W 211 vikakoodeja
W 211 vikakoodeja
Autoon 280 cdi V6 G-tronic ilmestyi moottorin "vika" merkkivalo:
Testeri ilmoitti
2513 Imukanavan kytkentä, toiminta häiriö
2616 pakokaasupaine tarkistus
Samalla laatikko meni vikatilaan. Onko samanlaisia kokemuksia, mitähän tulossa? Autossa vielä takuu
Testeri ilmoitti
2513 Imukanavan kytkentä, toiminta häiriö
2616 pakokaasupaine tarkistus
Samalla laatikko meni vikatilaan. Onko samanlaisia kokemuksia, mitähän tulossa? Autossa vielä takuu
Re: W 211 vikakoodeja
ettei olis näitä imusarjan läppä(moottori?) vikoja, niistä kun on paljon ollut foorumeilla puhetta
Re: W 211 vikakoodeja

Sinulta hajosi osa M55, eli imuläppien katkaisumoottori. Se hajoaa, kun turbon tiiviste vuotaa ja siitä tippuu öljyä sen M55:n päälle.
Lisäksi vikakoodeista päätellen tuohon hajoamiseen tuntuu sinulla liittyvän myös mahdollisesti dpf:n tukkoon meno, kun herjaa pakopaineista. Pelkkien imuläppien jumittaminen ei pitäisi herjata noin.
Tästä viasta alkaa olemaan kirjoituksia jo aika monessa viestiketjussa, mutta täältä omastani mm. löytyy lisää tietoa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 24&start=0
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W 211 vikakoodeja
.
Läppäasiassa olisin samaa mieltä.
Pakopaineasiasta en.
Hiukkassuodattimelle on oma paineen mittaus ja vikakoodistonsa.
Ne on eri, kun pakopaineelle.
Tuossa ei käy ilmi, onko pakopainetta liikaa, vai liian vähän.
En nyt tuolla informaatiolla vielä huolestuisi siitä.
Läppäasiassa olisin samaa mieltä.
Pakopaineasiasta en.
Hiukkassuodattimelle on oma paineen mittaus ja vikakoodistonsa.
Ne on eri, kun pakopaineelle.
Tuossa ei käy ilmi, onko pakopainetta liikaa, vai liian vähän.
En nyt tuolla informaatiolla vielä huolestuisi siitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W 211 vikakoodeja
Tuli käytettyä testerissä ROIssa. Imuläppien moottori oli herjannut. Juuri kaikki samat viat kuin Divisionin antamassa linkissä..kiitos.
Testerin jälkeen vika poistui ja kone käy. Korjausarvio n 600. Linkistä ymmärsin, että läpät voi poistaa. Näin meinaan tehdä kun tulee vaihdon aika...
Testerin jälkeen vika poistui ja kone käy. Korjausarvio n 600. Linkistä ymmärsin, että läpät voi poistaa. Näin meinaan tehdä kun tulee vaihdon aika...
Re: W 211 vikakoodeja
Läpät voi poistaa, mutta se moottori (M55) pitää silti uusia, koska sen vikakoodia ei saa kytkettyä pois. Eli, pelkällä läppien poistolla ei selviä, joten on periaatteessa ihan sama vaikka ne sinne edelleen jättäisikinKJM kirjoitti:Tuli käytettyä testerissä ROIssa. Imuläppien moottori oli herjannut. Juuri kaikki samat viat kuin Divisionin antamassa linkissä..kiitos.
Testerin jälkeen vika poistui ja kone käy. Korjausarvio n 600. Linkistä ymmärsin, että läpät voi poistaa. Näin meinaan tehdä kun tulee vaihdon aika...
HUOM! Sinun on itse huolehdittava (kuten aina huoltoliikkeiden kanssa), että huollossa eivät pelkästään vaihda uutta M55-moottoria hajonneen tilalle ja jätä itse ongelmaa korjaamatta. Tuo 600 eur hinta-arvio yleensä kattaa vain imuläppien katkaisumoottorin (M55) vaihtamisen. Sinne tulee vaihtaa myös 9 kpl turbon tiivisteitä samalla! Varmista myös, että uudet tiivisteet ovat sitä uudempaa mallia, joka ei vuoda. Niillä on eri varaosanumerot.
BTW, jos sinulla oli kaikki samat oireet, kuin minullakin, eli myös se tukkoinen murina ja booaus niin silloin on vikaa kyllä myös siellä putkiston puolella.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 211 vikakoodeja
Hiukan oudot texstit on koodien selityksenä...KJM kirjoitti:Autoon 280 cdi V6 G-tronic ilmestyi moottorin "vika" merkkivalo:
Testeri ilmoitti
2513 Imukanavan kytkentä, toiminta häiriö
2616 pakokaasupaine tarkistus
Samalla laatikko meni vikatilaan. Onko samanlaisia kokemuksia, mitähän tulossa? Autossa vielä takuu
mutta imusarjan läppämootoreita menee V6 koneissa (kuin leipää) viimäsen 1kk aikan on kuusen alla käynnyt 4 autoa missä sama vika,
paskaan kieerätys tunkee töhnää imusarjaan läpistä tulee tahmeatliikkumaan, rasittaa niitä säätelevää mootoria, sitten "hyvin" suunitellusta imu/huohotus putki systeemistä tippuu öljyä mikä menee läppiä säätelevän mootorin sisälle ja sitten menne rikki,
jos vaan pelkkä säätö moottori vaihtuu utten eikä läppiä notkisteta(poisteta käytöstä, uusi säätömootori jonnekin johdon päähän) on sama vika kohta
muita vika koodeja tallentu usein samalla, yhteisistä johdoista johtuen
imuputken tiivisteistä sen verran että niiten paikallen laitossa tarkkana (tiedossa pari tapausta missä merkkilikken huollossa tiivistys survottu väkisin paikallen huonsti ja siitä sitten imenyt likaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W 211 vikakoodeja
Aika varattu osan vaihtoon. Samalla vaihdetaan nippu tiivisteitä ja jotain pikkuosia. Ehkä sitä tukkoista tuntumaa ei ole...ei ainakaan ennen vikaa... Pitääpä kysellä niistä tiivisteistä ja läpistä. Ketjun alussa oli Boschin testerin ilmoitukset ja sitten merkin oma testeri.
Re: W 211 vikakoodeja
Moikkaa ..Testarissa mb diisselistäni myös merkkivalo alkoi palamaan ajotietokoneen moottorin vikaa näytti ..Rauman veholla M55(imukanavan katkaisumoottori )Säädin ilmottaa viasta , 5 kertaa on vika testarin mukaan ollut ..,,jos kuudes kerta syttyy niin katkaisumoottori vaihdettava ..Tammikuussa vaihdatatin uuden turbon asennettuana veholla uusi turbo 2700e..T:Keke
Re: W 211 vikakoodeja
Terve!
Käy ennemmin Teijon korjaamolla Ihodessa (jos Rauman seudulla oleskelet) jos haluat todella tietää mitä vaihdetaan ja/tai korjataan.
Vehot enemmänkin osien vaihtoliikkeitä ja muut asioista tietävät osaavat/korjaavat vialliset osatkin ilman aina vaihtoa uuteen. Meinaan tällä tuota CDI koneiden korkeapainepumppuja joita Veholla vaihdetaan aina uuteen ja muualla vaihdetaan vain vuotavat tiivisteet niistä.
Lisäksi ainakaan Tuomisella en ikinä ole saanut testerin vikakoodeja mukaani mutta Ihoden vehosta saa (Teijon korjaamo).
ps en ole firmassa töissä tai omistaja!
Käy ennemmin Teijon korjaamolla Ihodessa (jos Rauman seudulla oleskelet) jos haluat todella tietää mitä vaihdetaan ja/tai korjataan.
Vehot enemmänkin osien vaihtoliikkeitä ja muut asioista tietävät osaavat/korjaavat vialliset osatkin ilman aina vaihtoa uuteen. Meinaan tällä tuota CDI koneiden korkeapainepumppuja joita Veholla vaihdetaan aina uuteen ja muualla vaihdetaan vain vuotavat tiivisteet niistä.
Lisäksi ainakaan Tuomisella en ikinä ole saanut testerin vikakoodeja mukaani mutta Ihoden vehosta saa (Teijon korjaamo).
ps en ole firmassa töissä tai omistaja!
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Re: W 211 vikakoodeja
oliskohan sentakia että pumppu vaihdetaan kun kuitenkin Veho merkkiliike ja hommalle/toimivuudelle pitäis joku takuukin antaa vielä.paaki kirjoitti:Terve!
Käy ennemmin Teijon korjaamolla Ihodessa (jos Rauman seudulla oleskelet) jos haluat todella tietää mitä vaihdetaan ja/tai korjataan.
Vehot enemmänkin osien vaihtoliikkeitä ja muut asioista tietävät osaavat/korjaavat vialliset osatkin ilman aina vaihtoa uuteen. Meinaan tällä tuota CDI koneiden korkeapainepumppuja joita Veholla vaihdetaan aina uuteen ja muualla vaihdetaan vain vuotavat tiivisteet niistä.
Lisäksi ainakaan Tuomisella en ikinä ole saanut testerin vikakoodeja mukaani mutta Ihoden vehosta saa (Teijon korjaamo).
ps en ole firmassa töissä tai omistaja!