Kiitos kiitos. Kyllä näistä apuja on. Vahva epäily on että ASD:n putkilinjasta N otetaan käyttöpaine tasonsäätöventtiilille vai otetaanko? Eli venttiili kytkettäisiin sarjaan tuon N linjan kanssa?
Ihan yksiselitteisesti en saanut tuota vielä selvitetyksi näistä kuvista. Yhdellä sivulla on kuva tästä mutta taisi olla sellaisesta systeemistä missä tasonsäätö on molemmille akseleille + korkeudensäätö kabiinissa? Siinä oli sit paljon muitakin hilppeitä.
Vielä jos löytyisi yksiselitteinen kuva/selostus siitä mistä otetaan paine tasonsäätöventtiilille kun autossa on ASD valmiina.
Korkeudensäädön kabiiniin ajattelin hoitaa voimaservolla jonka kytken venttiiliin niin että servo pyörittää venttiilin akselia. Voimaservon hinta noin 20€ ja pikkuprossu, muutama rivi koodia ja kaksi mikropainokytkintä toinen nostoa ja toinen laskua varten. Napin painallus siirtää servon haluttuun suuntaan ja napin vapautus palauttaa servon takaisin 0 asemaan. Ensimmäinen versio tuosta servoa ohjaavasta koodista on valmis ja koeponnistettu. Työmaalla kaveri heitti idean ja väänsi koodin

. Vaaransakkin tällä systeemillä on Jos prossu sekoaa syystä tai toisesta ja ohjaa venttiilin ääriasentoon jossa perä alkaa nousta --> kun on noussu tappiin niin sit koitellaan tandempumpun sulakesokkaa joka katkeaa jos paine nousee liian ylös. En tiä onko tasonsäätöventtiilissä sisällä varoventtiili joka päästää liian paineen läpi paluupuolelle?
Edittiä: Näyttäisi olevan varoventtiili kun tarkemmin luin tuota datasheettiä ja tasonsäätöön jää jokin paine vaikka tasoa yrittäisi kuinka laskea alas. Näin tulkitsin tuota sivua jossa venttiilin eri asennot selostetaan
Yritän eliminoida prossun häiriöt siten että rakennan oman virtapiirin prossulle ja servolle + sahkösyötön katkaisun silloin kun tasoja ei säädetä. --> jos autossa tapahtuvat relekytkeytymisien piikit ym. häiriöt jäis pois kiusaamasta prossua tällä menettelyllä.