Eli sieltä löytyy kuin löytyykin paluuilman kierrätys kuivaimen kautta. Todettakoon kuitenkin heti, että sen toiminta vaatisi käytännössä 100% hyötysuhteen, eli täysin sama kosteus jonka kuivain erottaa tulevasta ilmasta siirtyisi takaisin poistuvaan ilmaan. Jos ja kun tämä ei toteudu, kertyy kuivaimeen kosteutta kunnes se toimii enemmänkin ilmankostuttimena. Omasta käytännön kokemuksesta siis -04 mallin kuivain oli aivan läpimärkä sisuskaluiltaan, vaikka se valmistajan mukaan on "huoltovapaa".
Tässä siis Audin kompura, joka on sama Wabco jota Mersun lisäksi käyttävät ainakin BMW, Jaguar, Range/Land-Rover, VW ja Porsche.

Vuokaavio kyseiselle laitteelle on seuraavanlainen:

Ja lataus/purkuvaiheiden toiminnat:

Eli kaavion mukaan purkuvaiheessa solenoidiventtiili (5) päästää jousilta tulevan paineen avaamaan varoventtiilin (6), joka näin toimii myös takaisinkierrätyksen poistoventtiilinä. Tuo meni itseltäni aluksi täysin ohi, kun ajattelin sen avautuvan ainoastaan kompressorin mahdollisesta ylipaineesta.
Enää pähkäilytti, että mitä kautta poistoilma sitten tulee kuivaimeen ja mistä poistuu sieltä, mutta tuollahan se vastaus onkin aikaisemmin ottamassani kuvassa:

Kuivainpatruunapurkin pohjallahan on kaksi takaiskuventtiiliä, joiden vastakappaleet näkyvät tuolla kuivainkammion pohjalla. Vasemmanpuoleinen on korkeapaineen jousiin päästävä venttiili (3a) ja oikeanpuoleinen takaisin tulevan ilman rasiaan päästävä venttiili (3b). Nähtävästi poistoilma siis tulee oikeanpuoleisesta kulkien rasian läpi ja kiertää sitten keskiputken kautta patruunan ja kammion väliin, josta sille on kammion pohjalla poistokanava varoventtiilille. Se näyttäisi olevan kuvassa noiden kahden aukon välissä, lähempänä vasemmanpuoleista.
Mutta edelleenkin suosittelen viimeistään talviaikaisten ongelmien ilmaantuessa avaamaan kuivaimen ja tarkistamaan että se toimii niin kuin pitääkin. Rakeiden uunikuivauksen jälkeen kompura toimii sen osalta jälleen kuin uutena ja männänrenkaan vaihdon jälkeen vielä paremmin. Tämän kompuran rakennehan on niin primitiivinen, että mäntä on kiinteästi kiertokangessa ilman männäntappia ja se kallistellessaan kuluttaa ajan mittaan männänrengasta huomattavasti enemmän kuin jos mäntä liikkuisi täysin sylinterin suuntaisesti.
EDIT: Täydennetäänpä vielä tätä esseetä sellaisellakin toteamuksella, että varsinkin jousipalkeessa oleva ilmavuoto viimeistään sössii tuon kuivaimen automaattisen regeneroinnin idean. Eli silloin kosteaa ilmaa menee määrällisesti enemmän kuivaimen läpi kuin mitä rakeita kuivaavaa tulee takaisin.