Moi!
Löytyisikö täältä apua? Olen reilun vuoden ajellut A150 -05 autolla, autossa on luultavasti alkuperäinen akku, ja tuntuu ettei enää ole oikein voimissaan ja pitäisi uusi akku vaihtaa.
Ohjekirjassa neuvotaan lasien ja peilien normituksesta, mutta radiosta sanotaan, katso radion käyttöohjekirja, kirjassa ei mitään mainintaa turvakoodista.
Onko kenelläkään tietoa tarvitseeko radio koodin virtakatkon jälkeen ja jos tarvitsee, mistä sen saan?
e: otsikon muutos
A-mersu w169 akun vaihto, ongelma ei poistunut
A-mersu w169 akun vaihto, ongelma ei poistunut
Viimeksi muokannut sami20, La 19.10.2013 13:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: A-mersu w169 akun vaihto, radiokoodi
Autoon voi osaava paja antaa virtaa ulkopuolisella kunnollisella virtalähteellä akun vaihdon ajan jolloin mikään ei nollaudu... koodin saa veholta...ainakin sai minun autoon w202.
Re: A-mersu w169 akun vaihto, radiokoodi
Uskalsin vaihtaa akun itse kun ohjekirjakin siihen antaa ohjeet. Ei tarvinnut radiokoodeja.
Mutta alkuperäinen ongelma ei hävinnyt.
Auton kylmäkäynnistys ongelmat alkoi syksyn tullen, kun lämpötilat alkoi pudota lähemmäs nollaa, kylmänä moottoria täytyy starttailla useamman kerran, lämpimänä tai muutaman tunnin seisseenä ei mitään ongelmia, ja muuten auto toimii normaalisti.
Auto kävi pajalla, ei vikakoodeja, asentotunnistin vaihdettiin kun ei ihan vastannut oikeita arvoja, samalla tehtiin huolto, tulpat ja öljyt. Silloin lämpötilat kymmenen asteen paikkeilla joten auto toimi hienosti.
Nyt taas ilmojen viilennettyä ei meinaa käynnistyä kylmänä. Kaksi tuntia piuhassa ei auta, laitoin sisätilalämmittimnen ja ongelma hävisi. Tästä päättelin että kun sulakkeet ja releet lämpeää ongelma poistuu, sisälämmitin apukiskin jalkotilassa, missä on myös sulakkeet ja releet.
Nyt testaillut, jos kylmänä kääntää virrat päälle bensapumppu ei surise, mutta kun kymmenen minuuttia pitää puhallinta sulakkeiden releiden suuntaan ongelma poistuu.
Kysymys kuuluukin, voiko rele kylmänä lakata toimimasta vaikka naksahtaa? kylmä sulake/rele laatikko, pumppu ei käynnisty, vähän lämpöä ja ongelma katoaa.
Mutta alkuperäinen ongelma ei hävinnyt.
Auton kylmäkäynnistys ongelmat alkoi syksyn tullen, kun lämpötilat alkoi pudota lähemmäs nollaa, kylmänä moottoria täytyy starttailla useamman kerran, lämpimänä tai muutaman tunnin seisseenä ei mitään ongelmia, ja muuten auto toimii normaalisti.
Auto kävi pajalla, ei vikakoodeja, asentotunnistin vaihdettiin kun ei ihan vastannut oikeita arvoja, samalla tehtiin huolto, tulpat ja öljyt. Silloin lämpötilat kymmenen asteen paikkeilla joten auto toimi hienosti.
Nyt taas ilmojen viilennettyä ei meinaa käynnistyä kylmänä. Kaksi tuntia piuhassa ei auta, laitoin sisätilalämmittimnen ja ongelma hävisi. Tästä päättelin että kun sulakkeet ja releet lämpeää ongelma poistuu, sisälämmitin apukiskin jalkotilassa, missä on myös sulakkeet ja releet.
Nyt testaillut, jos kylmänä kääntää virrat päälle bensapumppu ei surise, mutta kun kymmenen minuuttia pitää puhallinta sulakkeiden releiden suuntaan ongelma poistuu.
Kysymys kuuluukin, voiko rele kylmänä lakata toimimasta vaikka naksahtaa? kylmä sulake/rele laatikko, pumppu ei käynnisty, vähän lämpöä ja ongelma katoaa.
Re: A-mersu w169 akun vaihto, ongelma ei poistunut
onko tähän aiheeseen tullut selvyyttä? mulla on juuri sama ongelma samanlaisessa autossa. pakkaset pyörii -20 asteessa ja ei lähde käyntiin.
Työntämällä toki lähtee ja ajoin akkukauppaan vaihtaan akun, sen jälkeen lähti hyvin käyntiin akkukaupan pihassa mutta aamulla sit ei, auton sisällä toimii kaikki mut käynnistäessä kuuluu vain naksahdus.
??
Työntämällä toki lähtee ja ajoin akkukauppaan vaihtaan akun, sen jälkeen lähti hyvin käyntiin akkukaupan pihassa mutta aamulla sit ei, auton sisällä toimii kaikki mut käynnistäessä kuuluu vain naksahdus.
??



