W124 Etupää narisee
W124 Etupää narisee
Kuskin puolen etutolppa pitää julmettua narinaa kun rattia kääntää, jotain on vialla mutta mitä? Yläpään kumit on molemmin puolin rikki ja vaihdan ne kun joudan mutta tuo narina menis samalla ku vaan tietäis mitä sinne pitää uusia.
Re: W124 Etupää narisee
Mars apoteekkiin ja sieltä ostat neularuiskun ..paksulla isolla neulalla ja sitten perä öljyä laitat suojakummen alle alapalloon ja voi muihinkin ruiskuttaa niin kestävät pitempään.
Vaikutus aika noin 3-5päivää sitten loppuu narinat.
Niveliä ei tartte vaihtaa.
Vaikutus aika noin 3-5päivää sitten loppuu narinat.
Niveliä ei tartte vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Etupää narisee
Toi narske kuullostaa enempi semmoselta kuivan kumin narinalta mut kokeilen tota rasvausta. Tack.
Re: W124 Etupää narisee
Entäs ääntääkö kun painelet etu kulmaa alspäin..tällöin on 100% varma alapallo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Etupää narisee
Pari kuukautta sitten sama vaiva. Apoteekki ruisku poisti kyllä narinan (pyydä kalkki ruisku ja neula), mutta tarkastin samalla pallon väljyyden ja sitähän oli melkosesti pystysuunnassa ja ei se rasva/ölppä seos sitä hävittäny
. Eli pallo meni vaihtoon Joensuun mersu mekaanikko (siis Ari) pisti uuden pallon paikolleen alle puolen tunnin makso 70 euroo palloineen. Ääni oli muuten just tommonen kuminen narina.

Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: W124 Etupää narisee
Oli pakko käydä kokeilemassa, ei narsku ylös/alas suunnassa vain sivusuunnassa. Toivottavasti ei oo väljää alapalloissa toi on sportline ja eikö siinä ole se sikakallis alapallo tukivarsi juttu?? En oo tutkinu koko alustaa vielä mutta joudun ne etutolpat purkamaan kuitenkin niin samaan konkursiin menee väljät ja muut etupään ongelmat.
Re: W124 Etupää narisee
Jotkut on tehneet sen virheen, että ovat poistaneet narinan juurikin ruiskuttamalla sinne öljyä mutta eivat ole tarkistaneet pallon välystä. Seuraavaksi onkin sitten uusittu alapallo ja lokasuoja ja muutakin pienta jos pallo on pompannut pois hiljaisessa vauhdissa. Jos taas ko. tapahtoma on tullut motarinopeuksissa niin sitten onkin ollut jo perunkirjoitusten vuoro. Elikkäs tutkikaa se välys jos alkaa narisemaan! Tunkki alatukivarren alle ja pyörä ilmaan, sitten rengasraudalla tai jollakin sopivalla vivulla nostelette renkaan alta ja katsotte antaako pallo periksi. Jos ei niin öljyäminen ihan hyvä keino, mutta jos välystä löytyy niin pallo vaihtoon.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 Etupää narisee
jyTuo onki fiksu neuvo kun se alapallo lupsahtaa irti sieltä.kyllä se neula narinat hävittää mutta ei väljiä...ei se ehjä pallo narise.atlas kirjoitti:Mars apoteekkiin ja sieltä ostat neularuiskun ..paksulla isolla neulalla ja sitten perä öljyä laitat suojakummen alle alapalloon ja voi muihinkin ruiskuttaa niin kestävät pitempään.
Vaikutus aika noin 3-5päivää sitten loppuu narinat.
Niveliä ei tartte vaihtaa.
Merseedespents
Re: W124 Etupää narisee
Ei 230ce ole niitä kalleita alatukivarsia vaan 300-24 venttiilisissä...mielestäni...korjatkoon joku jos olen väärässä..tai näkeehän sen kl/merteil sivuilta..tai katso onko pallo vaihdettavaa mallia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Etupää narisee
Kyllä se välyksetönkin pallo saattaa narista. Nämä nyky vehkeet kun on kasattu sekunda osilla niin saattapi pallosta puuttua rasvat lähes kokonaan jolloin se injektioruisku pelastaa tilannetta pitkälle.
Kuitenkin ensiarvoisen tärkeää on tarkistaa se välys ettei pääse katastrofia tapahtumaan.
Kuitenkin ensiarvoisen tärkeää on tarkistaa se välys ettei pääse katastrofia tapahtumaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 Etupää narisee
Nappasin tänään lankusta raidetangon pois ja kääntelin pyörää puolelta toiselle kun auto oli ilmassa. Miten kevyesti pyörän kuuluu pyöriä? Toinen puoli kääntyi suht kevyesti kevyen kumin natinan kera mutta toinen puoli vaati enempi voimaa ja kääntyi itsestään takaisin ääriasennosta.
Iskarin yläpään kumi myös vääntyili oudon näköisesti pyörää käännellessä. Huomenna meinasin hakea uudet alapallot sekä ne raidetangot mutta jäi vaivaamaan että tuleeko se niillä kuntoon... Kuuluuko sinne iskarin yläpäähän jotain rasvaa?
Iskarin yläpään kumi myös vääntyili oudon näköisesti pyörää käännellessä. Huomenna meinasin hakea uudet alapallot sekä ne raidetangot mutta jäi vaivaamaan että tuleeko se niillä kuntoon... Kuuluuko sinne iskarin yläpäähän jotain rasvaa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A