Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
Auto MB 200 CLK -2004
Vein auton Jyväskylän Auobestille ajamamalla 65 km, käyntihäiriöiden takia. Usemmpien testien lopuksi mittasivat paineet joka pytystä.
Paineet olivat hyvät jokaisessa 11-13. Tulpat ja puolat paikoilleen ja startaten, auto ei lähtenytkään käyntiin piti vain kauheaa ääntä.
Venttiilit oli solmussa. Asentajan mukaan ketju oli venynyt eikä kestänyt mittausta. Ketju oli hypännyt 3:lla hampaalla.
Veho ei korvaa sanoivat että auto ei kestänyt testiä. Palkaks sain liki 200€ laskun ja entistäkin rikkinaisen auton.
Arvio siellä 3000€ nii laitetaan kuntoon.
Onko mahdollista ja miten voi saada korvauksen tullaisesta?????
ITSE SE ON LAITETTAVA KUNTOON. ONKO KELLÄÄN TIETOA MISTÄ SAA HALVALLA KONEEN TAIKKA PELKAN KANNEN?????
Vein auton Jyväskylän Auobestille ajamamalla 65 km, käyntihäiriöiden takia. Usemmpien testien lopuksi mittasivat paineet joka pytystä.
Paineet olivat hyvät jokaisessa 11-13. Tulpat ja puolat paikoilleen ja startaten, auto ei lähtenytkään käyntiin piti vain kauheaa ääntä.
Venttiilit oli solmussa. Asentajan mukaan ketju oli venynyt eikä kestänyt mittausta. Ketju oli hypännyt 3:lla hampaalla.
Veho ei korvaa sanoivat että auto ei kestänyt testiä. Palkaks sain liki 200€ laskun ja entistäkin rikkinaisen auton.
Arvio siellä 3000€ nii laitetaan kuntoon.
Onko mahdollista ja miten voi saada korvauksen tullaisesta?????
ITSE SE ON LAITETTAVA KUNTOON. ONKO KELLÄÄN TIETOA MISTÄ SAA HALVALLA KONEEN TAIKKA PELKAN KANNEN?????
Viimeksi muokannut MESE200CLK, Ti 23.08.2011 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Uskomattaman kuulosta. Jotenkin vaan tuntuu että et voi saada korvauksia, vaikka itse rikkonutkaan autoa. Toisaalta jos Mercedeksen ohjeiden mukaan tehty vian kartoitus niin onhan se kieltämättä aika koomista, että kone hirttää kiinni. Jotenkin tuon laskun käteen lyöminen ja "kiitos kuulemiin" asenne on niin Vehoa. Onko auto aina huolettu huoltokirjan mukaisesti valtuutetussa merkkihuollossa? Miten paljon ajettu?MESE200CLK kirjoitti:Auto MB 200 CLK -2004
Vein auton Jyväskylän Auobestille ajamamalla 65 km, käyntihäiriöiden takia. Usemmpien testien lopuksi mittasivat paineet joka pytystä.
Paineet olivat hyvät jokaisessa 11-13. Tulpat ja puolat paikoilleen ja startaten, auto ei lähtenytkään käyntiin piti vain kauheaa ääntä.
Venttiilit oli solmussa. Asentajan mukaan ketju oli venynyt eikä kestänyt mittausta. Ketju oli hypännyt 3:lla hampaalla.
Veho ei korvaa sanoivat että auto ei kestänyt testiä. Palkaks sain liki 200€ laskun ja entistäkin rikkinaisen auton.
Arvio siellä 3000€ nii laitetaan kuntoon.
Onko mahdollista ja miten voi saada korvauksen tullaisesta?????
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Taitais tulla halvemmaksi etsiä uusi kone saksata tai ruotsista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Mites Veho liittyy asiaan?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Epäilen että asentaja sitä ei ainakaan ole rikkonut irrottamalla/kiinnittämällä tulpat....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
pitäähän sen motin kestää paineiden mittaus..
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Luulisi että ketju pitänyt jo aikamoista kolinaa jos on ollut noin löysällä pitää olla todella löysällä että pääsee hampaiden yli hyppimään
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Ketju ihan loppu tai sitten kiristin pa***
3000€ remontia ei kannatta kyllä tehdä,
hyhvä kuntoisia koneita saa halvemalla
3000€ remontia ei kannatta kyllä tehdä,
hyhvä kuntoisia koneita saa halvemalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Kyllä mulla olisi ollut pää niin punaisena, ettei mulle ainakaan sitä 200€:n laskua olisi käteen lyöty.
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Eipähän katsastus konttorikaan korvaa mitään jos ryntötestissä diesel kone hajoaa kun päästöjä mitataan
joutuu vielä maksamaan tuon katsastus maksun
Voihan tuon koneen avata ja katsoa kuinka pahasti se on mennyt rikki kannataako ruveta korjaamaan
joutuu vielä maksamaan tuon katsastus maksun
Voihan tuon koneen avata ja katsoa kuinka pahasti se on mennyt rikki kannataako ruveta korjaamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Paljonko autolla oli ajettu ennen ketjun hyppäämistä?
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Sehä se "hauskaa" onkin noissa remonti arvioissa että 3000€ tosta vaan
(no siitä hyvä arvio että sillä tulle kyllä kuntoon)
yleensä noissa jako hypelyissä mene ventiilit vääräksi huonomalla tuurila kansi halki, nokat katki, mäntään reikä
eli kannatta tarkistella ensin mitä sieltä on hajonut,
(no siitä hyvä arvio että sillä tulle kyllä kuntoon)
yleensä noissa jako hypelyissä mene ventiilit vääräksi huonomalla tuurila kansi halki, nokat katki, mäntään reikä
eli kannatta tarkistella ensin mitä sieltä on hajonut,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Jotta muutenkin harmillinen asia ei ala närästämään enempää niin kannattaa ajatella siten, että jos et olisi vienyt korjaamolle, se olisi hajonnut kuitenkin ihan juurikohta johonkin kiusalliseen paikkaan ja lisähintaa olisi tullut vielä auton tuomisesta lavetilla kotiin ja matkakin jonnekin olisi katkennut.
Ei muuta kun nokka pystyyn ja uutta moottoria etsimään ebaystä. Niitä kyllä riittää siellä ihan kaikille.
Ei muuta kun nokka pystyyn ja uutta moottoria etsimään ebaystä. Niitä kyllä riittää siellä ihan kaikille.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
ITSE SE ON LAITETTAVA KUNTOON. ONKO KELLÄÄN TIETOA MISTÄ SAA HALVALLA KONEEN TAIKKA PELKAN KANNEN?????
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Ripunee siitä mitä se saisi maksaa?
(kaikenlaista osaa pakun kyydissä kulkeutuu"koneita, kansia, vaihdelaatikoita... ym)
(kaikenlaista osaa pakun kyydissä kulkeutuu"koneita, kansia, vaihdelaatikoita... ym)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Melkein kannattaa hommata koko kone ennen kuin alkaa mettästelemään osia erikseen tietysti ilman pummpuja ja mitään muita lisä
härpäkkeitä jotaka saat omasta koneesta eiköhän tuo cdi203 tiedä minkä laisen raakileen sieltä saa
härpäkkeitä jotaka saat omasta koneesta eiköhän tuo cdi203 tiedä minkä laisen raakileen sieltä saa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Ota kansi irti ja käy näyttää Jyväskylässa vaikka hiomo Kantasella saako kuntoon.MESE200CLK kirjoitti:ITSE SE ON LAITETTAVA KUNTOON. ONKO KELLÄÄN TIETOA MISTÄ SAA HALVALLA KONEEN TAIKKA PELKAN
KANNEN?????
Yv:llä saa halvan korjauspaikan tiedot... jos itsellä ei onnistu irroitus/vaihto.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Oli niin uskomaton ketjun hyppäys tarina et en oikein usko,ellet ollut vieressä katsomassa?Mutta sen tiedän ja olen vierestä nähnytkin kun
annettiin eräälle väljäketjuiselle kierroksia niin silloin hyppäs ja kaikki venttiilit solmussa.
annettiin eräälle väljäketjuiselle kierroksia niin silloin hyppäs ja kaikki venttiilit solmussa.
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
kyseisessä mootori mallissa on mitä surkein jakopää
ketju on yksrivinen ja pieni venyy helposti ja kaikkein surkein on sen kiristin joka on väärin suunniteltu (pitäis olla hammastus joka estää palautumisen)
80tkm ajo riittää venyttämään ketjua niin paljon että sillä on mahdollisuus hyppiä nokkien ratailla
vaikka ketju on venynyt niin havoin jako menee sekaisin mutta jos esim. sammutaessa moottori sattuu pyörähtämään väärään suuntaan niin
se surkean mallinen kiristin päästää ketjun heti löysäksi ja venttiilin jouset pyöräyttää nokkaa se on siinä sitten odottamassa seuraavaa starttausta
jaa mistäkö tiedän no kun vuosi sitten veholta tuotiin hinaus autolla pihaan (autolla ajettu 83tkm ajomäärä pitää myös paikkansa kun on ollut samalla omistajalla)
veholle oli mennyt juurikin samaisen ontumis vian takia vikaa ei oltu löydetty. pihasta lähtiessä oli ketju hypännyt lisää jolloin oli alkanut meteli
auto onneksi oli vielä käyntikuntoinen ääni oli kyllä kamala kun venttiilit vastasivat mäntiin
puristus mittausta varten piti kiristin purkaa ja laittaa jousen tilalle tappi kun käsinkin pyöritti konetta jakoa tarkistettaessa niin räps ja imunokka hyppäs
ihme oli jotta venttiilit olivat pysyneet suorana ja puristukset oli kunnossa
uus ketju ja kiristin ja uus roppu kiristimen poisto reikään
auto kunnossa
lopuksi totean jotta en ikään ostaisi kyseisellä moottori mallilla olevaa autoa
ketju on yksrivinen ja pieni venyy helposti ja kaikkein surkein on sen kiristin joka on väärin suunniteltu (pitäis olla hammastus joka estää palautumisen)
80tkm ajo riittää venyttämään ketjua niin paljon että sillä on mahdollisuus hyppiä nokkien ratailla
vaikka ketju on venynyt niin havoin jako menee sekaisin mutta jos esim. sammutaessa moottori sattuu pyörähtämään väärään suuntaan niin
se surkean mallinen kiristin päästää ketjun heti löysäksi ja venttiilin jouset pyöräyttää nokkaa se on siinä sitten odottamassa seuraavaa starttausta
jaa mistäkö tiedän no kun vuosi sitten veholta tuotiin hinaus autolla pihaan (autolla ajettu 83tkm ajomäärä pitää myös paikkansa kun on ollut samalla omistajalla)
veholle oli mennyt juurikin samaisen ontumis vian takia vikaa ei oltu löydetty. pihasta lähtiessä oli ketju hypännyt lisää jolloin oli alkanut meteli
auto onneksi oli vielä käyntikuntoinen ääni oli kyllä kamala kun venttiilit vastasivat mäntiin
puristus mittausta varten piti kiristin purkaa ja laittaa jousen tilalle tappi kun käsinkin pyöritti konetta jakoa tarkistettaessa niin räps ja imunokka hyppäs
ihme oli jotta venttiilit olivat pysyneet suorana ja puristukset oli kunnossa
uus ketju ja kiristin ja uus roppu kiristimen poisto reikään
auto kunnossa
lopuksi totean jotta en ikään ostaisi kyseisellä moottori mallilla olevaa autoa
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
kuulosti ihan vastaavan laatuiselta jakopäältä, kuin mitä fordin BOB V6 koneessa on... vaikka siinä se taitaa sentään kestää yli 100 000 km (fordin mainoksen perusteella noilla kilometreillä pitäis kyllä olla menossa jo neljäs vaihtomoottori )xr kirjoitti:kyseisessä mootori mallissa on mitä surkein jakopää
mutta hyvimpä tuntuvat taas veholla olevan selvillä "omien tuotteidensa" nikseistä/huoltokohteista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Kannattaa kuitenkin ottaa kuluttaja-asiamieheen ensin yhteyttä. Itsestäni tuntuu jotenkin oudolle, että viedään toimiva auto korjaamolle ja se tulee sieltä entistä rikkonaisempana takaisin - ja siitä pitäisi vielä maksaa. Voisi myös kysyä jostain...mikäs se autokorjaamoiden liitto nyt oli. Joku AKL se taisi olla ennenaikaan.
Ja painemittauksessahan rasitetaan vain yhtä sylinteriä kerrallaan, joten kuormitushan on vain neljäsosa normaalista starttaustilanteesta. Kuka väänti virta-avaimesta ja oliko jo etukäteen mitattu jakoketjun venyneisyys?
Ja painemittauksessahan rasitetaan vain yhtä sylinteriä kerrallaan, joten kuormitushan on vain neljäsosa normaalista starttaustilanteesta. Kuka väänti virta-avaimesta ja oliko jo etukäteen mitattu jakoketjun venyneisyys?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Jep valitettava tosiasia onxr kirjoitti:kyseisessä mootori mallissa on mitä surkein jakopää
ketju on yksrivinen ja pieni venyy helposti ja kaikkein surkein on sen kiristin joka on väärin suunniteltu (pitäis olla hammastus joka estää palautumisen)
80tkm ajo riittää venyttämään ketjua niin paljon että sillä on mahdollisuus hyppiä nokkien ratailla
vaikka ketju on venynyt niin havoin jako menee sekaisin mutta jos esim. sammutaessa moottori sattuu pyörähtämään väärään suuntaan niin
se surkean mallinen kiristin päästää ketjun heti löysäksi ja venttiilin jouset pyöräyttää nokkaa se on siinä sitten odottamassa seuraavaa starttausta
jaa mistäkö tiedän no kun vuosi sitten veholta tuotiin hinaus autolla pihaan (autolla ajettu 83tkm ajomäärä pitää myös paikkansa kun on ollut samalla omistajalla)
veholle oli mennyt juurikin samaisen ontumis vian takia vikaa ei oltu löydetty. pihasta lähtiessä oli ketju hypännyt lisää jolloin oli alkanut meteli
auto onneksi oli vielä käyntikuntoinen ääni oli kyllä kamala kun venttiilit vastasivat mäntiin
puristus mittausta varten piti kiristin purkaa ja laittaa jousen tilalle tappi kun käsinkin pyöritti konetta jakoa tarkistettaessa niin räps ja imunokka hyppäs
ihme oli jotta venttiilit olivat pysyneet suorana ja puristukset oli kunnossa
uus ketju ja kiristin ja uus roppu kiristimen poisto reikään
auto kunnossa
lopuksi totean jotta en ikään ostaisi kyseisellä moottori mallilla olevaa autoa
(yksi surkeimpia jakopäitä mitä on autoissa, menne jopa v6 2.5L tdi klonks vagen konsernin jako/nokka surkeuden ohi ja se on paljon se...)
ko tapauksessa
lienee käynnyt niin että jako jo valmiiksi pois kokhdiltaan ja kun paineita mittattu ei kiristimelle ole tullt niin paljoa Öpainetta että olis kirstänyt, sitten ilman tulpia startatessa pyörinyt sen verran lujaa että jako hyppinyt vielä lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Onpa laatu repsahtanut. Täytyy varoa.
Onko auto 209.342?
Onko moottori siis M271 E18ML? 1,8 litraa kompuralla?
E18ML
The E18ML is a 1.8 L (1796 cc) version. Bore is 82 mm and stroke is 85 mm. Output ranges from 122 PS (90 kW) at 5200 rpm to 192 PS (141 kW) at 5800rpm. It uses SFI fuel injection, is supercharged and intercooled, and features fracture-split forged steel connecting rods. A version running on natural gas was introduced in the German market in 2002.
Applications:
2002 Mercedes-Benz CLK-Class (W209) CLK 200K
2002 Mercedes-Benz C-Class (W203) C 180K, C 200K, C 230K
2002 Mercedes-Benz C-Class Sportcoupé C 160K, C 180K, C 200K, C 230K
2002 Mercedes-Benz E-Class (W211) E 200K
2004 Mercedes-Benz SLK-Class (R171) SLK 200K
2007 Mercedes-Benz C-Class (W204) C 180K, C 200K
2008 Mercedes-Benz CLC-Class CLC 180K, CLC 200K
Onko auto 209.342?
Onko moottori siis M271 E18ML? 1,8 litraa kompuralla?
E18ML
The E18ML is a 1.8 L (1796 cc) version. Bore is 82 mm and stroke is 85 mm. Output ranges from 122 PS (90 kW) at 5200 rpm to 192 PS (141 kW) at 5800rpm. It uses SFI fuel injection, is supercharged and intercooled, and features fracture-split forged steel connecting rods. A version running on natural gas was introduced in the German market in 2002.
Applications:
2002 Mercedes-Benz CLK-Class (W209) CLK 200K
2002 Mercedes-Benz C-Class (W203) C 180K, C 200K, C 230K
2002 Mercedes-Benz C-Class Sportcoupé C 160K, C 180K, C 200K, C 230K
2002 Mercedes-Benz E-Class (W211) E 200K
2004 Mercedes-Benz SLK-Class (R171) SLK 200K
2007 Mercedes-Benz C-Class (W204) C 180K, C 200K
2008 Mercedes-Benz CLC-Class CLC 180K, CLC 200K
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Jos pystyy osoittamaan, että autolla on ajettu vain 80 tkm (mihin ne kilsat hävisivät?),
niin valmistaja korvaa osan korjauskuluista virhevastuun nojalla.
Käytännössä tosin silloin lasku on 10.000 E, josta joutuu maksamaan puolet.
niin valmistaja korvaa osan korjauskuluista virhevastuun nojalla.
Käytännössä tosin silloin lasku on 10.000 E, josta joutuu maksamaan puolet.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MERSU VEHOLLA! VENTTIILIT SOLMUSSA TAKAISIN!! KORVAAKO??
Kätevä vastaan "tulo" hinataan korjaus kulut riitävän ylösJarkkoN kirjoitti:Jos pystyy osoittamaan, että autolla on ajettu vain 80 tkm (mihin ne kilsat hävisivät?),
niin valmistaja korvaa osan korjauskuluista virhevastuun nojalla.
Käytännössä tosin silloin lasku on 10.000 E, josta joutuu maksamaan puolet.
kukaan ei varmaankaan halua maksaa 70% auton hinnasta ja silloin kun kieltäytyy korjauksesta taitaa valmistaja päästä korvaus vastuusta kun korvaus ei kelpaa, miten lie mahtaa ainakin olla pitkä prosessi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
Näin on.
Esim. Mazdassa on huippukalliit osat ja tyyppivikana ABS-yksikön hajoaminen heti takuun päätyttyä.
Takuun jälkeen virhevastuu kattaa osan korjauksesta, mutta käytännössä saman osan saa muualla
laitettua halvemmalla, kun samaa osaa käytetään myös muun merkkisissä autoissa.
Esim. Mazdassa on huippukalliit osat ja tyyppivikana ABS-yksikön hajoaminen heti takuun päätyttyä.
Takuun jälkeen virhevastuu kattaa osan korjauksesta, mutta käytännössä saman osan saa muualla
laitettua halvemmalla, kun samaa osaa käytetään myös muun merkkisissä autoissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
No jos se jakopää on tuollain rakennettu alan uskoa et
voi ketju hypätä.Tämä oli hyvä tieto vastaisuuden varalle,
et osaa pysyä noista kaukana missä tuollainen lelu jakopää on.
voi ketju hypätä.Tämä oli hyvä tieto vastaisuuden varalle,
et osaa pysyä noista kaukana missä tuollainen lelu jakopää on.
Re: Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
eikös tämän pitäisi mersukorjaamon tietää?
Jos siinä on noin käynyt niin korjaamon vikahan se on. varsinkin kun se tuntuu olevan ihan yleistietoa!?JarkkoN toisaalla kirjoitti:5. Jakoketjun tai hihnan vaihto
Useimmissa Mersun moottoreissa on kaksirivinen rullaketju, jota ei tehtaan mukaan tarvitse vaihtaa
ja joka ei katkea yllättäen. Tämäkin ketju venyy ja sopiva vaihtoväli on noin 360 tkm. Joissain
Mersun uudehkoissa moottoreissa on yksirivinen ketju, jonka kiristin saattaa jättää ketjun löysälle
pienellä öljynpaineella, kuten puristuspaineiden mittauksessa. Tämä voi johtaa ketjun hyppäämiseen ja
venttiilien osumiseen mäntiin. Korjaus voi olla niin kallis, että kannattaa vaihtaa koko moottori.
Mersuissa ei käytetä hammashihnaa, se vaihtoväli on alle 100 tkm.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
JarkkoN oli tainnut tapata tämän "yleistiedon" ihan tästä topikista muistelisin ainakin, että tuo juttu ilmestyi vasta tämän topikin keskustelujen jälkeenSergey kirjoitti:
Jos siinä on noin käynyt niin korjaamon vikahan se on. varsinkin kun se tuntuu olevan ihan yleistietoa!?
mutta oikeasti tuollaiset asiat pitäsi olla merkkikorjaamolla tiedossa ja hyvin! kun eihän kuitenkaan ole kyse mistään alle ½ vuotta sitten esitellysta mallista...
Viimeksi muokannut napa, La 27.08.2011 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu Veholla! venttiilit solmussa takaisin. Korvaako ?
näihin korvauksen eväyksiin on ihan selkeäkin syy, kun vähän kierolla mielellä miettii asiaa niin päätyy siihen että kukaan ei korvaa jos itse tilaat jonkin testin eikä auto kestä.
otetaan esimerkki:
itse omistaisin vaikka tuollaisen V8 auton ja tiedän että siinä on ketju venynyt, no vienpä sen puristusmittaukseen ja toivon että se menee rikki jotta saan uudet venat ja pienen koneremontin samalla sen ketjunkin tietty....pitäisikö korjaamon maksaa se, EI valitettavasti.
tämä oli nyt vähän karrikoitu mutta ainakaan itse en korjaamon omistajana valitettavasti maksaisi ko tapauksessa mitään....jos ei auto kestä asiakkaan haluamaa testiä niin ei kestä, piilevä vika ei ole korjaamon ongelma.
tietty eri asia jos korjaaja huomaa tietää tai on tietoinen että näin voi käydä esim. jostakin ongelmaan viittaavasta äänestä jne.
ihan sama kun alussa porukka vei katsastukseen dieselautoja joista oli öljyt lirutettu vähiin ja koneita paukkui sitten....eivät tainneet maksaa koneremontteja katsastusasematkaan....
.
otetaan esimerkki:
itse omistaisin vaikka tuollaisen V8 auton ja tiedän että siinä on ketju venynyt, no vienpä sen puristusmittaukseen ja toivon että se menee rikki jotta saan uudet venat ja pienen koneremontin samalla sen ketjunkin tietty....pitäisikö korjaamon maksaa se, EI valitettavasti.
tämä oli nyt vähän karrikoitu mutta ainakaan itse en korjaamon omistajana valitettavasti maksaisi ko tapauksessa mitään....jos ei auto kestä asiakkaan haluamaa testiä niin ei kestä, piilevä vika ei ole korjaamon ongelma.
tietty eri asia jos korjaaja huomaa tietää tai on tietoinen että näin voi käydä esim. jostakin ongelmaan viittaavasta äänestä jne.
ihan sama kun alussa porukka vei katsastukseen dieselautoja joista oli öljyt lirutettu vähiin ja koneita paukkui sitten....eivät tainneet maksaa koneremontteja katsastusasematkaan....
.
Opel, "weird lieben autos"....