C32 AMG ahtimen huolto
C32 AMG ahtimen huolto
Nyt se sitten viimeinkin tuli hankittua, nimittäin AMG mersu,
Jenkkiläisten palstoilta lueskelin ahtimen öljyjen vaihdosta kun ovat sitä näemmä jonkin verran tehneet ja melko helpolta operaatiolta tuo näyttää. Onko aikaisempaa kokemusta tämän toimenpiteen tarpeellisuudesta tai siitä mistä tuota öljyä voisi kysellä (Mobil Jet Oil 254)?
Toinen ahtimen huoltoon liittyvä kysymys liitty magneettikytkimen laakeriin, jota kirjoitusten perusteella vaihdellaan melko säännöllisin väliajoin. Vehon kautta selvitin, että omaan autoon on 70 tuhannen kilometrin kohdalla vaihdettu koko magneettikytkin ja nyt mittarissa olisi 138 tuhatta.
eBayssa näyttää olevan ainakin tuota NSK 32BD45DUM -laakeria myynnissä, joka ilmeisesti on alkuperäinen osa. Onko Suomesta tuota tai vastaavaa laakeria saatavilla ja miten olette itse vaihtaneet tuota laakeria?
Jenkkiläisten palstoilta lueskelin ahtimen öljyjen vaihdosta kun ovat sitä näemmä jonkin verran tehneet ja melko helpolta operaatiolta tuo näyttää. Onko aikaisempaa kokemusta tämän toimenpiteen tarpeellisuudesta tai siitä mistä tuota öljyä voisi kysellä (Mobil Jet Oil 254)?
Toinen ahtimen huoltoon liittyvä kysymys liitty magneettikytkimen laakeriin, jota kirjoitusten perusteella vaihdellaan melko säännöllisin väliajoin. Vehon kautta selvitin, että omaan autoon on 70 tuhannen kilometrin kohdalla vaihdettu koko magneettikytkin ja nyt mittarissa olisi 138 tuhatta.
eBayssa näyttää olevan ainakin tuota NSK 32BD45DUM -laakeria myynnissä, joka ilmeisesti on alkuperäinen osa. Onko Suomesta tuota tai vastaavaa laakeria saatavilla ja miten olette itse vaihtaneet tuota laakeria?
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Elikkäs olen tilaamassa noita ahtimen magneettikytkimen laakereita maailmalta ja jos joku muu haluaa sellaisen niin viestiä tulemaan.
Laakerin tyyppi: NSK 32BD45DUM (japanin malli, ei kiina-kopio)
Laakerin tyyppi: NSK 32BD45DUM (japanin malli, ei kiina-kopio)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: C32 AMG ahtimen huolto
amgenter kirjoitti:Elikkäs olen tilaamassa noita ahtimen magneettikytkimen laakereita maailmalta ja jos joku muu haluaa sellaisen niin viestiä tulemaan.
Laakerin tyyppi: NSK 32BD45DUM (japanin malli, ei kiina-kopio)
mistä asti tilaat?.....http://www.laakeri-systems.fi/tuotteet_ ... kerit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
löytysköhän tuolta ?....ainakin prätkiin on löytynyt kaikki mitä voi vaan kuvitella.....
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Ebaysta olen ostanut Eaton-ahtimen (=Mercedes kompressor) korjaus-ja huoltosarjan.amgenter kirjoitti:Nyt se sitten viimeinkin tuli hankittua, nimittäin AMG mersu,
Jenkkiläisten palstoilta lueskelin ahtimen öljyjen vaihdosta kun ovat sitä näemmä jonkin verran tehneet ja melko helpolta operaatiolta tuo näyttää. Onko aikaisempaa kokemusta tämän toimenpiteen tarpeellisuudesta tai siitä mistä tuota öljyä voisi kysellä (Mobil Jet Oil 254)?
Sarjaan tulee merkkikohtaiset laakerit, hyvälaatuiset tai jopa paremmat stefat ahdinöljy (haisee pahalle). Eaton M45-ahtimeen ei jostakin syystä saanut vetopään laakeria joten sellainen tuohon ahtimeen pitäisi hankkia vaikka Saksasta.
Hintaa tuollaiselle satsille tulee ahtimesta riippuen noin reilut sata euroa.
Re: C32 AMG ahtimen huolto
mitä maksaa? la...akeri
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Hinta näyttäisi olevan 50 dollaria ja toimituskulut kaupan päälle. Kysyin myyjältä toimituskuluja ja 2 laakeria toisi 60 dollaria matkakuluja.
Onko linkkiä tuollaiseen ahtimen huoltopakettiin?
Paljonko öljyä menee? Tästä on ollut aika lailla vaihtelevia arvioita aina 100 millistä siihen asti kunnes tulee yli.
Linkki laakeriin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123
Onko linkkiä tuollaiseen ahtimen huoltopakettiin?
Paljonko öljyä menee? Tästä on ollut aika lailla vaihtelevia arvioita aina 100 millistä siihen asti kunnes tulee yli.
Linkki laakeriin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C32 AMG ahtimen huolto
amgenter kirjoitti:Hinta näyttäisi olevan 50 dollaria ja toimituskulut kaupan päälle. Kysyin myyjältä toimituskuluja ja 2 laakeria toisi 60 dollaria matkakuluja.
Onko linkkiä tuollaiseen ahtimen huoltopakettiin?
Paljonko öljyä menee? Tästä on ollut aika lailla vaihtelevia arvioita aina 100 millistä siihen asti kunnes tulee yli.
Tuolla on ainakin pienempiin ahtimiin samanlaisia paketteja kuin itselle tuli. Ahtimen öljy on pullotettu isommasta
erästä joten siinä ei ole valimistajan merkintöjä mutta todennäköisesti se on Mobilin tai vastaavan erikoisöljyä.
Noita paketteja on useita kokoonpanoja ja minulle tullut M45 Eatoniin sopiva ilman etulaakeria maksoi vajaan satasen ilman tulleja.
Toimitusaika postitse oli noin pari viikkoa.
Määrä ahtimesta riippuen on noin 100ml ja täyttömäärä tuossa M45 ahtimessa täyttöpropun tasalle. Tyhjennysproppuahan ei ole tehty koska öljyä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi. Jos vaihdon haluaa tehdä on se ilmeisesti helpointa tehdä imaisemalla propusta vanha pois ja uusi öljy tilalle.
Itse lisäsin hieman kun pinta oli aavistuksen verran alhaalla.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eaton-M4 ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C32 AMG ahtimen huolto
E200Kompressorille tiedoksi, että C32 ahtimella (IHI:n valmistama ruuviahdin) ei ole mitään yhteistä näiden kansanmallien eaton M45 ja M62 kanssa... tai on kai niissä se, että molemmat on mekaanisia ahtimia 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Napalle tiedoksi, että IHI:n Mercedes Benzille tekemä ahdin ilmoitetaan "Made for Mercedes-Benz by IHI Corp. Model M271 Eaton P/N 307960."napa kirjoitti:E200Kompressorille tiedoksi, että C32 ahtimella (IHI:n valmistama ruuviahdin) ei ole mitään yhteistä näiden kansanmallien eaton M45 ja M62 kanssa... tai on kai niissä se, että molemmat on mekaanisia ahtimia
http://www.invasionautoproducts.com/sup ... 06-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei niissä sitten kai ole ahtimen öljyäkään...

Tosin en minä ole tuollaista koskaan omistanut enkä edes nähnyt kuin kuvissa joten voihan se olla
vaikka minkälainen värkki.
Re: C32 AMG ahtimen huolto
ja seuraava lause on "AMG's use Lysholm and not Eaton. "E200kompressor kirjoitti:Napalle tiedoksi, että IHI:n Mercedes Benzille tekemä ahdin ilmoitetaan "Made for Mercedes-Benz by IHI Corp. Model M271 Eaton P/N 307960."napa kirjoitti:E200Kompressorille tiedoksi, että C32 ahtimella (IHI:n valmistama ruuviahdin) ei ole mitään yhteistä näiden kansanmallien eaton M45 ja M62 kanssa... tai on kai niissä se, että molemmat on mekaanisia ahtimia
http://www.invasionautoproducts.com/sup ... 06-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei niissä sitten kai ole ahtimen öljyäkään...![]()
Tosin en minä ole tuollaista koskaan omistanut enkä edes nähnyt kuin kuvissa joten voihan se olla
vaikka minkälainen värkki.

ja on siellä ahtimen välityksessä öljy...
niin ja mulla on muuten tuollainen C32 AMG:n ruuviahdin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C32 AMG ahtimen huolto
napa kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:napa kirjoitti:
ja seuraava lause on "AMG's use Lysholm and not Eaton. "![]()
ja on siellä ahtimen välityksessä öljy...
niin ja mulla on muuten tuollainen C32 AMG:n ruuviahdin
Ok, sitten sitten kannattaa laittaa Lysholmin AMG-öljy.
Ei missään tapauksessa Eaton-öljyä, menee muuten tehot

Onkos sinullakin se menossa rikki kuten kysyjällä...?
Re: C32 AMG ahtimen huolto
ei ole rikki... ja tuohon "lysholmilaiseen" ei sitten mitään eatonin öljyjä kannata laittaa, sillä se voi mennä rikkiE200kompressor kirjoitti:napa kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:napa kirjoitti:
ja seuraava lause on "AMG's use Lysholm and not Eaton. "![]()
ja on siellä ahtimen välityksessä öljy...
niin ja mulla on muuten tuollainen C32 AMG:n ruuviahdin
Ok, sitten sitten kannattaa laittaa Lysholmin AMG-öljy.
Ei missään tapauksessa Eaton-öljyä, menee muuten tehot![]()
Onkos sinullakin se menossa rikki kuten kysyjällä...?

tuossa sun linkin takaa löytyvässä ilmoituksessa oli muuten joku virhe/painovirhe, kun siinä puhutaan M271 koneesta ja C32 AMG mersussa on M112 kone... "Model M271 Eaton P/N 307960" tai sitten sinä olit käsittänyt väärin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Ei ole kysyjälläkään rikki menossa. Lähinnä sillä kyselen kun maailmalla ovat noita laakereita aika paljon vaihdelleet.
Ahtimen öljystä vielä sen verran, että mersun jossain oppaassa oli merkintä Mobil Jet Oil II mutta tuo on tosiaan korvaantunut uudemmalla 254-mallilla (ominaisuudet samat), joten molemmat öljyt käyvät.
Vielä hieman epäselvää on kyllä tuo vaihdettava öljyn määrä sekä se mistä öljyä kannattaisi kysellä.
Ahtimen öljystä vielä sen verran, että mersun jossain oppaassa oli merkintä Mobil Jet Oil II mutta tuo on tosiaan korvaantunut uudemmalla 254-mallilla (ominaisuudet samat), joten molemmat öljyt käyvät.
Vielä hieman epäselvää on kyllä tuo vaihdettava öljyn määrä sekä se mistä öljyä kannattaisi kysellä.
Viimeksi muokannut amgenter, To 19.05.2011 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C32 AMG ahtimen huolto
napa kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:napa kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:napa kirjoitti:
tuossa sun linkin takaa löytyvässä ilmoituksessa oli muuten joku virhe/painovirhe, kun siinä puhutaan M271 koneesta ja C32 AMG mersussa on M112 kone... "Model M271 Eaton P/N 307960" tai sitten sinä olit käsittänyt väärinno, epäselvästi ilmaistu kuitenkin... eikä kannata vertailla normaali kompressori mersun ahdinta AMG mersun ahtimeen... toisessa kun on roots ja toisessa ruuvi...
Se painovirhe voi selittää vähäisen hakutulosten määrän tuolla C32 AMG Eaton-yhdistelmällä.
Oli miten oli, ahtimen öljylle molemmissa tapauksissa on omat vaatimuksensa ja siitä syystä tilasin Jenkkilässä
tuon satsin. Se öljy pahan hajunsa lisäksi näyttää ohuelle kuin ompelukoneöljy ja on lähes väritöntä.
Tilasin myös laakerit koska ahtimen tunnusomainen vihellys sai jopa epäilemään öljyn puuttumista vetopäästä.
Nykyään se sama ääni kuulostaa jopa rauhoittavalta

Re: C32 AMG ahtimen huolto
eatonin ahtimiin käy vain ja ainoastaan se pahanhajuinen ja kallis öljy (oliko 125 ml purkki tai jotain) litrahinnaksi sille tuli kuitenkin jotain aivan uskomatonta...
mutta tätä mobilin jet öljyä saa litran tai jopa 20 litran kannuissa niin halutessaan...
C32 AMG:n ahtimen öljytilavuudeksi olen saanut jostain päähäni, että se olisi 125 ml, mutta ei ole 100% varmaa tietoa... vähän heikosti löytyy netistä dataa kyseisestä ahtimesta...
mutta tätä mobilin jet öljyä saa litran tai jopa 20 litran kannuissa niin halutessaan...
C32 AMG:n ahtimen öljytilavuudeksi olen saanut jostain päähäni, että se olisi 125 ml, mutta ei ole 100% varmaa tietoa... vähän heikosti löytyy netistä dataa kyseisestä ahtimesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C32 AMG ahtimen huolto
No niin vähän lisää etsimistä ja seuraavaa tietoa:
C230 W202 ahtimen öljynvaihto: http://www.benzguide.com/index.php?titl ... _Fill_W202
Ja sitten Crossfire foorumilta löydetty PDF-tiedosto kuvien kanssa (vaatii rekisteröitymisen, jotta tiedoston voi ladata). SRT:ssä sama kone kuin mersussa.
http://www.crossfireforum.org/forum/tsb ... post509592
Tuossa ohjeessa öljyn määräksi ilmoitetaan niin paljon, että alkaa valumaan reiästä ulos. Eli reiän alatasolle.
C230 W202 ahtimen öljynvaihto: http://www.benzguide.com/index.php?titl ... _Fill_W202
Ja sitten Crossfire foorumilta löydetty PDF-tiedosto kuvien kanssa (vaatii rekisteröitymisen, jotta tiedoston voi ladata). SRT:ssä sama kone kuin mersussa.
http://www.crossfireforum.org/forum/tsb ... post509592
Tuossa ohjeessa öljyn määräksi ilmoitetaan niin paljon, että alkaa valumaan reiästä ulos. Eli reiän alatasolle.
Re: C32 AMG ahtimen huolto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=olKmcCVjAb8[/youtube]
laitetaan nyt tämäkin vielä...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NB8taH9i ... re=related[/youtube]
laitetaan nyt tämäkin vielä...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NB8taH9i ... re=related[/youtube]
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C32 AMG ahtimen huolto
jos sulla on tuo pdf tiedosto koneella, niin viitsitkö lähettää sen mulle sähköpostina (ketun@luuseri.net) tai jotenkin muuten (jos sulla on vaikka mahdollisuus laittaa se nettiin omalle kotisivulle jne. niin laita linkki yv:nä)amgenter kirjoitti:
Ja sitten Crossfire foorumilta löydetty PDF-tiedosto kuvien kanssa (vaatii rekisteröitymisen, jotta tiedoston voi ladata). SRT:ssä sama kone kuin mersussa.
http://www.crossfireforum.org/forum/tsb ... post509592
Tuossa ohjeessa öljyn määräksi ilmoitetaan niin paljon, että alkaa valumaan reiästä ulos. Eli reiän alatasolle.
edit: hitto, eihän tänne saa edes sähköpostiosoitetta laitettua, kun joku suodatin sen kääntää muotoon ketun, kun pitää olla v i t u n @luuseri.net (ilman noita välejä siis...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Laitetaanpas tuonne jakoon muutama tiedosto.
Voisin tässä joku ilta kasata paremman listan ja ohjeet aiheeseen liittyen.
Kun saan kaikki tarvittavat vehkeet, niin otan kyllä kuvat vaiheista ja kirjoitan pienen tarinan.
http://www.kotinet.com/mortem/amg_c32/
Voisin tässä joku ilta kasata paremman listan ja ohjeet aiheeseen liittyen.
Kun saan kaikki tarvittavat vehkeet, niin otan kyllä kuvat vaiheista ja kirjoitan pienen tarinan.
http://www.kotinet.com/mortem/amg_c32/
Re: C32 AMG ahtimen huolto
kiitoksia, tuo oli tosi selkeä juttu (kuvineen ja kaikkineen) tuo öljynvaihto...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Nyt on ahdin huollettu Nurmossa ja seuraavaat tehtiin:
- Magneettikytkimen laakeri (pientä kitinää käsin pyöritettäessä, NSK EP32BD45A-A-2T1XDD01)
- Idle pulley vaihtoon (pieni pyörä magneettikytkimen vieressä, kauheaa vinkumista kylmänä)
- Kolmas pyörä vielä, joka kitisi (taisi olla ihan vaan ohjainpyörä)
- Ahtimen öljyt vaihdettu (Mobil Jet Oil 254)
Oli kyllä niin hirveätä mössöä tuo ahtimen öljy, että kannatti vaihtaa. Autolla ajettu 140tkm ja missään normaaleissa huolloissa sitä ei vaihdeta, joten oma-aloitteisuutta tarvitaan. Öljyn vaihtoon tarvitaan vain esim. 50 millin lääkeruutta, noin 20 senttiä kumiletkua ja teflonteippiä (tiivisteeksi tarkistusruuviin).
Varaosien hinnasta sen verran, että laakeri maksoi 60 euroa Taiwanista.
Edit: Toisessa ketjussa tullut ilmi ja tännekin jäänyt väärää tietoa, joten korjataan tulevaisuuden lukijoita varten. Veholta C32:n ahtimeen tarjoavat varaosanumeroa A0009896201, joka on tarkoitettu Eatonin ahtimiin (M271-koneisiin).
- Magneettikytkimen laakeri (pientä kitinää käsin pyöritettäessä, NSK EP32BD45A-A-2T1XDD01)
- Idle pulley vaihtoon (pieni pyörä magneettikytkimen vieressä, kauheaa vinkumista kylmänä)
- Kolmas pyörä vielä, joka kitisi (taisi olla ihan vaan ohjainpyörä)
- Ahtimen öljyt vaihdettu (Mobil Jet Oil 254)
Oli kyllä niin hirveätä mössöä tuo ahtimen öljy, että kannatti vaihtaa. Autolla ajettu 140tkm ja missään normaaleissa huolloissa sitä ei vaihdeta, joten oma-aloitteisuutta tarvitaan. Öljyn vaihtoon tarvitaan vain esim. 50 millin lääkeruutta, noin 20 senttiä kumiletkua ja teflonteippiä (tiivisteeksi tarkistusruuviin).
Varaosien hinnasta sen verran, että laakeri maksoi 60 euroa Taiwanista.
Edit: Toisessa ketjussa tullut ilmi ja tännekin jäänyt väärää tietoa, joten korjataan tulevaisuuden lukijoita varten. Veholta C32:n ahtimeen tarjoavat varaosanumeroa A0009896201, joka on tarkoitettu Eatonin ahtimiin (M271-koneisiin).
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Mistäköhän osoitteesta löysit tuota öljyä?
Ko jäi mysteeriksi vielä
Ko jäi mysteeriksi vielä

Re: C32 AMG ahtimen huolto
Täältä tilailin: http://www.aircraftspruce.eu/Engine-Par ... t-Oil.htmlJaoshi kirjoitti:Mistäköhän osoitteesta löysit tuota öljyä?
Ko jäi mysteeriksi vielä
Suomesta kyselin Onniselta, jolta saa tilattu vain 22 tai 24 purkkia kerrallaan. Exxon Mobile Finlandiin soittelin niin heiltä ei oltu tilattu Suomeen kahteen vuoteen kyseistä tavaraa.
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Paljonkos tuolta on rahdit tänne suomeen? Oliko toi muuten onnisella varastokampetta?amgenter kirjoitti:Täältä tilailin: http://www.aircraftspruce.eu/Engine-Par ... t-Oil.htmlJaoshi kirjoitti:Mistäköhän osoitteesta löysit tuota öljyä?
Ko jäi mysteeriksi vielä
Suomesta kyselin Onniselta, jolta saa tilattu vain 22 tai 24 purkkia kerrallaan. Exxon Mobile Finlandiin soittelin niin heiltä ei oltu tilattu Suomeen kahteen vuoteen kyseistä tavaraa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Rahti oli 20 euroa kun kaksi purkkia tilasin. Ei ole Onnisella varastotuotteena.aziz kirjoitti:Paljonkos tuolta on rahdit tänne suomeen? Oliko toi muuten onnisella varastokampetta?
Onnisen sivu: http://products.onninen.com/catalog/108 ... _FIN1.html
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Ok. Tarvii varmaan tilata tuolta, vai oisko sulla myydä sitä toista purkkia?amgenter kirjoitti:Rahti oli 20 euroa kun kaksi purkkia tilasin. Ei ole Onnisella varastotuotteena.aziz kirjoitti:Paljonkos tuolta on rahdit tänne suomeen? Oliko toi muuten onnisella varastokampetta?
Onnisen sivu: http://products.onninen.com/catalog/108 ... _FIN1.html
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Kyllähän tuo toinen pötti joutaa. V8 koneeseen menee 150 milliä.aziz kirjoitti:Ok. Tarvii varmaan tilata tuolta, vai oisko sulla myydä sitä toista purkkia?
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Jos jommalkummal olis intoo jakaa purkist toisee astiaan niin olis kiinnostusta semmoseen. Eihän sitä taida mennä kuin liraus.
Rahaa vastaan tietenkin.
Rahaa vastaan tietenkin.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: C32 AMG ahtimen huolto
SamuliR, huomenna menee itelle uuden litkut sisään (purkin korkkaus), joten voin siitä sulle ottaa sitä erilliseen purkkiin. Täyttömäärähän C32:ssa on 140 millilitraa.
Re: C32 AMG ahtimen huolto
Joko öljyt män? Mullekin toisaalta riittäis vaikka puolikin purkkia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90