W211 led jarruvalo
W211 led jarruvalo
Auto on 04 vuodelta. Vaihdetaanko lisäjarruvalo irroittamalla takakontin verhoilu?
Minkä hintainen elementti tuo on?
Kiitos etukäteen
T: Jone
Minkä hintainen elementti tuo on?
Kiitos etukäteen
T: Jone
Re: W211 led jarruvalo
Takaluukun verhoilun takaa pääsee tuohon käsiksi. 2Q11 Saksan hinnastossa 94 Euroa.
N. 150€ KL:llä suomessa. Koko paneeli kuorineen pitää vaihtaa. Tai ei siis myydä pelkkää polttimolevyä.
Millainen homma se takaluukun verhoilun purkaminen on? Tarviiko jotain special-työkaluja? Pitäisi kans vaihtaa tuo "lisäjalluvalo".
Auto siis perus-sedan.
Auto siis perus-sedan.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Katso http://www.ledstyle.fi" onclick="window.open(this.href);return false; näytti olevan led rekkarivaloja tarjouksessa 39€/2kpl ei paha.
Eikä pitäisi herjata vikailmoitusta. 
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Sori, luin et oli kyse rekkarivaloista, en tosin tiedä vaikka myisivät jarruvaloakin ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
takaluukun reunasta verhoilua raottamalla pääsee käsiksi lisäjarruvaloon, joka irtoaa sivusuuntaan työntämällä

itsellä oli vasen ledi myccä

asennettaessa ilmeisesti osunut kotelon reunaan irroittaen yhden mikroledin piirilevystä, kiinnitys uudelleen juottamalla 5 mins.

itsellä oli vasen ledi myccä

asennettaessa ilmeisesti osunut kotelon reunaan irroittaen yhden mikroledin piirilevystä, kiinnitys uudelleen juottamalla 5 mins.

E320CDI
211.089
211.089
Itse taannoin huollatin auton Vehossa. Minulla oli jarruvalopaneeli osittain pimeä, en maininnut siitä mitään autoa huoltoon vietäessä. Hakiessani auton, huoltokustannukset pysyivät ennalta ilmoitetussa haarukassa. Lasku käytiin läpi, osa osalta, mikä oli hieman yllättävää, siis positiivisessa mielessä, ja sitten he sanoivat että ovat vaihtaneet led jarruvalopaneelin myös. Sanoin että siitä ei ollut puhetta, mutta hyvä että korjattiin. Kysyin paljonko tuon vaihto maksoi töineen? Minulle sanottiin että se menee takuuseen, samalla he olivat takuuseen vaihtaneet kaikessa hiljaisuudessa pallonivelet myös (?). Ja laskun kohdalla kohdalla ed. vaihto-osien summa oli 0 €. Tokaisin siinä että tuohan kuulostaa kyllä reilulta ja ennen kaikkea rehelliseltä.
Kysyin miten tämä huollon yhteydessä tehtävien osien vaihto päätös tapahtuu. Minulle sanottiin, että heidän tietokannan mukaan he tietää mitä osia autossa on, ja aika ajoin tehtaalta tulee hiljainen tieto että tiettyjen MB autojen tietyt osat tulee vaihtaa seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä. Tämä tieto ei tule koskaan asiakkaalle. Ja osien osalta tehdas maksaa.
Tuon jarruvalon led-sarjan vaihto takuuseen periaate on seuraavanlainen. Kun huollossa tavataan paneelin olevan viallinen, esim. muutama led-tuikku on pimeä, niin osa vaihdetaan takuuseen. Jos seuraavalla kerralla led jarruvalopaneeli on osittain pimeä, niin asiakas maksaa sen itse. Ja sitten taas kolmannen kerran kun jarruvalo todetaan puolikkaaksi led-jarruvalopaneelin osalta, niin se menee taas takuu vaihtoon. Muistaakseni se oli Boschin tuote. Eli osan valmistaja antaa osalle takuun. Epäilen että pienet merkkikorjaamot luistavat tästä, ja velottavat reilusti alle Vehon hinnan jarrupaneelista, jolloin asiakkaalle jää sellainen mielikuva että on saanut osan "edullisesti". Pikkukorjaamolle se on puhdasta voittoa.
Itse en käytä autoa säännöllisesti Vehossa, ehkä kerran n. 150 000 km jaksossa, esim. autom. öljyjen vaihto. Joo joo, tiedän että ne vaihdetaan vain kerran ja sekin tapahtuu 60 000 km:n kohdalla. Mutta vaihdatan kuitenkin, koska samaa metallisiruja sinne kerääntyy kuin aikaisemmissakin malleissa. Muut huollot teen itse.
Kysyin miten tämä huollon yhteydessä tehtävien osien vaihto päätös tapahtuu. Minulle sanottiin, että heidän tietokannan mukaan he tietää mitä osia autossa on, ja aika ajoin tehtaalta tulee hiljainen tieto että tiettyjen MB autojen tietyt osat tulee vaihtaa seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä. Tämä tieto ei tule koskaan asiakkaalle. Ja osien osalta tehdas maksaa.
Tuon jarruvalon led-sarjan vaihto takuuseen periaate on seuraavanlainen. Kun huollossa tavataan paneelin olevan viallinen, esim. muutama led-tuikku on pimeä, niin osa vaihdetaan takuuseen. Jos seuraavalla kerralla led jarruvalopaneeli on osittain pimeä, niin asiakas maksaa sen itse. Ja sitten taas kolmannen kerran kun jarruvalo todetaan puolikkaaksi led-jarruvalopaneelin osalta, niin se menee taas takuu vaihtoon. Muistaakseni se oli Boschin tuote. Eli osan valmistaja antaa osalle takuun. Epäilen että pienet merkkikorjaamot luistavat tästä, ja velottavat reilusti alle Vehon hinnan jarrupaneelista, jolloin asiakkaalle jää sellainen mielikuva että on saanut osan "edullisesti". Pikkukorjaamolle se on puhdasta voittoa.
Itse en käytä autoa säännöllisesti Vehossa, ehkä kerran n. 150 000 km jaksossa, esim. autom. öljyjen vaihto. Joo joo, tiedän että ne vaihdetaan vain kerran ja sekin tapahtuu 60 000 km:n kohdalla. Mutta vaihdatan kuitenkin, koska samaa metallisiruja sinne kerääntyy kuin aikaisemmissakin malleissa. Muut huollot teen itse.
Voi saatanan saatana. Mä kans äsken vaihdoin tuon lisäjarruvalon itse. Muuten meni hyvin, mutta alkuperäisestä lisäjarruvalosta tippui se toinen "klipsi" (millä ulkopuolinen osa on kiinni siinä pohjaosassa) sinne takakontin pellin muotoilujen sisään. Miten ihmeessä saan sen sieltä pois? V*tuttaa se muutaman sentin pituisen muovinpalan kolina takakontin luukkua heilutellessa. =D
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)