Tietääkseni ehan ohjaus tulee suoraan ruiskuboxilta. Jos ohjaus ei toimi, niin taitaapi olla ruiskuboxi kaput. Minulla olisi ehjä eha tarjolla. + paljon muita osia.
Aloitetaan, Onko autosi ASR-luistonestolla? Tärkeitä tietoja vivuston säätöä varten.
http://www.w124performance.com/service/ ... 0-1010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ylemmän ohjeen mukaan jos autostasi puuttuu ASR ja jos löytyy, niin alemman ohjeen avulla. Ja jos autossasi on ASR ja 5-vaihteinen automaatti, automaatti-ilmastoinnilla, niin minulta löytyy nuo kaikki boxit
Automaatti ja ASR: M104.980 , W124 & W129
Vivuston säätö:
-Tarkista osien jouhuea liikkuvuus ja vaihda uuteen tervittaessa.
1.Löysennä kaasuvaijerin "muttaria" (29) kunnes kaasuvaijerin jousi (26) on jännityksestä vapaa.
2.Aloita säätäminen avaamalla yhdystangon (21) ruuvi ja tämän jälkeen tee sama tangolle (51).
3.Tarkista että kaasuläppäanturin läppä on kiinni asennossa.
4.Käännä sytytysvirta päälle, jolloin kaasuläppäanturin läppä hakee tyhjäkäyntiasennon.
5. Korjaa yhdystangon pituus (21) kiristämällä ruuvi jonka aikaisemmin avasit.
6. Käännä sytytysvirta pois.
7. Säädä yhdystangot (50 & 51) kääntämällä vivut (52 & 53) potentiometrissa (R25) olevia "tyhjäkäyntivasteitaan" (74 & 75) vasten. )
Vipuvarret eivät saa liikkua säädön aikana kaasuanturin tyjäkäyntiasennosta ja saman aikaisesti
käännä vipuvartta (8 ) moottoriin päin kunnes yhdystanko, messinkiputki (20) on täysin vedetty ulos kokopituuteen.
8. Kiristä ruuvi yhdystangosta (51)
Huomautus, (yhdystanko (50) ei ole ollut säädettävissä vuoden 1990 jölkeen.
9. Säädä ruuvista (11a) vaijeri aivan löysäksi ja jonka jälkeen käännä vipuvarren (52) nuolipää vipuvarren (75) stopparia vasten, kiristä ruuvista (11a) siihen asti kunnes nuolen päät vipuvarsissa (52) ja (75) kohtaavat
Kaasuvaijerin säätö:
1. Kaasuvaijerin jousen (26) tulee olla täysin vapaa jännityksestä kaasun ollessa vapaana, jos näin ei ole niin säädä mutterista (29)
2.Käännä virta päälle, ei käyntiin.
3. Kaasupoljin pohjaan (ei kick-downille asti)
Vipuvarren (53) pitää olla kaasuanturin max-kaasustopparia (76) vasten ja olla täysin vapaa jännityksestä (eli vaipuvarsi osuu stoppariin muttei kuitenkaan paina vipuvartta stopparia vasten väkisin) (R25)
4. Hienosäädä tarvittaessa ruuvista (32), joka löytyy kuskin jalkatilasta, paljastuu kun ottaa suojamuovin kuskipuolen koelaudan alta pois