w212 220cdi käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja aroline »

Tämän eemelin eka vika! 100k mittarissa ja kolmannet suuttimet kiinni(vaihdettu ilman oireita). Tänään sitten alkoi veto hiipumaan ja aaltoilemaan ja tyhjäkäynti vähän karkea.Moottorin kuva palaa.TAASKO suutinvika? Huomenna veholle arvailemaan...
Vara-auto alle hymyssä suin
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja aroline »

Suuttimet ja lisäksi johtosarjaa sekä ohjausyksikkö vaihdettu. Oli päässyt vähän kastumaan...!
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

aroline kirjoitti:Suuttimet ja lisäksi johtosarjaa sekä ohjausyksikkö vaihdettu. Oli päässyt vähän kastumaan...!
Miten se oli päässyt kastumaan niin pahasti että noin paljon piti osia vaihtaa? Liittimetkö pilalla?
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja aroline »

Joo ilmeisesti liittimet pilalla.Katselin papereita tarkemmin, myös vesipumppu oli vaihdettu.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Elikäs jo toinen missä vesipumppu systeemi hajoaa ja kastelee paikat pilalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja aroline »

Voikohan tähän tekniikkaan luottaa jatkossakaan? Se hienoa kun nämä samat osat laukee taas uudestaan takuuajan jälkeen.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Luulatavasti suuttimista oli naftaa päässyt johtosarjaa pitkin ohjainlaitteelle saakka joten sen takia noi kaikki vaihdettiin.

Nykyään jos vastaavanlaisia ongelmia tulee on suuttimien johtojen korjaus sarja saatavana ettei tarvi koko johtosarjaa vaihtaa.

.
CDI203 kirjoitti:Elikäs jo toinen missä vesipumppu systeemi hajoaa ja kastelee paikat pilalle
mitkä paikat pilalle ???
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mekanik kirjoitti:Luulatavasti suuttimista oli naftaa päässyt johtosarjaa pitkin ohjainlaitteelle saakka joten sen takia noi kaikki vaihdettiin.

Nykyään jos vastaavanlaisia ongelmia tulee on suuttimien johtojen korjaus sarja saatavana ettei tarvi koko johtosarjaa vaihtaa.

.
CDI203 kirjoitti:Elikäs jo toinen missä vesipumppu systeemi hajoaa ja kastelee paikat pilalle
mitkä paikat pilalle ???
Viereisellä nosturilla germaani vaihteli johto sarajaa konehuoneesen oli juuri laittanut uuden vesi pumppun,
kertoi(pientä kieli muuria oli) koko konehuoneen ollen jäähdytin neste sotkun peitossa ja johtosarjan ollen piloila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Nyt on kyllä ihan uusinta uutta että jos vesipumppu korkkaa niin johtosarjat on pilalla :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mekanik kirjoitti:Nyt on kyllä ihan uusinta uutta että jos vesipumppu korkkaa niin johtosarjat on pilalla :D
Sen taki sitä tuolla kummastelin että jo toinen missä menne vesipumppu johdot samman aikaan vaihtoon,
Joo niin se sitä selvitti että vesi pummppu rikki,
kaikki märkää, vaihdetava ja uutta johtosarjaa sinne laittoi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w212 220cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

aroline kirjoitti:Voikohan tähän tekniikkaan luottaa jatkossakaan? Se hienoa kun nämä samat osat laukee taas uudestaan takuuajan jälkeen.
Onkos tuo se pikkukoneiden muovinen osa joita on hajoillut enemmänkin? Luulisi siihen ajanmittaan tulevan toimiva varaosa ellei tilalle vaihdettu jo sellainen ollut. Isommissa koneissahan on erilainen pumppu.

Tässä varmaan keksitty uusi vaihtoehto 1990-luvun alkupuolen maatuville (eco) johtosarjoille/liittimille, muuttuvat mullaksi jäähdytinnesteen vaikutuksesta. :) Jürgen vaan unohtanut sen mahdollisuuden että nestettä voi valahtaa ajoa jatkamaan tarkoitetun auton moottorille. Ei vaan, olisi mukava nähdä/tietää miten/miksi ne johdot on niinkin herkkiä nesteelle.
Vastaa Viestiin