kesälaadussakin suodattavuus huonoimmillaankin -12 astettaekacdi kirjoitti:Eilen oli huoltoasemalle ilmestynyt löpömittariin maininta '"Talvilaatu'.
Miten tuo poikkeaa tavallisesta eli kesälaadusta?
Voiko tällä olla vaikutusta naftan kulkuun putkistossa jo parin asteen pakkasessa?
W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Re: talvilaatu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Taas tuli ajeltua ilman ongelmia n 400 kilsaa ja sitten taas
kone sammui ajossa.
10 litran kannullinen löpöä tankkiin ja taas toimi, huoltsikalla
vielä tankki täyteen 26 litraa lisää.
Noin 30 litraa oli vielä tankissä ja ajo loppui, paikallinen korjaamomies arveli siirtopumpun olevan tj.
Voiko tuota siirtopumpun tehoa säätää pohjassa olevasta ruuvista,
jonka alla on jousi ja kuula?
kone sammui ajossa.
10 litran kannullinen löpöä tankkiin ja taas toimi, huoltsikalla
vielä tankki täyteen 26 litraa lisää.
Noin 30 litraa oli vielä tankissä ja ajo loppui, paikallinen korjaamomies arveli siirtopumpun olevan tj.
Voiko tuota siirtopumpun tehoa säätää pohjassa olevasta ruuvista,
jonka alla on jousi ja kuula?
Kirjan kuvassa kuskinpuolelta lähtee putki koneelle, mutta se putki näyttäisi lähtevän hieman eri kohdasta kuin siitä pyöreästä kannesta, eli ehkä muutama sentti suuntaan kuskin ovi. Ja toinen putki jostain tankinJOE kirjoitti:Polttoaineputket ovat kuskin puolella ja tankkaus apukuskin puolelta.
Kummaltako puolelta tankkia on imu koneelle?
takaa, samoin kuskin puolelta ja kulkevat vierekkäin auton alla. Olikohan täsä jotain apua...
W203CDI
Tuossa kuskin puolen pyöreässä kannessa on kaksi letkua,
meno ja paluu.
Lähinnä kiinnostaisi tietää kummalta puolelta tuo koneelle
ainetta vievä putki imee.
Lisäksi kannessa on sähköliitäntä kolmella johdolla,
lienevät jotakin anturin johtoja kun missään ei ole virtaa.
Missäpä olis sulake tankissa olevalle pumpulle, auton
omasta kaaviosta ei löytynyt?
meno ja paluu.
Lähinnä kiinnostaisi tietää kummalta puolelta tuo koneelle
ainetta vievä putki imee.
Lisäksi kannessa on sähköliitäntä kolmella johdolla,
lienevät jotakin anturin johtoja kun missään ei ole virtaa.
Missäpä olis sulake tankissa olevalle pumpulle, auton
omasta kaaviosta ei löytynyt?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siis kyseesä taka kontissa oleva sulkerasia(takasam)JOE kirjoitti:Tuossa paikassa 4 on nyt Webaston sininen liitin ja sulake, oli tyhjä
ennen Webaston kytkentää...


jos näin ei sinne pitäisi joutua lisäämän mitään muuta kuin se sininen
liitin sen takapuolelta löytyvään paikaan NO16

yksi syy tohon sammumiseen vois olla myös että imu putkessa reikä tms
kun poltto aine laskee sen alle auto sammu, imee siitä ilmaa
Eipä suhahda tankinkorkki eli ilmaa saanee.
Kyllä siellä pumppu on, eipä tuo liemi muuten siirtyisi
kardaanin toiselta puolelta toiselle.
Ilmeisesti tuo osa nro 110
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Kyllä siellä pumppu on, eipä tuo liemi muuten siirtyisi
kardaanin toiselta puolelta toiselle.
Ilmeisesti tuo osa nro 110
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Pääseekö sitä pumppua kuuntelemaan kun laittaa auton käyntiin? Vai lähteekö se edes käyntiin? Pääsetkö mittaamaan pumpun liittimistä onko siellä vastusta? Luulis että antaa vikakoodin jos pumppu sökö..JOE kirjoitti:Siis onko imu oikealta vaiko vasemmalta puolelta?
Kaikki sulakkeet on mitattu ja ovat ehjiä.
Ehkä se on sitten naftan siirtopumppu tankissa rikki, liekö kellään ylimääräisenä?
Ja jos laittaa jännitettä sinne pumpun liittimille suoraan ni pyöriikö? Letku irti konehuoneesta, lentääkö polttoaine??
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jos pumppu on rikki, niin vikakoodi varmaankin näkyy testerissä.
Testeriin mennään varmaankin parin viikon sisällä.
Ei tuo pumppu sitä naftaa koneelle työnnä, anturit vaan mittailevat
tankissa pinnan tasoa ja tarvittaessa pumppu siirtää lientä
imuletkun puolelle (oikea tai vasen?).
Tällä hetkellä tankki on täynnä, joten pumpun ei pitäisikään toimia.
Testeriin mennään varmaankin parin viikon sisällä.
Ei tuo pumppu sitä naftaa koneelle työnnä, anturit vaan mittailevat
tankissa pinnan tasoa ja tarvittaessa pumppu siirtää lientä
imuletkun puolelle (oikea tai vasen?).
Tällä hetkellä tankki on täynnä, joten pumpun ei pitäisikään toimia.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Imu- ja paluuletku sijaitsevat siinä kuskinpuoleisessa (vasen) kannessa ja niistä se auton etupään puoleinen on imu- ja takapäänpuoleinen paluuletku. Vai onko sun autossa ne letkut jotenkin eri asennossa ?JOE kirjoitti:tankissa pinnan tasoa ja tarvittaessa pumppu siirtää lientä
imuletkun puolelle (oikea tai vasen?). .
Letkujen välissähän on se sähköpistoke, letkujen ja piuhan tulosuunnalta katsoen vasen letku vie ja oikea palauttaa... sotkikohan tää selitys nyt lisää

W203CDI
Eipä tämä sotkenut eli nämä letkujen sijainnit tankin ulkopuolella ovat jo selvillä. Lähinnä sitä hain, että miten nämä letkut ovat tankin sisällä.
Ovatko meno ja paluu kokonaan kuskin puolella myös tankin sisällä?
5-napainen sähköliitäntä siinä on, jossa 3 piuhaa eikä mihinkään niistä tule virtaa edes auton käydessä.
Ovatko meno ja paluu kokonaan kuskin puolella myös tankin sisällä?
5-napainen sähköliitäntä siinä on, jossa 3 piuhaa eikä mihinkään niistä tule virtaa edes auton käydessä.
Pääsetkö mittaan onko siellä vastusta niissä littimissä? Jos siellä joku soppeli resistanssi niin vois olettaa että pumppu varmaan sitten kunnossa.JOE kirjoitti:Eipä tämä sotkenut eli nämä letkujen sijainnit tankin ulkopuolella ovat jo selvillä. Lähinnä sitä hain, että miten nämä letkut ovat tankin sisällä.
Ovatko meno ja paluu kokonaan kuskin puolella myös tankin sisällä?
5-napainen sähköliitäntä siinä on, jossa 3 piuhaa eikä mihinkään niistä tule virtaa edes auton käydessä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Selviskö mikä oli vikana? itellä just samanlaisia ongelmia tuon auton kans...
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Syynä oli toimimaton siirtolaite naftatankissa, toiselle puolelle jäi n 30 litraa tavaraa ja toinen meni tyhjäksi.
Tässä olis kaupan ylimääräiseksi jäänyt uusi siirtolaite, jos sulla sattuu olemaan samanlainen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=100014" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olis kaupan ylimääräiseksi jäänyt uusi siirtolaite, jos sulla sattuu olemaan samanlainen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=100014" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Tuosa mun autossa ei oo tankissa siirtopumppua vaikka ihan sama auto ku sulla oli tuo, sama vika kuitenki. Joku letku vika varmaan pittää käydä veholta kyseleen.
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Kurkkaapa tankkeihin takapenkin alla, niissä on valkoiset korkit kierteellä kiinni. Säiliössä näkyvat
nuo naftansiirtolaitteet. Mullekin kyllä kerrottiin, ettei siellä mitään ole.
nuo naftansiirtolaitteet. Mullekin kyllä kerrottiin, ettei siellä mitään ole.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
02 mallisa ei ole siirto pumppua muualla kuin siellä kone huoneesa kannen päässäJOE kirjoitti:Kurkkaapa tankkeihin takapenkin alla, niissä on valkoiset korkit kierteellä kiinni. Säiliössä näkyvat
nuo naftansiirtolaitteet. Mullekin kyllä kerrottiin, ettei siellä mitään ole.
tankissa on tasaus pumppum mikä tasailee polttoainetta eri tankin puoliskojen välillä
Jos tasasu ei toimi niin siitä seuraa kaikenlaista poltto aineen loppumista vaikka sitä vielä on ym
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Olkoon sitten vaikka tasauspumppuja nimeltään, kuitenkin siirtävät polttoainetta pitäen molemmin puolin
kardaania pinnan samalla tasolla.
kardaania pinnan samalla tasolla.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Kuvan mukaan "tasauspumppu" on apumiehen puoleisen kannen alla, eli sillä puolella mistä tankataan ja siirtänee polttoaineen toiselle puolelle, mistä lähtee putket moottorille.
W203CDI
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Molemmin puolin tankkia on tämän näköiset siirtolaitteet ja molemmissa 'koho' mittaamassa
polttoainepinnan korkeutta.

Ja tämän mallinen tankki:

polttoainepinnan korkeutta.

Ja tämän mallinen tankki:

W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02