W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuksia..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuksia..

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Tuollaanen espanjan ihme (lue MB Vito 110D -97) löysi tiensä tähän pihaan (joku tarkempi voipi jo arvailla, minkä merkkisten roppeloiden kanssa on tullut viimmeksi touhuttua :oops: )
Elikkä onglemana on, että starttimoottori (lämpimällä moottorilla) "lyö tyhjää", vaatiiko muuta kuin puhdistuksen :?
Toinen "mysteeri" on nuo toimimattomat sähköpeilit. Fruttidimaareallapollo ei löytynyt käyttöohjekirjasta edes sulaketta moisille ja kun tuonne penkin alle kurkistin, oli joku perluskooni kirjoitellut jotain tarinaa, josta ei tällainen kansakoulun reputtanut saa selvää :crazy:

[Edit]
Laitetaan tähän tuota listaa korjauksista alkaen Tammikuu 2012, kun moisen laitteen hankin.

Tärkeämpää

- Virtalukon avainpesä avaimella (merteil)
- Liukuoven kahva (sprinteristä, ulkopuolen lukitus toisenkätinen, elikkä ei mene avaimesta lukkoon. romis)
- Pyyhin- / Valokatkaisija (kl)
- Ovenkarmin johdot vasen, sähköpeilille (johtoa ja abikoja)
- Starttimoottori (vito 108d -97. romis)
- Takalasin pyyhkimen moottori (romis)
- Pesurien moottorit (romis)
- Vesipumppu vaihto (tarvikeliike, italialainen BUGATTI)
- Lukkopelti vaihto / maalaus (romis)
- Konepelti vaihto (romis)
- Liukuoven kiskon alta peltitöitä (0,75 mm pelti ja kuumaliima)
- Hihnankiristimen vaihto (rulla, vipu ja tappi. kl)
- Vetonivelten suojakumit oikea (sisempi ja ulompi. tarvikeliike)
- Pakoputken taaempi osa "omavalmiste" (tarvikeliike)
- Jarrulevyjä, rumpuja, hihnoja ja paloja

Ei niin tärkeää

- Keskuslukitus, kauko- ohjattava (tarvikeliike)
- Peruutus- / työvalot (tarvikeliike)
- Valkoiset vilkut - etu (kl)
- Valkoiset vilkut - sivu (kl)
- Puna- valkoiset takavalot (mtt-trading)
- Ääntä: - etukaiuttimet, soitin (usb), subwoofer, vahvistin, Alpine (fanatic audio)
- Lohkolämmittimen sisätilan pistoke (tarvikeliike)
- Äänieristettä hanttarin penkin alle ja väliseinään (kaverin kautta)
- Kattoverhoilun maalaus (olikohan helpoin tapa piilottaa laikut ?)
- Tavaratila maalaus (kulkuneuvo on ulkoapäin "hopenuoli" mutta sisältä meinaa ujostella eli punoittaa...)
- Päiväajovalot (Täällä maailmankaikkeuden ruuhkaisimmassa paikassa on näitä varapoliiseja vilkuttelemassa valoja, jos sattuu unohtumaan...)
- Ahtopainemittari (kun ei usko riittänyt, että se fööni oikeasti tekee painetta.)

[/Edit]
Viimeksi muokannut klonksvaagen, Ma 12.11.2012 15:06. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuommosta ruostettahan siellä on heti kun on käyttöön otettu :D

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/11092005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvin tuo on elvytyksen jälkeen toiminut...uusin tuohon bendixlaitteen ja solenoidin. Solenoidin vaihto taisi olla turha, ehkä pelkkä putsaus, öljyäminen ja valohoitokin riittää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Pirtu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 15.07.2006 12:26

Re: W 638 - sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja Pirtu »

klonksvaagen kirjoitti: Toinen "mysteeri" on nuo toimimattomat sähköpeilit. Fruttidimaareallapollo ei löytynyt käyttöohjekirjasta edes sulaketta moisille ja kun tuonne penkin alle kurkistin, oli joku perluskooni kirjoitellut jotain tarinaa, josta ei tällainen kansakoulun reputtanut saa selvää :crazy:
Kyselin itse muistaakseni jokunen vuosi sitten täällä samaa kun meillä oli vielä -96 vito, ja sain heti vastauksen: "Kuskin oven johdot kulunu poikki." Niinkuin olivatkin. Siis ne saranoiden kohdalla,
jotka menevät kumiputken tms. sisällä.
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Kiitos vastauksista, meni tuossa oma aikansa, kun eksyin tuo veskola:n sivuille :oops:

Vielä odotellaan, että tuo autotalli vähän lämpiää (08.02.2012 klo 23:25 -20,4° C)

Vielä sellainen vaiva tuossa ajoneuvossa, että kierroslukumittari näyttää, mitä näyttää. Kysymys tietäjilla, onko laturi sökönä (lataa normaalisti) vai onko tuo vain näitä "ominaisuuksia", mittaristo tms.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kierroslukumittarille tulee pulssit sieltä starttimootorin kupeessa olevasta induktionaturista, joka lukee vauhtipyörän starttikehää.

Sähköjohdotus noissa on luvattoman heikkolaatuista, koskee niin konetilaa kuin mittaristoa, joten siitä lähtisin etsimään syytä, koska tuo anturi kuitenkin on täsmälleen sama laatulaite kuin w124:ssä. 2 Napainen liitin löytyy sieltä pusseista :roll:

"kesää odotellaan juu :evil: "
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Alkaa tuo sirkusvalo ilmiö olla jo pysyväispuonteista. Olen sen verran vanhaa koulukuntaa, että opetettiin selkäytimeen tuo vilkun käyttö. Ongelmana on vaan se, että kun vilkuttelee vasemmalle (esimerkiksi vasemmalle käätyessä :D ), ajovalot sammuu. Kaukovalot ei toimi (kaukovalovilkkua lukuunottamatta). Valot "palautuvat" kaukovalovilkkua räpsäyttämällä.

Laitoin tuolta verkkokaupasta viiksipaketin tiluuseen, kun ei ainakaan tällainen nakkisormi saanut vanhaa purettua/ elvytettyä.

Startti ja peiliongelmat saa toistaiseksi odottaa parempia kelejä...
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Valoviiksihärdelli tuli tosiaan vaihdettua. Jäähdytinnesteen tiputtelu korjautui, kun oli vaan ylävesiletkun klemmari löysällä jäähdyttäjän päästä.
Tuo pelti, joka tulee jäähdyttäjän "päälle", missä on tuo konepellin lukitussalpa oli ruostunut alapuoleltaan aikalailla pahoin. Jäähdyttimen yläreunan kumilutteroille ei ollut enää paikkoja jäljellä.

- Saako tuota peltiä tarvikkeena ja/ tai onko pellissä eroa tämmöisen vanhemman vs. uudemman Viton pellin välillä :?:
- Tuohon konepellin sisäpuolelle kuulunee jonkinlainen ilmanohjainosa tuonne lämmityslaitteen suuntaan, omassani vain se kiinteä pelti scooppi jäljellä.
Viimeksi muokannut klonksvaagen, Su 11.03.2012 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eiköhän ne kaikki lukkopellit ole w638:n sarjan läpi yhteensopivia. Tosin mulla oli sellainen tapaus, että se kori oli hitsattu vähän huolimattomasti, ei ollut lukkopellin pultit sopineet. Ne olivat viilanneet soikeaksi muutaman reiän siinä pellissä. Ihmettelinkin kun se aina tuntui panttaavan vastaan asennuksessa. Asian huomasin kun sovitin toisenauton lukkopeltiä paikalleen, ja eihän se sopinut ollenkaan ilman pientä viilausoperaatiota.

Konepellin alla on tosiaan se muovinen iso kaukalo, ja se on kyllä hyvä ollakin paikallaan, jotta ei tule hengiteltyä moottoritilan ilmaa. Metelikin on melkoinen kun imetään ilma suoraan koneen päältä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Pitää laittaa kyselyä romiksille tuosta lukkopellistä ja kaukalosta. Kaukaloa ei tosiaan ole paikoillaan, ja taannottainen jäähdytinnestevuoto toi mukavat aromit kabiiniin :sick:
Vito123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 09.01.2012 22:28

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja Vito123 »

Eiköhän tuo lukkopelti ruostuu vitosta ekaks,ainakin mitä olen useampaan kurkistellut niin on
aika pahasti ruosteessa olleet.Itsekin etsiskelin netistä uutta kun oli sama vika,eipä ole osunut silmään,rassailin ruosteet pois
ja ferrexii päälle vaan kun oli valkoista niin puskee(näkyy) ruoste läpi,täätyypi uusia korjaus kunhan kärpäset ilmestyy.
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Ferrexit ei tässä tapauksessa auta, kun ei se maali pidä jäähdyttimen yläpäätä paikoillaan :(
Kyselyyn löytyi B-osa vai miten tuollainen käytetty nyt nimitellään. Käydään katsomassa tavaran laatu, jos kelpaa, saapi hiekkakylvyn ja maalia :D
Vito123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 09.01.2012 22:28

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja Vito123 »

nii ja kittiä kanssa.
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Vito123 kirjoitti:nii ja kittiä kanssa.
No tarvinekko tuonne pellin alle, kun kukkii niin mahtavasti jo ulkoakinpäin :lol:
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Viiksen irroitusta...
Kuva
Ilman tyynyjä, kumin alta 27mm avainvälillä oleva mutteri...
Kuva
Alapuolen muovi pois ja sulakerasiasta 10 mm avainvälillä ruuvi irti ja takapäästä mutteri löysälle.
Kuva
2 x ristipääkannalla olevia ruuveja irti.
Virtalukko:
Lukkosylinterin irroitus W638:
Avain lukkoon ≈ radioasentoon (< asento 1) ja samalla kiertäen aukípäin (< lue vastapäivään) siintä holkista virtalukon ulkokehältä.
Holkki irti ja sylinteri pois.
Laitoin tämän virtalukon vaihto ohjeen tänne ihan sen takia, kun jouduin soittamaan "marmoritiskille" ohjeiden takia ja puhelinoperaattori hiillostaa niskaan :D
[Edit]
Tuossa näpräsin tuon oven välin haitarikumin pois ja sieltä paljastui tällaista:
Kuva
Oli jo joku kerennyt noita johtoja kötöstämään :D
Jatkoin johtoja reilun parikymmentä senttiä, väri väriin, penkin alle uutta sulaketta ja kas kummaa, peilit toimii :wink:
[/Edit]
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Startin kanssa ongelma vaan paheni, ei enää lähtenyt käyntiin (pyörii tyhjää).
Enempi tai vähempi viisaana, rupesin purkamaan starttia pois ja eiko tuo solenoidin päästä revennyt se nastura, johon virtakaapeli menee.
Purkaamolta löytyi 108D -97 startti. Kolmen tunnin jumpan jälkeen avaimesta käyntiin (< oli purkaamo reissua ja syöminkiä välissä).
Pitää tässä syssymmällä katsoa (jos mielenkiintoa löytyy) mitä tuo entinen startti on syönyt.

Jatketaan sitten noiden kone- ja lukkopeltien etsinnällä...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sen solenoidin saa irtonaisena monesta paikasta, saa sen "nasturan" ehjättyä tai sitten vaikka vaihdettua toisen tyyppiseen liittimeen kuten itselläni on siinä lattaliitin nykyään. Johto kannattaa laittaa nippusiteellä niin se voi jopa kestää hetken.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Kuva
Tuossa kuvatus "nasturasta" johon virtakaapeli meni. Solenoidin bakeliitti murtui avattaessa, ruuvi lähti pyörimään mutterin mukana.
Pendiksi näyttäisi ihan toimivalta, joten solenoidin vaihtamalla olisi ihan toimiva :?:
Mennään kuitenkin tämän oman kanssa tuolla purkaamo- osalla :D

Kädet (<nuot vehkeet mitkä olkapäästä roikkuu) ruvilla tuon jumpan jälkeen, uusi auto on uusi ja vanha on wanha :D

Henkilökuljetin puolelta löytynee, tai sitten ei , yhteensopivia käynnistimiä :?:
Pyörittelin pitkään käsissäni C- sarjalaisen starttia, eikä äkkiseltään katseltuna eronnut muualta, kuin noista boschin numeroista...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitossa on henkilöauton moottori, eli siihen sopii hienosti henkilöauton osat. Sähköliittimessä saattaa olla pientä säätämistä eli herätejohdon liitin voi olla erilainen.

Valikoimasta kannattanee poimia vähiten ajettu/sorvattu versio.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Tuli tosiaan tuossa pakkasten kylkiäisenä ominaisuus, ettei saanut hanttarin ovea lukkoon sisäpuolelta.
On ollut "viisas" insinööri, joka on tuo sisäpuolen lukitus häkkyrän keksinyt ( liekö sama, joka keksi volvon zeta- jarrujen säätöhärdellin ).
No ovipaffia irti ja siinä kahvalta sitä vaijeria näprätessä irtosi sitten kahva tuosta paffista. No jatketaan myöhemmin, kunhan kuivahtaa tuo liimaus.
Tarttee katsella joku keskuskauko- ohjain systeemi tuonne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarkoitat niitä muovisia klipuja mitkä "pitävät" sisäverhoiluja kiinni. Ne on sitä suurta ja uljasta nykyajan designia, toimii tasan yhdenkerran ja sekin vain 25 asteen lämmössä tehtaan linjalla :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vito123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 09.01.2012 22:28

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja Vito123 »

Tuli tosiaan tuossa pakkasten kylkiäisenä ominaisuus, ettei saanut hanttarin ovea lukkoon sisäpuolelta.

Joo kesällä sitä lisäks ei saanu aukikkaa. :thumbup:
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Siellä oli avaus- / lukitusvaijerin pää pikkuisen mutkalla kuoreensa nähden ja sisäpuolen kahvasta pompannut ne rannekellon rattaat. Tosiaan purkaessa irtosi se kahva ovipaffista (liimauksesta). Nyt liimattuna, rasvattuna ja kasattuna odottelemaan pakkasia :D
Keskuslukitus pitää ruveta tuohon räpläämään, niin ei tarvi tuon avaimen kanssa juosta autoa ympäri, ja saa liukuovenkin lukkoon muualta, kuin sisältä (<- ulkopuolen kahva sprintteristä).
Vito123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 09.01.2012 22:28

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja Vito123 »

Täällä oli taasen pluiskahtanut vaijerin kuori kahvan puolelta kiinnittimestään,
pakkohan se oli laittaa kun vaimo piti käydä kaupan pihassa päästämässä
ovesta ulos,tutut vinoili että meinaakkonä taksisuhariksi. :oops:
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Vito123 kirjoitti:vaimo piti käydä kaupan pihassa päästämässä
ovesta ulos,tutut vinoili että meinaakkonä taksisuhariksi. :oops:
Eikös tuo ole herrasmiehen elkeitä, avata ovi naisväelle. Vinoile takaisin :wink:

Saföörin ovipaffin irrottelin "tunausta" varten, kun kävi semmoinen kolke (klonk, klonk jne.), ikkunaa liikuttaessa. Muovit (harmaa ja joku erilainen harmaa) siinä paffissa oli loitonneet toisistaan.
Ikävänä tai oikeastaan vähemmän ikänä yllätyksenä pääsee "leipomaan" oven alanurkan uusiksi. Tämä vaan saa odotella, konsa pääsee kaivamaan "pellinliimauskoneen" tuolta hangen alta.
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Pari "valoisaa- aikaa" on tullut värkättyä tuon keskuslukkoasennuksen kanssa. Menossa on ihan yleismalli, sähkösolenoideilla. Liukuoven "kytkin" vaatii vielä säätöä mutta muuten tainnee pelata :think:
Mistä kautta tuo takalasinpesurin pesunesteletku menee tuonne konehuoneeseen ? Arvelin vain, jotta olisiki samaa reittiä voinut hyödyntää muussa thyynauksessa (<- lue ahtopainemittari). Sisätilanlämppärille pitää ilmeisesti kairata reikä, kun en läpivientejä löytännä muualta, kuin lämppärin takaa, jonne en ainakaan minä käsineni sovi :oops:
[EDIT]
Piti varustella vielä kauko- ohjain sarjalla, kun ei nuo lukkovipujen liikkeet riittäneet ohjaamaan lukitusta (< toisesta ovesta lukkoon, toisesta auki).
[/EDIT]
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Kurakelit tuli ja uusin huomio on nuo toimimattomat valojen pesurit. Onko nuo releen kautta ohjattuja ja jos on, niin minkä releen? Sähkö puuttuu pistokkeesta, pumppu pyörii, kun syöttää sähköä suoraan.
[Edit]
Sulakkeen oli polttanut tuo pesuri, viikolla pääsee (<joutuu) testaamaan toimiiko...
Takalasinpesurin / konepellin aukaisuvaijerin läpiviennistä vetelin kokeeksi sähköjohdon, pitää vaan vedellä se paineletku tilalle, konsa joutaa...
[/Edit]
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Kertapisun kesti tuo valopesuri, moottori oli finaalissa. Tällepäivälle tuli tuo pumppu vaihdettua ja kun sai paremman näkymän tuonne läpivienkumiin (< se, mistä etupellin aukaisuvaijeri kulkee), syöksyi sieltä tuo ahtopainemittarin paineletku samalla.

Sisätilanlämmittimen kaapeli odottellee yhä reikää mutta nyttenhän on tulossa kesä ja kesällä ei tarvitse...
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Aprillipäivän kunniaksi ilmeni uusi "ominaisuus".
Virta- avaimen kääntö ei sammuta moottoria, mittarit, yms. kyllä pimenee mutta sammuttaminen pitää tehdä vaihteella.
Virtalukon pohja, joku rele :?:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja veskola »

Alipaineletku irti ? (moottori sammuu alipaineen avulla siitä ruiskutuspumpun päältä). Onko valoissa korkeussäätö ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: W 638 - sähkö- sekä vähän muutakin vikaa tai ominaisuuks

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

veskola kirjoitti:Onko valoissa korkeussäätö ?
Kyllähän se löytyy.
Vasemman ajovalon takaa oli letku muuttunut haperoksi. Mukava jumppa irroitella umpio, että pääsi vaihtamaan.

Kiitos avusta, taas kerran :thumbup:
Vastaa Viestiin