SBC yksikkö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kttopar »

SBC jarruyksikön tunnit ovat kuulemma täynnä. Antoi vikakoodia Service Brake, Visit Workshop. W211, -03, ajettu 260tkm.
Lähettivät kyselyn MB.:lle, että meneekö takuuseen. vm -02 ei enään onnistu, katsotaan miten käy -03:lle.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
AMGman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 24.12.2010 22:09

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja AMGman »

Sama täällä, CDI 220 -02 aj. 214900. Sama teksti ja tunnit täynnä. Vaihto Hartikaisella uuteen / "kunnostettuun" pumppuun 2350 e kiiiitoos ! Kumma juttu tämä pumppu homma kun toisista laukeaa ja toisissa kestää useita satoja tuhansia kilsoja. Kuulin että jopa 25 tkm ajetuista on mennyt pumppuja. Kyllä Stutgartin miehet teki oikein emä mokan kun tämmösen keksinnon asensivat autoon. Tämä SBC pumppu kun ei ennakkoon varoita milloin tunnit on täynnä. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saksata ~1900€ ilman vaihtoosaa ja vaihto osan kanssa ~1500€ pakun kyydissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tuli päätös SBC yksikön takuusta. MB korvaa puolet 2400 €.n korjauslaskusta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Vieläkös noihin SBC-yksiköihin saa tehtyä 'päivityksiä', joissa käyttökertoja tai maksimimäärää 'muokataan'?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AMGman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 24.12.2010 22:09

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja AMGman »

SBC: päivitystä ( tekohengitystä ) voi tehdä ilmeisesti vain kerran, ajoajan jatkumisesta ei ole takuita 1 km tai esim. 100 tkm, että sillälailla. Takuuseen korvataan ehkä -04 ja uudemmat ja kuten KTTOPAR kirjoitti -03 maksetaan puolet. :clap:
jarisky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 24.08.2011 19:18

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja jarisky »

vasta vaihdoin 380tkm ajettuun -03 malliin maaahantuoja maksoi koko lystin!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:Vieläkös noihin SBC-yksiköihin saa tehtyä 'päivityksiä', joissa käyttökertoja tai maksimimäärää 'muokataan'?
On näitä tullut tehtyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jani k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Pe 22.12.2006 10:09
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja jani k »

mitenköhän se laskurin nollaus tehdään starilla?
itsellä laskuri kans täys!
W213
MB 400 cdi w211
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kole »

Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

kole kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.
Tomppa-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 19.09.2011 22:16
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

Itseltäni löytyy -03 270 Cdi. Kilometrejä on tullut noin 98tkm, kun moottori sano sopimuksen irti kun kone hörppäs "vähän" vettä. Jouduin sitten viemään auton Käyttöautolle kun paikallinen autohuolto vietti kesälomaa pari viikkoa.

Käyttöautolla sitten ihmettelivät autoa ja soittivat minulle että SBC-yksikkö on hajonnut. He olivat tehneet MB:lle kyselyn että kuka maksaa ja sanoivat että MB maksaa puolet osista ja töistä. Työnjohtaja sanoi sitten puhelimessa että lasku on "vaan" noin 1500 euroo.

Auto pitäis saada tällä viikolla läjään niin sitten ihmetellään että onko tuo SBC todellakin mennyt hajalle. Ihmetyttää vaan että miten tuo yksikkö on voinut mennä noin sopivasti tuossa samassa kun moottori hajosi? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Käyttöauto viilaa linssiin.
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kole »

[quote="tn62634"][quote="kole"]Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.[/quote]

Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.[/quote]

No siinä meni sekin "tieto" sitten nurin. Paljonko sulla oli ajettu, kun vaihdettiin?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomppa- kirjoitti: Käyttöautolla sitten ihmettelivät autoa ja soittivat minulle että SBC-yksikkö on hajonnut. He olivat tehneet MB:lle kyselyn että kuka maksaa ja sanoivat että MB maksaa puolet osista ja töistä. Työnjohtaja sanoi sitten puhelimessa että lasku on "vaan" noin 1500 euroo.
Jotenkin outoa matikka 1500+1500=3000
kun uusi on ~1900€ ja puolet siitä 950€
työn osuus vai mikä on 2050(no aina ollut huono laskemaan...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tomppa-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 19.09.2011 22:16
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

CDI203 kirjoitti:
Jotenkin outoa matikka 1500+1500=3000
kun uusi on ~1900€ ja puolet siitä 950€
työn osuus vai mikä on 2050(no aina ollut huono laskemaan...)
Niinpä, ilmottelen miten kävi kun saan auton kasaan :D
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

280cdi_ep kirjoitti:Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"
Piuhan pässä on on ollut useita noita missä on ollut siinä vikaa
tyypilisesti ~500tkm missä kohtaa onkelmat alkaa,
ja toinen siellä ~300tkm rippuen minkä laisesesta ajosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

kole kirjoitti:No siinä meni sekin "tieto" sitten nurin. Paljonko sulla oli ajettu, kun vaihdettiin?
Oli jo edellisen omistajan aikana tehty. Hänellä auto oli 80000-114000 km välisen ajan. Varmistin asian Lahden Mega Autoon soittamalla, että onko se vaihdettu (kun edellinen omistaja mainitsi jonkun jarrujen osan vaihdetun), mutten huomannut kysyä kilometrimäärää. Olivat hieman haluttomia kertomaan muiden omistajien aikaisista toimenpiteistä. Itse olen ajanut oston jälkeen 75000 km.
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kole »

[quote="CDI203"][quote="280cdi_ep"]Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"[/quote]

Piuhan pässä on on ollut useita noita missä on ollut siinä vikaa
tyypilisesti ~500tkm missä kohtaa onkelmat alkaa,
ja toinen siellä ~300tkm rippuen minkä laisesesta ajosta[/quote]

Tästä päätellen sbc-yksikön laatu on parantunut, kun noin kauan kestää uudemmissa. Kaikkihan hajoaa aikanaan.
Minun -02 autosta yksikkö vaihdettiin 144tkm kohdalla ja -03 autosta 176tkm ajettuna. Molemmat takuuna.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kole kirjoitti: Tästä päätellen sbc-yksikön laatu on parantunut, kun noin kauan kestää uudemmissa. Kaikkihan hajoaa aikanaan.
Minun -02 autosta yksikkö vaihdettiin 144tkm kohdalla ja -03 autosta 176tkm ajettuna. Molemmat takuuna.
Juu on noita mennyt aikaisemminkin uudemistakin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kttopar »

W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?

Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.

Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.

Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin eli joudit siis maksamaan melkeen kokonaan uuden osan hinnan,
Nolliko ne vika koodit vaihdon jälkeen myös varjomuistista?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja mikablo »

kttopar kirjoitti:W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?

Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.

Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.

Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Tämä "suunniteltu vanheneminen" tuli minullekin mieleen näitä juttuja lukiessa. Minulla jäi aikoinaan auto pihaan ilmoitti jotain "battery visit workshop". Veholla vaihtoivat pari suutinta (1500eur) ja soittivat sen jälkeen että vieläkin palaa valo ja täytyy vielä toinen akkukin vaihtaa. Aloin miettimään miksei sitä akkua vain vaihdettu suoraan tai voiko suutinvika antaa tuollaisen ilmoituksen?
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja paloviita »

kttopar kirjoitti: edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
Ei ole sattumoisin jälkiasennusxenoneita? Jos on ballasti liian lähellä SBC:n johtosarjaa, antaa vikailmoituksen...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
SJV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 16.12.2005 10:55
Paikkakunta: Haukipudas

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja SJV »

tai jarruputkeen hapettunu reikä?? onpa semmonenki tullu nähtyä. Ensimmäisenä epäillään SBC yksikköä. Ei tarpeeksi painetta niin antaa sinne vikakoodin.
300TDT -92
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kttopar kirjoitti:W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?

Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.

Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.

Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Jos tuo SBC yksikön vaihto oli merkkiliikkeen tekemä ehdoitus vian korjaukseen ovat he velvoitettuja korjaamaan tuon vian nyt täysin omalla kustannuksellaan kun vika ei tuossa osassa ollutkaan....mielestäni aika yksiselitteistä.
ei voida olettaa että sinä maksat kaikki kokeilut....

itse pistin juuri työni puolesta tavarantoimittajan maksamaan 5 vuotta sitten asennetun jäähdytysjärjestelmän korjauksen, jäätyi jo toisen kerran vaihtimet virheellisesti asennetun virtausanturin toimesta...siinähän korjaa...ensin nikotteli mutta pari sanaa asianajajasta toi hänelle mieleen muut aatokset.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja Division »

mikablo kirjoitti:Tämä "suunniteltu vanheneminen" tuli minullekin mieleen näitä juttuja lukiessa. Minulla jäi aikoinaan auto pihaan ilmoitti jotain "battery visit workshop". Veholla vaihtoivat pari suutinta (1500eur) ja soittivat sen jälkeen että vieläkin palaa valo ja täytyy vielä toinen akkukin vaihtaa. Aloin miettimään miksei sitä akkua vain vaihdettu suoraan tai voiko suutinvika antaa tuollaisen ilmoituksen?
Ei ainakaan minun järkeeni käy, että jos auto herjaa akkua (Battery) niin miten vika voisi olla suuttimissa??? Akkuherja lienee ainoita niitä yksiselitteisiä herjoja ylipäätään, jotka juurikaan eivät aiheudu yleensä mistään muusta, kuin alhaisesta jännitteestä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja mol »

Division kirjoitti: Ei ainakaan minun järkeeni käy, että jos auto herjaa akkua (Battery) niin miten vika voisi olla suuttimissa??? Akkuherja lienee ainoita niitä yksiselitteisiä herjoja ylipäätään, jotka juurikaan eivät aiheudu yleensä mistään muusta, kuin alhaisesta jännitteestä.
En minäkään tajua miksi suuttimia pitäisi vaihtaa kun virheilmoitus on noinkin yksi selitteinen. Minulle ainakin vaihdettiin pelkästään se pikkuakku (ei Veholla). 50 euroa kaikkinensa kustansi ko. operaatio.
C220d T 4-Matic
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Samasta tapauksesta kyse SJV:n kanssa?

Viime talvena tuli eteen tapaus, jossa jo sbc-yksikkö vaihdettu, mutta edelleen herjasi jarruja. Ei painetta ja vika viittasi sbc-yksikön venttiiliin. Syy oli kuitenkin jarruputken vuoto, kun oli reikä. V*holla vaan sbc-yksikön vaihdon jälkeen epäiltiin sähkövikaa, vaikka jarrunesteet väheni säiliöstä :shock: .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: SBC yksikkö

Viesti Kirjoittaja kole »

Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Vastaa Viestiin