Laatikko tuli pakkiremontista ja taas kelpaa ajella.Vaihtohetket ovat aika korkealla,täytyy varmaa säätää vielä vaijeria.
Eikös perusäätö ollut,että kaasu pohjassa kireällä?Jos tätä noudattaa,niin vaihtaa vasta 3000 kierroksen kohdalla.....
Pumpun kyljessä alipainemodulaattorin säätö reilun puolivälin kabinettiin päin kallistettuna.
Laatikkoexpertti meinasi,ettei tarvi nostaa paineita.Olisiko kuitenkin syytä nostaa vai uskaltaako tehdä tätä vanhalle laatikolle?Laatikkoa pois ottaessa katselin,että missä säätö lienee.Alipaineletku tulee ja siinä on jokin pyörivä kansi.
Onko siinä jokin lukite,vähän niinku pakkivalokytkimessäkin?
Ajattelin,että täytyykö löysätä vielä vaijeria ja kääntää lisää modulaattoria? Vaihto tapahtuvat paremmin vasta,kun löysää kaasua.Eihän pitäisi olla näin?
w124 laatikon säätö 722.357
w124 laatikon säätö 722.357
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 laatikon säätö 722.357
Löysäät vaan vaijeria reilusti. Pumpun kylen modulaattoria säädetään kaasu pohjassa kun alipainetta vähennetään (vaihtoja kovennetaan), kd-vaijeria ei. Vakiomoottorin kanssa paineita ei tarvii nostaa jos ei luistoa ole havaittavissa. Ja jos vakiokoneella luistaa niin jossain on vikaa. Kyllä sitä kuitenkin uskaltaa nostaa hillitysti mutta ajomukavuus laskee. Siinä mihin alipaineletku tulee on sellanen noin sentin halkasijalta oleva kumi joka pitää ottaa pois ja siellä alla on se t-avain jota vedät VAAN SEN VERRAN ulospäin että voi pyörittää. Eli ei ole mitään lukitteita vaan tavallaan samanlainen kumi kuin jarrujen ilmausnipassa. Vaihtojen pitää tapahtua vaikka kaasua painaa. Jos pitää kaasu nostaa niin sitten löysäät kunnolla vaijeria. Usein käy noin kun lootan käyttää pois niin vaijeri jää jostain kireälle.Petromax kirjoitti:Laatikko tuli pakkiremontista ja taas kelpaa ajella.Vaihtohetket ovat aika korkealla,täytyy varmaa säätää vielä vaijeria.
Eikös perusäätö ollut,että kaasu pohjassa kireällä?Jos tätä noudattaa,niin vaihtaa vasta 3000 kierroksen kohdalla.....
Pumpun kyljessä alipainemodulaattorin säätö reilun puolivälin kabinettiin päin kallistettuna.
Laatikkoexpertti meinasi,ettei tarvi nostaa paineita.Olisiko kuitenkin syytä nostaa vai uskaltaako tehdä tätä vanhalle laatikolle?Laatikkoa pois ottaessa katselin,että missä säätö lienee.Alipaineletku tulee ja siinä on jokin pyörivä kansi.
Onko siinä jokin lukite,vähän niinku pakkivalokytkimessäkin?
Ajattelin,että täytyykö löysätä vielä vaijeria ja kääntää lisää modulaattoria? Vaihto tapahtuvat paremmin vasta,kun löysää kaasua.Eihän pitäisi olla näin?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 laatikon säätö 722.357
Täytyy löysätä vaijeria lisää.Eikös käsittääkseni,jos modulaattori kääntää vastapäivään keulan suuntaan,niin vaihdosta tulee vähän niinku sukkanauha?Täytyy säädellä ja kokeilla.En taida paineensäätöön koskea,koska ei luista.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 laatikon säätö 722.357
Säädä vain vaijeria, itsellä oli samanlainen laatikko 260 E:ssä vm-89, rupes vaihtamaan hyvin rempan jälkeen.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku