yhdelle vaihteele(tuntuisi oppivan paremmin kun ajan kanssa ajelemalla)lkosso kirjoitti:Kysyn kun en muiden touhuja tiedä, mutta onko laatikkonne öljynvaihdon jälkeen opetettu uudelleen ajaen testeri kiinni? Näin minulle tehty ja kun huomautin asiasta öljynvaihdon jälkeen, että vaihtaa joskus epäkorrektisti, niin tehtiin sama homma uusiksi. Eli tietojen nollaus ja testeri kiinni ja opetus. Nyt ei voi moittia, olen tehnyt ao. huollot Veholla. Ei tarvitse useita päiviä odotella ja opettaa. Opetus tehdään molempiin suuntiin pienillä vaihteilla. Nyt siis kysymys 7-portaisesta automaatista.
Niinpä, siksipä laitoinkin kommentin. Säästyy monelta nykäykseltä ja epämiellyttävältä ajamiselta...korostuu jos autoa käytetään ammattiliikenteessä. En osaa sanoa tekevätkö kaikki Vehot opettamisen, mutta ainakin se jossa omaani joskus erehdyn käyttämään. Itselle tehty opetus 1-2, 2-3 -vaihteelle ja samoin pienemmälle. Suuremmat vaihteet ei ole ongelmallisia, ainakaan itselläni. Ja aivan täydellistä vaihtaminen ei aina ole (=harvoin). Joskus tuntuu pieni "töks", mutta voi johtua kait niin monesta asiasta ettei jaksa harmittaa/vaivata miettimällä onko vikaa vai ei.
Vaihtoihan tuo 5-lovinenkin (W210) välillä ihmeellisesti ja luulenpa että 100%:sti toimivaa autom.vaihteistoa saa hakea. Omani toimii ainakin -37 asteen pakkasessa moitteetta ja luulenpa että se kylmyys riittää minulle.
S203 -korista 2ooCDI:tä ajelin työkseni joskus ja kyllä sen huomasi kun tökkiminen alkoi olla jokapäiväistä juurikin pienillä vaihteilla. No siitähän menikin laatikosta osia uusiksi. Oli aikaa jolloin ei koettu MB:n puolesta tarpeelliseksi vaihtaa öljyjä laatikoihin. Nyt asia kait jo hieman parempi, vaikka asiakashan se aina päättää huolletaanko autoa vai ei.
Ja sen voi tehdä myös muuala kuin vehossa

5v voi myös opetella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ei näy Starilla mitään, jos kyse on pakosarjoista. Itselläni ne olivat taannoin molemmat halki ja auto ei ilmoittanut mitään vikakoodeja.CDI203 kirjoitti:Jonnekin *:rin piuhan päähänwoodchip kirjoitti:Viikonloppuna tein nollauksen laatikkoon ja tosiaan siitä oli apua. Vaihtaminen muuttui hieman pehmeämmäksi. Tosin ei täydelliseksi mutta riittävä taso mielestäni saavutettiin.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
Tuo kirottu dpf on kyllä sellainen peli, että koko tienoo muuttuu savunhajuiseksi, jos se aloittaa polton sellaisessa tilanteessa, että se jää kesken.
Maanantaina ajoin pitkähkön pätkän kehätietä ja juuri ennen sieltä poistumista painoin hiukan rajummin kaasua, jolloin auto päätti, että on sopiva hetki alkaa tekemään puhdistuspolttoa. Etappini määränpää oli kuitenkin vastassa jo muutamien liikennevalojen löryyttämisen jälkeen. Ajoin rakennuksen pihaan ja nousin autosta niin auto ja koko pihatien alue haisi törkeälle kärylle, kun oli yrittänyt poltella tuhkia ja jäi kesken.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
*:rila näkyy muutakin kuin vika kooditDivision kirjoitti:Ei näy Starilla mitään, jos kyse on pakosarjoista. Itselläni ne olivat taannoin molemmat halki ja auto ei ilmoittanut mitään vikakoodeja.CDI203 kirjoitti:Jonnekin *:rin piuhan päähänwoodchip kirjoitti:Viikonloppuna tein nollauksen laatikkoon ja tosiaan siitä oli apua. Vaihtaminen muuttui hieman pehmeämmäksi. Tosin ei täydelliseksi mutta riittävä taso mielestäni saavutettiin.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
Tuo kirottu dpf on kyllä sellainen peli, että koko tienoo muuttuu savunhajuiseksi, jos se aloittaa polton sellaisessa tilanteessa, että se jää kesken.
Maanantaina ajoin pitkähkön pätkän kehätietä ja juuri ennen sieltä poistumista painoin hiukan rajummin kaasua, jolloin auto päätti, että on sopiva hetki alkaa tekemään puhdistuspolttoa. Etappini määränpää oli kuitenkin vastassa jo muutamien liikennevalojen löryyttämisen jälkeen. Ajoin rakennuksen pihaan ja nousin autosta niin auto ja koko pihatien alue haisi törkeälle kärylle, kun oli yrittänyt poltella tuhkia ja jäi kesken.
DPF systeemistä pääsee onneksi eroon helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Niin näkyy muutakin, mutta mitkään auton arvot eivät näyttäneet minkäänlaista poikkeamaa missään, normaaliin verrattuna. Ainoa keino todeta haljenneet pakosarjat, oli niiden fyysinen tutkiminen; peilillä, käsikopelolla ja irrottamalla ne.CDI203 kirjoitti:*:rila näkyy muutakin kuin vika kooditDivision kirjoitti:Ei näy Starilla mitään, jos kyse on pakosarjoista. Itselläni ne olivat taannoin molemmat halki ja auto ei ilmoittanut mitään vikakoodeja.CDI203 kirjoitti:Jonnekin *:rin piuhan päähänwoodchip kirjoitti:Viikonloppuna tein nollauksen laatikkoon ja tosiaan siitä oli apua. Vaihtaminen muuttui hieman pehmeämmäksi. Tosin ei täydelliseksi mutta riittävä taso mielestäni saavutettiin.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
Tuo kirottu dpf on kyllä sellainen peli, että koko tienoo muuttuu savunhajuiseksi, jos se aloittaa polton sellaisessa tilanteessa, että se jää kesken.
Maanantaina ajoin pitkähkön pätkän kehätietä ja juuri ennen sieltä poistumista painoin hiukan rajummin kaasua, jolloin auto päätti, että on sopiva hetki alkaa tekemään puhdistuspolttoa. Etappini määränpää oli kuitenkin vastassa jo muutamien liikennevalojen löryyttämisen jälkeen. Ajoin rakennuksen pihaan ja nousin autosta niin auto ja koko pihatien alue haisi törkeälle kärylle, kun oli yrittänyt poltella tuhkia ja jäi kesken.
DPF systeemistä pääsee onneksi eroon helposti
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
VastailtuDivision kirjoitti: Niin näkyy muutakin, mutta mitkään auton arvot eivät näyttäneet minkäänlaista poikkeamaa missään, normaaliin verrattuna. Ainoa keino todeta haljenneet pakosarjat, oli niiden fyysinen tutkiminen; peilillä, käsikopelolla ja irrottamalla ne.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Jep, huomasin samalla, kun olin juuri lähettänyt viestin. YV:t tulee näköjään aika pitkällä viiveellä läpi...CDI203 kirjoitti:VastailtuDivision kirjoitti: Niin näkyy muutakin, mutta mitkään auton arvot eivät näyttäneet minkäänlaista poikkeamaa missään, normaaliin verrattuna. Ainoa keino todeta haljenneet pakosarjat, oli niiden fyysinen tutkiminen; peilillä, käsikopelolla ja irrottamalla ne.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mulla oli ainakin oikeanpuoleinen revennyt oikein tyylikkäästi, kuin olisi räjähtänyt, siitä mutkan kohdalta.
Vasemmanpuoleinen oli mennyt pystysuunnassa hitsaussaumasta ja siinäkin oli 5 mm peltiosio kääntynyt kunnolla pystyyn.
Ylipäätään pakosarjat olivat hioutuneet seitin ohueksi, joka oli todella outoa. Olivat siis ylipäätään kuluneet puhki.
Auto sinänsä on erityisen hyväkuntoinen minun sekä huollon mielestä ja mitkään seikat eivät tue sitä, että pakosarjojen tulisi kulua puhki noilla kilometreilla.
Luultavasti vika on jollain tapaa mystisempi, eikä välttämättä selviä koskaan. Ehkä joskus käytetty vahingossa tuhkaavaa öljyä tai sitten autolla on päivittäin luukutettu 250 km/h; tai molemmat vaihtoehdot yhteensä.
Vasemmanpuoleinen oli mennyt pystysuunnassa hitsaussaumasta ja siinäkin oli 5 mm peltiosio kääntynyt kunnolla pystyyn.
Ylipäätään pakosarjat olivat hioutuneet seitin ohueksi, joka oli todella outoa. Olivat siis ylipäätään kuluneet puhki.
Auto sinänsä on erityisen hyväkuntoinen minun sekä huollon mielestä ja mitkään seikat eivät tue sitä, että pakosarjojen tulisi kulua puhki noilla kilometreilla.
Luultavasti vika on jollain tapaa mystisempi, eikä välttämättä selviä koskaan. Ehkä joskus käytetty vahingossa tuhkaavaa öljyä tai sitten autolla on päivittäin luukutettu 250 km/h; tai molemmat vaihtoehdot yhteensä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mieleen tulis että on polttanut putkessa "sarjoissa" esim jatkuvaa DPF tyhjennys polttoa jostain syystä, sitten jos on vielä ollut noita muita juttujaDivision kirjoitti:Mulla oli ainakin oikeanpuoleinen revennyt oikein tyylikkäästi, kuin olisi räjähtänyt, siitä mutkan kohdalta.
Vasemmanpuoleinen oli mennyt pystysuunnassa hitsaussaumasta ja siinäkin oli 5 mm peltiosio kääntynyt kunnolla pystyyn.
Ylipäätään pakosarjat olivat hioutuneet seitin ohueksi, joka oli todella outoa. Olivat siis ylipäätään kuluneet puhki.
Auto sinänsä on erityisen hyväkuntoinen minun sekä huollon mielestä ja mitkään seikat eivät tue sitä, että pakosarjojen tulisi kulua puhki noilla kilometreilla.
Luultavasti vika on jollain tapaa mystisempi, eikä välttämättä selviä koskaan. Ehkä joskus käytetty vahingossa tuhkaavaa öljyä tai sitten autolla on päivittäin luukutettu 250 km/h; tai molemmat vaihtoehdot yhteensä.
päälle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re:
Liityn tähän samaan kerhoon. Nyt todettiin kuskipuoleisen pakosarjan mutkan olevan puhki hitsaussauman kohdalta kuskin puolelta. Olisko mitään indikaatiota kyseisen sarjan ja vaihtotyön hinnasta ? Onkos kukaan hitsuutellu noita sarjoja kun näyttäis olevan ihan putkea toi loppuosa ?Division kirjoitti:Mulla oli ainakin oikeanpuoleinen revennyt oikein tyylikkäästi, kuin olisi räjähtänyt, siitä mutkan kohdalta.
Vasemmanpuoleinen oli mennyt pystysuunnassa hitsaussaumasta ja siinäkin oli 5 mm peltiosio kääntynyt kunnolla pystyyn.
Ylipäätään pakosarjat olivat hioutuneet seitin ohueksi, joka oli todella outoa. Olivat siis ylipäätään kuluneet puhki.
Auto sinänsä on erityisen hyväkuntoinen minun sekä huollon mielestä ja mitkään seikat eivät tue sitä, että pakosarjojen tulisi kulua puhki noilla kilometreilla.
Luultavasti vika on jollain tapaa mystisempi, eikä välttämättä selviä koskaan. Ehkä joskus käytetty vahingossa tuhkaavaa öljyä tai sitten autolla on päivittäin luukutettu 250 km/h; tai molemmat vaihtoehdot yhteensä.
-Woodchip
Re: S211 ääni ja vaihtaminen
hinta on n. 700 eur/kpl veholla. Laita ehdottomasti molemmat samalla kertaa! Osat on aika huokeat, eli vaihdata jossain pikkupajalla missä on halpa tuntihinta niin säästät jonkun verran. Työ tuossa maksaa eniten.
Turbo täytyy irroittaa joten vaihdata samalla kaikki sen tiivisteet (9 kpl) niihin uudempiin tiivistemalleihin niin säästyt piakkoin eteen tulevalta imuläppien katkaisumoottorin vialta, joka hajoaa, kun ne 2006 mallien vääränlaiset tiivisteet tiputtaa öljyä sen päälle. Tiivisteet kustantaa muutaman kympin.
Vaihtaako auto muuten nykyään jo hyvin sinulla? Voin kertoa, että oikeilla säädöillä ja hyvin huollettuna sen 7G:n saa pelaamaan niin hyvin, että et ole ikinä kokenut vastaavaa. Omaani muokattiin vielä lisää softaa viikko sitten ja tulos oli se, että jokainen vaihde menee silmään niin kevyesti, että tuntuu kuin ajaisi variaattorilla. Tämä siis riippumatta edes ajotavasta, eli toimii kaikissa olosuhteissa kuin sametti.
Laatikon täytyy olla todellista hienomekaniikan taidonnäytettä, koska tehotkin pyörivät nyt jo 300 hv/700nm tasolla.
Tähän säätöjen täydelliseen toimivuuteen päästiin, kun vaihdettiin sellaisen V6 Cdi:n softaan, joka on lähtenyt tehtaalta ilman hiukkaassuodatinta ja lisättiin vielä aiempaan softaan verrattuna alavääntöjä isolla kädellä. Laatikon täytyy olla jo aika kovilla, sekä kaikki Mersun herrasmiesviiveet puuttuvat, mutta laaatikon käytöksessä se ei ainakaan näy vaan päivastoin...
Turbo täytyy irroittaa joten vaihdata samalla kaikki sen tiivisteet (9 kpl) niihin uudempiin tiivistemalleihin niin säästyt piakkoin eteen tulevalta imuläppien katkaisumoottorin vialta, joka hajoaa, kun ne 2006 mallien vääränlaiset tiivisteet tiputtaa öljyä sen päälle. Tiivisteet kustantaa muutaman kympin.
Vaihtaako auto muuten nykyään jo hyvin sinulla? Voin kertoa, että oikeilla säädöillä ja hyvin huollettuna sen 7G:n saa pelaamaan niin hyvin, että et ole ikinä kokenut vastaavaa. Omaani muokattiin vielä lisää softaa viikko sitten ja tulos oli se, että jokainen vaihde menee silmään niin kevyesti, että tuntuu kuin ajaisi variaattorilla. Tämä siis riippumatta edes ajotavasta, eli toimii kaikissa olosuhteissa kuin sametti.
Laatikon täytyy olla todellista hienomekaniikan taidonnäytettä, koska tehotkin pyörivät nyt jo 300 hv/700nm tasolla.
Tähän säätöjen täydelliseen toimivuuteen päästiin, kun vaihdettiin sellaisen V6 Cdi:n softaan, joka on lähtenyt tehtaalta ilman hiukkaassuodatinta ja lisättiin vielä aiempaan softaan verrattuna alavääntöjä isolla kädellä. Laatikon täytyy olla jo aika kovilla, sekä kaikki Mersun herrasmiesviiveet puuttuvat, mutta laaatikon käytöksessä se ei ainakaan näy vaan päivastoin...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: S211 ääni ja vaihtaminen
Juupa juu sitte pitää ruveta tilailemaan osia. Anskattoo saisko paikallisen pajan suostuteltua vaihtamaan ne. Täytyy todeta tämän pajan hyväks että osasivat paikantaa ongelman kun se jäi merkkihuollolta tekemättä.
Laatikon vaihtaminen on mitä on. Parempi huollon jälkeen kuten kerroin muttei edelleenkään niin hyvä mitä muut kehuu. Nyppii ja pätkii ja kaukana mistään variaattorimaisesta vedosta. Missäspäin moinen ihme laitettiin ja kuinkas paljon euroja sai laittaa riviin ? Mahtaisko täällä V-Suomen akselilla olla joku ketä ymmärtäisi tälläisen laatikon sielunelämästä ?
Varmaan suhteellisen makeat noi 300 hv / 700 nm. Tosin vakiotehoillakin vallesmannit kiusaa
-W
Laatikon vaihtaminen on mitä on. Parempi huollon jälkeen kuten kerroin muttei edelleenkään niin hyvä mitä muut kehuu. Nyppii ja pätkii ja kaukana mistään variaattorimaisesta vedosta. Missäspäin moinen ihme laitettiin ja kuinkas paljon euroja sai laittaa riviin ? Mahtaisko täällä V-Suomen akselilla olla joku ketä ymmärtäisi tälläisen laatikon sielunelämästä ?
Varmaan suhteellisen makeat noi 300 hv / 700 nm. Tosin vakiotehoillakin vallesmannit kiusaa

-W
Re: S211 ääni ja vaihtaminen
Jep, itsekin jouduin merkkihuollossa paikantamaan sen vian, kun eivät itse osanneet. Kävelin siis pajan puolelle ja sanoin, että tunge se pää sinne konepellin alle ja kuuntele niin kuulet ylimääräisen pihinän ja katso sen jälkeen peilillä ja kokeile koneen jäähdyttyä käsikopelolla. Löytyihän se heti sieltä.woodchip kirjoitti:Juupa juu sitte pitää ruveta tilailemaan osia. Anskattoo saisko paikallisen pajan suostuteltua vaihtamaan ne. Täytyy todeta tämän pajan hyväks että osasivat paikantaa ongelman kun se jäi merkkihuollolta tekemättä.
Laatikon vaihtaminen on mitä on. Parempi huollon jälkeen kuten kerroin muttei edelleenkään niin hyvä mitä muut kehuu. Nyppii ja pätkii ja kaukana mistään variaattorimaisesta vedosta. Missäspäin moinen ihme laitettiin ja kuinkas paljon euroja sai laittaa riviin ? Mahtaisko täällä V-Suomen akselilla olla joku ketä ymmärtäisi tälläisen laatikon sielunelämästä ?
Varmaan suhteellisen makeat noi 300 hv / 700 nm. Tosin vakiotehoillakin vallesmannit kiusaa
-W
Seuraavan pakosarjan paikallistin itse heti jo hajun sekä pihinän perusteella ja sanoin, että on turha alkaa mitään ihmettelemään vaan ruuvaa suoraan irti ja vaihtaa. Halkesi heti seuraavana päivänä, kun se toinen oli vaihdettu; paine kasvoi sen verran kun yksi reikä tukittiin.
Sinun autoon sitä ilman dpf:ää olevaa ohjelmaa ei voida laittaa, koska sinulla on se dpf kiinni siinä autossa.
Lyhyt ohje toimista joilla pääsee tuohon kuvailemaani auton olotilaan:
-Laatikon öljynvaihto huuhtelemalla
-Laatikon softan päivitys, uusimpaan versioon
-Dpf:n fyysinen poistaminen (sisälmykset pois)
-Moottorin softan vaihto, ilman dpf:ää olevan, vastaavan auton softaan
-Yllämainitun softan muokkaaminen / tehon lisäys
Aika paljon halvemmaksi nuo yllämainitut operaatiot taitavat tulla, kuin esim. dpf-pöntön uusiminen.
Itselläni tietysti tuossa on ollut aika monta välietappia, kun harrasteautosta on kyse ja varmasti laatikon osalta pääsee hyviin tuloksiin paljon vähemmälläkin operoinnilla. Kyllä sen kunnossa ollessaan pitäisi vaihtaa todella nätisti muutenkin. Myös pelkkä moottorin vakiosoftan ja laatikon softan päivitys+laatikon huuhtelu voisi auttaa. Moottorin softillakin on laatikon toimintaan todella iso merkitys. Minullakin on tässä välillä ollut erilaisia softamuunnelmia ja kaikkien kanssa laatikko pelaa erilailla; osan kanssa kohtuu hyvin ja osan kanssa kurjasti.
Nyt kun kaikki sopivat säädöt on löytyneet ja auto muutenkin huollettu vimosen päälle niin kieltämättä, nyt ollaan tehojen ja toimivuuden osalta siinä tilanteessa, että en myisi autoa vaikka joku sen haluaisi ostaa kovallakin hinnalla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: S211 ääni ja vaihtaminen
Tutulta kuulostaa arviosi autostasi... kuin omasta suustani! Makea on peli... uskoo ukkovarpaan varovaista 2-3 mm pikku kehoitusta kuin TEHO-avensis kikdownia.Nyt kun kaikki sopivat säädöt on löytyneet ja auto muutenkin huollettu vimosen päälle niin kieltämättä, nyt ollaan tehojen ja toimivuuden osalta siinä tilanteessa, että en myisi autoa vaikka joku sen haluaisi ostaa kovallakin hinnalla.
Tein vastaavat muutokset omaan tehdaskuristeiseen V6 280 CDI: hin jo noin vajaa vuosi sitten ja kokemukset ovat erittäin mieluisia.
Teho ja vääntö on minulla ollut mittauksien mukaan vähintäänkin samaa tasoa kuin diviisioonalla ( Asiasta oikeasti kiinnostuneet saavat tehokäyrät omalla nimellä kysyen sähköpostiinsa).
Ahtopaine on karvan (~0,1 bar) kovempi kuin vakio 320 CDI:ssä... ja ruiskutusmäärä ei suinkaan ole maximissa, vaan on otettu huomioon toiveeni pitkästä (yli 300 000 km ) turbon elin-iästä.
Ja mielestäni tärkein, eli vastapaine, on alempana kuin vakiona tukitulla putkistolla.
DPF: n poisto on mielestäni kansalaisuusvelvollisuus ko moottoriin... vastapaineiden ym vuoksi.
Itse sain lisäksi kolariautosta (jäsen Eerolan avustuksella!) avarammat Sport - mallin vaimentimet pakoputkistoon...
Muutokset on tehty Powerflashilla oulussa. Allekirjoituksen mukainen tehoilmoitus on hieman pessimistinen... parhaat besserwisserit kun olivat varmoja, ettei V6 280 CDI: stä saa yli 220 Hp tehoja irti.... joten alla ilmoitetussakin on heille nielemistä.

--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89