ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Mjoo, alotetaas taas jauhantaa.
Ajatuksena oli, että kun itellä cossussa asd perä, ja lukko pitäs saaha toimimaan, ni jos tekiskin noista uudemmista sähkösistä ohjaustehostimista tykkänään sen. Eli takakonttiin sähkönen pumppu ja (itessään säiliö?) siitä lykänen vetää asd:lle putki. Napista pumppu käyntiin ja lukko päälle.
Joten kysymys kuuluukin, että minkälaista painetta tuolla asd järjestelmässä oikeen on? Onko lähelläkään tuota sähkösen pumpun tuottoa? Ja paljonkohan se perä sitte kestää sitä painetta ylitte normaalin, jos numerot ei täsmää...?
Joo tiiän, olis "heleppo" tehä omalla ohjauksella jne. muttakun sähköt on vähän mitä on ja pitäs vaihtaa tandemi pumppu ja vetää kaikkai letkut uudestaan.
Jättääkös se sähkönen ohjaustehostin paineen systeemiin ku ottaa napin pois? Eli onko sielä takaiskuventtiili? Kenelläkään tietoa?
Ajatuksena oli, että kun itellä cossussa asd perä, ja lukko pitäs saaha toimimaan, ni jos tekiskin noista uudemmista sähkösistä ohjaustehostimista tykkänään sen. Eli takakonttiin sähkönen pumppu ja (itessään säiliö?) siitä lykänen vetää asd:lle putki. Napista pumppu käyntiin ja lukko päälle.
Joten kysymys kuuluukin, että minkälaista painetta tuolla asd järjestelmässä oikeen on? Onko lähelläkään tuota sähkösen pumpun tuottoa? Ja paljonkohan se perä sitte kestää sitä painetta ylitte normaalin, jos numerot ei täsmää...?
Joo tiiän, olis "heleppo" tehä omalla ohjauksella jne. muttakun sähköt on vähän mitä on ja pitäs vaihtaa tandemi pumppu ja vetää kaikkai letkut uudestaan.
Jättääkös se sähkönen ohjaustehostin paineen systeemiin ku ottaa napin pois? Eli onko sielä takaiskuventtiili? Kenelläkään tietoa?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Tätä asiaa on käsitelty melko perusteellisesti tälläkin foorumilla, kannattaa kokeilla hakua.
ASD-perälle menee muistaakseni jotain 35 baaria painetta.
Tuottoa ei juuri tarvita, eli ainetta ei liiku paljon mitään.
Paineventtiilin tulee päästää paineet nollaan ja aineet palaamaan hiukan takaisinpäin,
kun ohjaus loppuu, eli tarvitaan paluuputki.
ASD-perän kytkeminen suurissa nopeuksissa pitäisi oikeastaan estää turvallisuuden takia.
Samaten ASD voisi irrota jarrutuksissa.
ASD-perälle menee muistaakseni jotain 35 baaria painetta.
Tuottoa ei juuri tarvita, eli ainetta ei liiku paljon mitään.
Paineventtiilin tulee päästää paineet nollaan ja aineet palaamaan hiukan takaisinpäin,
kun ohjaus loppuu, eli tarvitaan paluuputki.
ASD-perän kytkeminen suurissa nopeuksissa pitäisi oikeastaan estää turvallisuuden takia.
Samaten ASD voisi irrota jarrutuksissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Onko tästä jo topicci, missä käsitellään tuota sähköstä ohjaustehostinta tähän käytöön?
Mjoo, no aattelis paineen riittävän.
Kyllähän sille vois monenlaista ohausta sitte tehä, mutta parempi tuo olis ku mikään "prässillä rasvaa täyteen" perä...

Mjoo, no aattelis paineen riittävän.
Kyllähän sille vois monenlaista ohausta sitte tehä, mutta parempi tuo olis ku mikään "prässillä rasvaa täyteen" perä...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Paluulinjan paine on lähes 0 jokatilanteessa mutta onko perälle menevässä linjassa paine aina kun auto käy? (Siis kun kyseessä on orkkisasennus)JarkkoN kirjoitti:Tätä asiaa on käsitelty melko perusteellisesti tälläkin foorumilla, kannattaa kokeilla hakua.
ASD-perälle menee muistaakseni jotain 35 baaria painetta.
Tuottoa ei juuri tarvita, eli ainetta ei liiku paljon mitään.
Paineventtiilin tulee päästää paineet nollaan ja aineet palaamaan hiukan takaisinpäin,
kun ohjaus loppuu, eli tarvitaan paluuputki.
ASD-perän kytkeminen suurissa nopeuksissa pitäisi oikeastaan estää turvallisuuden takia.
Samaten ASD voisi irrota jarrutuksissa.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Muistaakseni kukaan ei ollut vielä esittänyt sähköisen ohjaustehostimen käyttöä ASD-pumppuna.Kummeli kirjoitti:Onko tästä jo topicci, missä käsitellään tuota sähköstä ohjaustehostinta tähän käytöön?![]()
Mjoo, no aattelis paineen riittävän.
Kyllähän sille vois monenlaista ohausta sitte tehä, mutta parempi tuo olis ku mikään "prässillä rasvaa täyteen" perä...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Jos nyt ulkoa muistan oikein niin kyllä, siellä on kai painesäiliökin, kuten 4matikissa.Jari Ke kirjoitti:Paluulinjan paine on lähes 0 jokatilanteessa mutta onko perälle menevässä linjassa paine aina kun auto käy? (Siis kun kyseessä on orkkisasennus)JarkkoN kirjoitti:Tätä asiaa on käsitelty melko perusteellisesti tälläkin foorumilla, kannattaa kokeilla hakua.
ASD-perälle menee muistaakseni jotain 35 baaria painetta.
Tuottoa ei juuri tarvita, eli ainetta ei liiku paljon mitään.
Paineventtiilin tulee päästää paineet nollaan ja aineet palaamaan hiukan takaisinpäin,
kun ohjaus loppuu, eli tarvitaan paluuputki.
ASD-perän kytkeminen suurissa nopeuksissa pitäisi oikeastaan estää turvallisuuden takia.
Samaten ASD voisi irrota jarrutuksissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Mitä jos laittais tohon systeemiin orkkis asd magneettiventtilin ym. Siinä on mun mielestä pakko olla ne paineensäätimet kun muita semmosia osia ei orkkis systeemissä ole.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Totta, eikös se tandemi pukkaa toista sataa baria painetta. Siitä venttiilikopan eteen tulevasta pumpusta en sitte tiiä, liekkö niin kova paine....
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Kyllä siellä paineakku on. Meinasin laittaa tasosäädön toimimaan kabiinista sähköllä. Tuossahan tasonsäätöä ei vielä ole. Kun linjassa on aina paine niin ohjausventtiilit täytyy kytkeä rinnalle. 2/2 tupakkiaskin kokoinen sähköventtiili maksaa noin 150€ kun sitä eilen tiedustelin. Jarruputkilla sitten öljykytkennät. Muut vermeet mulla jo onkin.JarkkoN kirjoitti:Jos nyt ulkoa muistan oikein niin kyllä, siellä on kai painesäiliökin, kuten 4matikissa.Jari Ke kirjoitti:Paluulinjan paine on lähes 0 jokatilanteessa mutta onko perälle menevässä linjassa paine aina kun auto käy? (Siis kun kyseessä on orkkisasennus)JarkkoN kirjoitti:Tätä asiaa on käsitelty melko perusteellisesti tälläkin foorumilla, kannattaa kokeilla hakua.
ASD-perälle menee muistaakseni jotain 35 baaria painetta.
Tuottoa ei juuri tarvita, eli ainetta ei liiku paljon mitään.
Paineventtiilin tulee päästää paineet nollaan ja aineet palaamaan hiukan takaisinpäin,
kun ohjaus loppuu, eli tarvitaan paluuputki.
ASD-perän kytkeminen suurissa nopeuksissa pitäisi oikeastaan estää turvallisuuden takia.
Samaten ASD voisi irrota jarrutuksissa.
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Ilmeisesti vuosimallista 1994 lähtien paineakkua ei ole ja paine on noin 60 baaria.
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Kiitos! Yksityiskohtainen ja hyvä dokumentti. 2/2 ei käy tai sit näitä pitäis olla kaksi ja lisäksi muuta. Pitäis saada spesiaali 4/3 venttiili mutta niitä ei sit ihan jokahyllyllä ole ja hintakin karkaa. No haussa on orginaali tasonsäätöventtiili. Jos sellainen lojuu nurkissa niin tarjusta kehiinJarkkoN kirjoitti:Ilmeisesti vuosimallista 1994 lähtien paineakkua ei ole ja paine on noin 60 baaria.
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
Multa löytyisi tuolta varaosa-auton pohjasta, mutta kunnosta ei tietoa ja metri jäätynyttä lunta auton päällä 

Re: ASD:n toiminta sähkösellä pumpulla?
No perhana. Mihin hintaan tuon venan saisi matkahuoltoon? Pistä YV:täteppo21 kirjoitti:Multa löytyisi tuolta varaosa-auton pohjasta, mutta kunnosta ei tietoa ja metri jäätynyttä lunta auton päällä