SBC yksikkö
SBC yksikkö
SBC jarruyksikön tunnit ovat kuulemma täynnä. Antoi vikakoodia Service Brake, Visit Workshop. W211, -03, ajettu 260tkm.
Lähettivät kyselyn MB.:lle, että meneekö takuuseen. vm -02 ei enään onnistu, katsotaan miten käy -03:lle.
Lähettivät kyselyn MB.:lle, että meneekö takuuseen. vm -02 ei enään onnistu, katsotaan miten käy -03:lle.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: SBC yksikkö
Sama täällä, CDI 220 -02 aj. 214900. Sama teksti ja tunnit täynnä. Vaihto Hartikaisella uuteen / "kunnostettuun" pumppuun 2350 e kiiiitoos ! Kumma juttu tämä pumppu homma kun toisista laukeaa ja toisissa kestää useita satoja tuhansia kilsoja. Kuulin että jopa 25 tkm ajetuista on mennyt pumppuja. Kyllä Stutgartin miehet teki oikein emä mokan kun tämmösen keksinnon asensivat autoon. Tämä SBC pumppu kun ei ennakkoon varoita milloin tunnit on täynnä. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Saksata ~1900€ ilman vaihtoosaa ja vaihto osan kanssa ~1500€ pakun kyydissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
Tuli päätös SBC yksikön takuusta. MB korvaa puolet 2400 €.n korjauslaskusta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: SBC yksikkö
Vieläkös noihin SBC-yksiköihin saa tehtyä 'päivityksiä', joissa käyttökertoja tai maksimimäärää 'muokataan'?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: SBC yksikkö
SBC: päivitystä ( tekohengitystä ) voi tehdä ilmeisesti vain kerran, ajoajan jatkumisesta ei ole takuita 1 km tai esim. 100 tkm, että sillälailla. Takuuseen korvataan ehkä -04 ja uudemmat ja kuten KTTOPAR kirjoitti -03 maksetaan puolet.
Re: SBC yksikkö
vasta vaihdoin 380tkm ajettuun -03 malliin maaahantuoja maksoi koko lystin!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
On näitä tullut tehtyäMiHe kirjoitti:Vieläkös noihin SBC-yksiköihin saa tehtyä 'päivityksiä', joissa käyttökertoja tai maksimimäärää 'muokataan'?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
mitenköhän se laskurin nollaus tehdään starilla?
itsellä laskuri kans täys!
itsellä laskuri kans täys!
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: SBC yksikkö
Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Re: SBC yksikkö
Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.kole kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.
Re: SBC yksikkö
Itseltäni löytyy -03 270 Cdi. Kilometrejä on tullut noin 98tkm, kun moottori sano sopimuksen irti kun kone hörppäs "vähän" vettä. Jouduin sitten viemään auton Käyttöautolle kun paikallinen autohuolto vietti kesälomaa pari viikkoa.
Käyttöautolla sitten ihmettelivät autoa ja soittivat minulle että SBC-yksikkö on hajonnut. He olivat tehneet MB:lle kyselyn että kuka maksaa ja sanoivat että MB maksaa puolet osista ja töistä. Työnjohtaja sanoi sitten puhelimessa että lasku on "vaan" noin 1500 euroo.
Auto pitäis saada tällä viikolla läjään niin sitten ihmetellään että onko tuo SBC todellakin mennyt hajalle. Ihmetyttää vaan että miten tuo yksikkö on voinut mennä noin sopivasti tuossa samassa kun moottori hajosi? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Käyttöauto viilaa linssiin.
Käyttöautolla sitten ihmettelivät autoa ja soittivat minulle että SBC-yksikkö on hajonnut. He olivat tehneet MB:lle kyselyn että kuka maksaa ja sanoivat että MB maksaa puolet osista ja töistä. Työnjohtaja sanoi sitten puhelimessa että lasku on "vaan" noin 1500 euroo.
Auto pitäis saada tällä viikolla läjään niin sitten ihmetellään että onko tuo SBC todellakin mennyt hajalle. Ihmetyttää vaan että miten tuo yksikkö on voinut mennä noin sopivasti tuossa samassa kun moottori hajosi? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Käyttöauto viilaa linssiin.
Re: SBC yksikkö
[quote="tn62634"][quote="kole"]Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että SBC-yksikköön olisi jossakin vaiheessa tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi.
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.[/quote]
Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.[/quote]
No siinä meni sekin "tieto" sitten nurin. Paljonko sulla oli ajettu, kun vaihdettiin?
Tätä tukisi myös se, että tänään varatessani Veholta jarrunesteen vaihtoaikaa tuli keskustelussa esille mm. se, että yhtään 2005-2006 mallin yksikköä ei ole vielä tarvinnut vaihtaa!
Taksit ainakin on ajaneet satoja tuhansia näilläkin vuosimalleilla, joten luulisi laskurin tulleen täyteen, jos sellainen siellä enää on.
Onko kellään parempaa tietoa? Kiinnostaa oman lompakon kannalta, kun minulla on juuri tuo 2005 malli. Tosin vasta 100tkm ajettu.[/quote]
Minulla 4/2005 rekisteröity auto ja SBC-yksikkö vaihdettu takuuseen vuonna 2009 lahtelaisessa merkkiliikkeessä.[/quote]
No siinä meni sekin "tieto" sitten nurin. Paljonko sulla oli ajettu, kun vaihdettiin?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Jotenkin outoa matikka 1500+1500=3000Tomppa- kirjoitti: Käyttöautolla sitten ihmettelivät autoa ja soittivat minulle että SBC-yksikkö on hajonnut. He olivat tehneet MB:lle kyselyn että kuka maksaa ja sanoivat että MB maksaa puolet osista ja töistä. Työnjohtaja sanoi sitten puhelimessa että lasku on "vaan" noin 1500 euroo.
kun uusi on ~1900€ ja puolet siitä 950€
työn osuus vai mikä on 2050(no aina ollut huono laskemaan...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
Niinpä, ilmottelen miten kävi kun saan auton kasaanCDI203 kirjoitti:
Jotenkin outoa matikka 1500+1500=3000
kun uusi on ~1900€ ja puolet siitä 950€
työn osuus vai mikä on 2050(no aina ollut huono laskemaan...)
Re: SBC yksikkö
Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Piuhan pässä on on ollut useita noita missä on ollut siinä vikaa280cdi_ep kirjoitti:Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"
tyypilisesti ~500tkm missä kohtaa onkelmat alkaa,
ja toinen siellä ~300tkm rippuen minkä laisesesta ajosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
Oli jo edellisen omistajan aikana tehty. Hänellä auto oli 80000-114000 km välisen ajan. Varmistin asian Lahden Mega Autoon soittamalla, että onko se vaihdettu (kun edellinen omistaja mainitsi jonkun jarrujen osan vaihdetun), mutten huomannut kysyä kilometrimäärää. Olivat hieman haluttomia kertomaan muiden omistajien aikaisista toimenpiteistä. Itse olen ajanut oston jälkeen 75000 km.kole kirjoitti:No siinä meni sekin "tieto" sitten nurin. Paljonko sulla oli ajettu, kun vaihdettiin?
Re: SBC yksikkö
[quote="CDI203"][quote="280cdi_ep"]Tiedän ainakin yhden -06 mallisen (ei facelift) 280cdi:n millä ajettu n.530tkm, eikä ole kertaakaan sbc yksikköä vaihdettu.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"[/quote]
Piuhan pässä on on ollut useita noita missä on ollut siinä vikaa
tyypilisesti ~500tkm missä kohtaa onkelmat alkaa,
ja toinen siellä ~300tkm rippuen minkä laisesesta ajosta[/quote]
Tästä päätellen sbc-yksikön laatu on parantunut, kun noin kauan kestää uudemmissa. Kaikkihan hajoaa aikanaan.
Minun -02 autosta yksikkö vaihdettiin 144tkm kohdalla ja -03 autosta 176tkm ajettuna. Molemmat takuuna.
Itsellä nyt 330tkm -06 ja alkup. sbc, ainakin vielä. "täytyy koputtaa puuta"[/quote]
Piuhan pässä on on ollut useita noita missä on ollut siinä vikaa
tyypilisesti ~500tkm missä kohtaa onkelmat alkaa,
ja toinen siellä ~300tkm rippuen minkä laisesesta ajosta[/quote]
Tästä päätellen sbc-yksikön laatu on parantunut, kun noin kauan kestää uudemmissa. Kaikkihan hajoaa aikanaan.
Minun -02 autosta yksikkö vaihdettiin 144tkm kohdalla ja -03 autosta 176tkm ajettuna. Molemmat takuuna.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Juu on noita mennyt aikaisemminkin uudemistakinkole kirjoitti: Tästä päätellen sbc-yksikön laatu on parantunut, kun noin kauan kestää uudemmissa. Kaikkihan hajoaa aikanaan.
Minun -02 autosta yksikkö vaihdettiin 144tkm kohdalla ja -03 autosta 176tkm ajettuna. Molemmat takuuna.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.
Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.
Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.
Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.
Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SBC yksikkö
Niin eli joudit siis maksamaan melkeen kokonaan uuden osan hinnan,
Nolliko ne vika koodit vaihdon jälkeen myös varjomuistista?
Nolliko ne vika koodit vaihdon jälkeen myös varjomuistista?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: SBC yksikkö
Tämä "suunniteltu vanheneminen" tuli minullekin mieleen näitä juttuja lukiessa. Minulla jäi aikoinaan auto pihaan ilmoitti jotain "battery visit workshop". Veholla vaihtoivat pari suutinta (1500eur) ja soittivat sen jälkeen että vieläkin palaa valo ja täytyy vielä toinen akkukin vaihtaa. Aloin miettimään miksei sitä akkua vain vaihdettu suoraan tai voiko suutinvika antaa tuollaisen ilmoituksen?kttopar kirjoitti:W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.
Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.
Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
Re: SBC yksikkö
Ei ole sattumoisin jälkiasennusxenoneita? Jos on ballasti liian lähellä SBC:n johtosarjaa, antaa vikailmoituksen...kttopar kirjoitti: edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: SBC yksikkö
tai jarruputkeen hapettunu reikä?? onpa semmonenki tullu nähtyä. Ensimmäisenä epäillään SBC yksikköä. Ei tarpeeksi painetta niin antaa sinne vikakoodin.
300TDT -92
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SBC yksikkö
Jos tuo SBC yksikön vaihto oli merkkiliikkeen tekemä ehdoitus vian korjaukseen ovat he velvoitettuja korjaamaan tuon vian nyt täysin omalla kustannuksellaan kun vika ei tuossa osassa ollutkaan....mielestäni aika yksiselitteistä.kttopar kirjoitti:W211 painajainen jatkuu. Vaikka vaihdettiin puolittain takuuseen SBC -yksikkö, edelleen sama vikailmoitus mittaristoon. Eli " Brake Failure, Visit Workshop "
Olikohan SBC yksikön ollenkaan tarpeellinen, vai onko jarruissa joku muu vika ?
Tulee mieleen taannoinen TV-ohjelma tuotteiden kestävyydestä. Siinä oli esillä mustesuihkukirjoitin, jonka elinikä oli rajoitettu.
Samoin on tässä mersun SBC-yksikössä, jossa iskut on rajattu 500000:een, vaikka mitään vikaa ei ole näköpiiriissä.
Painajainen siis jatkuu automaattivaihteiston glykololi-korjauksen jälkeen, nyt jarrujen tiimoilta. Glykoli-korjaus maksoi minulle
2000 €. Nyt tämä SBC-korjaus 1300 €. Milloinkaan ennen ei ole tarvinnut vierailla korjaamolla näin usein. On ollut W124 250 D -93 mersu ja W123 -78 mersu.
Kilometrilukemiin 260tkm on vaihdettu kaikki etupään nivelet vielä eri vaiheissa ! W124 mallissa veihdettiin lukemissa 450 tkm vain joku alapallo. Tulee mieleen, että onko joku muu automerkki parempi ? Jokainen näistä korjauksista vaatii ajanvarauksen ja auton viennin sekä vara-auton järjestämisen.
ei voida olettaa että sinä maksat kaikki kokeilut....
itse pistin juuri työni puolesta tavarantoimittajan maksamaan 5 vuotta sitten asennetun jäähdytysjärjestelmän korjauksen, jäätyi jo toisen kerran vaihtimet virheellisesti asennetun virtausanturin toimesta...siinähän korjaa...ensin nikotteli mutta pari sanaa asianajajasta toi hänelle mieleen muut aatokset.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: SBC yksikkö
Ei ainakaan minun järkeeni käy, että jos auto herjaa akkua (Battery) niin miten vika voisi olla suuttimissa??? Akkuherja lienee ainoita niitä yksiselitteisiä herjoja ylipäätään, jotka juurikaan eivät aiheudu yleensä mistään muusta, kuin alhaisesta jännitteestä.mikablo kirjoitti:Tämä "suunniteltu vanheneminen" tuli minullekin mieleen näitä juttuja lukiessa. Minulla jäi aikoinaan auto pihaan ilmoitti jotain "battery visit workshop". Veholla vaihtoivat pari suutinta (1500eur) ja soittivat sen jälkeen että vieläkin palaa valo ja täytyy vielä toinen akkukin vaihtaa. Aloin miettimään miksei sitä akkua vain vaihdettu suoraan tai voiko suutinvika antaa tuollaisen ilmoituksen?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: SBC yksikkö
En minäkään tajua miksi suuttimia pitäisi vaihtaa kun virheilmoitus on noinkin yksi selitteinen. Minulle ainakin vaihdettiin pelkästään se pikkuakku (ei Veholla). 50 euroa kaikkinensa kustansi ko. operaatio.Division kirjoitti: Ei ainakaan minun järkeeni käy, että jos auto herjaa akkua (Battery) niin miten vika voisi olla suuttimissa??? Akkuherja lienee ainoita niitä yksiselitteisiä herjoja ylipäätään, jotka juurikaan eivät aiheudu yleensä mistään muusta, kuin alhaisesta jännitteestä.
C220d T 4-Matic
Re: SBC yksikkö
Samasta tapauksesta kyse SJV:n kanssa?
Viime talvena tuli eteen tapaus, jossa jo sbc-yksikkö vaihdettu, mutta edelleen herjasi jarruja. Ei painetta ja vika viittasi sbc-yksikön venttiiliin. Syy oli kuitenkin jarruputken vuoto, kun oli reikä. V*holla vaan sbc-yksikön vaihdon jälkeen epäiltiin sähkövikaa, vaikka jarrunesteet väheni säiliöstä .
Viime talvena tuli eteen tapaus, jossa jo sbc-yksikkö vaihdettu, mutta edelleen herjasi jarruja. Ei painetta ja vika viittasi sbc-yksikön venttiiliin. Syy oli kuitenkin jarruputken vuoto, kun oli reikä. V*holla vaan sbc-yksikön vaihdon jälkeen epäiltiin sähkövikaa, vaikka jarrunesteet väheni säiliöstä .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: SBC yksikkö
Aikaisemmin tässä topicissa pähkäilin, josko sbc-yksikköön olisi tullut parannuksia vuosien varrella. Tänään jarrunesteen vaihdossa Veholla asiaa selviteltiin ja tuloksena oli, että mitään parannuksia ei ole tehty. Sama osanumero on edelleen ja sama ohjelmapäivitys sinne ajettiin kuin ennenkin. Mitä tuo ohjelma sitten pitää sisällään ei selvinnyt, tai eivät sitä halunneet minulle kertoa!?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.