olen irrottanut vanhaa jälkiasenteista hälytintä autosta, jossa ei tietääkseni ole ollut alkuperäistä ajonestolaitetta, eikä hälytintä, eikä infrapunaohjattua keskuslukkoa. Niin joo, on tuossa vissiin aiemminkin ollut joku ajonestojuttu, mutta ne liitokset ja asennukset, jotka paljastavat kyseisen asian, eivät mitenkään viittaa siihen, että se olisi ainakaan Mersun tehtaalta ollut kotoisin.
Auto on W124 E300 Turbodiesel -94.
Vanhan Serpi Star -hälyttimen ja sen ajonestojen poistaminen on sinänsä jo mielenkiintoista hommaa, mutta samalla havaitsin, että joku on teipannut pari jotakin johtoa nippuun. Piti tietysti katsoa, mitä sieltä löytyy... Olivat teipattu niin, että eivät kosketa toisiaan eivätkä runkoa, mutta tämmöiset sieltä löytyi.
Kuva nyt on mikä on (ja vielä kyljellään, kun en saa sitä kuvapalveluun oikein päin

Tässä tarkempi kuva itse johdon päistä. Naarasjohto on kokonaan violetti, ja koiraspuolen johto on violetti vihreällä raidalla, molempien paksuus arviolta luokkaa 2,5 neliömilliä. Violetti väri viittaisi jotenkin starttiherätteeseen? Vai ei?
Nyt kun en ole huomannut, että mikään sähkölaite olisi ollut toimimaton (paitsi tuo hälytin toimi miten satttuu), niin ei pysty olemaan ihmettelemättä, että mitä hemmetin johtoja nämä nyt ovat, ja mihin ne kuuluisivat. Onko joku toiminto ohitettu jossain muualla, vai jääkö nyt joku vehje vain yksinkertaisesti toimimatta, mutta itse en sitä ole vain huomannut toistaiseksi? Niistä kytkentäkaavioista, joihin itse pääsin käsiksi, en löytänyt mitään tähän viittaavaa.
Osaisiko joku auttaa?