MB E220 käyntihäiriötä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja maalari »

Vikakoodeja luettu ahkerasi... Ja katalysaattorilla heitetty vesilintua..

21 kaasuläpän säädin Komponentti virraton
57 lamda-mukautus 0 Arvo/signaali yli min-alueen

Koodit kun nollaa ja kone on lämmin, toimii kuin unelma. Mutta kun kone jäähtyy niin kaikki viat palaavat takaisin. :(
Kaasuläppäkotelokin jo vaihdettu. voiko se kotelo jo olla sökö?
Liittyykö nuo viat jotenkin toisiinsa....? :crazy:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Rikkaalla käynti niin viittaa kyllä lambdaan..saisitko mitattua jotenkin lambdan antamaa singnaalia että liikkuuko se ees,taas käydessä tietyllä alueella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja maalari »

Lamda on kyllä mitattu... pitäsi sen vielä toimia. kallis on kokeeksi ostaa lamdaa....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikä putkisto vuoda ennen lambdaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja maalari »

Ei vuoda. Lamda on pakosarjassa... Ja putkisto ei ahdista.
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: MB E220 käyntihäiriötä

Viesti Kirjoittaja maalari »

Nostetaampas tätä vanhaa topikkia ylös :)
Aikaa paljon vierähtänyt ja mies kummasti tämän kanssa viisastunut :shock:
Jatketaan nyt jos jollekin olisi tästä joskus apua :)
Eli mitä kaikkea sitä piti uusia että sai auton käymään kunnolla? No johtosarjasta aloitettiin. Johto johdolta uudelleen. Kiirettä ei saa hommassa olla :lol: Aikaa menee pähkäillessä yllättävän kauan. Ja purkuautosta kävin hakemassa uuden kaasuläppäkotelon pistokkeen, johdot murtuneet myös sen sisältä.
Ja kylmäkäyntiin autoi itselläni kaasuläppäkotelon vaihto toimivaan. Oli vanhasta piirilevy saanut itseensä ja johdot murtuneet. Kylmäkäyntikin korjaantui.
Ja se "rykäisy" kaasuapainaessa korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla :) Ostin virosta tarvike mittarin. Ihan hyvin toiminut itselläni :) Välillä pudottaa kierrokset ja alkaa "röpöttää", mutta korjaantuu uudelleen käynnistämällä :)

Jossain välissä oli ongelmaa jotta ei käynnistynyt ollenkaan. Ja saattoi sammua kesken ajon. Diagnoosi, bensapumppu virraton. Apu, yj-releen väliaikainen tinaus ja uuden siihen tilasin :)

Ainoa ongelma joka jäi, on flektin jatkuva pyöriminen... :(
Vastaa Viestiin