CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
niinpä niin... w202 200CDI -99 olin palaamassa katsastus reissulta tuoreen leiman kanssa ja kotiin päästyäni pölähti pellin alta reipas polttoaineen käryinen pilvi.. sutskutuksesta päättelin että suuttimen pohjatiiviste siellä vaan vuotaa.. no nyppäsin 1. suuttimen irti ja aloin puhdistelemaan suutinta, niin paljastuikin että suuttimen kärkiholkki oli halki.. onko tuon holkin vaihtamisessa mitään erityistä huomioitavaa? ( tietysti yleiset puhtaus ym, pohjatiivisteen vaihto jutskat) pyöräytin tuon haljenneen holkin irti ja kyselinkin jo paikalliselta korjaamolta kyseistä osaa..mistähän helpoimmin löytyis onko yleensäkkään noita kärkiholkkeja haljennut , vai ennemminkin harvinaislaatuista tuuria taas meikäläisellä??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI suutin halkesi..
.
Siitä se halkeaa.
Vaikkapa Rengaspalvelu Karjalaisesta saat osan.
Siitä se halkeaa.
Vaikkapa Rengaspalvelu Karjalaisesta saat osan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suutin halkesi..
Kasatessa tippa lukitetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suutin halkesi..
Kiitoksia vinkeistä..olisko kiristysmomenttia tiedossa?
Re: CDI suutin halkesi..
suoritin liuotin pesun konetilassa , mutta vieläkin välillä tuoksu käy nokkaan... no pikkuhiljaa se siitä hälvenee.. =)
Kalvain on merkiltään Klann.. pätevän oloinen laite..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI suutin halkesi..
Minulla oli koko kansi pien peitossa. Vaikka sen aika hyvin pois saiskin, auto haisee vieläkin (10 kk ja 16 tkm)satunnaisesti. Olen tarkistanut, että suuttimet eivät vuoda, mutta sieltä kannen reunalta vieläkin silloin tällöin tipahtaa sulaa möhnää pakosarjalle tai turbolle.Niksutin@ kirjoitti: mutta vieläkin välillä tuoksu käy nokkaan... no pikkuhiljaa se siitä hälvenee.. =)
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: CDI suutin halkesi..
Moro,
Mulla tuli samantyyppinen vika autooni 220 Cdi 2002, 2-syl suuttimesta sutsuttaa. En ole aiemmin purkaillut ko. autosta suutinta.
Täältä varmasti saa hyviä vinkkejä mitä pitää ottaa huomioon. Pikeä ei ole suuttimen ympärillä.
Miten saa pohjatiivisteen ongittua ylös ja se kiristysmomentti kiinnityspultille.
Kiitos kaikille etukäteen ohjeista
Mulla tuli samantyyppinen vika autooni 220 Cdi 2002, 2-syl suuttimesta sutsuttaa. En ole aiemmin purkaillut ko. autosta suutinta.
Täältä varmasti saa hyviä vinkkejä mitä pitää ottaa huomioon. Pikeä ei ole suuttimen ympärillä.
Miten saa pohjatiivisteen ongittua ylös ja se kiristysmomentti kiinnityspultille.
Kiitos kaikille etukäteen ohjeista
Jos ei mersulla nii sit Caddylla
Re: CDI suutin halkesi..
hop hop , mikäs tuon holkin kiristys nm on ? vähän huono muutenkin laittaa momenttiin kun ei ole sopivaa hylsyä jolla kiristää momenttiavaimella. Tarviiko se tuota lukitetta lisäksi ?
entäpä millä ne tiiviste pinnat itse kärjestä yms. uskaltaa ruiskasta puhtaaksi ettei nalkkaa neulat yms kiinni sisältä, paineilma vähän huono kun laittaa paskat sisäänpäin takaisin :/
e. löytys sopiva hylsy sentään.
entäpä millä ne tiiviste pinnat itse kärjestä yms. uskaltaa ruiskasta puhtaaksi ettei nalkkaa neulat yms kiinni sisältä, paineilma vähän huono kun laittaa paskat sisäänpäin takaisin :/
e. löytys sopiva hylsy sentään.
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
Tuon mukaan 45Nm (aikanaan töissä noita paljonkin vaihdellut mutta ei varmaan oo tallella mitään dokkaria siihen, ja ei me mitään lukitetta käytetty mutta toisaalta protovehje oli ja ruiskuja meni välillä hylkyyn sitä tahtia että paikallinen Veho jo ihmetteli... mutta eihän vara venettä kaada jotain hyvää loctitea sinne vaan...):
http://www.diagtools.lv/soft/cit_3000_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkällä 'tulppahylsyllä' kiristyy joo.
Ei ne tiivistepinnat o lähelläkään kärkee, nehän on siinä irrallisessa holkissa? (sisältä kait nyt kunnossa, mutta niitäkin voi nyt pyyhkiä jollain nukkaamattomala rätillä ja löpöllä)
http://www.diagtools.lv/soft/cit_3000_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkällä 'tulppahylsyllä' kiristyy joo.
Ei ne tiivistepinnat o lähelläkään kärkee, nehän on siinä irrallisessa holkissa? (sisältä kait nyt kunnossa, mutta niitäkin voi nyt pyyhkiä jollain nukkaamattomala rätillä ja löpöllä)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
oukei , no tuollahan oli kaikki tarvittava tieto, kiitos linkistä
tää oli mielenkiintoinen vinkki, sivu 13 :
" But it is possible to fix the injector without replacing the parts by using the above method.
Usually(100%) scratch marks match with the fuel supply hole, therefore if you change the direction of
scratched area, you may save the parts without technical problem. "
tää oli mielenkiintoinen vinkki, sivu 13 :
" But it is possible to fix the injector without replacing the parts by using the above method.
Usually(100%) scratch marks match with the fuel supply hole, therefore if you change the direction of
scratched area, you may save the parts without technical problem. "
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
Jaahas... Kilsahirviö teki tämän saman. Nelosen kärkiholkki halki. Kivaa...
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
Täälläkin taitaa olla holkki halki.
Moottorin päällinen dieselissä jokaisen suuttimen ympäriltä.
Eipä tässä sunnuntai iltana tähän aikaan töiden jälkeen voinut muuta kun puhallella paineilmalla paikat kuivemmaksi ja laittaa auto käyntiin josko syyllinen löytyisi.
Ei näkyny mikä vuotaa,joten huomenna sillä mentävä töihin ja katsottava illalla uudestaan.
Epäilys on suutin numero 2,koska kiiltää runko ja ympäristö enemmän kun muissa.
Palailen asiaan jahka syy selviää ensi viikolla,kun pääsen autolla tallille asti jossa on työkalut ja varaosat valmiina.
Eikös kaikilla muutamat prikat,pultit, holkit ja pitimet löydy cdi moottoriin
Moottorin päällinen dieselissä jokaisen suuttimen ympäriltä.
Eipä tässä sunnuntai iltana tähän aikaan töiden jälkeen voinut muuta kun puhallella paineilmalla paikat kuivemmaksi ja laittaa auto käyntiin josko syyllinen löytyisi.
Ei näkyny mikä vuotaa,joten huomenna sillä mentävä töihin ja katsottava illalla uudestaan.
Epäilys on suutin numero 2,koska kiiltää runko ja ympäristö enemmän kun muissa.
Palailen asiaan jahka syy selviää ensi viikolla,kun pääsen autolla tallille asti jossa on työkalut ja varaosat valmiina.
Eikös kaikilla muutamat prikat,pultit, holkit ja pitimet löydy cdi moottoriin
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
Ne halkeaa joskus ihan piruuttaan varmaan just kun olis vähän kiirus. Sit on puoli autoa naftassa ja käryää monta aikaa.
Kyllähän cdi miehellä on pari pumppua sarja suuttimia ja vaihtoon tilkkeet ja pultit hyllyssä.
Kyllähän cdi miehellä on pari pumppua sarja suuttimia ja vaihtoon tilkkeet ja pultit hyllyssä.
Re: CDI suutin halkesi.. / päätyholkki
Jokseenkin turhauttavaa.
Ei ole nyt 150km aikana vuotanut.
Tosin, kakkosen suutinputken kireyttä kun eilen vielä kokeilin niin antoi suuttimen ja putken välisestä adapterista myöden,jolloin löysäsin suutinputken ja pidin adapterista kiinni toisella avaimella ettei lähde pyörimään mukana.
Sitten kiristin adapterin suuttimeen niin kovaa kun jaksoin vääntää kiintolenkillä ja laitoin suutinputken takaisin kiinni.
Nyt siinä on ehkä ihan pieni kosteus kun muut suuttimet ovat samasta kohtaa kuivat.
Voisi loppuviikosta ottaa suutinputken kokonaan irti ja kiristää adapterin räikällä ja hylsyllä sen verran kun uskaltaa, jos se näyttää vieläkin pysyvän kosteana ja muut kuivina.
Täytyy vaan tehdä tuo toimenpide tallilla että saa vara-auton alle jos jotain sattuu hajoamaan.
Ei ole nyt 150km aikana vuotanut.
Tosin, kakkosen suutinputken kireyttä kun eilen vielä kokeilin niin antoi suuttimen ja putken välisestä adapterista myöden,jolloin löysäsin suutinputken ja pidin adapterista kiinni toisella avaimella ettei lähde pyörimään mukana.
Sitten kiristin adapterin suuttimeen niin kovaa kun jaksoin vääntää kiintolenkillä ja laitoin suutinputken takaisin kiinni.
Nyt siinä on ehkä ihan pieni kosteus kun muut suuttimet ovat samasta kohtaa kuivat.
Voisi loppuviikosta ottaa suutinputken kokonaan irti ja kiristää adapterin räikällä ja hylsyllä sen verran kun uskaltaa, jos se näyttää vieläkin pysyvän kosteana ja muut kuivina.
Täytyy vaan tehdä tuo toimenpide tallilla että saa vara-auton alle jos jotain sattuu hajoamaan.