W211 320 CDI Suutin sökö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
W211 320 CDI Suutin sökö
Eilen sytty moottorin vikavalo, syyksi selevis vuotava suutin. Otin muovikopat pois moottorin päältä niin sieltähän tuli kunnon sumupilivi 5 pytyn suuttimelta no äsken irrotin sen ja sieltähän palijastu semmonen jutska että se suuttimen kärki oli halaki eli se on n. 10-15mm matkalta halaki se alimmainen holokki mikä on kierteellä kii siinä suuttimen rungosa. Ihimetyttää että miten se voi haleta? Onko muilla kokemusta tämmösestä? Saako tähän jotaki korijaussarijoja vai pittääkö koko suutin ostaa uus? Itellä tuli mieleen että oisko tuo suutin käytetty joskus auki ja kasattaesa kiristetty liian tiukalle ja halakastu sillä? Silloin kun ostin auton (v. 2008) autoa tutkittiin/korjattiin parikin kertaa myyjäliikkeen toimesta kun vuoti jostakin polttoainetta itelle ei vaan selevinny ikkään misä se vuoto oli kun en saanut selevää vastausta korijaajaltakaan, tuli mieleen että oisko sillon ollut kysseesä tuo suutin.
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Ei sitä taida saada ainakaan halkastua sillä kiristysruuvilla. Kyllä se ruuvi sieltä ensin poikki menee ja on muutenkin tarkka momentista se ruuvi ettei katkea kanteen.. Uus huollettu suutin jostaki tilalle.Snakerock kirjoitti:Eilen sytty moottorin vikavalo, syyksi selevis vuotava suutin. Otin muovikopat pois moottorin päältä niin sieltähän tuli kunnon sumupilivi 5 pytyn suuttimelta no äsken irrotin sen ja sieltähän palijastu semmonen jutska että se suuttimen kärki oli halaki eli se on n. 10-15mm matkalta halaki se alimmainen holokki mikä on kierteellä kii siinä suuttimen rungosa. Ihimetyttää että miten se voi haleta? Onko muilla kokemusta tämmösestä? Saako tähän jotaki korijaussarijoja vai pittääkö koko suutin ostaa uus? Itellä tuli mieleen että oisko tuo suutin käytetty joskus auki ja kasattaesa kiristetty liian tiukalle ja halakastu sillä? Silloin kun ostin auton (v. 2008) autoa tutkittiin/korjattiin parikin kertaa myyjäliikkeen toimesta kun vuoti jostakin polttoainetta itelle ei vaan selevinny ikkään misä se vuoto oli kun en saanut selevää vastausta korijaajaltakaan, tuli mieleen että oisko sillon ollut kysseesä tuo suutin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Milestäni täältä lukemani perusteella on haljennut mutterita muiltakin.
Aki.P myy myös kunnostettuja suuttimia järkihintaan eli tilaa suutin ja laitata se sitten jossakin jos et itse laita mutta silloin tarttet suutin rasvaa,uudet alusrikat ja uuden pultin.
Aki.P myy myös kunnostettuja suuttimia järkihintaan eli tilaa suutin ja laitata se sitten jossakin jos et itse laita mutta silloin tarttet suutin rasvaa,uudet alusrikat ja uuden pultin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Aki P. Varmaan laittaa rasvan suutiimeen valmiiksi ja prikankin paikalleen jos sieltä tilaa?atlas kirjoitti:Milestäni täältä lukemani perusteella on haljennut mutterita muiltakin.
Aki.P myy myös kunnostettuja suuttimia järkihintaan eli tilaa suutin ja laitata se sitten jossakin jos et itse laita mutta silloin tarttet suutin rasvaa,uudet alusrikat ja uuden pultin.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Jep täytyypä kysästä AkiP:ltä suutinta. Iteltä löytyy uusia ruuveja, tiivisterikkoja ja asennustahnaa.
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Uusi holkkimutteri maksaa n.15e ja on helppo vaihtaa itse.
Jos on joskus huollettu noita suuttimia niin veikkaan, että kasattu vanhalla holkkkimutterilla. Monesti käy niin et alkaa vuotamaan rungon ja holkkimutterin välistä kun kasaa vanhalla mutterilla, taikkka halkeaa myöhemmin.. Aina uusi holkkimutteri jos joutuu suuttimen purkamaan.
Jos on joskus huollettu noita suuttimia niin veikkaan, että kasattu vanhalla holkkkimutterilla. Monesti käy niin et alkaa vuotamaan rungon ja holkkimutterin välistä kun kasaa vanhalla mutterilla, taikkka halkeaa myöhemmin.. Aina uusi holkkimutteri jos joutuu suuttimen purkamaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Sen suutinkärjen kiristusmutterin voi toki vaihtaa.
Diiselihuolloista varmasti saa. Tai veholta.
Ei ole mitenkään erikoista että se "mutteri" on halki.
Ei se automaattisesti ole aina "uutta suutinta reikään"
Diiselihuolloista varmasti saa. Tai veholta.
Ei ole mitenkään erikoista että se "mutteri" on halki.
Ei se automaattisesti ole aina "uutta suutinta reikään"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Jep tuo kuulostaa hyvältä. Onko se minkälainen homma vaihtaa ku ei oo mittään kokemusta nuista suuttimista vielä? Onko se muuta ku pyörittää auki sen holokkimutterin vai lentääkö sieltä jotaki hiluja veks ku sen aukasee?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Kahtelin tuota suuttimen valamistenumerua niin suuttimesa se oli A 648 070 04 87 ja epc näytti että siinä ois semmonen ku A 648 070 02 87. Miksihän nuo numerot ei täsmää, onko tuohon vaihettu erilaiset suuttimet vai mitä tuo tarkottaa? Kiinnostas tietää että miten nuo eruaa toisistaan
?

Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Runko penkkiin kiinintyskohdasta kii ja pitkällä hylsyllä auki... yritin pikaisesti muistaa/löytää kiristysmomentin (taajakierre, saa kyllä vedettyä halki jos vetää 'luolamiesmomenttiin') muttei heti tullut vastaan... tarttis ettiä vähän tarkemmin.Snakerock kirjoitti:Jep tuo kuulostaa hyvältä. Onko se minkälainen homma vaihtaa ku ei oo mittään kokemusta nuista suuttimista vielä? Onko se muuta ku pyörittää auki sen holokkimutterin vai lentääkö sieltä jotaki hiluja veks ku sen aukasee?
Tuossa ei mukana lähde kuin suutinkärki. Jonkinlainen ohjuritappi siellä muistaakseni oli... ainakin vanhoissa ruiskuissa, en näitä uudempia suuttimia oo avannu.
Oisko tuo vain suuttimen päivitys? Jos suuttimesta ei löydy ympyröityä numeroa niin sitä ei tartte erikseen koodata ohjelmaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Nyt aukasin sen, oli sielä pariki ohojuritappia. Jos löyvät jostaki sen kiristysmomentin niin ois hieno homma. Täytyypä kahtella löytyykö siitä ympyröityä numerua ku en äsken hoksannu kahtua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
No niin nyt ois taas auto kunnosa. HP-dieselistä löyty uus holokkimutteri suuttimeen ja samalla testas että se on kunnosa. Unohin kysyä mikä sen kiristysmomentti on. Ilimotelkaapa jos joku tietää sen, jos joskus tulevaisuuesa vaihtaa ite sen.
Re: W211 320 CDI Suutin sökö
Lainattu toisesta topicista..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=83970" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=83970" onclick="window.open(this.href);return false;
joskami kirjoitti:Tuolta linkistä löytyy Boschin testaus ja korjaus pdf koskien suuttimia.
Ainakin muutama hyödyllinen kiristys momentti / kulma..
http://rapidshare.com/files/241245186/T" onclick="window.open(this.href);return false; ... ir_CRI.pdf
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300