Käyttöauto

W211 akun vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 30.01.2011 07:34
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 10:23
E320 CDI -04
Vaatiiko akun vaihto jotain erikoista ?
Vaihdoin eilen akun ja aamulla herjas edelleen käynnistettäessä että joitain toimintoja poissa pelistä vähäisen varauksen johdosta ?

Vanha akku oli MIDAC Celeris 600.038.080 100Ah
Tilalle laitoin Sznajder-AGM 95Ah
W211 E320 CDI Avantgarde


Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Ma 05.06.2006 18:07
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 10:26
Saman teki itsellä uusi akku Bosch 95Ah AGM. Luulisi, että uudet akut olisi ladattu valmiiksi täyteen? Tänään ei kuitenkaan aamulla tullut enää herjoja, kun oli jonkun verran ajoa eilen.
E320CDI Avantgarde 2005/Lorinser RSK3
ex:t w116 (A.Hagert), w123:ia, w124:ia, w126:sia(J.Kurri), w210
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 08:25
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 10:30
Mikas kirjoitti:E320 CDI -04
Vaatiiko akun vaihto jotain erikoista ?
Vaihdoin eilen akun ja aamulla herjas edelleen käynnistettäessä että joitain toimintoja poissa pelistä vähäisen varauksen johdosta ?

Vanha akku oli MIDAC Celeris 600.038.080 100Ah
Tilalle laitoin Sznajder-AGM 95Ah


Viime talvi väyrysen kanssa kituutettiin Sznajder akun kanssa. Kerran vaihdettiin takuuseen muttei se auttanu. Tänä talvena ostettiin mersuliikkeestä akku (joku alkuperästä vastaava) ja ongelmat loppu siihen. -25 ilman roikkia ja lisälämmityksiä ja hyvin starttaa käymään.

W211 kanssa herjaa nyt joka aamu 6v vanhalla Vartan akulla. Aion ostaa kunnon akun enkä tossa säästä. On se niin tarkka noiden herjojen kanssa ettei huonoo kannata laittaa. Heti jos menee alle 12V niin vikailmotukset syttyy.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 13:25
ana007 kirjoitti:W211 kanssa herjaa nyt joka aamu 6v vanhalla Vartan akulla. Aion ostaa kunnon akun enkä tossa säästä. On se niin tarkka noiden herjojen kanssa ettei huonoo kannata laittaa. Heti jos menee alle 12V niin vikailmotukset syttyy.


Mulla alkuperänen akku varmaan paikallaan ja kerran on wepasto sen vetänyt tyhjäks. Katoin myös mittaristosta akun jännitettä kun wepa päällä niin vaikka meni tuonne 11,5V pintaan ei se herjoja antanut. Startatessa kävi n. 10,6.. tai jotain. Nihkeästi startti mutta ei herjoja tullut.
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 17:57
Onkos pikkuakku missä latingissa? En tiedä vaikuttaako se mukavuustoimintoihin, mutta jännite kannattais silti tarkistaa.
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -94
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 08:25
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Pe 03.02.2012 19:10
Pikkuakun huono kunto laittaa punasen akun kuvan startissa näyttöön ja poistaa ainoostaan SBC hold toiminnan. Toissa talvi meni sillai, että pikkuakku ei lataantunu kovilla pakkasilla ollenkaan.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 30.01.2011 07:34
ViestiLähetetty: La 04.02.2012 12:07
aziz kirjoitti:Onkos pikkuakku missä latingissa? En tiedä vaikuttaako se mukavuustoimintoihin, mutta jännite kannattais silti tarkistaa.


Missäs pikkuakku sijaitsee ? ohjekirjassa ei mainintaa koko pikkuakusta ?

Mitäs tämä maininta meinaa ?
E 200CDi/220CDi/270CDi/320CDi/400CDi-dieselit 95Ah Sznajder-AGM
Huom! Akun vaihto on ilmoitettava auton ohjainlaitteeseen diagnoositesterillä. [2002-2009]
Viimeksi muokannut Mikas päivämäärä La 04.02.2012 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran
W211 E320 CDI Avantgarde
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 08:25
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: La 04.02.2012 12:18
Jos on SBC jarrut niin pikkuaukku on hantin puolella moottori tilassa rintapellin lähellä se muovin alla.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 6861
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 04.02.2012 12:36
ana007 kirjoitti:Jos on SBC jarrut niin pikkuaukku on hantin puolella moottori tilassa rintapellin lähellä se muovin alla.


Siis lämmityslaiteen putsarin kotelon alla. Ei kannata jättää etsimistä kesken jos ensimmäisen muovikanne raottaminen ei paljasta mitään. :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 04.02.2012 12:44
Nyt menee hermo ton akun kans. Eipä jaksanuit lähtä käyntiin -30 pakkasesta. Wepasto oli päällä ja imi sen sen verta kuivaks vissii ette enää lähteny. Ajan 20min. työmatkaa viikot ja se ei näköjään riitä lataamaan kylmää akku näillä keleisllä kun molemmissa päissä käyttää wepastoa. Tämä oli nyt toinen kerta ko akku tyhjä.

Onko kellää kokemusta Liittium akuista? http://www.ev-power.eu/

Työkaveri kehui että antaa loppuun asti täyden startti virran. Ei ole moksiskaan pakkasesta yms. Pitäis tilata vaikka tollanen 4 kenno setti ja kasata niistä.. Uudessa Porchessa on kuulema tuollainen alle 20Ah lithium akku ja hintaa vaivaset 2000€.. http://green.autoblog.com/2009/11/23/po ... r-battery/
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 30.01.2011 07:34
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 12:38
simppa80 kirjoitti:
ana007 kirjoitti:W211 kanssa herjaa nyt joka aamu 6v vanhalla Vartan akulla. Aion ostaa kunnon akun enkä tossa säästä. On se niin tarkka noiden herjojen kanssa ettei huonoo kannata laittaa. Heti jos menee alle 12V niin vikailmotukset syttyy.


Mulla alkuperänen akku varmaan paikallaan ja kerran on wepasto sen vetänyt tyhjäks. Katoin myös mittaristosta akun jännitettä kun wepa päällä niin vaikka meni tuonne 11,5V pintaan ei se herjoja antanut. Startatessa kävi n. 10,6.. tai jotain. Nihkeästi startti mutta ei herjoja tullut.


Miten tuon näytön saa näkyviin mistä näkee nuo jännitteet ?

laitoin vanhan akun lataukseen mutta sehän on melkeen täynnä......silti on herjannut sitä alhaista jännitetasoa ?
Onko vika sitten siinä pikkuakussa ?

Ja tänään jouduin käynnistämään kaapeleilla vaikka on uusi "iso akku"(vaihdettu torstaina)

On tämä merkillistä
W211 E320 CDI Avantgarde
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9316
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 12:46
Ja tänään jouduin käynnistämään kaapeleilla vaikka on uusi "iso akku"(vaihdettu torstaina)

AGM akku laitettiin ja päivitettiin akkuohjainlaite ?
Ei pitäisi olla ongelmia mikäli webastoa ei käytetä jatkuvasti. Saattaa purkaa johonkin, tai sitten laturissa vikaa.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 6861
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 12:51
Mikas kirjoitti:Miten tuon näytön saa näkyviin mistä näkee nuo jännitteet ?

laitoin vanhan akun lataukseen mutta sehän on melkeen täynnä......silti on herjannut sitä alhaista jännitetasoa ?
Onko vika sitten siinä pikkuakussa ?

Ja tänään jouduin käynnistämään kaapeleilla vaikka on uusi "iso akku"(vaihdettu torstaina)

On tämä merkillistä


Etsi ohjeet foorumilta siihen huoltovalikkoon pääsyyn, sieltä löytyy myös jännitetieto (olikos niin että ihan alkupään autoista ei löytynyt).

Mutta jos auto ei aamulla jaksa startata niin eihän siellä isossa akussa sitten ole puhtia. Jos se kuitenkin on kunnossa (uusi ei välttämättä ole) niin sitten täytyy olla latauslaitteissa vikaa, tai autoon jää joku kuluttaja päälle joka tyhjentää akun yön aikana (pitäisi mitata vuotovirta). Pikkuakku voi saada kuluttajat pois päältä mutta ei sitä tarvita käynnistykseen.

Mittaa ihmeessä akun navoista jännitteet illalla kun auto on laitettu parkkiin ja myös aamulla ennen starttia, molemmista akuista. Tietenkin myös latausjännitteen voi tarkistaa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1717
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 13:13
viewtopic.php?f=2&t=97929

viewtopic.php?f=2&t=112399
Viimeksi muokannut nautseri päivämäärä Su 05.02.2012 13:32, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 30.01.2011 07:34
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 13:22
dealer kirjoitti:
Ja tänään jouduin käynnistämään kaapeleilla vaikka on uusi "iso akku"(vaihdettu torstaina)

AGM akku laitettiin ja päivitettiin akkuohjainlaite ?
Ei pitäisi olla ongelmia mikäli webastoa ei käytetä jatkuvasti. Saattaa purkaa johonkin, tai sitten laturissa vikaa.


Ei päivitetty mitään kun itse vaihdoin. Onnistuuko tuo yleisesti korjaamolla vai pitääkö olla merkkikorjaamo ?
W211 E320 CDI Avantgarde

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1416
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 13:50
Itse olen vaihtanut akun W 210 ja 211:seen niin, että toinen akku ylläpitoon konehuoneen puolelle vaihdon ajaksi. Muuten voi hävitä esim. sähköikkunoiden/luukun ns.mukavuus eli automaatti suljin. ESP/ASR:rää myös herjaa, korjautuu käynnissä ratin käännöllä päästä päähän. Myös jarruttelua vaatii useamman kerran jos, SBC jarrut, ( System Brake Control). Päivittää itse itsensä. Myös sellainen laite kuin akunohjain laite tosiaan täytyy päivittää veholla/merkkihuollossa . Samalla päivittyy koko sähköjärjestelmä. Näin ainakin mulla. Pikku akku on vain SBC-jarrujen toimintaan. Latautuu samalla kuin käyttöakku.
Onhan noita jokunen Mersu ollu...ja on vieläkin jotain...
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9316
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 15:11
Onnistuuko tuo yleisesti korjaamolla vai pitääkö olla merkkikorjaamo ?

Ei, ja ei ... pitää olla Star Diagnosis eli merkkitesteri.
Alkuperäinen Star hakee uusimmat softat, kiinankopioista en tiedä.
(eipä niitä kyllä korjaamoilla olekaan)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 16:09
Tietääkö kukaan millanen takuu on Exide Premium akuissa. Mulla oli sellanne 100Ah/900A Akku joka oli vaihdettu 12/09. Oli vuorokauden latauksessa (ulkona kylläkin) Sitten wepasto päälle 30min. -> Ei lähtenyt. Taitaa olla entinen tuo akku..

Oliko kellään kokemusta Lithium akuista?
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 16:19
Just ostin Oulun Akusta uuden akun, Exide Premium 77 Ah. Takuu on 2 vuotta.
OOOO

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1717
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: Su 05.02.2012 18:21
Sama kokemus Exide Premium akuista,ei kestä webaston kanssa.

Laita tällainen akku ,joka on sama kuin alkuperäinen ja voi olla jopa paremi,on ainakin uudempi tekniikka.

http://www.varta-startstop.com/index.php?id=351&L=20


http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... d=351&L=20

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 24.10.2012 08:28
Nyt havaittu että on ihan sippi tuo Exide viime vuoden C-tek tekohengityksen jälkeen. Ostin vajaa vuoden vanhan Vartan G14 AGM akun. Saapa nähä miten se jaksaa wepaston kans. Akkuhan kannattaa AINA ostaa käytettynä :lol:
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 14:41
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 01.12.2012 10:52
Pitääkö aina testerillä kertoa akun vaihto? Esim. Jos laittaa varta 100ah:n tilalle vartan 100ah:n eli samallaisen.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo
ViestiLähetetty: La 01.12.2012 11:00
Ei ainakaan mulle tehty muuta kuin vaihdettiin uusi, tai uudet (iso ja pieni) Annettiin virtaa sytkäriin vaihdon ajaksi. Akuksi tuli Trane 100ah normiakku, ja nyt toiminut reilun vuoden ilman herjoja. GL-energy Pitäjänmäki Espoo, jossa akut hyllyssä ja vaihto kaupan päälle, suosittelen.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 01.12.2012 13:12
jomppeW211 kirjoitti:Pitääkö aina testerillä kertoa akun vaihto? Esim. Jos laittaa varta 100ah:n tilalle vartan 100ah:n eli samallaisen.


Ei tarvi mitään kertoa. Voit laittaa akkulaturin etupäähän akun vaihdon ajaksi. Jos Wepasto ni suosittelen AGM akkua lämpimästi.. Nuo normi akut ei kestä ko sen pari vuotta wepasto käytössä.
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 08.06.2008 17:42
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Su 02.12.2012 08:17
Tarviiko pikkuakun vaihdossa antaa virtaa jos isoakku on kiinni?
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9316
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 02.12.2012 08:39
Akun vaihdosta ei tarvitse kertoa testerillä 211:lle vaikka akku olisi erilainenkin.
Varta G14 on hyvä valinta.
Pikkuakku ei ole yhteydessä järjestelmään auton ollessa sammuksissa joten sen vaihtaminen on helppoa.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 12.12.2012 22:44
ViestiLähetetty: Ke 12.12.2012 22:51
Hei! Minulla on E 320 CDI 04-vuosimallinen mercedes Benz, ja siinä ilmeni sellainen vika, että mittaristo meni täysin pimeäksi, pitkät valot ei toimi, monitoimiratin napit eivät toimi, keskikonsolissa osa valoista pimeänä ja kun avaan auton ovet saattovalot eivät syty, voisiko liittyä pikkuakkuun tai jossei siihen niin osaisiko kertoa mikä voisi olla vialla?
Kiitokset vinkeistä jo etukäteen!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 14:41
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 13.12.2012 00:05
Eikait se pikkuakku tuollaista aiheuta eikö se hoitele vaan SBC jarruja.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9316
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 13.12.2012 19:42
Ei ole pikkuakun syytä.
Oletko antanut lisävirtaa toisesta autosta tai päinvastoin ?
Sähköjärjestelmän monivammaisuus seuraa usein jännitepiikistä. Ei äkkiseltään muista tuollaista vikaa olleen, että olisivat esim. saman sulakkeen takana.
Mittaristo tai etu-sam ? Jotain ... testerillä selviää.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2151
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2013 20:22
dealer kirjoitti:Pikkuakku ei ole yhteydessä järjestelmään auton ollessa sammuksissa joten sen vaihtaminen on helppoa.



Täähän on kyllä moneen kertaan soudettu mutta varmistetaan silti, alleviivataan oikein; pikuaukku vaihtuu heittämällä, ei tartte mitään muuta sähköjä irroitella? (WIS tarjoo pääakun irroitusta, mutta niinhän se tekee monessa muussakin 'varotoimenpiteenä')?
320CDI (W211) Elegance -04
270CDI (W210) Classic -01
Seuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: GL Jokke, Google Adsense [Bot], nes2, Petehri, rouveri ja 17 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com