A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
Onko kellään tietoa et millainen operaatio jälkiasennus vakionopeudensäätimen asennus olisi? Ilmeisesti ykkös sarjalaiseen A:han asennus onnistuu helposti orkkis osilla mutta miten tämän uudempi korisen kanssa?
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
Moikka.
Vaimon 180:n laitettiin jälkiasennus vakkari. Viiksi löytyi suomalaiselta purkaamolta (Fusti). Paikallinen mersun huolto hommasi rattiputken suojuksen ja muut hilpetöörit. Asennus oli ammattimieheltä tosi simppeli homma. Varuste listaukseen sitten starilla lisäys, että autossa on nyt tuo varuste. Homma toimi hyvin ja taisi jäädä hinnaltaan parin sadan luokkaan.
Vaimon 180:n laitettiin jälkiasennus vakkari. Viiksi löytyi suomalaiselta purkaamolta (Fusti). Paikallinen mersun huolto hommasi rattiputken suojuksen ja muut hilpetöörit. Asennus oli ammattimieheltä tosi simppeli homma. Varuste listaukseen sitten starilla lisäys, että autossa on nyt tuo varuste. Homma toimi hyvin ja taisi jäädä hinnaltaan parin sadan luokkaan.
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
Automaatti ei tarvitse muita osia kun viiksen ja sen suojaputken, käsivaihteiseen täytyy lisätä kytkinpolkimen asentotunnistin
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
Ajelimpa tänään tuolla vaimon A:lla. Siihen ei "tajuttu" laittaa tuota kytkinpoljin katkaisijaa. Tämän päivän huomiona oli, ettei se tarvitsekkaan. Kytkimen sai polkaista pohjaan ja vaihtaa vaihteita ja säädin pysy päällä. Kierrokset tippu heti alas kun veto loppui ja kun uudelle pykälälle nosti kytkimen, niin veto jatku, kaasuu tai säätimeen koskematta. Homma toimi mielestäni loistavasti.
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
Sori, olin tyhmä ja väärässä.
http://www.elchfans.de/diy/w169/Tempoma ... nktion.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elchfans.de/diy/w169/Tempoma ... nktion.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- cortinajet
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 29.01.2011 22:06
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
jami kirjoitti:Ajelimpa tänään tuolla vaimon A:lla. Siihen ei "tajuttu" laittaa tuota kytkinpoljin katkaisijaa. Tämän päivän huomiona oli, ettei se tarvitsekkaan. Kytkimen sai polkaista pohjaan ja vaihtaa vaihteita ja säädin pysy päällä. Kierrokset tippu heti alas kun veto loppui ja kun uudelle pykälälle nosti kytkimen, niin veto jatku, kaasuu tai säätimeen koskematta. Homma toimi mielestäni loistavasti.
Meillä on A:ssa alkuperäinen "käsikaasu" ja mielestäni se toimii juuri noin. Jos siinä kytkinpolkimessa ei olisi sitä katkaisijaa niin silloin sitä ei voisi painaa pohjaan vaan kone koettaisi pitää valitun nopeuden ja kierrokset kirmaisisivat. Se, pudottaako kytkin käsikaasun kokonaan pois pelistä on ohjelmointikysymys. Meillä perheen toisessa merkissä on myös alkuperäinen käsikaasu ja se toimii juuri niin että kytkimellä tai jarrulla se putoaa kokonaan pois pelistä, eli vaihdetta ei voi muuttaa starttaamatta käsikaasua uudelleen. Ärsyttävää.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 25.02.2016 09:22
- Paikkakunta: Pori
Re: A-sarja W169 jälkiasennus vakionopeudensäädin
jysi kirjoitti:Sori, olin tyhmä ja väärässä.
http://www.elchfans.de/diy/w169/Tempoma ... nktion.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo linkki oli muuten hyvä apuväline. Onnistui hyvin itse asennus ja sitten liikkeessä 40e koodaus että vakionopeudensäädinkin toimimaan.