S211 280CDI, EGR + DPF pois
S211 280CDI, EGR + DPF pois
minkälaisia kokemuksia porukalla 280 CDI koneen (OM 648) DPF:n ja EGR:n poistosta. Yleisesti asia varsin tuttua ja nyt kiinnostaa nimenomaan käytännön kokemukset suoran 280CDI kutosen osalta. esim. kuis on käynyt katsastuksessa K-arvojen eli onko ollut savutusarvojen kanss ongelmaa. Riittäkö poisto + *:lla sitten huijataan toimimaan vai onko "pakko" samalla laittaa uudet softat koneeseen ?
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Ohjelman kautta se EGR poistetaan, näin ollen "pakko" laittaa uusi ohjelma. Eihän niitä syöttöjä ym ole pakko lisätä jos EGR:n pois ottaa.
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Eli ei riitä siis DPF:n fyysinen poistaminen ja sitten *:lla kerrottais että ei ole DPF:ää ja EGR pois käytöstä/minimiin...
Kenen/minkä pajan tekemä softa sitä kannattais laittaa?
tehoja en kaipaa sen koommin lisää, mutta kulutus saa toki aina laskea
EDIT lukasin tuon CDI:n optiomointi ketjun lävitte... ei ainakaan helpottanut asiaa tai siis päätöstä/pohdintaa
Kenen/minkä pajan tekemä softa sitä kannattais laittaa?
tehoja en kaipaa sen koommin lisää, mutta kulutus saa toki aina laskea
EDIT lukasin tuon CDI:n optiomointi ketjun lävitte... ei ainakaan helpottanut asiaa tai siis päätöstä/pohdintaa
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Tällä foorumilla useampikin osaa ottaa ton egr pois toiminnasta ja myös tuon dpf.
Osa ottaa pelkästään egr:rän pois, mut vaati se muutakin ohjelmalta et siitä tulee hyvä..
Omastani on pelkästään egr pois käytöstä niin huomattavasti vähemmän tekee puhdispolttoja ja tuhkapitoisuus on ollu koko ajan tosi pieni dpf:ssä.
Osa ottaa pelkästään egr:rän pois, mut vaati se muutakin ohjelmalta et siitä tulee hyvä..
Omastani on pelkästään egr pois käytöstä niin huomattavasti vähemmän tekee puhdispolttoja ja tuhkapitoisuus on ollu koko ajan tosi pieni dpf:ssä.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Se on ihan sama tekeekö sen muutoksen *:ril vai jollain mulla konstilla mutta pelkä mekaaninen poisto ei riitä
jollain tavalla ne on saatava ohjelmasta pois päältä,
katsastuksen suhteen jää alle 1.5 rajan jos auto on muuten kunnossa
jollain tavalla ne on saatava ohjelmasta pois päältä,
katsastuksen suhteen jää alle 1.5 rajan jos auto on muuten kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
no niin alkaa selvitä, tosiaan viriviri tai edes hiemanviri tehonlisäys softaa en kaipaa, Ja hyvä että ilman tällaista saa vain "softattua" pois päältä.CDI203 kirjoitti:Se on ihan sama tekeekö sen muutoksen *:ril vai jollain mulla konstilla mutta pelkä mekaaninen poisto ei riitä
jollain tavalla ne on saatava ohjelmasta pois päältä,
katsastuksen suhteen jää alle 1.5 rajan jos auto on muuten kunnossa
Niin ja eikös näissä "vanhoissa" ole vielä tuo K raja 3 ? eli vaikuttas olevan marginaalia ihan reilunlaisesti.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
jos otteessan lukee euro 3 on se ilman dpf laitteita ja savuarvo max 3
euro 4 on dpf laitteilla ja savuarvo max 1,5 katsastuksessa
ohjelmasta poistetaan egr ja dpf jos sellainen on myös dpf pöntöt on tyhjättävä
euro 4 on dpf laitteilla ja savuarvo max 1,5 katsastuksessa
ohjelmasta poistetaan egr ja dpf jos sellainen on myös dpf pöntöt on tyhjättävä
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Piti tarkistaa oma muistikuva a-katsastuksen sivuilta ja siellä sanotaan näin:xr kirjoitti:jos otteessan lukee euro 3 on se ilman dpf laitteita ja savuarvo max 3
euro 4 on dpf laitteilla ja savuarvo max 1,5 katsastuksessa
ohjelmasta poistetaan egr ja dpf jos sellainen on myös dpf pöntöt on tyhjättävä
"Hyväksymisraja on vapaastihengittävillä dieselmoottoreilla 2,5 m⁻¹ ja turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla 3,0 m⁻¹. Jos henkilöauto on käyttöönotettu 1.1.2006 jälkeen (EURO IV, EURO V) raja-arvo on 1,5 m⁻¹. "
Omassa kulkineessa on papereissa EURO IV, mutta otettu käyttöön 2005 ... helpommalla mahtaa päästä kun antaa olla ainakin tuon DPF:n kiinni niin kauan ku toimii .)
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
egr on se joka niitä hiukkasia aiheuttaa eniten (alhainen palotapahtuman lämpö ) kun sen poistaa niin pääsee dpf pöntöt helpommalla ja ovat pitkäikäisiäPYY kirjoitti:Piti tarkistaa oma muistikuva a-katsastuksen sivuilta ja siellä sanotaan näin:xr kirjoitti:jos otteessan lukee euro 3 on se ilman dpf laitteita ja savuarvo max 3
euro 4 on dpf laitteilla ja savuarvo max 1,5 katsastuksessa
ohjelmasta poistetaan egr ja dpf jos sellainen on myös dpf pöntöt on tyhjättävä
"Hyväksymisraja on vapaastihengittävillä dieselmoottoreilla 2,5 m⁻¹ ja turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla 3,0 m⁻¹. Jos henkilöauto on käyttöönotettu 1.1.2006 jälkeen (EURO IV, EURO V) raja-arvo on 1,5 m⁻¹. "
Omassa kulkineessa on papereissa EURO IV, mutta otettu käyttöön 2005 ... helpommalla mahtaa päästä kun antaa olla ainakin tuon DPF:n kiinni niin kauan ku toimii .)
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Täytyy muistaa et pelkästään egr pois otto ei tee hyvää esim turbolle, täytyy tehdä muutakin kuin pelkästään yhtä karttaa muttaa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Millä tavalla sen turbon toiminta on riippuvainen likaisemmasta/kuumemmasta ilmasta mitä se egr:n kautta imee? Aiemmissa autoissani egr:n poisto oli pelkästään positiivista, mitä nyt lämpiäminen toki oli hitaampaa...
W211 E320cdi V6
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
DPF:n vaikutuksen turbolle ymmärrän, kun on vaikutusta paineisiin pakopuolella, mutta mitenkäs tuo pakokaasujen kierrätyksen esto vaikuttaa turbolle? laitas tarkempi tarina että ymmärtää...joskami kirjoitti:Täytyy muistaa et pelkästään egr pois otto ei tee hyvää esim turbolle, täytyy tehdä muutakin kuin pelkästään yhtä karttaa muttaa..
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
.
Kaikki pakokaasujen virtausta vastustavien komponenttien poisto sieltä putkesta vaikuttavat samalla keinon.
Ahtimen käytös muuttuu agressiivisemmaksi.
Kaikkien suodattimien virtausmuutosta vastustavien ominaisuuksien takia ahtimen ohjausta on tehty sitä voimakkaammin reagoivaksi, mitä enemmän suodattimia siellä pakoputkessa on.
Siis, kaikkien viiveiden vähentämiseksi ja mahdollisimman miellyttävän käytöksen saamiseksi ja jotta päästömääräykset toteutuisi, on vakio ahtimen ohjaus tehty "ylireagoivaksi" verrattuna tavan malliin.
Kun kaikki poistetaan, rupeaa ahdin käyttäytymään turhankin terhakkaasti, ahdot piikittää ja ahtopaineet kulkee "ylärajalla" kaikilla kuormituksilla, vaikkei tarvitsisi.
Lisäksi, kun kierrätys on ollut päällä, on tietyillä, maltillisilla kaasupolkimen asennoilla moottoriin menevästä kokonaisilmamäärästä ollut kierrätyskaasujen osuus jopa 70%.
Kun kierrätys suljetaan, joutuukin ahdin nyt todellakin "tekemään" kaiken moottoriin menevän ilman, työmäärä lisääntyy.
Ahdin joutuu kovemmalle.
Mutta, eihän hapen tarve ole mihinkään kasvanut - tilannetta voi korjata ahtopaineen pyyntöä korjaamalla, sekä ahtimen ohjausta muuttamalla.
Täyskaasulla, tai lähellä sitä, tilanne ei käytännössä muutu miksikään.
Pakokaasut tieten kuumenee, mutta niin ne tekee koko "alueella".
Sillä on omat vaikutuksensa, hyvät ja huonot.
Tämä, ahtimen käyttäyttäytymiseen liittyvä "filosofia" on mersussa pikkuisen erilainen, kun muissa autoissa, koska mersuissa muutenkin ahtopaineella ohjataan moottorin käytöstä, muissa pääasiassa ilman määrällä.
Itse en ole näiden "nollapaineiden" kannattaja, vaikka ymmärrän kyllä ajatusmaailman.
Kaikki pakokaasujen virtausta vastustavien komponenttien poisto sieltä putkesta vaikuttavat samalla keinon.
Ahtimen käytös muuttuu agressiivisemmaksi.
Kaikkien suodattimien virtausmuutosta vastustavien ominaisuuksien takia ahtimen ohjausta on tehty sitä voimakkaammin reagoivaksi, mitä enemmän suodattimia siellä pakoputkessa on.
Siis, kaikkien viiveiden vähentämiseksi ja mahdollisimman miellyttävän käytöksen saamiseksi ja jotta päästömääräykset toteutuisi, on vakio ahtimen ohjaus tehty "ylireagoivaksi" verrattuna tavan malliin.
Kun kaikki poistetaan, rupeaa ahdin käyttäytymään turhankin terhakkaasti, ahdot piikittää ja ahtopaineet kulkee "ylärajalla" kaikilla kuormituksilla, vaikkei tarvitsisi.
Lisäksi, kun kierrätys on ollut päällä, on tietyillä, maltillisilla kaasupolkimen asennoilla moottoriin menevästä kokonaisilmamäärästä ollut kierrätyskaasujen osuus jopa 70%.
Kun kierrätys suljetaan, joutuukin ahdin nyt todellakin "tekemään" kaiken moottoriin menevän ilman, työmäärä lisääntyy.
Ahdin joutuu kovemmalle.
Mutta, eihän hapen tarve ole mihinkään kasvanut - tilannetta voi korjata ahtopaineen pyyntöä korjaamalla, sekä ahtimen ohjausta muuttamalla.
Täyskaasulla, tai lähellä sitä, tilanne ei käytännössä muutu miksikään.
Pakokaasut tieten kuumenee, mutta niin ne tekee koko "alueella".
Sillä on omat vaikutuksensa, hyvät ja huonot.
Tämä, ahtimen käyttäyttäytymiseen liittyvä "filosofia" on mersussa pikkuisen erilainen, kun muissa autoissa, koska mersuissa muutenkin ahtopaineella ohjataan moottorin käytöstä, muissa pääasiassa ilman määrällä.
Itse en ole näiden "nollapaineiden" kannattaja, vaikka ymmärrän kyllä ajatusmaailman.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Kiitos tuikku, johan selvis että miksi sitä ohjausta pitää tässä yhteydessä muuttaa.
Itse asiassa topicin aloituksen taustat ovat sellaiset että tiedustelin eräältä pajalta mahdollisuutta EGR+DPF poistoon ohjelmallisesti. Osasivat vastata, että onnistuu mutta koneeseen uuudet ohjelmat samalla, kun kysyin että miksi niin käyttivät tehonlisäystä perusteluna.
Kukahan velho alkaisi tekemään sellaisen "eko-miehen" softan joka poistaa nämä kukkahattukierrätykset ja suodattimet ja pitää moottorin käytöksen asiallisena samalla lisäämättä tehoa. Uskon että olisi jopa melkoisen vaikuttava kulutuksen laskuun (no vähällä kulkee nytkin, mutta mielenkiinnosta vois kattoa kuin alas kulutuksen järkevästi saa isolla dieselillä) No jos ei sellaista velhoa löydy niin tarttee alkaa itse opettelemaan, mutta kokeilemaan vasta siinä vaiheessa kun näissä systeemeissä on itsellä jotain ongelmaa, ehjäähän ei kannata korjata.
Itse asiassa topicin aloituksen taustat ovat sellaiset että tiedustelin eräältä pajalta mahdollisuutta EGR+DPF poistoon ohjelmallisesti. Osasivat vastata, että onnistuu mutta koneeseen uuudet ohjelmat samalla, kun kysyin että miksi niin käyttivät tehonlisäystä perusteluna.
Kukahan velho alkaisi tekemään sellaisen "eko-miehen" softan joka poistaa nämä kukkahattukierrätykset ja suodattimet ja pitää moottorin käytöksen asiallisena samalla lisäämättä tehoa. Uskon että olisi jopa melkoisen vaikuttava kulutuksen laskuun (no vähällä kulkee nytkin, mutta mielenkiinnosta vois kattoa kuin alas kulutuksen järkevästi saa isolla dieselillä) No jos ei sellaista velhoa löydy niin tarttee alkaa itse opettelemaan, mutta kokeilemaan vasta siinä vaiheessa kun näissä systeemeissä on itsellä jotain ongelmaa, ehjäähän ei kannata korjata.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Omasta puolestakin kiitokset Tuikulle jälleen kerran kansantajuisesta kuvauksesta. Toistaiseksi ei itsellä ole tarkoitus noihin purkkeihin kajota mutta kilometrien kertyessä ehkä jossain vaiheessa hyvinkin tulee ajankohtaiseksi ja joka tapauksessa on mukava lukea teknisiä perusteita itselle oudosta aiheesta.PYY kirjoitti:Kiitos tuikku, johan selvis että miksi sitä ohjausta pitää tässä yhteydessä muuttaa.
Itse asiassa topicin aloituksen taustat ovat sellaiset että tiedustelin eräältä pajalta mahdollisuutta EGR+DPF poistoon ohjelmallisesti. Osasivat vastata, että onnistuu mutta koneeseen uuudet ohjelmat samalla, kun kysyin että miksi niin käyttivät tehonlisäystä perusteluna.
Kukahan velho alkaisi tekemään sellaisen "eko-miehen" softan joka poistaa nämä kukkahattukierrätykset ja suodattimet ja pitää moottorin käytöksen asiallisena samalla lisäämättä tehoa. Uskon että olisi jopa melkoisen vaikuttava kulutuksen laskuun (no vähällä kulkee nytkin, mutta mielenkiinnosta vois kattoa kuin alas kulutuksen järkevästi saa isolla dieselillä) No jos ei sellaista velhoa löydy niin tarttee alkaa itse opettelemaan, mutta kokeilemaan vasta siinä vaiheessa kun näissä systeemeissä on itsellä jotain ongelmaa, ehjäähän ei kannata korjata.
PYY, älä vaan tee sitä johtopäätöstä etteikö "sellaista velhoa löytyisi joka osaa haluamasi muutokset tehdä". Nuo vaatimattomimmat ekspertit vaan eivät tule joka väliin mainostamaan osaamisiaan. Varmasti sen osaavat tehdä, eri asia onko aikaa auttaa foorumikavereita, ihan talkootöinä et sitä muutosta ymmärtääkseni odottanutkaan, kohtuus molemmin puolin menettelee. Itse valitsisin tekijän joka on osoittanut osaamisensa ja myös osoittanut että ei tyrkytä osaamistaan (eli ei tee hommaa dollarin kuvat silmissä, seurauksineen).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Ei tehoja ole pakko nostaa samalla(itse en muutosta teetäisi paikassa missä noin väitävät)muutokset voi tehdä niin että auto pysyy käytökseltään samanlaisena tai käytöstä voi säädellä mielesekseenPYY kirjoitti:Kiitos tuikku, johan selvis että miksi sitä ohjausta pitää tässä yhteydessä muuttaa.
Itse asiassa topicin aloituksen taustat ovat sellaiset että tiedustelin eräältä pajalta mahdollisuutta EGR+DPF poistoon ohjelmallisesti. Osasivat vastata, että onnistuu mutta koneeseen uuudet ohjelmat samalla, kun kysyin että miksi niin käyttivät tehonlisäystä perusteluna.
Kukahan velho alkaisi tekemään sellaisen "eko-miehen" softan joka poistaa nämä kukkahattukierrätykset ja suodattimet ja pitää moottorin käytöksen asiallisena samalla lisäämättä tehoa. Uskon että olisi jopa melkoisen vaikuttava kulutuksen laskuun (no vähällä kulkee nytkin, mutta mielenkiinnosta vois kattoa kuin alas kulutuksen järkevästi saa isolla dieselillä) No jos ei sellaista velhoa löydy niin tarttee alkaa itse opettelemaan, mutta kokeilemaan vasta siinä vaiheessa kun näissä systeemeissä on itsellä jotain ongelmaa, ehjäähän ei kannata korjata.
jos meinaat alkaa homman opetelun niin se kannattaa aloita ennen kun muutos on ajan kohtainen
(varsinkin jos tyhjästaä itsekseen alkaa sen opetelun niin siinä helposti hetki pyörähtää...)
jospa näistä vähistä jollekin jotain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
"Ei tehoja ole pakko nostaa samalla(itse en muutosta teetäisi paikassa missä noin väitävät)" ... en teetä minäkään, sillähän minä täällä taustoja aloin selvittämään, kun tiesin että foorumilla on henkilöitä joilla kokemusta aiheesta.
Jonnin verran on taustatietoa, pitää tässä jonkun verran perehtyä aiheeseen ja sitten kattella että tekeekö/opetteleeko itse vai maksaako jollekin aidosti asiantuntevalla tyypille/pajalle siitä että ovat asiaan jo perehtyneet
Jonnin verran on taustatietoa, pitää tässä jonkun verran perehtyä aiheeseen ja sitten kattella että tekeekö/opetteleeko itse vai maksaako jollekin aidosti asiantuntevalla tyypille/pajalle siitä että ovat asiaan jo perehtyneet
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Tuikkuhan kirjoitti hienosti asian selväksi
Ohjelmasta egr pois otto ei ole kummonen homma, mut aina tulee riski atakaisin kirjoittaessa.
Hommaat itse piuhan ja otat ohjelman ulos niin eiköhän joku sen täällä foorumilla poista ohjelmasta, taikka lueskelet täällä aihepiirin liittyviä topicceja teet ihan itsen sen..
Ohjelmasta egr pois otto ei ole kummonen homma, mut aina tulee riski atakaisin kirjoittaessa.
Hommaat itse piuhan ja otat ohjelman ulos niin eiköhän joku sen täällä foorumilla poista ohjelmasta, taikka lueskelet täällä aihepiirin liittyviä topicceja teet ihan itsen sen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Itselläni olisi nyt kirjoitettu ohjelma, minkä ajan kohta autoon. Tehon lisäys ja egr Off. Dpf jää päälle. Tarviiko vielä mekaanisesti jotenkin tukkia tuota egr:ää vai riittääkö pelkkä softalla poisto?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: S211 280CDI, EGR + DPF pois
Ilmeisesti jotain pitää tehdä, sillä öljyä rupesi roiskamaan oikean puolen kannen takaosasta, ilmeisesti huohotin tjsp?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014