W211 Brake wear - visit workshop!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

Tämä teksti alkoi pomppimaan kun vaihdettiin etujarrupalat joiden yhteydessä niiden kulumisenilmaisin. Korjaamo epäilee SBC vikaa mutta hieman tutkin tuota netistä ja silloin pitäs pomppia vähän eri ilmoitukset mielestäni. Autossa ei jarrujen puolesta mitään tuntuvaa vikaa.

Mitä vaihtoehtoja? Voiko esim lopuksi ajetut jarrulevyt aiheuttaa tätä?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Anturi toinenkarva poikki tai kuivana laitettu anturinliitin joka pullahtanut pois .. Brake wear tarkoittaa paloja eli antureissa/johdoissa jotain vikaa ..
ja tietenkin laitoitte uudet anturit?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Vie johonkin *.rin päähän niin vika selviää helpoimmin ei tarvitse pähkäillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja shade_z »

tohon mitää *ria todellakaan tarvitse.. eikä se mitään kerro sen enempää. jokatapauksessa joutuu testaamaan anturin että onko ehjä
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

Joka nurkassa uudet palat ja anturit. Vielä herjaa.. Ilmoittelee tuota silloin tällöin, ei joka käynnistyksellä. Taitaa olla joku antureista valmiiksi rikki tai sitten vika muualla.
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

Voikos muuten ESP liittyä tähän mitenkään. Mielestäni pari kertaa ilmestynyt rutuun silloin kuin esp-valo vilkkunut mittaristossa liikkeellelähdössä? Tällöinhän auto jarruttaa sutivia pyöriä luonnollisesti.
Avatar
Tähtipete
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:35

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Tähtipete »

Ei pitäisi liittyä ESP:hen eikä kuluneisiin levyihin. Jarrupalojen kuluneisuudentunnistimen johto on poikki tai oikosulussa. (Riippuu, kumpi järjestelmä käytössä. En muista, kumpi Mesessä on, jossain VAG autoissa taisi olla toisin päin.) Joustintuessa oleva johto voi olla myös murtunut jarruremontin yhteydessä, kun johtoa on jouduttu liikuttamaan, ja heikkokuntoinen johto katkennut sitten. Tämä teoriaa. Jarrupalan johdoista lähtisin tarkistamaan.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Noname »

Terve,

Wanha topic mutta sama ongelma.

Uudet palat ja tunnistinpiuhat joka paikalla paikoillaan mutta mitaristossa edelleen sitkeästi valkoisella Brake wear - visit workshop! teksti.

Onko mitään keinoa esim Staarilla nähdä mikä johto on systeemin mielestä oikosulussa ? Korin päästä tulevat piuhat näyttää täysin ehjiltä.

Systeemiä voisi ehkä testata myös siten jos rakennan vanhoista piuhoista oikosulussa olevat piuhat jolloin auto luulee että palat on kunnossa ja tuurilla löydän viallisen kulman.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noname kirjoitti:Systeemiä voisi ehkä testata myös siten jos rakennan vanhoista piuhoista oikosulussa olevat piuhat jolloin auto luulee että palat on kunnossa ja tuurilla löydän viallisen kulman.
No tuota kannattaa kokeilla. Jos alkaa takajarrut jumia niin älä vaihda uusia satuloita kun vanhatkin saa fiksattua täysin :wink:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 Brake wear - visit workshop!

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vika löytyi ja on ratkaistu. :clap:

Vetoakseli oli syönyt oikean puolen tunnistinpiuhan melkein poikki. Se oli irronnut kiinnikkeestään jostakin syystä ja hangannut vetoakseliin tai ehkä suojakumiin.

Tinasin johdot uudelleen kiinni ja kutistesukkaa päälle.

Vikailmoitus hävisi heti taulusta :thumbup:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin