Bensa kone -> Diesel
Re: Bensa kone -> Diesel
tätä on kyllä mietittävä kaikki kohdat läpi eli voiko olla näin että pumpunhahlot on oikein ja pumppu toimii mutta turbiini ei ole oikea ja akseli booritus pyörii tyhjää=käymätön turbiini sille askille ja booreille?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Se olisi kyllä niin suuri häpeäSiekkinen kirjoitti:Ei taida vaikuttaa ollenkaan mutta kokeile auttaako. Kohta alan epäillä että sulla on kartaani irtiLarva kirjoitti:Nyt on uudet öljyt ja suodattimet, ei auttanut tilannetta. Huomenna auto omalle tallille aiheuttamaan hämminkiä.. Hermot tässä menee aiva just ku pitääs saada auto liikenteeseen.. Pakko kai se on ottaa pois..
Vaikuttaako tuon poissa oleminen kuinka paljon loodan liikkuvuuteen..?Siekkinen kirjoitti: Se on just se nelinapanen pistoke mikä tulee kuskinpuolelle lootaa. Siinä samassa on myös se käynnistyksenesto. Se yks napanen johto on kd solenoidille. Näin ainakin isossa lootassa ja uskon että tuossa on kaikki samat johot ja putket. Vaihoitko myös suodattimen kun laitoit lootan paikalleen. Ettei se ole tukossa ja aiheuta hämminkiä.

Huomenna otan asiaksi, otan nyt laatikon irti ku ei tässä ny muu auta. (YO kirjoitukset tässä menossa niin ei ole oikeen kerennyt ruuvvaamaan.. Kemia meni niin päin v*ttua että taidan ruuvvata mersua v*tutuksen lieventämiseksi.)atlas kirjoitti:tätä on kyllä mietittävä kaikki kohdat läpi eli voiko olla näin että pumpunhahlot on oikein ja pumppu toimii mutta turbiini ei ole oikea ja akseli booritus pyörii tyhjää=käymätön turbiini sille askille ja booreille?
Re: Bensa kone -> Diesel
Kemian opiskeluun niin alkoon mars ja fysiikkaan mersusta automaatti pois 

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Loota saatu nyt jo pois. Ulkoisesti ei mitään vikaa löydä.. Turbiini ja sen boorit on ehjät ja menee kuin sukka jalkaan lootaan kiinni. Ei tässä vissiin muukaan auta kuin etsiä uusi laatikko kun ei tuasta tiedä mikä sielä sisällä sitte on kun ei toimi... Ihmetellen sitä että suoraan ajosta laitettu kiinni ja tulee tollainen vika yllättäen.. Ketuttaa tuallaanen 

Re: Bensa kone -> Diesel
Otin kuvia turbiinista, booreista jne. Ei niistä ny mitään apua ole mutta näettepä ainakin että ei niissä voi olla vikaa. Ellei sitten turbiinin sisällä ole jokin ongelma.. Mutta kun vaihdelaatikkoa pyöritti siitä mihin tulee kartaani kiinni niin turbiini pyörii vähäsen. Mutta sitten taas se kun turbiini pyöri sillon autossa niin mitään ei tapahtunut..
Tiedän että turbiini ptääs olla piripintaan öljyä, niin siellä oliki ku ekan kerran otettiin pois. Mutta sitä vähä lirahti lattialle kun laitoin sitä uudestaan kokeilin että meneekö hyvin booreille.






Tiedän että turbiini ptääs olla piripintaan öljyä, niin siellä oliki ku ekan kerran otettiin pois. Mutta sitä vähä lirahti lattialle kun laitoin sitä uudestaan kokeilin että meneekö hyvin booreille.






Re: Bensa kone -> Diesel
E: sellainen kutina nyt on että jos jokin on rikki niin turbiini. Laatikko kun ei ole tehnyt mitään ääniä kertaakaan, sellasisia ikäviä rusahduksia. Olisiko se suuri osa syy siihen että otettiin ekan kerran laatikko siten irti moottorista että turbiini jäi kiinni moottoriin, ja näin tehden pienen vääränlaisen liikkeen turbiinin sisällä rikkoen sen? Aavisteluita aavisteluita..Larva kirjoitti:Otin kuvia turbiinista, booreista jne. Ei niistä ny mitään apua ole mutta näettepä ainakin että ei niissä voi olla vikaa. Ellei sitten turbiinin sisällä ole jokin ongelma.. Mutta kun vaihdelaatikkoa pyöritti siitä mihin tulee kartaani kiinni niin turbiini pyörii vähäsen. Mutta sitten taas se kun turbiini pyöri sillon autossa niin mitään ei tapahtunut..
Tiedän että turbiini ptääs olla piripintaan öljyä, niin siellä oliki ku ekan kerran otettiin pois. Mutta sitä vähä lirahti lattialle kun laitoin sitä uudestaan kokeilin että meneekö hyvin booreille.
[ http://img843.imageshack.us/img843/8874/turbiiino1.jpg ]
[ http://img812.imageshack.us/img812/4859/turbiiino2.jpg ]
[ http://img823.imageshack.us/img823/6314/turbiiino3.jpg ]
[ http://img42.imageshack.us/img42/5954/turbiiino4.jpg ]
[ http://img84.imageshack.us/img84/5194/turbiiino5.jpg ]
[ http://img824.imageshack.us/img824/803/turbiiino6.jpg ]
Re: Bensa kone -> Diesel
turbiini on sisältä idiootti varma.Otapa laatikon päästä se kansi pois niin siellä pakin männän takana on öljypumppu,kun purat sitä tarpeeksi.Muita akseleita älä pura vaan se eka osa mikä jää ulkobooriakselin kanssa käteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
terve! voisko vika olla öljypumpus? itellä joskus kävi näin
tuo isompi pumppu on 722.3 ja vertaus kuvana toimii 722.4 pumppu (oikea) kuvan laatu on mitä on mutta eikö tuosta jotain selvää saa....







Viimeksi muokannut jomppe87, Pe 23.03.2012 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bensa kone -> Diesel
Taitaa oikean puoleinen olla 722.4 pumppu eikä vasen
arvailen täällä joutessani lisää että eihän lootaan voinu mennä paskaa öljytikun tai jäähyttimen putkien reijistä? Ei tuon öljypumpunkaan luulis lattialla hajoavan.. Jos ei sitten irrotuksessa tai asennuksessa ole käyny jotain. Mitä oireita siitä tulee jos kd vaijeri on irti? Jos se olis päässy lootan päästä irti tai olis tuossa koneessa väärän mittanen ja LIIAN löysällä (sama kuin irti).

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Ei ole voinut paskaa päästä oikeestaan ei mistään. Ja se on öljypohja irroitettu kerran tosta laatikosta ja vaihdettu öljyt suodatin jne.. Kyllä kd vaijjerissa tuntuu että se on kiinni, sellasta pientä jäykkyyttä. Ja se ei ole vielä kiinni kaasussa mutta on kokeiltu niin että samaan tahtiin kaasutellaan kd vaijjerista että normi kaasuvaijjeria.. Ei ollut mitään hyötyä. Epäilen niin suuresti että öljypumppu olisi hajalla. Autokorjaajakin itse kokeili ja sanoi että vika ei kylläkään ole öljypumpussa, sen verran rupeaa pruuttaamaan tavaraa pihalle kun lauhduttimesta letku irti..Siekkinen kirjoitti:Taitaa oikean puoleinen olla 722.4 pumppu eikä vasenarvailen täällä joutessani lisää että eihän lootaan voinu mennä paskaa öljytikun tai jäähyttimen putkien reijistä? Ei tuon öljypumpunkaan luulis lattialla hajoavan.. Jos ei sitten irrotuksessa tai asennuksessa ole käyny jotain. Mitä oireita siitä tulee jos kd vaijeri on irti? Jos se olis päässy lootan päästä irti tai olis tuossa koneessa väärän mittanen ja LIIAN löysällä (sama kuin irti).
Vika on nyt erikoonen ku mitään merkkejä ei ole tullut asennuksien aikana, että olisi mennyt rikki. Ellei sitten laatikon joku sisäinen poksi mennyt rikki vain jostain sähkö piikistä etc? Mitä kaikkea sähköistä laatikkoon kuuluu? Käynnistyksen esto, oisko se jotenkin mennyt sekaisin ja ei päästä vaihdetta sisään vaikka mekaaninen tikku niitä vaihteita liikuttaakin..?
Re: Bensa kone -> Diesel
Ei se niin voi hajota. Käynnistyksen esto on vaan sellanen että virta menee sen käynnistyksenestoboksin kautta startin herätepinniin. Eli estää vaan startin käytön. Ja kd solenoidi johon tulee se 1-napanen liitin ei liikkumista estä. Ja vaihteensiirtäjätanko on varmasti kiinni lootan kylen akselissa? Oon varmaan jo kysyny mutta kysyn uuestaan. Kummalista olis jos joku paikka menis itestään rikki kun loota on lattialla. Eihän irrotuksen aikana käyny niin että lootan paino olis jääny akselin varaan? Eli akseli turbiinin sisällä ja loota sen varassa. Pitäis nähdä auto itse niin ei tarviis netin kautta arvaillaLarva kirjoitti:Vika on nyt erikoonen ku mitään merkkejä ei ole tullut asennuksien aikana, että olisi mennyt rikki. Ellei sitten laatikon joku sisäinen poksi mennyt rikki vain jostain sähkö piikistä etc? Mitä kaikkea sähköistä laatikkoon kuuluu? Käynnistyksen esto, oisko se jotenkin mennyt sekaisin ja ei päästä vaihdetta sisään vaikka mekaaninen tikku niitä vaihteita liikuttaakin..?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Millainen tiiviste on pumpuppuun menevässä putkessä mb:ssä.Jenkissä on siinä sellainen irrallinen tiiviste rinkula joka laitetaan putkeen.
voiko se olla väärin siellä jos siinä nyt sellainen on.
voiko se olla väärin siellä jos siinä nyt sellainen on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Vaihteensiirtäjä oli varmasti kiinni (Ei olisi mennyt silloin varmaankaa toi P asentokaan laatikossa pois/päälle). Koko paketti oli lattialla, ei se kyllä kovin pahoin ole voinut jäädä sen akselin varaan sillä 2 ihmistä piti sitä laatikkoa sillon pois ja veti pois päin moottorista( jos ny olis se mahdollisuus että olisi niin käynyt, rikkoisiko se turbiinin..?)Siekkinen kirjoitti: Ei se niin voi hajota. Käynnistyksen esto on vaan sellanen että virta menee sen käynnistyksenestoboksin kautta startin herätepinniin. Eli estää vaan startin käytön. Ja kd solenoidi johon tulee se 1-napanen liitin ei liikkumista estä. Ja vaihteensiirtäjätanko on varmasti kiinni lootan kylen akselissa? Oon varmaan jo kysyny mutta kysyn uuestaan. Kummalista olis jos joku paikka menis itestään rikki kun loota on lattialla. Eihän irrotuksen aikana käyny niin että lootan paino olis jääny akselin varaan? Eli akseli turbiinin sisällä ja loota sen varassa. Pitäis nähdä auto itse niin ei tarviis netin kautta arvaillaen kyllä väitä että saisin sen ite kuntoon sua paremmin mutta ihan kokeilun halusta.
Joo vaikeahan se on netin kautta arvailla.. Ei muuta ku laita mersu tulille ja lähe Jurvaan


Niin mihin pumppuun? Ja väärin se ei ainakaan sielä ole kun siihen ei ole koskettukaan. Rikki voi tosin olla mutta suoraan ajosta tämä laatikko niin epäilisin..atlas kirjoitti: Millainen tiiviste on pumpuppuun menevässä putkessä mb:ssä.Jenkissä on siinä sellainen irrallinen tiiviste rinkula joka laitetaan putkeen.
voiko se olla väärin siellä jos siinä nyt sellainen on.
Re: Bensa kone -> Diesel
Katso vielä laatikon akselia pitkin tiivisteen välistä näkyykö siellä noita alemmassa rattaassa sisälläolevia ulokkeita. Jos ne on menneet poikki asennuksen yhteydessä niin silloin loota ei kerää tarpeeksi painetta vaihteen päälläpitämiseen. Kokemusta on tästä. Turbiinin asettaminen laatikkoon on tosi tarkkaa puuhaa varsinkin ihan viimeiset sentit.


Re: Bensa kone -> Diesel
Aiva kuin uudet, ei ole edes kulumisen merkkejä näkynyt..Samuli H kirjoitti:Katso vielä laatikon akselia pitkin tiivisteen välistä näkyykö siellä noita alemmassa rattaassa sisälläolevia ulokkeita. Jos ne on menneet poikki asennuksen yhteydessä niin silloin loota ei kerää tarpeeksi painetta vaihteen päälläpitämiseen. Kokemusta on tästä. Turbiinin asettaminen laatikkoon on tosi tarkkaa puuhaa varsinkin ihan viimeiset sentit.
[ http://i1071.photobucket.com/albums/u513/jomppe87/23032012551.jpg ]
Re: Bensa kone -> Diesel
Ja oliko hahlotkin tallella?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
En ole purkanut laatikkoa, vain tuosta stefan välistä kattoin.. En uskalla ruveta purkamaan tuata ku vasta kunnon ajalla..atlas kirjoitti:Ja oliko hahlotkin tallella?
Re: Bensa kone -> Diesel
Hahlot kyllä kai näkyvät kun katsot tarkkaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Sieltä välistä pitäisi näkyä nuo hahlot. Jos niitä ei näy/menneet poikki niin silloin laatikko ei toimi.
Re: Bensa kone -> Diesel
Menee vähän pilkunnuss.. mutta eikö hahlot oo tuossa turbiinissa ja haitat (tai lärpäkkeet) hammasrattaan sisäkehällä.
Jos laatikko kerran suorastaan imasee turbiinin sisäänsä, niin on kyllä aiheellista pelätä että haitat on poikki ja öljypumpun hammasratas ei pyöri...
Jos laatikko kerran suorastaan imasee turbiinin sisäänsä, niin on kyllä aiheellista pelätä että haitat on poikki ja öljypumpun hammasratas ei pyöri...
Re: Bensa kone -> Diesel
olet oikeassa mutta sen voit myös kokeilla niin että laitat turbiinia askiin eri kohdin ja jos jossakin putoaa syvemmälle on siinä se hahlojen pumpun päät menny kohdalleen ja jos menee joka kohdasta pohjaan on rattaan väkäset poikki tai jotain.
Ja öljypumppu ei pyöri.
eikös kuitenkin jossain kohdin ollut että piti kokeilla tuleeko lauhdittimelle paine pieniä putkia pitkin.
Ja öljypumppu ei pyöri.
eikös kuitenkin jossain kohdin ollut että piti kokeilla tuleeko lauhdittimelle paine pieniä putkia pitkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
Turbiini menee sisälle suoraan, sitten vähän pyörittää niin se tippuu niihin hammasrattaan sisäkehällä oleviin lärpäkkeisiin. Pitäisikö sen sitten jostain ahdistaa..? Mun ajatusmallilla sen ei pitäisi muutakun laittaa siihen ja jos ny onnistuu laittamaan suoraan niihin hahloihin niin olis hyvä.jarskak kirjoitti:Menee vähän pilkunnuss.. mutta eikö hahlot oo tuossa turbiinissa ja haitat (tai lärpäkkeet) hammasrattaan sisäkehällä.
Jos laatikko kerran suorastaan imasee turbiinin sisäänsä, niin on kyllä aiheellista pelätä että haitat on poikki ja öljypumpun hammasratas ei pyöri...
Kyllä lauhdittimelle on tullut öljyä siihen malliin että sinne tulee painetta. Ja pienelläkin käsin pyörittämällä turbiiinia tuli letkuista tavaraa pihalle vähäsen.. Tarkoititko hahloilla tossa aiemmin juurikin näitä sisäkehällä olevia 2 uloketta? Kyllä ne on tallella ja ei ole edes kulumisen merkkejä..atlas kirjoitti:olet oikeassa mutta sen voit myös kokeilla niin että laitat turbiinia askiin eri kohdin ja jos jossakin putoaa syvemmälle on siinä se hahlojen pumpun päät menny kohdalleen ja jos menee joka kohdasta pohjaan on rattaan väkäset poikki tai jotain.
Ja öljypumppu ei pyöri.
eikös kuitenkin jossain kohdin ollut että piti kokeilla tuleeko lauhdittimelle paine pieniä putkia pitkin.
Re: Bensa kone -> Diesel
Laatikko käyny laatikko korjaajalla. Yllätys yllätys, hän _ei_ löytänyt mitään vikaa. Turbiini että laatikko ovat ehjiä. Mutta siltikää ne ei vaihtanu vaihteita sillon kun se oli autossa kiinni.. Nyt on sellaanen vika jota ei monikaa tiedä.
Re: Bensa kone -> Diesel
Sulla on menny itestään vetari poikki tai perä rikki
eihän tuossa enää voi olla muuta mahollisuutta. Jos kerran turbiini oli kiinni vetolevyssä, oli oikein lootan booreilla ja pumpun hampailla, lootassa oli tarpeeks öljyä, alipaineletku oli irti, loota oli perillä asti kiinni, kartaanin rätti oli kiinni kartaanissa ja lootan laipassa, vetolevy oli kiinni koneessa niin kuin kuvasta näkyi.. 


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
En jaksanut kokonaan lukea juttua läpi mutta olethan varmistunut että vaihdelaatikon öljynsuodatin on kunnolla paikoillaan ja sen tiiviste myös?
Turbiinia paikalleen laittaessa se usein loksahtaa kaksi pykälää sisäänpäin.
Eli eka turbiini akselille sitten varovasti pyörittäen ja samalla siitä vauhtipyörän sisään menevästä tumpista kannattelemalla painaa koko ajan sisäänpäin.
Tuntuu tosiaan yleensä kaksi pykälää jotta turbiini on pohjassa saakka.
Turbiinia paikalleen laittaessa se usein loksahtaa kaksi pykälää sisäänpäin.
Eli eka turbiini akselille sitten varovasti pyörittäen ja samalla siitä vauhtipyörän sisään menevästä tumpista kannattelemalla painaa koko ajan sisäänpäin.
Tuntuu tosiaan yleensä kaksi pykälää jotta turbiini on pohjassa saakka.
Re: Bensa kone -> Diesel
Öljynsuodatin on vaihettu vian tulemisen jälkeen. Turbiini on kuulemma laitettu perille asti öljypumpun hahloille. Tämä onkin melko mystinen homma ja ei näytä olevan mikään tuollanen perusvika. Sehän on selvä että jos turbiini on väärin paikallaan ja öljypumpun hahlot ja turbiinin lovet ei ole kohallaan niin laatikkoa kiristäessä öljypumppu hajoaa. Nyt loota on käytetty pois ja käytetty korjaajan nähtävänä eikä mitään vikaa ollut.Mika.T kirjoitti:En jaksanut kokonaan lukea juttua läpi mutta olethan varmistunut että vaihdelaatikon öljynsuodatin on kunnolla paikoillaan ja sen tiiviste myös?
Turbiinia paikalleen laittaessa se usein loksahtaa kaksi pykälää sisäänpäin.
Eli eka turbiini akselille sitten varovasti pyörittäen ja samalla siitä vauhtipyörän sisään menevästä tumpista kannattelemalla painaa koko ajan sisäänpäin.
Tuntuu tosiaan yleensä kaksi pykälää jotta turbiini on pohjassa saakka.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Bensa kone -> Diesel
Renkaita pyörittäessä kartaani pyöri oikein, vetari ei voi olla poikki ja jos olis niin sokia pitäisi ollaSiekkinen kirjoitti:Sulla on menny itestään vetari poikki tai perä rikkieihän tuossa enää voi olla muuta mahollisuutta. Jos kerran turbiini oli kiinni vetolevyssä, oli oikein lootan booreilla ja pumpun hampailla, lootassa oli tarpeeks öljyä, alipaineletku oli irti, loota oli perillä asti kiinni, kartaanin rätti oli kiinni kartaanissa ja lootan laipassa, vetolevy oli kiinni koneessa niin kuin kuvasta näkyi..


Re: Bensa kone -> Diesel
Odotan mielenkiinnolla vastausta tähän mysteeriin 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- Matti-Pekka
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: La 16.10.2010 17:55
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: Bensa kone -> Diesel
Lainaten aiempaa viestiäni..jospa se lauhdutin on tukossa? sitähän ei kai ole tutkittu vielä enenpää? Voisikos nuo lauhdutin putket liittää yhteen ennen laudutinta ja kokeilla niin. Silloin voisi liitokseen liittää myös painemittarin niin näkisi tuleeko tuonne laatikkoon paineita lainkaan..
Matti
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Re: Bensa kone -> Diesel
Ei pitäisi olla lauhdutin tukos. Vaikka se olisikin tukossa, sen ei pitäisi vaikuttaa laatikon toimivuuteen siten että ei edes nytkähdä.. Pidemmän päälle rasittais mutta hetkellisesti laatikon pitäisi toimia, mun järjen mukaa.. Mutta kun se ei tee elettäkään vaihteen laitettua päälle..Matti-Pekka kirjoitti:Lainaten aiempaa viestiäni..jospa se lauhdutin on tukossa? sitähän ei kai ole tutkittu vielä enenpää? Voisikos nuo lauhdutin putket liittää yhteen ennen laudutinta ja kokeilla niin. Silloin voisi liitokseen liittää myös painemittarin niin näkisi tuleeko tuonne laatikkoon paineita lainkaan..