W/S212 ILS ja lisäpitkät
W/S212 ILS ja lisäpitkät
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni siis näissä Xenon ILS valoissa on on Xenon umpiot reunalla ja keskellä lähinnä somisteet (parkit?). Vaikka nuo ILS valot ovat hyvät niin aina Suomessa käydessä olisi kiva olla hieman enemmän kantamaa pitkissä. Oliskohan mahdollista vaihtaa nuo perus halogeeniumpiot tuohon keskelle (tai jopa jotkut lailliset Xenon viritelmät). Perushalogeenipitkät noiden ILS valojen lisäksi voisi olla juuri ratkaisu tuohon ongelmaan. Mahtavana bonuksena olisi ettei tulisi mitään perinteisten lisäpitkien rumennusta keulalle. Onkohan tuo mahdollista? Mitenköhän kaukovaloasistentti reagoisi tuohon?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Taidat ajaa työksesi jotain rekkaa jossa on rivi laittomia lisävaloja katolla? Ei varmaan mitään laillista keinoa ole pitkien valotehon lisäämiseen. Luulisi noiden 212:n ILS:ien jo riittävänkin jos vertaa muihin laillisiin valoihin.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Ymmärrän asian ja tarpeen. Pelkällä xenonilla ei saada autojen valoumpioissa yleensä parasta kaukovaloa. Voisi olla ehkä mahdollista rakentaa mutta mistähän kaukovalolle virta? Nythän kaukovalolla varjostin siirtyy pois edestä eikä sytytä toista lamppua. Kääntymisvalo? Se ei ole iso haitta jos lähtisi. Vaihtaisin kyllä lisäkaukovaloon. Aika insinööri saa olla kuka toteuttaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Tarkoitatko "parasta kaukovaloa" vaiko "parasta laillista/sallittua" kaukovaloa? Tuo ILS:hän muokkaa valokuviota jos jollakin tavalla ja lisää vielä pitkien valotehoja suuressa nopeudessa jne.markoala kirjoitti:Ymmärrän asian ja tarpeen. Pelkällä xenonilla ei saada autojen valoumpioissa yleensä parasta kaukovaloa. .
Ymmärrän kyllä että nälkä kasvaa syödessä ja olisi mukava saada kesäpäivä keskelle märkää syysyön asfalttia mutta en ymmärrä miksi xenoneilla ei olisi mahdollista tehdä niin hyviä pitkiä valoja kuin määräykset sallivat.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Taisin jotenkin ilmaista itseni huonosti, mutta siis tarkoituksenani ei ole poistaa tai muuttaa millään tavalla nykyisiä Xenon ILS valoja. Ne ovat erinomaiset kaikissa muissa suhteissa, paitsi kuin puhutaan pitkien huippukantamasta. Esim. V70ssä on Xenonien lisäksi halogeeniapuvalot juurikin parantamassa pitkien kantamaa.DBFI kirjoitti:Tarkoitatko "parasta kaukovaloa" vaiko "parasta laillista/sallittua" kaukovaloa? Tuo ILS:hän muokkaa valokuviota jos jollakin tavalla ja lisää vielä pitkien valotehoja suuressa nopeudessa jne.markoala kirjoitti:Ymmärrän asian ja tarpeen. Pelkällä xenonilla ei saada autojen valoumpioissa yleensä parasta kaukovaloa. .
Ymmärrän kyllä että nälkä kasvaa syödessä ja olisi mukava saada kesäpäivä keskelle märkää syysyön asfalttia mutta en ymmärrä miksi xenoneilla ei olisi mahdollista tehdä niin hyviä pitkiä valoja kuin määräykset sallivat.
Käsittääkseni S212ssa on uloimmissa umpioissa Xenonit jotka toimivat sekä lähi, että kaukovaloina. Halogeeniversiossa on sisemissä umpiossa pitkät. Omassa Xenon versiossa sisemmät umpiot ovat lähinnä koristeena. Jos korvaisi VAIN sisemmät umpiot halogeeniversiolla niin saisi Xenon ILSn lisäksi halogeenipitkät. Tämä on käsittääkseni TÄYSIN laillista koska referenssilukua riittää.
Voi tietysti olla etten ymmärrä jotain tästä asiasta, mutta siksipä kysyn täällä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Juu olen huomannut, että foorumi on täynnä 25 vuotta ajettu tukkirekkaa henkilöitä, jotka jarruttavat paremmin kuin ABSät ja varmaan näkevät kuin pöllöt vaikka pelkkä kynttilä apukuskin paikalla. Muuten jos lyhyet tuntuvat liian tehokkailta niin ainahan voit vaihtaa parkeille. Niilläkin näet varmaan hirvet kilometristä.LopenUupunut kirjoitti:Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.
Jos ei käynyt vielä siis selväksi niin tarkoitus on _parantaa_ pitkiä. Parantaminen tarkoittaa valotehon _lisäämistä_ eikä välttämättä tarkoita sitä että nykyinen valoteho olisi onneton.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Jos W212 ILS normivalaistus ei riitä, niin suosittelisin pikaista visiittiä silmälääkärille tai pimeässä ajamisen välttämistä. W211 xenonitkin ovat niin loistavat, että on osaa kuvitellakaan, että niitä pitäisi jotenkin parannella.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Oliko tarkoitus parantaa valoja ilman reunaehtoja vai oliko tarkoitus täyttää määräykset muutoksen jälkeen?D-MB kirjoitti: Jos ei käynyt vielä siis selväksi niin tarkoitus on _parantaa_ pitkiä. Parantaminen tarkoittaa valotehon _lisäämistä_ eikä välttämättä tarkoita sitä että nykyinen valoteho olisi onneton.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Tarkoitus olisi nimenomaan täyttää määräykset muutosten jälkeen. Näin maalikkona tuntuisi mahdolliselta sillä ILS Xenonien referenssiluku on 20 eli sataan on aika paljon matkaa. Lisäksi nuo halogeeniumpiothan olisi viralliset ja hyväksytyt, joten tuokin tuntuisi olevan ok. Ainoa ongelma voi olla miten nuo ILS valot on alunperin tyyppihyväksytty. Eli voi olla, että se "koriste" siinä sisemmässä umpiossa on virallinen osa valoja ja en tiedä mitä sen poistaminen tekee tyyppihyväksynnälle.DBFI kirjoitti:Oliko tarkoitus parantaa valoja ilman reunaehtoja vai oliko tarkoitus täyttää määräykset muutoksen jälkeen?D-MB kirjoitti: Jos ei käynyt vielä siis selväksi niin tarkoitus on _parantaa_ pitkiä. Parantaminen tarkoittaa valotehon _lisäämistä_ eikä välttämättä tarkoita sitä että nykyinen valoteho olisi onneton.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Olen jo monta vuotta mennyt parkeilla ulointa rataa.....D-MB kirjoitti:Juu olen huomannut, että foorumi on täynnä 25 vuotta ajettu tukkirekkaa henkilöitä, jotka jarruttavat paremmin kuin ABSät ja varmaan näkevät kuin pöllöt vaikka pelkkä kynttilä apukuskin paikalla. Muuten jos lyhyet tuntuvat liian tehokkailta niin ainahan voit vaihtaa parkeille. Niilläkin näet varmaan hirvet kilometristä.LopenUupunut kirjoitti:Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.
Jos ei käynyt vielä siis selväksi niin tarkoitus on _parantaa_ pitkiä. Parantaminen tarkoittaa valotehon _lisäämistä_ eikä välttämättä tarkoita sitä että nykyinen valoteho olisi onneton.

Mikä on hirvi ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Itse 212:n omistajana voin sanoa että esim. 211:n bi xenonien kaukovalo on parempi juuri halogeeni lisäkaukovalon takia. Se vaan on fakta. Kannattaa tutustua autolehtien valomittauksiin mitkä perustuu mittauksiin eikä mutu tuntumaan. 212: kaukovalo yltää n. 160m tasolle kun parhaat autojen kaukovalot ovat n. 200m näyttäviä. Ei ne silloin ainakaan ylivertaisen hyvät ole, vai onko joku oikeasti sitä mieltä. Jos on pitäköön mielipiteensä, minä, tm ja tuulilasi on erimieltä.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Kaipa sitä voisi uudetkin piuhat vetää, ja kyllähän halogeeniversiossa nimenomaan menee virrat neljälle halogeenivalolle. Varmasti viritellä pitäisi, mutta periaatteessahan kaikki tarvittava pitäisi saada ihan virallisina osina, kun viritys olisi osittain identtinen normaali halogeenivaloversioon. Kääntymisvalohan on ulomassa umpiossa Xenonin kaverina, joten kaipa se toimisi kuin ennenkin. Herätteenkin kaukovaloihin saisi kai helpohkosti viereisestä umpiosta. Ohjelmoinnissa voisi ilmetä haasteita ja en tiedä toimisiko tuo kaukovaloasistentti.markoala kirjoitti:Ymmärrän asian ja tarpeen. Pelkällä xenonilla ei saada autojen valoumpioissa yleensä parasta kaukovaloa. Voisi olla ehkä mahdollista rakentaa mutta mistähän kaukovalolle virta? Nythän kaukovalolla varjostin siirtyy pois edestä eikä sytytä toista lamppua. Kääntymisvalo? Se ei ole iso haitta jos lähtisi. Vaihtaisin kyllä lisäkaukovaloon. Aika insinööri saa olla kuka toteuttaa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Niin, vitut vastaantulijoiden häikäistymisestä, pääasia että itse näkee hyvin.LopenUupunut kirjoitti:Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Et haluaisi tarkentaa kommenttiasi, mitähän koitat meille selittää???Jeff kirjoitti:Niin, vitut vastaantulijoiden häikäistymisestä, pääasia että itse näkee hyvin.LopenUupunut kirjoitti:Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
LopenUupunut kirjoitti:Et haluaisi tarkentaa kommenttiasi, mitähän koitat meille selittää???Jeff kirjoitti:Niin, vitut vastaantulijoiden häikäistymisestä, pääasia että itse näkee hyvin.LopenUupunut kirjoitti:Onko valot huonontuneet noin paljon 15vuoden aikana kun -96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat...en yleensä edes käytä pitkiä kun lyhyet riittää kaikissa tilanteissa..Alle 300kmh nopeuksissa..????
.
.
Ehkä sitä että tuossa 300 vauhdissa menee noin 83metriä sekunnissa ja ainakin itse haluaisin moisessa vauhdissa yli 2 sekunnin matkalle näkyväisyyttä, ja laillisella lähivalojen suuntauksella (vähintään 1%) laskua se tarkoittaisi että valot pitäis olla 166cm korkealla maasta.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Voisiko moottoritievalojen aktivoitumista muuttaa siten, että niiden olemassaolon voisi laillisesti todeta myös Suomessa. Täällä kun ei koskaan saa ajaa 130km/h ja talvinopeuksien aikaan ei saa ajaa minimissään vaadittua 110km/h rattisuorassa 1000m:ä.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Väyrysen omat kaukovalot ovat "aivan loistavat" ?-96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat..
Onko tuossa kirjoitusvirhe vai enkö käsittänyt jotain ...
wiimax.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
dealer kirjoitti:Väyrysen omat kaukovalot ovat "aivan loistavat" ?-96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat..
Onko tuossa kirjoitusvirhe vai enkö käsittänyt jotain ...
Mitäs osiota tuossa et ummartana ?.....loistavat on tietenkin taivutus sanasta loistava....ja tämän voi tietysti vielä omassa kieliopissaan taivuttaa tarkoittamaan "kynttilän loistoa".

Mutta minun kirjoituksessani se tarkoittaa H.Y.V.I.Ä valoteho ominaisuuksia.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Sitähän minä en ymmärtänyt että "loistaviksi" kehutaan kun väykyssä on surkeat kaukovalot
Ei, ei se mitään - kun joku niillä pärjää niin hyvähän se vaan.
Täällä korpimailla ei tulisi mieleenkään yrittää.

Ei, ei se mitään - kun joku niillä pärjää niin hyvähän se vaan.
Täällä korpimailla ei tulisi mieleenkään yrittää.
wiimax.fi
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Mulla on toisessa paavossa vakiovalot pitkissä ja olen kyllä dealerin kanssa ja osin uupuneenkin kanssa samaa mieltä, että voi oikeastaan melkein yhtä hyvin posotella puolikkailla, kun pitkillä valokantama lisääntyy ehkä muutaman kymmenen metriä sellaista kelmeää halogeenin tuiketta.dealer kirjoitti:Sitähän minä en ymmärtänyt että "loistaviksi" kehutaan kun väykyssä on surkeat kaukovalot![]()
Ei, ei se mitään - kun joku niillä pärjää niin hyvähän se vaan.
Täällä korpimailla ei tulisi mieleenkään yrittää.
Toisessa paavossa taas on pitkiin asennettu xenonit ja tsiisus että on valoissa eroa. Sillä kun huitasee katkaisijasta pitkille, niin maailma on auton keulasta tasaisen valkoinen jonnekin 200-250 metriin asti kymmeniä metrejä leveänä keilana. Ei väsy tämmöisen vanhuksenkaan silmät.

Kuriositeettina todettakoon, että W202:n keulalle on ripustettu hellan ylimääräiset lisäpitkät. Kyllähän silläkin jo hyvin näkee, mutta tuo parempivaloinen paavo hakkaa sen kyllä valojensa suhteen 6-0.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Pariin 210:iin olen asennellut xenonit kaukovaloihin.
Muutos on melkoinen, tosin itse pidän parhaana vaihtoehtoa kunnollisten lisävalojen tuomaa valoa.
Muutos on melkoinen, tosin itse pidän parhaana vaihtoehtoa kunnollisten lisävalojen tuomaa valoa.
wiimax.fi
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Ja silti voorumeilta löytyy lukemattomia määriä juttuja joissa hakutaan w211 xenonit ihan onnettomiksi. Jota ne ihan oikeasti myös ovat.konitohtori kirjoitti:W211 xenonitkin ovat niin loistavat, että on osaa kuvitellakaan, että niitä pitäisi jotenkin parannella.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Ne W/S211:sen xenonit paranee huomattavasti kun purkaa umpion ja vaihtaa ne orkkis projektorinlinssit kiinanpoijan kirkkaisiin projektorinlinsseihin.Mika.T kirjoitti:Ja silti voorumeilta löytyy lukemattomia määriä juttuja joissa hakutaan w211 xenonit ihan onnettomiksi. Jota ne ihan oikeasti myös ovat.konitohtori kirjoitti:W211 xenonitkin ovat niin loistavat, että on osaa kuvitellakaan, että niitä pitäisi jotenkin parannella.
Nim. kokemusta omaava, lauantaina vaihdoin omaani
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Lukiessani Tekniikan maailman citymaasturi-testiä huomasin oheisen kommentin, joka liittyy asiaan:
No nyt on tullut pieni vaiva S212een, joten on muutenkin asiaa liikkeeseen niin kysyn mihin hintaa tuon halogeeni-umpiot saa ostettua. Muuten jos joku tietää miksi S212ssa, kun ratti on käännettynä täysin vasemmalla niin ajaessa ja ratin palautueesa kuuluu yksi kolahdus etuoikealta niin olisin kiitollinen. Tätä ei kuulu vähän käännettäessa, ei koskaan oikealle käännettäessä eikä muutenkaan ajossa.
Joten siis oma ideani ei taida olla kovinkaan originelli. Se on siis huomautettava, että kyseessä oli GLK jonka umpiot valmistaa ZKW ja omat ovat Hellan, mutta toimintaperiaatehan on sama.MERCEDEKSEN kaksoisksenonit on toteutettu pelkillä linsseillä, joiden vieressä on seisonta- eli virallisemmin etuvalot. Ratkaisua on vaikea ymmärtää, koska halogeeniversiosta olisi suoraan saanut parkin tilalle kaukovaloa täydentävät
heijastimet. Maahantuoja on yrittänyt vaikuttaa asiaan, mutta viestiä ei ole otettu vastaan.
No nyt on tullut pieni vaiva S212een, joten on muutenkin asiaa liikkeeseen niin kysyn mihin hintaa tuon halogeeni-umpiot saa ostettua. Muuten jos joku tietää miksi S212ssa, kun ratti on käännettynä täysin vasemmalla niin ajaessa ja ratin palautueesa kuuluu yksi kolahdus etuoikealta niin olisin kiitollinen. Tätä ei kuulu vähän käännettäessa, ei koskaan oikealle käännettäessä eikä muutenkaan ajossa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Eikös tuo valaisinyksikkö ole yhtenäinen laatikko, ei niitä kaukovaloja saa otettua halogeenilampuista ILS-valojen pariksi. Voisko jotenkin pelkät sisukalut istua halogeeneista ILS:n parkkivalojen tilalle? Sitten CAN-filtterillä tieto siitä milloin mittaristossa palaa sininen pitkien merkkivalo jolloin samalla annetaan ohjaus lisäpitkille niin ei mene ILS:n automatiikka sekaisin.D-MB kirjoitti:Lukiessani Tekniikan maailman citymaasturi-testiä huomasin oheisen kommentin, joka liittyy asiaan:Joten siis oma ideani ei taida olla kovinkaan originelli. Se on siis huomautettava, että kyseessä oli GLK jonka umpiot valmistaa ZKW ja omat ovat Hellan, mutta toimintaperiaatehan on sama.MERCEDEKSEN kaksoisksenonit on toteutettu pelkillä linsseillä, joiden vieressä on seisonta- eli virallisemmin etuvalot. Ratkaisua on vaikea ymmärtää, koska halogeeniversiosta olisi suoraan saanut parkin tilalle kaukovaloa täydentävät
heijastimet. Maahantuoja on yrittänyt vaikuttaa asiaan, mutta viestiä ei ole otettu vastaan.
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Kävin juuri katsomassa - no niin onkinDBFI kirjoitti:Eikös tuo valaisinyksikkö ole yhtenäinen laatikko, ei niitä kaukovaloja saa otettua halogeenilampuista ILS-valojen pariksi. Voisko jotenkin pelkät sisukalut istua halogeeneista ILS:n parkkivalojen tilalle? Sitten CAN-filtterillä tieto siitä milloin mittaristossa palaa sininen pitkien merkkivalo jolloin samalla annetaan ohjaus lisäpitkille niin ei mene ILS:n automatiikka sekaisin.

Tietysti, kun parkit on toteutettu H7:lla ja kysessä on Xenon-hyväksytty umpio.........
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Mulla oli edellinen auto halogeeneilla ja ne pitkät oli oikeasti surkeimmat millä olen ikinä ajanut. Nykyisen auton xenonit ovat hyvät, varsinkin leveyttä on paljon, mutta pitkien kantaman kanssa on vähän niin ja näin. Muuttuva valokuvio ei muutu tarpeeksi meidän nopeuksilla. Olenkin pimeällä suoralla maantiellä monesti räpsytellut pitkiä itse. Tällöin kuivio on ehkä aavistuksen parempi suomen nopeusrajoituksille. Mutkaisella tiellä ILS toimii pitkienkin kanssa hienosti.
Sinällään erillisen apupitkän puuttuminen on helppo ymmärtää. Tällöinhän infranäköavustimesta maksavat saisivat huonommat kaukovalot mitä perus-ILS:llä ajelevat. Sama hommahan taisi olla Audi A6:n kanssa.
Jos pitkistä haluaisi hyvät, E:n umpioon pitäisi istuttaa prefacelift C-mallin pitkät. Ne oli pienestä koostaan huolimatta hyvät. Halogeeni E:n pitkillä ei tee yhtään mitään.
Sinällään erillisen apupitkän puuttuminen on helppo ymmärtää. Tällöinhän infranäköavustimesta maksavat saisivat huonommat kaukovalot mitä perus-ILS:llä ajelevat. Sama hommahan taisi olla Audi A6:n kanssa.
Jos pitkistä haluaisi hyvät, E:n umpioon pitäisi istuttaa prefacelift C-mallin pitkät. Ne oli pienestä koostaan huolimatta hyvät. Halogeeni E:n pitkillä ei tee yhtään mitään.
w213, w124
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Sattuipa vanha keskustelu silmiin.
On ne olleet 7 vuotta sitten NIIN hyviä valoja väyrysen, 211 ja 212 silloiset orkkisvalot että lisävaloja haluaville on heti lyöty luu kurkkuun
Epäilemättä sama juttu jos olisi Sprinterin tai ceen tai minkä vaan auton valoja haluttu parannella.
On ne olleet 7 vuotta sitten NIIN hyviä valoja väyrysen, 211 ja 212 silloiset orkkisvalot että lisävaloja haluaville on heti lyöty luu kurkkuun

Epäilemättä sama juttu jos olisi Sprinterin tai ceen tai minkä vaan auton valoja haluttu parannella.
konitohtori kirjoitti:Jos W212 ILS normivalaistus ei riitä, niin suosittelisin pikaista visiittiä silmälääkärille tai pimeässä ajamisen välttämistä. W211 xenonitkin ovat niin loistavat, että on osaa kuvitellakaan, että niitä pitäisi jotenkin parannella.
jneLU kirjoitti:-96väyrysen lyhyet (xenon) ja pitkätkin on aivan loistavat
wiimax.fi
Re: W/S212 ILS ja lisäpitkät
Tyypillinen keskustelu: kysyt paljonko kello ja saat tietää kellosta likimain kaiken muun, mukaan lukien kellon tarpeettomuuden, mutta aikaa sinulle ei kukaan kerro..